Sign in to follow this  
Followers 0
Hihku

Ihanin vauvalahja?

24 posts in this topic

Rupesinpas pohtimaan tällaista juttua : kumminkaimat, isotädit ja enemmän tai vähemmän läheiset ihmiset haluavat usein muistaa pientä tulokasta jollakin lahjalla. Toiset lahjat ovat ihania ja toiset ovat ehkä sitten jotakin muuta... Mutta mitä ihanaa, suloista, sykähdyttävää tai muuten erityisen tykättyä pienokaisenne on saanut lahjaksi? Liittyykö lahjaan jokin tarina, joka tekee siitä erityisen ihanan?

 

Täältä voisi sitten hakea vaikka vinkkiäkin, jos on itse viemässä lahjaa perheenlisäyksen johdosta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanin lahja vauvalle oli ehdottomasti äidiltäni mamas&papasin Barnaby Button leikkimatto. Äiti oli kysellyt että tarvitaanko me mitään vauvalle ja olin toivunut hoitoalustaa ja noh...Äiti oli ymmärtänyt väärin ja toi sitten todella ihanan leikkimaton :grin:

 

Muuten tuli enimmäkseen mulle lahjoja, esim Aventin sähköinen rintapumppu ja muita aventin tuotteita, niistäkin olin todella iloinen. Itseasiassa meidän vauveli taisi saada vähemmän lahjoja syntymänsä kunniaksi kuin äitinsä :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen mummo toi tärinäsitterin lahjaksi kun tulivat ekan kerran katsomaan tulokasta :) Se oli aivan mahtava lahja, jotenkin oli raskaushuuruissa jääny koko sitterin ostaminen pois mielestä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen mummo toi tärinäsitterin lahjaksi kun tulivat ekan kerran katsomaan tulokasta :) Se oli aivan mahtava lahja, jotenkin oli raskaushuuruissa jääny koko sitterin ostaminen pois mielestä..

 

Piti ihan OT:nä sanoa että se tärinä sitteri on ihana. Me ei saatu lahjana vaan ostettiin ite, ihanuus :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mummuni tekemä ihana vauvapeitto. Siihen oli laitettu aikaa, vaivaa ja rakkautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari lahjaa on erityisesti ollut lasten mieleen. N. 30cm korkeat Muumimamma ja -pappa -pehmolelut, jotka toimivat yökavereina tällä hetkellä ja ovat todella tärkeät! Toinen hyödyllinen lahja oli unirievut, jossain vaiheessa ehdoton apu erityisesti pojan nukahtamisessa. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse pidän kovasti tyttären kummisedältään saamasta enkeli-riipuksesta, koska se on pitkäikäinen ja kaunis muisto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vanhemmat toi kummallekin pojalle synnärille suht pienet pehmolelut. Nyt nuo pehmot ovat tärkeämpääkin tärkeämmät unikaverit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä paras lahja on ollut soiva ja pyörivä mobile valoilla. Poika sai sen joululahjaksi, kun oli 4 kk:n ikäinen. Sen jälkeen loppuivat nukahtamisongelmat. Vaikka tuo ei kaunein mobile olekaan, niin silti ihan ykkösjuttu:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yks aika hauska lahja oli pienen pieni jakoavain, johon oli kaiverrettu pojan paino ja pituus. Sitten tulevina vuosina sai aina vain isomman jakoavaimen ajatuksena, että teininä hänellä olisi koko jakoavainsarja kasassa, kun mopoa alkaa rassaamaan. Toivottavasti kaikki osat pysyy tallessa grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ystäväni kutomat ihanat pienet tossut. Sisältyivät muutenkin ihanaan "pakettin", jossa oli vauvalle myssy, lakana ja äitiyspakkauslaatikon reunasuojus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yks aika hauska lahja oli pienen pieni jakoavain, johon oli kaiverrettu pojan paino ja pituus. Sitten tulevina vuosina sai aina vain isomman jakoavaimen ajatuksena, että teininä hänellä olisi koko jakoavainsarja kasassa, kun mopoa alkaa rassaamaan. Toivottavasti kaikki osat pysyy tallessa grin.gif

 

Tää on kyllä ihana. Melkein vois soveltaa itsekkin kummipojan osalta antaen aina synttärilahjaksi yhden avaimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanin lahja oli sekä äidin että tyttären mielestä synnärille tuotu pehmoinen uninalle. Nalle on kovassa käytössä, öisin vieressä ja päivisin sitä kannetaan mukana pitkin taloa :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yks aika hauska lahja oli pienen pieni jakoavain, johon oli kaiverrettu pojan paino ja pituus. Sitten tulevina vuosina sai aina vain isomman jakoavaimen ajatuksena, että teininä hänellä olisi koko jakoavainsarja kasassa, kun mopoa alkaa rassaamaan. Toivottavasti kaikki osat pysyy tallessa grin.gif

 

girl_haha.gif olipa ihana! Tuo olisi varmaan aika erilainen, ja sellainen että isona voisi tykätä siitä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki itsetehdyt lahjat ovat olleet hyviä lahjoja. Suomen keleissä esim. vauvan villavaatteet ovat olleet tuiki tarpeellisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yks aika hauska lahja oli pienen pieni jakoavain, johon oli kaiverrettu pojan paino ja pituus. Sitten tulevina vuosina sai aina vain isomman jakoavaimen ajatuksena, että teininä hänellä olisi koko jakoavainsarja kasassa, kun mopoa alkaa rassaamaan. Toivottavasti kaikki osat pysyy tallessa grin.gif

 

 

Kuten muutkin ovat todenneet, todella ihana ideagirl_in_love.gif Taidetaan lainata, jos tulevaisuudessa saadaan kummipoika (tai toinen oma...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me (tai minä ;) ) saatiin pussukka jossa oli minulle kaikkea ihanaa; kuorivaa suihkugeeliä, suklaata, hunajaa, pieni kuohuviinipullo.. muutakin oli, ei vain nyt tule mieleen.. sekä vauvalle oli ensilusikka ja ruokalappu.

Itse asiassa sain kaksikin tuollaista samantyylistä "hemmottelupakettia" ja tykkäsin kyllä, vauvalle oli toisessakin jotain pientä :)

 

Vauvahan ei lahjoista ymmärrä vielä siinä vaiheessa, mutta äiti ymmärtää ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Villavaatteet ja unilelut korkeella listassa täälläkin :) Tytön lahjoista kyl ehdottomasti uniikein ja ihanin oli mun tädin ristiäisiin tekemä prinsessamekko, materiaaleina mun hääpuvusta aikanaan ylijääneet kankaat ja pitsit.. Toivottavasti se mekko joskus menis sitten pojan- tai tyttärentyttärelle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanimmat lahjat olivat ystävän itsetekemä vauvaviltti sekä lahjaksi saatu vauvakuvaus, mistä jäi muistoksi ihanat valokuvat vauvasta 1 kk:n ikäisenä :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0