Kuu

Mahakuvat synnytyksen jälkeen

404 posts in this topic

Tässä nyt sitten omia kuviani. Viimeinen mahakuva on otettu 40+0, vauva syntyi 40+5. Raskausaikana tuli tasan 10kg painoa, joista 6kg jäi laitokselle, mitä ei kyllä mielestäni uskoisi tuosta 6 päivää synnytyksen jälkeen otetusta kuvasta :grin: Mitään muuta liikuntaa en ole synnytyksen jälkeen harrastanut, paitsi vauvajumppaa vauvan ollessa 3-7kk vanha.

 

gallery_2482_435_84967.jpg

 

 

Tuon jälkeen en "virallisia" kuvia sitten tullutkaan ottaneeksi ja onnistuin vaan nämä pari metsästämään kuvakansioista. Eka kuva on otettu nimiäisissä tasan 3kk synnytyksestä ja toinen vauvan ollessa 8kk vanha. Mekko oli ihan hiton tiukka nakinkuori eli vähän huijaa sikäli ;) Tässä jälkimmäisessä erottuu hyvin tuo jäljelle jäänyt ongelmakohta eli pömppö alavatsalla. Paino oli kuvanottohetkellä jo 1,5kg alle lähtöpainon, mutta eipä se auta, löllykkää riittää ;)

 

gallery_2482_435_60747.jpg

 

 

 

 

Mulle ei muuten tullut yhtään raskausarpia vatsaan, vaikka äidilläni tuli niin vahvat arvet, että ne edelleenkin erottuvat (toki ovat muuttuneet hopeaisiksi) yli 25v. viimeisen synnytyksen jälkeen.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tulin vilkaisemaan fmn:n mahaa ja komppailemaan muutekin. girl_smile.gif

 

Mulle tää ketju antoi toivoa että jäljelle voisi jäädä muutakin kuin tyhjä kuuden kilon nahkareppu - ja toisaalta myös näin, että se maha ei heti synnärillä kutistu kasaan ja että palautuminen on todellakin yksilöllistä. Ja että vaikka ei 6 kk jälkeen olisi six-packia vauvamahan tilalla niin se on normaalia, ja mahasta yleensä tykkää koska se on toiminut mahtavasti vauvan kantokassina aikoinaan. girl_sigh.gif Ja ilmeisesti kävi todella hyvä tuuri kun maha palautui hyvin ja se mitä ei palautunut ei haittaa. girl_crazy.gif Kyllä jäi raitoja ja jäi läskiä, mutta ei tulisi mieleenkään tulla tänne kommentoimaan muiden vatsoja arvostelevaan sävyyn - niin kuin ei muihinkaan ketjuihin, missä ihmiset avoimesti "paljastavat" itsensä (vetivät mahaa sisään tai ei...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo mielestäni kenenkään masua negatiiviseen sävyyn täällä arvostellut mikäli tällä tekstin kohdalla mua tarkoitetaan.(Tai ainakin mun tekstin jälkeen tää keskustelu lähti).Totesin vain sen mitä muut ei ääneen sano mutta se on huomattu yleensäkin keskustelupalstoilla että vaikeneminen on kultaa ja se ei multa aina onnistu,ikävä kyllä.Eli jos nyt ei tehtäisi kärpäsestä härkästä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No, täällä on ollut aiemminkin jo aiemminkin samanlainen keskustelu että vaan ne harvinaiset ihmepalautumiset laitetaan julkisiksi ja sitten kukaan "normaali" ei laita vatsaansa näkyviin... :girl_sigh: Ja vaikeneminen on kultaa, joo, tai ehkä sanoisin että kun kyse on toisten ihmisten vartaloista mistä laitetaan kuvia muiden näkyville niin jos ei ole mitään kaunista sanottavaa niin parempi olla hiljaa? :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mutta aika tylsä on sellainen ketju, jossa vain kehutaan eikä muita kommentteja tule (/saa tulla). Kyllä mun mielestä sekaan mahtuu toteamiset siitäkin, että kuinkahan luonnollisessa asennossa kuvissa ollaan tai onkohan täällä näkyvät kuvat se koko totuus. Ja ymmärrän hyvin, että toisista ketju tuntuu pahalta, kun se oma maha ei näytäkään siltä kuin ketjun hoikin ja parhaiten palautunut.

