Guest -Jonski-

Tyhmät kysymykset odotuksesta - osa 3

1005 posts in this topic

Täällä ei olla vieläkään päästy niihin kiiltäviin ja kauniisiin hiuksiin ja laskettuun aikaan enään 2viikkoa :D toivon että synnytyksen jälkeen paranee hiukset normaaliin!

 

:lol: Toivossa on hyvä elää! Oletko kuullut sellaista juttua, että monella hiuksia alkaa lähteä ihan älyttömästi kun vauva on n.3kk? Että se niistä kauniista hiuksista... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 0+0 on kp1, eli se päivä, kun viimeiset kuukautiset on alkaneet. Netistä löytyy paljon raskauslaskureita (tuolla haulla löytyy googlesta), jotka laskee viikot sun puolesta halutessasi. Onnea haamulaisesta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ja ensimmäinen luku kertoo siis täydet viikot ja "+jokin luku" päivät siihen päälle. Esim. rv 4+5 tarkoittaa, että raskaus on kestänyt kierron alusta neljä täyttä viikkoa ja viisi päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja siis oikeastihan raskausviikolla 4 se raskaus ei ole kestänyt kuin pari viikkoa, koska ne viikot lasketaan edellisistä kuukautisista, eikä ovulaatiosta tai hedelmöittymisestä. Ihanan selkeä systeemi... Mutta ei niitä täsmällisiä viikkoja ja laskettua aikaa oikeasti tarviikaan muuhun kuin byrokratiaan, loppujen lopuksi harvat lapset syntyy just "laskettuna aikana", vaan se on siitä +/- 2 viikkoa kun on todennäköisintä syntyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka voimakas on ollut odottajien metallin maku suussa ja missä vaiheessa raskautta tämä ilmeni?

Edited by Gemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

No melko voimakas. Tai se maku vaihteli veren ja raudan mausta metallin makuun. Ekassa raskaudessa tätä ilmeni heti oletettujen menkkojen aikaan, eli 4+0? ja tässä toisessa sitä ilmeni vasta joskus 6+?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No melko voimakas. Tai se maku vaihteli veren ja raudan mausta metallin makuun. Ekassa raskaudessa tätä ilmeni heti oletettujen menkkojen aikaan, eli 4+0? ja tässä toisessa sitä ilmeni vasta joskus 6+?

 

Kiitos! Eli mulla on niin laimea, tai ennemminkin sellainen tuntu kuin maku, joka menee helposti mielikuvituksen piikkiin. Yk1 ja mulla on tietenkin heti ovulaatiosta alkaen kaikki kuviteltavissa olevat oireet :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Koskas alkuraskauden hetkessä rasvottuvat hiukset vaihtuu niihin kauniisiin, kiiltäviin ja hyvinvoiviin hiuksiin, joista monet raskaana olevat on puhunu?

 

Samat sävelet kuin Jojulla, ei ainakaan vielä, menossa 32+5. Ihopainajainen on sen sijaan muuttunut sen verran, että alkuraskauden pärstäkukinta on ollut vähenemään päin ja siirtynyt selän iholle (jeejee). Myös kasvojen ihon rasvoittuminen on tainnut tasaantua hieman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas tehokas närästyslääke, jota saa ostaa ilman reseptiä ja jota uskaltaa käyttää raskaana ollessa ilman lääkärin lupia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ En tiedä, kuinka tehokas yleensä on, mutta mulla toimii Rennie.

Muoks. Lisäväkänen

Edited by höpöli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rennie on ihan karkkia. Toimii pienesti, mutta haussa olisi vähän tehokkaampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla toimi Gavisgon paremmin kun Rennie, mutta eipä sekään varmaan kaikilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kuullut suositeltavan Balancid Novumia. :) (Maistui ainakin ihan hyvälle, kokeilin sitä pahoinvointiin.. varsinaista närästystä en tiedä potevani.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavisconia suosittelen. Olin esikoisen raskausaikana sairaalassa jostain kummallisista mahakrampeista (siis vatsaan koski pirusti, ei kohtuun ) ja sain nestemäistä Gavisconia, joka auttoi heti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkeistä! Rennie on tosiaan hyvin tuttua tavaraa, ekassa raskaudessa sitä kului pakettitolkulla. Jos päivässä meni alle yksi liuska (12 kpl), se oli erikoisen vähän. Haluaisin kokeilla jotain muuta, jos auttaisivat tehokkaammin. Taidan pistää Gavisconin ostoslistalla ja toivoa parasta, seuraavaksi sitten Balancid Novumin kimppuun, jos vielä tarvii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balancid Novum on vähän Rennien kanssa samanlainen valmiste ja oikeastaan vielä miedonpi neutralisoimaan vatsahappoja. Kärpänen, jos Gaviscon ei helpota niin suosittelen siirtymään Rennieen takaisin tai hakea lääkärin kautta parempia troppeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen rv 34+0. Mulla eilen illalla alkoi tuntumaan voimakas painontunne alapäässä. Tuntui kuin olisi kova kakkahätä, mutta sitä se ei ollut vaikka vessassakin yritin käydä. Rauhottui yön aikana. Tänä iltana tunne on palannut. Kipuja ei ole, maha silloin tällöin kovettuu. Tunnen kuinka vauva poraa päätään todella syvälle lantioon.

 

Tietysti hieman hermostuttaa että eihän se lähde vielä syntymään. Voiko vauva vain painaa suolta vai mikä tämä homma on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa siltä, että vauva olis laskeutumassa eli pää asettumassa tuonne lantioon. Ei välttämättä mitenkään enteile synnytystä, vaan saatat joutua kärvistelemään tuon olon kanssa 40+ viikoillekin (eikö ole kiva tieto?). Jos epäilyttää, erityisesti jos kovasti supistelee, niin neuvolassa voinevat tunnustella mikä on kohdunsuun tilanne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos. Lähinnä helpottaa ettei välttämättä enteile synnytystä. Mä hiukka kauhistuin että mua ponnistuttaa. Tiedossa on suunniteltu sektio rv 39, ja alakautta ei saisi tulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ehkä vielä soitella jonnekin joka oikeasti tietää, jos on tuollainen tilanne, että alakautta syntyminen olisi oikea ongelma. Mutta mulla oli sellainen "keilapallo alapäässä" -olo useamman viikon ennen kuin esikoinen lähti syntymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tai noh, saisi ja saisi, sektio on valittu siksi että viimeksi sain kolmannen asteen repeämän enkä halua enää riskeerata sitä. Mikään hengenhätä ei siis kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balancid Novum on vähän Rennien kanssa samanlainen valmiste ja oikeastaan vielä miedonpi neutralisoimaan vatsahappoja. Kärpänen, jos Gaviscon ei helpota niin suosittelen siirtymään Rennieen takaisin tai hakea lääkärin kautta parempia troppeja.

Itse kävin keskussairaalan päivystyksessä loppuraskaudesta todella kivuliaan närästyksen takia, ja lääkäri siellä sanoi, ettei voi raskauden takia määrätä mitään "kunnon" troppeja. Eli aika turhaa on närästyksen takia lääkäriin hakeutua....

Taisi toi Gaviscon olla sieltä vahvimmasta päästä närästyslääkkeitä, joita voi ottaa raskaana. Gaviscon auttoi osittain ja närästys loppui itsestään kokonaan vauvan laskeuduttua alemmas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.