Charlize

Montako suunnittelette / suunnittelitte ?

1072 posts in this topic

Meillä seitsemäs tulossa, enpä tiedä oliko suunnitteilla näin montaa, mutta aina on vaan tuntunut, että kyllä tässä vielä yksi menis. Nyt alkaa ikä ja auton koko tulla vastaan, joten ehkä se nyt jää tähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina ajattelin että kolme on hyvä luku..ja kolmas on nyt tulossa. Kaks tyttöä ja nyt tulee poika..että on siltäkin kantilta joka "sorttia" :) Nyt on kiintiö täysi..nyt vaan sitten nää kasvatellaan ja sitten on aikaa ja terveyttä vielä jäljellä (toivottavasti) kun lapset on aikuisia ja lentää pois pesästä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aina mielessäni ajatellut hankkivani kaksi lasta, mutta olen kiitollinen, jos yhdenkin saan. Kolmessa menee yläraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ja mies ollaan 3- ja 2-lapsisista perheistä. Kumpikin ollaan lapsirakkaita, ja lapsia oltaisiin valmiit ottamaan vastaan ainakin se 3, ehkä enemmänkin. Ihaillaan meidän vanhempien lapsuudenperheitä, heillä on isot sisaruskatraat ja edelleen aikuisiällä sisarukset ovat tärkeä ja iloa tuova tukiverkko.

 

Elämä ei tähän asti ole tukenut meidän suunnitelmia - ensimmäistä tässä vasta ollaan tekemässä. Silti haaveet ovat olemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vain yksi on suunnitelmissa.

 

Jos mieli muuttuu, niin korkeintaan kaksi. Katsotaan nyt, miten tämän ensimmäisen kanssa lähtee sujumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiveena on kaksi lasta. Tämä esikoinen tulee olemaan poika, joten olisi ihanaa jos toinen lapsemme olisi sitten tyttö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me suunniteltiin yhtä ja nyt meillä on kaunis suloinen 4,5kk ikäinen tytön tyllerö. Onko kukaan muuten huomannu sitä jos teiltä kysellään et monta ootta suunnitelleet. ja sit ku sanotta et yks tehään ja enempää ei haluta. Tää aihe tulee mulle niin monesti vastaan. Ku kaikki niin ihmettele ja kattoo meitä oudoiksi. Onks teistä outoo jos pariskunta haluu vain yhden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi voisi olla sellainen sopiva lapsiluku. Kolmaskin kyllä saisi tulla jos on tullakseen. Mutta nyt olen onnellinen jo tästä ensimmäisestä, joka muutaman kuukauden kuluttua näkee päivänvalon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole vielä ensimmäistäkään, mutta ajattelisin että kolme voisi olla hyvä määrä ja samaan lukuun tuo miehekekin olisi tyytyväinen :) Ei neljäkään kyllä liikaa vielä olisi... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle riittäis 2 lasta ja pienellä ikäerolla, mies taas haluaisi 3-4 ja myöskin pienellä ikäerolla. Nyt ollaan ensimmäistä yrittämässä, joten katsoo kuinka paljon sitä niitä lapsia lopulta tulee. Ja toki mun ehdoilla mennään, että jos mun kroppa ei enää jaksa yhden jälkeen lisää lapsia, niin sitten tyydytään yhteenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä yksikin on ihana lahja, ja vallan "riittävä". Toista varmastikin joskus vielä yritetään, mutta onnellisia ollaan näinkin! Joskus haaveilin suurperheestä, mutta oman rajallisuuteni myöntäminen on tuonut ymmärryksen siitä, että taidan olla tehty yhden tai kahden lapsen äidiksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neljä on sellainen lapsiluku, josta ollaan miehen kanssa haaveiltu. Tietenkin saa olla kiitollinen, jos joskus edes se yksi saadaan. Ja saa nähdä sitten kun lapsi/a jo on, että miltä isomman perheen perustaminen sitten tuntuu. Mutta tällä hetkellä se neljä tuntuu mukavalta määrältä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiemmin ajattelin, että vähintään 3 mieluiten 4 mutta nyt kun ensimmäisen yritystä ja samaan syssyyn talohaaveilua ollaan käynnistelty, niin ajattelen että ehkä jopa 2 riittää (jos kaikille neljälle haluais oman huoneen niin ison talon saa tehdä :D) toivottavasti saadaan edes yksi. ensimmäisen ja toisen väliin on kyllä ajateltu useampaa vuotta että ehdin päästä työelämään siinä välissä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi on minulle se ihanteellinen luku, :d_tickle: mutta en mene kolmattakaan kieltämään jos sillainen päättää tulla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme miehen kanssa puhuneet, että kaksi on maksimi. Ensimmäisen yritys aluillaan, joten saa nähdä miten mieli tässä vielä muuttuu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin 2-3 ja mies 2 lasta. Mutta kuten moni muukin on jo todennut, olisin kiitollinen jos edes sen yhden saisin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin 2-3, mies 3-4. :tender: Esikoinen on nyt puolivuotias ja toinen on ainakin r-testin mukaan aluillaan. Nää kaksi (jos kaikki menee hyvin) saakin sitten riittää hetkeksi. Katsotaan sitä kolmatta sitten joskus. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei ole yhtään, toivottavasti ainakin yksi. Kahdesta ollaan puhuttu ja kolme on ehdoton maksimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.