Charlize

Montako suunnittelette / suunnittelitte ?

1072 posts in this topic

Meillä on aina ollut kolme haaveissa. Tän ensimmäisen vauva-aika on tähän mennessä ollut melkoista valvomista, joten saa nähdä kuinka pitkä väli pidetään ennen seuraavan yritystä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa - a, seitsemän vuotta sitten jos olis kysytty niin olisin sanonut ettei yhtäkään, sitten se yht äkkiä muuttuikin yhdeksi :D Tässä lukemassa oltiin pitkään, kunnes viime vuonna tuli numero kaksi kuvioihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi.. Tyttö ja poika :grin:

 

Toisaalta ei tietysti ole mitään sitä vastaan jos tulis kaks poikaa tai kaks tyttöä. Saas nähdä muuttuuko mieli siinä vaiheessa yrittämään kolmatta... "jos vielä yritettäis tyttöä" tai: "jos vielä yritettäis jos tulis poika" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkutyttönä olen ajatellut, että haluan kahdeksan lasta :D Mies taas on joskus sanonut, että parillinen määrä on oltava :D No nyt on neljä ja aika varmasti siihe jää. Miehen logiikalla kun seuraava vaihtoehto on sitten kuusi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi tai kolme. Ite olen lapsesta asti aatellu kahta ja mieskin sanoi, että tyttö ja poika. Mutta nyt on alkanu kolmekin kuulostaa hyvältä luvulta, tietysti kun ensin saadaan edes se ensimmäinen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun mielestäni lapsia saisi tulla 2 tai 3, mies taas on vakaasti kahden kannalla. Mielenkiintoista nähdä, mitkä ajatukset ovat sitten, jos nyt ensin saadaan se ensimmäinen lapsi alulle ja maailmaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen neljän kannalla mies taas tyytyisi kolmeen. Nyt kuitenkin vasta ensimmäistä odotellaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoista miten monella on enemmän kuin kaksi toiveissa / suunnitteilla tai jo saatuna. Tosin ehkä tällaisella foorumilla ollaan keskivertoa lapsimyönteisempiä  :grin:

 

Edit. Verrattuna lähinnä omaan lähipiiriin, jossa ylivoimaisella enemmistöllä on kaksi lasta.

Edited by KuuKuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alunperin ei yhtään - sillä varauksella, että ehkäisyn pettäessä lapsi kuitenkin pidettäisiin. Esikoinen ei ollut varsinaisesti vahinko, ehkä ennemminkin yllätysvauva. Mutta isku ensimmäisen raskauden jälkeen oli kova: mies ei halunnut enempää lapsia, yksi riittää. Hyväksyin asian vuosien mittaan, vaikka eniten harmitti etten ollut esikoista/ainokaista odottaessa ollenkaan ajatellut, että se olisi ainoa raskauteni koskaan. Vaan tässä sitä ollaan taas, toinen "tulee jos on tullakseen". Miehellä vasektomia suunnitteilla, eli sitä odotellessa joko raskaudun tai sitten en. Me ei siis olla oikeastaan missään vaiheessa suunniteltu yhtään mitään, ja ne vähäisetkin suunnitelmat on ajan saatossa muuttuneet  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, mutta mies on yhden kannalla. Tällä hetkellä odotetaan esikoista, joten ehkä aika näyttää kumman kannalle kallistutaan. Kaksi on kuitenkin varmaan meidän maksimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse haluan _vähintään_ kolme lasta, miehen mielestä kolme on hyvä määrä. :) Tulevaisuudessa näkee, onko niitä lapsia sitten enemmän kuin kolme. En kuitenkaan pidä yhtään varmana, että saamme edes toista lasta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu meillä lähinnä lapsen/lasten sukupuolesta. Jos ensimmäinen on poika, niin saatetaan tyytyä yhteen tai sitten tehdään vielä toinen lapsi ekalle kaveriksi eli yhteensä kaksi. Jos aluksi syntyy tyttö/tyttöjä, niin ollaan päätetty vääntää, kunnes se poika saadaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu meillä lähinnä lapsen/lasten sukupuolesta. Jos ensimmäinen on poika, niin saatetaan tyytyä yhteen tai sitten tehdään vielä toinen lapsi ekalle kaveriksi eli yhteensä kaksi. Jos aluksi syntyy tyttö/tyttöjä, niin ollaan päätetty vääntää, kunnes se poika saadaan. :D

 

Mun on aivan pakko kommentoida tätä vaikka ohi aiheen meneekin. 

