Mischa

Esikoinen yliaikainen, entä seuraavat lapset?

60 posts in this topic

esikko käynnistettynä 40+4

kakkonen 39+6

kolmonen 39+3

 

Vanhin oli 6,5v ja kakkonen 10kk kun kolmonen syntyi, jos sillä tiedolla nyt on mitään merkitystä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin esikoinen syntyi yliaikaisuuden takia käynnistettynä rv 42+jotain. Toisen kanssa arvelin, että menee varmaan myös käynnistettäväksi. Synnytys alkoi kuitenkin ihan itsestään ja vauva syntyi rv 40+4, eli ei todellakaan tullut yliaikaista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmat lapset syntyneet viikoilla 41+0. Lääkäri totesikin, että se on mun "kantoaika". Turha siis odotella tätä kolmattakaan yhtään aikaisemmin.

 

 

Oiskohan sillä mitään vaikutusta, jos ykkösen ja kakkosen ikäero on pieni?

 

 

Meidän kolmas lapsi syntyikin hivenen aiemmin, jo rv 40+2. Ikäeroa keskimmäiseen on 1v 4kk, joten pienellä ikäerolla saattoi olla vaikutusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla esikoinen syntyi rv 41 ja kakkonen syntyi rv 39+2. Ikäero oli kohtalaisen pieni (1v 5kk) ja kakkonen oli varhaisemmasta syntymästä huolimatta noin 300 g esikoista painavampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kolmas lapsi syntyikin hivenen aiemmin, jo rv 40+2. Ikäeroa keskimmäiseen on 1v 4kk, joten pienellä ikäerolla saattoi olla vaikutusta.

 

 

Meidän lapsilla on ikäeroa 1v 3kk 2vkoa ja kumpikin syntyi rv 40+0. Meillä ei siis mitään vaikutusta pienellä ikäerolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. yliaikainen, käynnistettiin cytotecillä vähäisen lapsiveden määrän vuoksi 41+3

2. yliaikainen, käynnistyi itsestään 41+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi rv 41+2, juniori liki 5 vuotta myöhemmin rv 40+1. Käynnistyivät molemmat itsestään. Saa nähdä miten kolmosen kanssa käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka meni yli ja sanottiin, että toinenkin menee. Ja niinhän se meni. :girl_smile: Esikoinen tuli 42+4 ja kuopus 41+2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen 41+3 ja kakkonen 41+2. Ikäeroa poikien välillä 1v.4kk, nyt ovat 7v. ja 5v. Tällä hetkellä odotellaan kolmatta rv 34+5 ja olen taas tässä kypsyysvaiheessa elättelemässä toiveita, että ajoissa tulisi :girl_sigh: Osaan tän "odottavan aika on pitkä"-kaavan :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taas nähtävästi meni vähän poikkeuksellisesti. Eli esikoinen syntyi 41+3, käynnistyi itsestään supistuksilla. Toinen syntyi 39+4 ja käynnistyi vesien menolla myöskin spontaanisti. Ikäeroa lapsilla on 1v ja 4kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni molemmat raskaudet virallisestikin yliajalle. Tokassa ya-kontrollissa lääkäri kommentoi, että "joillakin vaan on luontaisesti pidempi kantoaika". Esikoinen syntyi 42+1 ja toinen 42+1. Molemmat käynnistettiin, erona oli se, että ekalla kertaa käynnistys aloitettiin jo 42+0 ja tokalla kertaa 42+1, eli käynnistyksen aloittamisesta syntymään meni tokalla kerralla vähemmän aikaa, kun kohdunsuun tilanne ei ollut ihan niin epäkypsä kuin ekalla kerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi käynnistyksen jälkeen (tosin hätäsektiolla) rv 41+3, mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei ollut sitä ennen joten varmaan olisi odotellut kauemminkin.

 

Toinen synnytys käynnistyi itsekseen rv 39+4 ja vauva syntyi vuorokauden kuluttua eli 39+5. :) Olin myös täysin asennoitunut siihen että itsekseen ei ainakaan mitään tapahdu tai ainakaan ennen kuin joskus 41+ viikoilla. Kolmannen la on 6:n viikon kuluttua ja toivon että menee enemmän tuon kakkosen mukaan, eli itsekseen käynnistyisi ja mieluummin vaikka pari päivää ennen la:aa kuin sen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun äitini sai ekansa yliaikaisena (jotain pari viikkoa yli), toisen tismalleen laskettuna päivänä ja kolmannen melkein pari viikkoa etuajassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa lukea, että joillan on sentään tullut seuraava lapsi nopeammin. Mä joudun uusintasektioon, jos ei ole tullut 40+3 / 41+0 (riippuen lasketaanko ultran vai menkkojen mukaan) ja elättelen kovasti toiveita, että lähtisi tulemaan alakautta ennen sektioaikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen käynnistettynä 42+2 (käynnistys aloitettiin edellisenä päivänä). Toinen 41+1 (käynnistys aloitettiin laskettuna). Jotenkin luulen, että tämä menee taas ihan oikeasti yliaikaiseksi (siis yli 42+0), sillä käynnistykseen en aiemmin ajatellut suostua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen 41+1, silloinkin vauhditettuna ja lopulta sektiolla. Kuopus 38+0. Enpä olisi etukäteen uskonut. :D Ikäeroa reilu kaksi vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen 42+0, toinen 40+6. Kumpikin syntyi omia aikojaan. ikäeroa on vähän enemmän, 7 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now