 

Mutta ylipäänsä tämä ketju on hassu, jos tänne tullaan vertailemaan suuntaan tai toiseen. Taustoja tietämättä on hirveän vaikea sanoa, miten kenenkin "ihmepalautuminen" tai palautumattomuus on tapahtunut. Lisäksi jokainen on tässäkin asiassa yksilöllinen - kuten todettu on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, jos ketjun tarjoitus on lopulta se että täällä arvioidaan julkisesti että vedetäänkö nyt mahaa sisään ja onkohan nyt oikeesti totuudenmukaiset kuvat niin kukaan ei varmaan enää halua laittaa niitä kuvia tänne? :huh: Koska mä jotenkin ajattelin että ketjun perimmäinen idea on ehkä jopa esitellä sitä palautumista, näyttää vähän erilaisia mahoja ja antaa perspektiiviä siihen, miten erilaisia palautumiset ja vatsat noin yleensä on. <_< Tuntuu vähän oudolta, jos tänne tullaan vaan sitten kommentoimaan että saletisti vedät mahaa sisään...

Fmn:n esimerkki siitä että ei kukaan käy noissa raskausajan kuvissa arvioimassa että onko nyt vauvamaha vai ihan vaan läskiä, eikä siellä taas ehkä mahattomuudesta mielensä pahoittavat lapsettomat käy arvostelemassa raskausvatsoja?

 

Kuitenkin täällä lienee useampi keskustelu nimenomaan sille, miten synnytys/raskaus muutti vartaloa ja siellä voi sitten ilmaista omaa harmitustaan jos vatsa ei mystisesti jäänytkään laitokselle tms. Jotenkin ei kauhean kannustavaa laittaa kuvia tänne jos kommentointi on tota luokkaa, vaikkei se ole pahalla tarkoitettukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kompsautus Armikselle. + Keneltä se on pois jos toisella on vatsa palautunut hyvin? Ääh, ois paljon sanottavaa, mutten osaa nyt muotoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ei kai se ole arvostelua, jos mietitään, miten noissa kuvissa kannattaisi esiintyä antaakseen todellisen kuvan tilanteesta? Minä nyt ainakin puhtaasti analysoin tätä asiaa ja tässäkin ketjussa on se asia jo käsitelty, kuinka mahan saa näyttämään erilaiselta hyvällä ryhdillä tai sen puutteella. Taitaa olla sitten kunkin katsojan omassa vallassa päättää, miten haluaa kuvissa esiintyjät nähdä. En minä ainakaan siitä mitään ylimääräistä tyydytystä saa, jos joku oikein antaa mahansa röllöttää ja valauttaa lihaksensa veltoksi. Päinvastoin on positiivista, että ne korsetin lihakset sieltä löytyvät synnytyksenkin jälkeen ja niitä ymmärretään käyttää oikealla tavalla.

 

Sen sijaan täällä esitetyt mahat eivät ole koko totuus eli löytyy niitäkin, joilla se mahanseutu on eri näköinen. Ei se kuitenkaan ole täällä mahaansa esitteleviltä pois, jos joku toteaa, että on masentavaa nähdä ns. parempia mahoja.

Edited by Nadda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin avannut tän ketjun ehkä 2 kertaa aikaisemmin,ennen siis kun päätin kommentoida ja se miksi kommentoin liittyi edelläolevaan lainaukseen (mitä nyt ei suostu tähän liittämään) ja siihen vastaukseen siitä kuinka tämä ketju on masentavin ketju ikinä.Tarkoitus oli "tsempata" (empä nyt muutakaan sanaa keksi) näitä kirjoittajia siitä että kaikki ei välttämättä ole sitä miltä näyttää.Mutta mun osaltani tää on tässä,te voitte jatkaa jos jotain jauhettavaa tässä asiassa näette.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disclaimer: Mun kommentit ei sitten ollut tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, kunhan yleisesti kommentoin. Olen siis käynyt ennenkin monesti tätä ketjua lukemassa ja tuntuu siltä, että parhain vaihtoehto olisi kalenterityyppinen ratkaisu eli pelkästään kuvia eikä kommentointia ollenkaan tai kommentit eri ketjuun :girl_sigh: Itsekin näin pitkään (10kk) pohdin, että viitsinkö tänne kuvia laittaa, kun pelkäsin saavani negatiivista kommenttia (esim. just tuon tässä ketjussa useammankin kerran tokaistun että masentaisin muita laittamalla omat kuvani vaikkapa siksi kun ei ole niitä raskausarpia). Mutta päätin sitten, että ehkä niistä kuitenkin on enemmän iloa jollekin täällä kuin omalla koneella valokuvakansiossa makaamassa, josta niitä kerran vuoteen ehkä vilkaisen :)

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle oli ennen ekaa synnytystä tästä ketjusta tosi paljon iloa. Olen kohtalaisen kiinnostunut ulkonäöstäni ja siitä, missä kuosissa vartaloni on, ja murehdin vähän jo etukäteen sitä, saanko omaa kroppaani takaisin. Uskon, että olisin pystynyt hyväksymään kaikki pysyväksi jääneet muutokset, mutta myönnän kyllä, että prosessointia se olisi varmasti vaatinut. Siksi oli mukava nähdä erilaisia vatsoja ja arvioida, miten omani käy.