 

Tekstistä käy ilmi, että todella haluat(te) pojan. Mun on pakko sanoa, että ajatusmaailmasi saa mut surulliseksi näin neljän tytön äitinä. Mulla ei tulisi mieleenkään haaveilla lapsista vain sukupuolen takia. Se on minun mielestäni oikeasti kamalaa ja jopa todella surullista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuskinpa Alexandran tytötkään joutuisivat heitteille tai jäisivät vaille rakkautta. :) Ihmisillä voi olla erilaisia kulttuuritaustoja ja esimerkiksi vierasmaalaisille miehille saattaa olla tärkeää saada poika, ihan vain perinteen takia.

 

Oma mieheni taas toivoisi todella kovasti tyttöä ja saattaisi olla ensi alkuun hieman pettynyt, jos lapsesta tuleekin poika. En silti hetkeäkään epäile, etteikö hän rakastaisi ihan yhtä lailla poikaa kuin tytärtä. Kyse on vain toiveista ja mielikuvista ja ehkä myös siitä, että miehelläni on kokemusta vain pikkusiskosta ja lähipiirin kilteistä tyttölapsista, kun taas pojista saattaa tulla mieleen omat ja kaverien pöljäilyt villeinä pikkupoikina.

 

Odotamme esikoista ja yhteen (biologiseen) jää, tulee sieltä mitä tulee.  :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin haluta kolme lasta, miehelle riittäisi kuulemma yksi. Sen verran kompromissia on tehty, että toinen jo tulossa :) Mieheni on ainut lapsi, minulla on kaksi sisarusta. Olen aina kokenut sisarukset rikkaudeksi, joten halusin ehdottomasti ainakin kaksi lasta. Kolmatta voi miettiä sitten vähän myöhemmin. Sukupuolella ei ole väliä. Ensimmäinen on poika, joten vaihtelun vuoksi tyttö olisi kiva, mutta toisaalta pojan kanssa kaikki olisi enemmän tuttua.

Edited by Sistaliini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi oltiin samaa mieltä miehen kanssa, ettei ollenkaan lapsia. Jossain vaiheessa se vauvakuume vaan tuli kuitenkin mulle ja mies suostui, onneks raskaus alkoi kohtuu nopeesti. Nyt on alkanut 2 lasta olemaan se meidän luku, miestä saikin taivutella aika pitkään... Kolmatta ei kuulemma kannata ees yrittää puhua ja alkaa sitt ikäkin tulla vastaan. Hyvä näin, tosi onnellinen oon esikoisesta vaikkei toista sit kuuluiskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aina ajatellut, että kaksi on hyvä määrä, mutta nyt ajatukset ovat kääntyneet siihen suuntaan että kolmekin sopisi ;) Saa nähdä, jospa ensin se yksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen lapsia haaveilin kuudesta, sitten määrä väheni neljään. Nyt on kaksi olemassa, ja mies on jo sanonut että riittää. Uskon, että vielä ainakin kerran pystyn hänen päänsä kääntämään, mutta toivon että lapsia lopulta se neljä olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ajatellut, että haluan vähintään kaksi lasta, ylärajaa ei ole. Vielä ei siis ole ensimmäistäkään, joten aika näyttää montako niitä tulee.. Toivottavasti monta.. :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveena olisi ihan ihan ihan vähintään kaksi, mielellään 3-4. Riippuu kanssa vähän että montako mies haluaa, kai? :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikoinaan haaveena oli vähintään neljä. Todellisuus kuitenkin iski vasten kasvoja kun ennen esikoista sain kaksi keskenmenoa. Nyt meillä on yksi lapsi ja toisen yritys aloitettu. Olen melko varma että kahteen lapseen jää jos toinen saadaan. Vannomaan en mene etteikö voisi tulla enemmänkin. Sen näyttää aika. Todella onnellisia ollaan jokaisesta lapsesta jotka meille suodaan. Elämä kun on osoittanut että lasten saaminenkaan ei ole itsestään selvää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina halunnut ison perheen, mies aikoinaan halunnut vaan kaksi, mutta niin se mieli muuttui :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.