Charlize

Montako suunnittelette / suunnittelitte ?

1072 posts in this topic

Mä sanoisin, että kolme on sellanen passeli määrä :girl_crazy: Jos kroppa kestäis raskaudet paremmin, vois joskus ehkä mahdollisesti harkita neljättä, mutta kyllä tää nyt saa jäädä mun vikaksi raskaudeksi.

 

Mä voisin myös sanoa näin.

 

Olisin ehkä voinut olla kahteenkin lapseen tyytyväinen, sillä se oli minimi, jonka halusin. Kolmas lapsi tuntuu kuitenkin täydemmältä, ja toivon, että tämäkin saadaan syliin asti. Toivon, ettei kovaa vauvakuumetta neljännestä enää iske, koska en ole oikein suunniteltu olemaan raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina sanoin että lapsia saa tulla niin paljon ku niitä tulee... nyt olen hieman realisempi:girl_wink: No jos tätä ensimmäistä ollaan puuhasteltu melkein kuus vuotta niin tuskinpa tällä tahilla kovin suuriin lukuihin edes päästään :girl_crazy: No tällä hetkellä olen tyytyväinen edes yhteen katotaan niitä muita sitten, mut kolme on tällä hetkellä se haave. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun oma haave olisi viisi lasta. Mies on sitä mieltä et neljä ois ihan sopiva. Aika näyttää sitten sen mikä se lopullinen luku on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi lapsi olisi meillä nyt sellainen mukava. Mutta itseni tuntien olen sellainen "äiti" ja on tuo mieski sellanen "perheellisen" tuntoinen, että saa nähdä miten käy. Mutta tämä yksi lapsi kun saataisiin, niin hyvä on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin olin ehdottomasti sitä mieltä, että kolme lasta haluan. Nyt kun tuo yksi lapsi jo on, olen alkanut vähän epäröimään josko kaksi riittäisi. Kun ensin saisi toisen lapsen niin katsoo sitten riittääkö rahat ja aika vielä kolmannelle. Mies on samoilla linjoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen kun syntyi puhuimme haluavamme kolme lasta. No nyt meillä on kolme lasta koska saimme kerralla kaksi lasta. Nyt olemme miehen kanssa puhuneet että voitas neljättä yrittää. Itseä vaan hirvittää että mitä jos tulis taas kaksoset..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmesta ollaan miehen kanssa puhuttu, mutta salaa haaveilen neljästä :girl_haha:

Esikoista vasta odotetaan ja aloitetaan suunnitelmat / haaveet siitä, että saadaan tämä lapsi syliin asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmesta viiteen on meidän tämänhetkinen haave :) Aikahan sen sitten näyttää että tuleeko hommasta yhtään mitään ja miten realiteetit tulee vastaan. Mutta molemmat haluttais kuitenkin melko monta lasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos saatais edes se yksi oma..mutta 3 lasta, omia, sijais- tai adoptiolapsia olis sellanen salainen haaveemme..

Edited by Ilona81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en avomieheni kanssa vielä edes suunnittele mitään, mutta itse en halua kuin yhden lapsen. Ja senkin mielellään vasta vanhemmalla iällä, 5-10 vuoden päästä. Ehkä tämä "vain" yhden lapsen haluaminen johtuu siitä, että itse koin suuressa perheessä elämisen (itselläni 3 sisarusta) jotenkin ahdistavana, eikä mulle ole kovin hohdokas kuva jäänyt (lapsi)perhe-elämästä kokemuksieni vuoksi.

 

Avomieheni varmasti haluaisi useamman lapsen, mutta tyytyminen on hänellä yhteen, jos meinaa mun kanssani vanhentua. Hänellä itsellään on vain yksi sisarus ja onhan hänen lapsuudenperheensä paljon tasapainoisempi kuin minun. Hän on jo lapsiasian ottanut esille muutaman kerran, eli olemme kyllä asiasta jutelleet.

