Kuu

Mahakuvat synnytyksen jälkeen

404 posts in this topic

Lia, kadehdittavaa! siulla näkyy siirtyneet vatsalihaksetkin ihan uskomattoman selkeästi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Älkäähän nyt.. :lol: Mulla on vielä +5,9kg jäljellä ja ne saakin jäädä.. Olin tosi

tosi hoikka kun plussa pärähti ruutuun. Esimerkiksi tänään olen kokeillut

mun hameita ja yksikään ei mene niistä kiinni paitsi se yksi farkkuhame

jota käytin raskauden aikana... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kyllä tullut mieleen, että synnytyksen jälkeenki ottas kuvia. No, eipä tätä paljon kantsi kuvata kun höllyvää ja löllyvää löytyy vähän joka paikasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei mullakaan :lol: Enkä ota vieläkään :D Mulla on edelleen sen verran ylimääräisiä raskauskiloja etteivät vanhat housut mahdu jalkaan. Alavatsa on kivannäköinen kun on sektiosta tiukka viiva ja sen päällä hyllyy läskit. Sitten on mukavat tiikeriemon raidat kyljissä kun tuli reippaasti raskausarpia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaarghh, pitikö tännekkin nyt tulla katsomaan :(

 

mulla on vielä raskauskiloja 6 jäljellä ja mahaakin ihan kivasti, ei mahdu vanhat vaatteet päälle vieläkään. enkä todellakaan ota mitään kuvia vielä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omasta mahasta en sitten ottanut oikeaa "jälkeen"-kuvaa, vaikka kasvavaa masua tulikin kuvattua ahkerasti. Teidän muiden synnytyksen jälkeiset kuvat ja mahat on ihan toisesta maailmasta...

 

Nyt tytteli on puolivuotias, jumpalla olen käynyt kolme kuukautta ja herkkujakin koittanut vältellä (ajoittain jopa onnistunut siinä :rolleyes: ). Pikkaraisen mainitsema röllykkä sektioarven päällä jää kuvassa sopivasti housuihin piiloon :lol: Raskauskiloja on jäljellä noin kuusi.

 

DSC03586.jpg

 

Toi miumiun rv 42 -kuva on niiiiin ihana :wub: Olispas kiva olla taas raskaana ja kasvatella tuollaista pallukkaa!

Edited by hannat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas täällä timmejä äitejä! :)

 

^^miun vatsa on hävinnyt ihan hujauksessa!

 

^hannat, olet kyllä upeassa kunnossa, vau! Mihin oikein olet ne kuusi ylimääräistä kiloa piilottanu??? ;) (olit kyllä aikaisemminkin tosi hyvässä kunnossa, muistan kuvat muualta :) )

 

Omaa palloa vielä kasvattelen mutta nämä kuvat antaa kyllä tsemppiä ja motivaatiota sitten synnytyksen jälkeiseen aikaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hannat..oon sanaton!!! Mieletön kroppa!!! (täytyis varmaan ottaa motivaatio kuvaks :lol:) Ihailtavaa sinnikkyyttä ja viitseliäisyyttä!!!

 

Muutenkin tää ketju mun mielestä hyvin todistaa, että ei se kroppa siitä lapsen saannista pilalle mene (kyllähän tiettyjä juttuja kropalle tapahtuu, mutta aika paljon on myös itsestä kiinni). Ihania mammoja täällä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaude, miten hienosti olette palautuneet! Mun maha ei ole vieläkään ja likka on jo 2,5v B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jostain syystä täällä on vain hoikkia vatsoja :lol: Pitäisköhän laittaa oma läskivatsa ihan huvikseen vertailuksi; tässä vatsa äidiltä joka ei ole jaksanut jumpata ja herkutkin maistuvat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^&^^täällä ei myöskään näy nk. seepramahoja, eli raskausarpien runtelemaa mahanahkaa. Mä voisin laittaa sellaisen kuvan. Voisivat odottajat hakea sen inspiraatiokuvaksi, että muistaisivat rasvailla mahojaan useammin kuin minä :P

 

nimimerkillä punajuovainen röllykkämaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia :lol: Ihan kivasti omasta mielestänikin on palautunut, olin itse syksypuolella asiasta melko epäileväinen. Nyt vähän harmittaa, ettei tullut otettua sitä kuvaa heti tytön syntymän jälkeen...