 

Ja tuosta vatsan sisään vetämisestä. Omassa kuvassani, joka ei enää ketjun alkusivuilla kyllä ole, en vetänyt vatsaa sisään, vaan yritin pitää vatsalihakseni hallinnassa, kuten tee muutenkin jatkuvasti. Paitsi ehkä nyt, kun vatsalihakset ovat vetäytyneet jonnekin tämän kummun sivuille :P Huomasin silloin ekan synnytyksen jälkeen sen, että raskausaikana kadotin tuntuman vatsalihaksiin. Normaalisti tämä kevyt kontrolli keskivartalossa on ihan itsestäänselvä juttu, mutta synnytyksen jälkeen asiaan joutui ihan oikeasti keskittymään ja niitä lihaksia hakemaan.

 

Kun palauduin nopeasti ja vatsa päätyi millilleen vanhoihin mittoihin, toin ilolla kuvani tänne. Vaikka on hyvä aina varautua henkisesti siihen, ettei kaikki menekään ihan kuten toivoo, on minusta myös tosi hyvä, että näkee, että hyvinkin voi käydä - kaikki eivät saa arpia ja kaikille ei jää kuukausiksi tai vuosiksi tyhjää nahkapussia tai mitä kaikkia ilmaisuja täällä onkaan käytetty. Ihmisvartalo on niin ihmeellinen kapistus, että se voi käydä raskauden ja synntyksen ja imetyksenkin kaltaiset myllerrykset läpi ja silti palautua ennalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

itselläni ainakaan mahan ulkonäkö ei tule ikinä palautumaan ennen raskautta-olotilaan, sain meinaan aike järkyttävän komeat raskausarvet. Synnytyksen jälkeistä kuvaa ei ole (yritin ottaa äsken, mutta ei tullut yhtään mitään käsivaralta järkkärillä :lol: ), joten näytän mahakuvan rv 40+0 edestäpäin:

 

400e.jpg

 

salama vaalentaa, mun tiikeriraidoitus on punaisempi. Ja vaikka on kuinka nuori ja kaunis ( :jere: haha) niin nuo ei lähde muuta ku puukolla ja siihen ei tämä nainen ryhdy: käännetään siis toisinpäin ja kannetaan ylpeänä :grin: Oonhan mä tuota rasvaillut, mutta ku tuota palautumiskykyistä ihoa arpien välissä on aika rajallisesti, niin pakostikin jää vähän epämääräiseksi eturepuksi tuo mun masukkani :grin:

 

ot: härregud mä näytän ihan keilalta. tai maatuskalta. Ompa outoa, en muistanutkaan miltä näytin kun Tiitu vielä myllersi mahassa :girl_haha:

 

muoks: ainiin, tänään kävin vaa'alla, 3,5 kiloa lähtöpainoon, vyötärö parin sentin päässä alkuperäisestä, perse on levinnyt mutta ei se mitään, farkut mahtuu silti vielä jalkaan ku vähän puristaa! :girl_crazy: sit ku saan aikaiseksi niin mäkin tuon ihan paljasmahaisen tiikerikuvan tänne, ja lupaan olla vetämättä vatsaa sisään :girl_wink:

 

musta on ainakin ollu kiva nähdä näitä so called ihmepalautumisia, vartalotyypistähän se hirveästi riippuu mutta mä ainakin käännän tilanteen motivaattoriksi: jos toikin niin miksen minäkin. Mulle nyt ei tullut ku "vaan" 17,5 kiloa (pituuteeni 180cm nähden kai ihan normi), mut jos niistä nyt puoletkin olisi jäänyt pysyvästi, niin kyllä olis harmittanut. Imetys vei multa hirveästi kiloja, jotakuinkin puolet nyt pudonneesta 14 kilosta. mihin kaikkeen tästä pääseekään vielä, kun sais sen laiskan perseen ylös tietokoneen äärestä ja menis lenkille?! :rolleyes:

Edited by Ekaterina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kolmannen raskauden jälkeen mahan palautumista:

 

8524763.jpg

 

Osasin jo viime kerran jälkeen odottaa hitaampaa palautumista ja niinhän se taas on mennytkin. Ekan raskauden jälkeen olin omissa housuissani jo 2vk synnytyksen jälkeen.

Hyvin tuo silti on tuosta lähtenyt pienentymään, ensi kesänä jo rantakunnossa :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoja palautumisia kaikilla. Emnilläkin tosi hyvä muutos +8 kk synnytyksestä :)

 

Ekaterina, hatunnosto tiikerimahan näyttämisestä :lipsrsealed: Kaunis maha sulla ollut siltikin!

