Charlize

Montako suunnittelette / suunnittelitte ?

1072 posts in this topic

Meillä ei ole vielä yhtään lasta ja vasta annettiin lapselle lupa tulla... Kahdesta lapsesta ollaan puhuttu. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aiemmin ajatuksena kaksi lasta. Nyt kuitenkin kävi tuplaonni ja kaksoset onkin yllätykseksi matkassa. Joten voi olla, että haluan kokea raskauden ja vauva-ajan vielä uudemmankin kerran, joten ehkä meille se ainakin 3 sitten ois tulossa. Eihän sitä tiedä, käviskö seuraavallakin kerralla yhtä hyvä tuuri, ja siellä oiskin taas kaksi. Toki meillä kesti raskautuminenkin hieman pidempään, joten voihan se olla, että luonto sitten päättää, että tää ois riittävä määrä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla puhuttu niin pitkälle.. mies kovasti tahtoisi kahta jo näin heti alkuunsa.. samalla kertaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähintään kaksi ehkä jopa sitten kolme. Nyt odotetaan toista ja ikäeroksi tulee 2v 4kk.

Edited by Suklaa82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on jo yksi lapsi edellisestä liitosta, samoin miehellä on yksi. Toivoisin vielä ainakin kaksi, ehkä kolmekin lasta lisää. B) Mutta ainakin yksi yhteinen lapsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä vaiheessa, kun yhtään lasta ei vielä ole, ajattelisin sopivaksi luvuksi 2-3. Kovasti olen aina ollut nelihenkisen perheen kannattaja, mutta viimeaikoina myös mahdollinen kolmas lapsi on tullut ajatuksiin... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ajattelisin, että korkeintaan kaksi. Kolmas saattaisi tulla kysymykseen, kun selviäisi, millaista arki olisi kahden ensimmäisen kanssa. Lapsiahan ei siis vielä ole, vaan vasta toiveissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveissa olisi kolme lasta. Näyttää kuitenkin siltä, että raskautuminen ei meille ole kovinkaan helppoa. Parempi siis toivoa ensisijaisesti edes sitä yhtä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat ollaan sitä mieltä, että mielellään enemmän kuin yksi. Kolme olisi varmaan maksimi. Tätä mieltä ollaan näin lapsettomana pariskuntana, tietenkään lasten lukumäärä ei pelkästään omissa käsissä ole eikä sitäkään voi tietää miltä se lapsiperhe-elämä sitten todellisuudessa tuntuu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unelmissa on ollut 4 tai 5 lasta. Itse olen lähtöisin 4-lapsisesta perheestä, ja se sisarusmäärä tuntuu itselle luonnolliselta. Nyt odotamme esikoistamme, joten kokemusperäistä tietoa raskaudesta, synnyttämisestä ja vauvaperhe-elämäsn pyörittämisestä ei vielä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksikin riittää, yritystä vasta aloitellaan joten ei tässä uskalla useampaa toivoa :) Katsotaan nyt, onnistuuko tuo ensimmäinenkään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivomme kolmea lasta, ehkä jopa neljäskin voisi olla haaveissa. Tällä hetkellä meillä on kaksi pientä. Aika näyttää käykö toiveet toteen :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka tuloillaan. Ennen aina sanoin, että "vähintään kaksi." Nyt tämä aika helppokin raskaus on alkanut pänniä sen verran, että vaikka toisen ehdottomasti haluamme, ajatuskin uudelleen raskaana olosta ottaa päähän. Kaksi siis mielessä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies on luvannut mulle kolme lasta ja nyt kun kolmas olisi tulossa niin haikeana jo ajattelen että tässäkö tämä nyt sitten oli :( Ehkä saan isännän suostuteltua vielä pieneen iltatähteen joskus muutaman vuoden päästä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin kovasti kolme lasta, kun on itsekin kolmilapsisesta perheestä. Mies on sitä mieltä että kaksikin vois riittää (vaikka hänelläkin kaksi sisarusta). Suurin syy miehen lapsilukuun on käytännöllisyys, kahden aikuisen on helpompaa osallistua kahden lapsen harrastuksiin. Totta kyllä, mutta aion käydä väsytystaistelua :lol: Toisaalta ensimmäinen on vasta tuloillaan, joten täytynee katsoa miten tämän kanssa sujuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille ei ole vielä tullut haikara kylään, mutta minulla on haaveena 2 - 3 lasta. Haluaisin kuitenkin ikäeroa lapsille sen verran, että pystytään keskittymään jokaiseen lapseen kunnolla. Haluaisin kovasti toisen lapsen vasta sitten kun esikoinen on koulussa ja sitten voisi olla kotona molempien lasten kanssa :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi olisi ideaali. Yksi on liian yksinäinen, mutta ei poisluettu sekään. Kolme on ihan ehdoton maksimi. Jos vaikka sattuisi saamaan kaksi saman sukupuolen edustajaa niin sitten voisi vielä viimeisen kerran yrittää josko tulisi sitä toista lajia.

 

Mutta toistaiseksi olen siis vielä lapseton. Kuumeilen vaan aika kovasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille toivotaan ainakin kahta lasta. Nyt, kun ollaan vihdoin raskaana, niin ollaan alettu vitsailemaan viidestä. :D Luulen silti, että kaksi tai korkeintaan kolme on sopiva määrä. Mikäli meille siis sen verran suodaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.