 

Ja sitten vielä yksi pointti. Minusta lapsi/lapset kuuluvat avioliittoon. En yleisesti ole asenteissani ja ajatuksissani kauhean konservatiivinen, mutta tämä on ehdoton "kynnyskysymys" minulle... Jotenkin ajattelen, että miten ihmeessä voisin kelvata lapsen äidiksi, jos en edes aviopuolisoksi kelpaa. Avioliitosta kun kuitenkin pääsee eroon tahtoessaan, lapsesta ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveillaan kolmesta tai neljästä. Myös adoptio on meillä vaihtoehtona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä haaveilin aina kolmesta ja nyt meillä on neljä ihanaa lasta jaja ja nyt tuntuu että tilaa ois viellä yhdelle muruselle :lipsrsealed: jos vain se onnistuisi, mutta kun meillä on lapset aina tullut vasta työn ja tuskan kanssa, ei ole yksinkertaista.... niin pelottaa että onnistuuko viellä tämä yksi käärö saada :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen haaveillut aina useammasta kuin yhdestä. Tällä hetkellä tilanne on joka toinen viikko yksi lapsi ja joka toinen viikko kolme... Miehellä siis edellisestä liitosta kaksi tyttöä ja maaliskuussa tuli meidän ensimmäinen yhteinen. Haaveilen vielä toisesta omasta ja mieskin on positiivisesti siihen suhtautunut. Salaa vaan kauhistelen mahdollisuutta, et jos sattuisikin tulemaan kaksoset (suvussa on useammatkin, joten riski on olemassa...) Mutta nyt nautitaan tämän piiperöisen vauva-ajasta ja mietitään vasta tulevaisuudessa jatkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saa nähdä mikä meidän lapsiluku sitten tulevaisuudessa tulee olemaan, 0-5 (eihän sitä voi vielä tietää), mutta olen aina haaveillut kolmesta lapsesta. Luku sopii miehelle myös, joten siihen tähdätään. Minulla on yksi sisarus ja miehellä kaksi, jotenkin luulen että kolmen kanssa lapsillakin toimii paremmin jos on vaikka kovin eriluonteisia lapsia. Kolme tuntuu myös vanhempana olemisen ja arjen pyörittämisen kannalta hyvältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tämä ennen seurustelun aloittamista keskusteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että monta, jos Luoja suo. :girl_wink:

 

Mutta realisteina lähdemme siitä, että ensin se ensimmäinen, sitten jatketaan ja katsotaan mihin rahkeet riittävät.

 

 

 

 

Kolme tai neljä olisi aika kiva määrä ja sen verran vielä ehtisi tämän ikäinenkin nainen synnyttämään eikä tarvitsisi hirveää kiirettä (eli vauva per vuosi) pitää.

 

 

 

 

Mutta, kun se ensimmäinen nyt kasvaisi ja kehittyisi normaalisti ja syntyisi terveenä. Siihen tähdätään. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mie aattelisin että ainakin kaksi lasta..Kolmaskin toisaalta mut sitä pitää sit katsoa niiden kahden jälkeen halutaanko vielä se kolmas! :) Tällä hetkellä kun ei ole vielä yhtäkään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen tätä ensimmäistä halusin kaksi tai kolme lasta, miehelle olisi ilmeisesti kelvannut neljäkin. Aina olen siis ajatellut, että vähintään kaksi, jotta lapsilla olisi seuraa toisistaan. Nyt kuitenkin tämän ensimmäisen jälkeen olen äärimmäisen kiitollinen edes yhdestä lipsrsealed.gif Uudelleen raskautumisen mahdollisuudesta ei ole vielä varmuutta, joten aika näyttää voiko (ja uskaltaako) yrittää saada tytölle sisarusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä tuntuu, että tämä yksikin riittää. Katsotaan tulevaisuudessa, tekeekö mieli alkaa yrittämään pojulle sisarusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilen kolmesta lapsesta, mutta mies on sitä mieltä että yksikin riittäisi. Aika näyttää kuinka käy. Nyt on vasta ekan yritys menossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.