 

Itsellä on kans aikamoiset raidoitukset, mutta kyllä ne ainakin vaalenee ajan myötä, sillä voin lohduttaa!

 

Dannila myös hieno muutos :)

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Totta tuo, että arvet haalistuvat ja vaalenevat. Mun yhden ystävän masussa oli yhtä hienot tiikeriraidat kuin Ekaterinalla, mutta parin vuoden jälkeen niitä ei erota kuin hyvin tarkkaan katsoen. Ja ne olivat ilmestyttyään todella tummat.

Edited by LeeLoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaterina, toivottavasti tää ei loukkaa, mut miusta on ihana nähdä muitakin mahoja, missä on paljon arpia :blush: Kun mahakuvia kattoessa tuntuu, että ne "pahimmat arvet" on muutama pieni viiru. Tuntuu ittestäkin normaalilta kun näkee kohtalotoverin :) Miula on siis kanssa reilusti arpia, tosin miula on kaikki navan YLÄpuolella :blink:

 

Muutenkaan miun maha ei oo esittelykunnossa, mut ei ollu ennen raskauttakaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinnostaa kovasti nähdä millainen Ekaterinan masu on tällä hetkellä. Omakin maha nimittäin komeilee arpia ja olisi mukava tietää mitä suunnilleen on odotettavissa ensi viikolla :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

äh, kun tiedän et mul on masukuva eestäkin ihan pari päivää synnytyksen jälkeen mut kuva on kotikoneella ja oon maalla :grin: arvet ei enää kilju punaisina mutta ei ne kyllä kovin vaaleitakaan oo :grin:

 

ja ank, ei tosiaan loukkaa! Musta on kiva että mun arvet aiheuttaa jollekin hyvää mieltä... :lol:

 

Vielä ois 3,5 kiloa lähtöpainoon :girl_sigh: mutku se suklaa on niin hyvää...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla raidoittui maha poikia odottaessani aika pahasti. Leveitä, syviä ja punaisia arpia oli navan alus täynnä. Nykyään tilanne on se, että iho on jääny höttöiseksi ja arvet ovat edelleen leveitä, mutta onneksi väri on nykyään vaalea. Ei tuo iho koskaan palaudu ja löllöä rämppää saan edessäni kantaa, vaikka laihtuisinkin, mutta ihan ok tuo on.... tietysti ylikilot hävittämällä lopputulos voisi olla parempikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No mutta eikös vatsaa kuulukin vetää sisään aina seistessä/istuessa

 

No ei. Miksi pitäisi?

 

Ja siis muuten itse asiaan en ota kantaa, jokainen ottakoot sellaisia kuvia kun tykkää, mutta tämä tosiaan pisti silmään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei varmaan kuulukaan varsinaisesti vetää sisään, siis niin, että kyljet painuvat kuopalle, vaan pitää keskivartalon lihakset kontrollissa. Sehän on ihan suotavaa, jotta selkä ei rasitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No mutta eikös vatsaa kuulukin vetää sisään aina seistessä/istuessa eli en ymmärrä mikä tuossa on niin väärin? :huh:

 

Musta tämä on kiva ketju ja antoi itsellekin toivoa joskus raskausaikana kun oli ihan maassa sen suhteen että onko kroppa iäksi muuttunut. Kiitos kaikille jotka on kuviansa tähän ketjuun laittaneet! :)

 

Komppaan Soljaa! Musta tää on tosi kiva ketju. Ihailen kaikkia niitä, jotka on omat kuvat tänne laittaneet riippumatta siitä, kuinka nopeasti on palautunut ja vetääkö mahaa sisään. Mahtavaa nähdä erilaisia masuja ja mielellään kuulla tarinoita masujen takana.

 

Omaa kuvaa en laita tänne ja musta tuntuu, että en ole ikinä ennen tai jälkeen raskauden ollut sellaisessa kuvassa, ettenkö olisi koettanut pitää ryhdin hyvänä ja masun litteänä. Tekeekö se musta huonomman ihmisen tai epäkelvon äidin, jos koittaa näyttää itsestään sen parhaan kuvakulman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekeekö se musta huonomman ihmisen tai epäkelvon äidin, jos koittaa näyttää itsestään sen parhaan kuvakulman?

 

Ei tietenkään, ei kenestäkään, mutta sellaisten kuvien laittaminen tälläiseen ketjuun ei oikein vastaisi tarkoitustaan. Luulen siis, että kysymys on siitä, että sellaisissa kuvissa ei näy se todellinen palautuminen.

Mutta kuten sanoin, minulle on sama minkälaisia kuvia kukakin itsestään ottaa ja nettiin laittaa, koska tosiasia on se, että minä en kehtaisi itsestäni tänne kuvia laittaa vaikka kuinka kiskoisin napaa kohti selkärankaa :girl_haha:.

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now