 

Toivottavasti nuo jumppa- ja herkkukommenttini ei pahoita kenenkään mieltä! Ei todellakaan ollut tarkoitus - itse en ensimmäiseen kolmeen kuukauteen ajatellutkaan mitään jumppailuja ja meidän tyttö on sentään ollut ns. helppo vauva eli ei valvottanut öitä ja nukkui päivisinkin paljon enkä itse ole ollut missään vaiheessa mitenkään väsyksissä. Sen jälkeen oli oman mielen vuoksi tehtävä ryhtiliike, kun sairaalasta kotiutumisen jälkeen paino lähtikin reippaasti uuteen nousuun, eikä niistä 20 kilosta edes montaa jäänyt sinne synnärille...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Täytyy hattua nostaa miten olet jaksanut treenata ja ilmeisesti myös huolehtia syömisistä :) Mulla kiinnostais tietää että minkälaista liikuntaa ja kuinka paljon olet harrastanut per viikko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^En mä ainakaan oo mieltäni pahoittanut! Lähinnä etsiskelen inspiraatiota muiden kauniista mahoista sekä toivoa siitä että mäkin voisin joskus esitellä jotain muuta kuin tämänhetkistä juovaista röllykkää ;)

 

Ja muakin kiinnostaisi sun liikunta-aikataulut :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienosti on masut palautuneet. Itselläni ei ole noita jälkeen-kuvia ja nyt taas kasvatellaan pakkia jo uudelleen.

 

PMLatsin kuvat on hauskat, ihan kuin jostain fitness-kisoista nuo poseeraukset.

 

Ja miten miumiun alakerta kestää farkut jo kolme päivää synnytyksen jälkeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla kiinnostais tietää että minkälaista liikuntaa ja kuinka paljon olet harrastanut per viikko?

 

 

Ja muakin kiinnostaisi sun liikunta-aikataulut :) .

Menee jo ot:ksi, mutta kun nyt kysyitte... :lol: Tossa kevättalvella oli pitkä jakso, ettei tyttö nukkunut päikkäreitä hyvin muualla kuin liikkuvissa vaunuissa, joten vaunulenkkeilyä tuli reippaasti; keskimäärin 3-4 kertaa viikossa 5-11 km lenkkejä. Joka päivä en silti jaksanut työnnellä... Lisäksi otin kuntoklubin jäsenyyden tauolta tammikuun alussa ja miehen kanssa on sovittu kahdesta jumppaillasta viikossa; lajeina spinning, bodycombat ja -step. Yhteensä liikkumista 3-6 kertaa viikossa. Taukoviikkojakin on tietysti ollut miehen työjuttujen, muun ohjelman ja flunssan takia. Aluksi pelkäsin imetyksen takia, mutta maidontulo tuntuu vaan innostuvan liikkumisesta ja tyttö oli täysimetyksellä puolivuotiaaksi asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää ketju on kyllä huippu antamaan luottoa siihen, että maha on mahdollista vielä saada joskus takaisin entisin mittoihin, tai edes lähelle niitä :rolleyes:

 

Täällä toisaan kaikilla on aikas timmit masut, jotka kuvia ovat tuoneet näytille. Onko teillä ollut lähtötilanne ennen raskautta se, että masut oli timmit ja kroppa muutenkin kunnossa? Kun kai se lähtötilannekin aika paljon vaikuttaa. Jos vatsalihakset ei ole olleet alunperinkään kovin timmit (kuten minulla :rolleyes: ) niin ei kai noin nopeasti synnytyksen jälkeenkään voi maha olla noin hyvässä kunnossa? Ei mullakaan mikään iso maha ollut ennen raskautta, mutta ei kovin timmikään, ennemminkin sellainen löllö, mutta pieni... :rolleyes: Siihen on kai palaaminen sitten raskauden jälkeen, jos hyvin käy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaunis masu kyllä on Hannatilla!

 

Minun masuni palautui nopsaan kanssa, ja luulen että ihan vahvoilla vatsalihaksilla oli osansa palautumisessa. Mahani oli aika maltillisen kokoinen viimeisilläänkin, ja ihan parin viikon kuluttua synnytyksestä olin todennäköisesti sentilleen samoissa mitoissa. Aavistuksen ehkä navanalus on pehmeämpi mutta ei paljoa.

 

Se ero on, että joudun paljon tietoisemmin vetämään koko ajan napaa sisään eli jännittämään syviä lihaksia. Se tapahtui ihan automaattisesti ennen, ja joko lihakset ovat vähän heikentyneet tai sitten raskausaikana unohdin niiden olemassaolon :rolleyes: Mutta todellakin, nopea palautuminen on mahdollista!

 

Tässä masuni laskettuna aikana, vauva syntyi viisi päivää tästä:

 

400.jpg

 

Jälkeen-kuva taisi olla edellisellä sivulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se ero on, että joudun paljon tietoisemmin vetämään koko ajan napaa sisään eli jännittämään syviä lihaksia. Se tapahtui ihan automaattisesti ennen, ja joko lihakset ovat vähän heikentyneet tai sitten raskausaikana unohdin niiden olemassaolon :rolleyes: Mutta todellakin, nopea palautuminen on mahdollista!

 

Olen huomannut aivan saman! Muistan kun synnytyssalissakin vielä miehelle nauroin, että niin vaan automaattisesti sielläkin vielä kuroin vatsaa kasaan, mutta synnytyksen jälkeen tosiaan tuohon joutuu keskittymään. Siksipä mulla toi mahan malli onkin varmaan edelleen aika eri kuin ennen raskautta :( Mutta kyllä se siitä vielä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now