Sign in to follow this  
Followers 0
Untu

Millaiset vierailuajat sairaaloissa isillä?

21 posts in this topic

Tänään tulevaan synnytyssairaalaan tutustuneena mieleen jäi kysymys:

 

MISSÄ SAIRAALOISSA ON RAJOITETTU TUOREIDEN ISIEN VIERAILUAIKAA? Eroaako aika muille vieraille suunnatuista ajoista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse voin siis vastata että PORVOON SAIRAALASSA on rajoitettu vierailua 13-19 välille, ja tämä koskee siis myös isää. Hämmästelin kovasti tätä käytäntöä. Perhehuoneita on tarjolla yksi, joten hyvinkin todennäköisesti isä joutuu olemaan kotona alkuaikoina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EKKS:n nettisivuilla sanotaan näin; "Synnytysosastolla isät ja sisarukset sekä isovanhemmat voivat vierailla osastolla klo 13.00 - 19.00.

Sama vierailuaika on myös naistentautipotilaita katsomaan tulevilla."

 

Kuitenkin muistelisin, että neuvolasta saadussa osasto-oppaassa sanottiin isien olevan tervetulleita ihan milloin vain.

Pitääkin etsiä se lappunen jostain... tähän hätään en sitä löytänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tays:ssa ei ole rajoitettu, mutta suotavaa tietenkin on, ettei isä sielä yöllä ole, että äidit saavat nukkua. Eli yöksi ei voi jäädä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, kyllä Ekks:ssa vierailuaika 13-19 koskee myös isiä. <_<

 

Vauvan isovanhempia ei huolita huoneisiin, vaan heitä voi tavata käytävällä ja muissa oleskelutiloissa,

jos oma vointi sallii. :rolleyes: Muita vieraita ei vastaanoteta tilanpuutteen takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naistenklinikalla vierailuajat ovat isille ja sisaruksille klo 10-21 ja muille klo 17-19. Perhehuoneissa isät ja sisarukset voivat vierailla vapaasti, muut klo 17-19.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäisin noihin höpölin tietoihin vielä sen, että muutkin kuin perheenjäsenet saavat vierailla muulloinkin kuin klo 17-19, mutta silloin täytyy olla vieraiden kanssa jossain muualla kuin varsinaisessa potilashuoneessa. Näin ainakin v. 2006.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jorvin esitteessä ja kotisivuilla on mainittu, että isille ja sisaruksille on vapaat vierailuajat. Muille klo 17-19. Viikonloppuna mennän tutustumaan, joten katsotaan mitä infoa sieltä saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä (KAKS) ei ole varsinaisia vierailuaikoja, mutta tervettä järkeä noudattaen saavat isä ja sisarukset vierailla vauvan ja äidin luona. Muita vieraita ei saa tuoda huoneisiin asti, vaan tavata ainoastaan päivähuoneessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kättärillä sai isä olla niin pitkään kuin lystäsi (H- pesässä nyt tietysti oli pakkokin olla :D). Keltaisuuden vuoksi jouduin kuitenkin menemään Teemun kanssa kahdestaankin osastolle, jolloin isä tosiaan sai olla paikalla aina kun halusi (tämä siis 1/07).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysillä ei ole varsinaisia vierailuaikoja, mutta osastolle pääsevät vain isä ja sisarukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tammisaaressa periaatteessa aina on perhehuone mahdollisuus, joten isät saavat olla koko ajan paikalla.

 

K-SKS:ssa isit saivat olla aamusta iltaan, nukkumaan piti mennä kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä on tosi kummallista, että joissan sairaaloissa isät eivät saa olla sairaalassa kuin pari tuntia/pvä.

 

Hyvinkään sairaalassa sai muistaakseni olla 9 vai 10- 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä täällä satakunnan keskussairaalassa on seuraavat säännöt:Isä ja vauvan sisarukset voivat vierailla osastollamme klo 9.00 - 20.00. Isovanhemmat ovat tervetulleita iltaisin klo 18.00 - 19.00 sekä sunnuntaisin klo 14.00 - 16.00.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vammalan Aluesairaalassa (VAS) sai vauvan isä ja sisarukset vierailla mihin aikaan tahansa. Muille oli tietysti vierailuaika, mutta en nyt just muista niitä kellonaikoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
K-SKS:ssa isit saivat olla aamusta iltaan, nukkumaan piti mennä kotiin.

 

Näin mäkin muistelisin. Myös isovanhemmat ja muut vieraat saivat tulla katsomaan jos äiti luvan antoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOKSissa isät sai vierailla klo 8-20 ja muut klo 17/17.30-19, muihin aikoihin hissiaulassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Näin mäkin muistelisin. Myös isovanhemmat ja muut vieraat saivat tulla katsomaan jos äiti luvan antoi.

 

 

Itse asiassa nykysin on tiukentuneet vierailuajat muiden kuin isien kohdalta. Eli ei mielellään muita kuin vauvan isovanhemmat ja hekin vierailuaikaan (muistaakseni 18-19). Hoitajasta riippuen poikkeuksia saatetaan tehdä. Näin mulle kerrottiin tammikuussa kun olin vielä aikeissa synnyttää täällä uudelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi minkälaiset isien vierailuajat ovat OYSissa. Olen kuullut asiasta kahdenlaista tietoa. Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia asiasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SEKS:ssä isät ja sisarukset saavat vierailla koko päivän huoneessa asti, yöksi pitää tietysti mennä kotiin. Isovanhemmille on vierailuaika muistaakseni 17-19 ja vierailut pitäisi suorittaa päivähuoneessa.

 

Kuka näitä sitten noudattaa, on ihan eri juttu.. Osaston väki ei ainakaan mitenkään ohjeiden noudattamatta jättämiseen puuttunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi OYS:ssa ja siellä oli muistaakseni joku sellainen sääntö, että ei olis saanut käydä muita vieraita, kuin perheenjäseniä tai sitten siinä oli joku rajattu kellon aika mistä mihin sai käydä, mutta minä sanoin muutamalle tutulle, että PITÄÄ tulla käymään tai minäkin lähden sieltä.. :) En viihdy sairaalassa sitten yhtään ja se on ihan hirveetä olla siellä "suljetussa" tilassa ja henkinen pahaolo on ihan hirvee! Kyllä ne hoitajat vähän mulkoili, kun oltiin siinä kahvitilassa ja siellä oli minä, mies, vauva, mummu, pappa, miehen sisko ja sen mies + niiden tyttö ja miehen toisen siskon mies, minun kaksi kaveria ja vähän ennen sitä lähti just serkku miehensä kanssa.. Ihan sama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0