pipa

Vaunukeskustelua II

929 posts in this topic

Etsitään rattaita seuraavilla kriteereillä:

 

puhkeamattomat renkaat, kääntyvät isot eturenkaat, 4 kpl

iso tavarakori,ruokaostokset kulkee rattaissa

selkänoja pitäisi saada makuu asentoon, nenä menosuuntaan riittää

 

Itsellä tulee mieleen seuraavat: Bugaboo Buffalo, BJ City Versa Gt, Emmaljunga Super Viking. Onkos niitä muitakin? Kaveri etsii, itsellä on jo omiin tarpeisiin sopivat (BJ City Mini gt)

Edited by Ataraxia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt P&T Vervet. Jossain vaiheessa syksyllä/talvella kakkonenkin saa luvan ruveta kävelemään ja hakusessa olisi simppelit rattaat 1v muksulle. P&T tuntuu kuitenkin vähän liian isolta yhdelle. Matkarattaina meillä on plikot, mutta ihan niillä en pärjää.

 

Kriteerit:
Makuuasento (ainakin likipitäen)

kääntyvät isot etupyörä(t)

pienet ja sievät 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TrioHilpeät, miten olisi Gessleinin F4/S4 Sportit? Mulla olisi jopa sellaiset kaupan. :P Täyttää hyvin noi kriteerit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta on tullut yhtäkkiä ihan Baby Jogger fani. Vauvan syntymää on jo odottamassa BJ City Mini GT double, ja tänään möin esikoisen Concordit pois. Tilalle päädyin sitten tilaamaan BJ City Versat, vaunukopalla niin toimii sitten vauvan päiväunivaunuina myös. Versioihin on tulossa juhannuksen jälkeen myyntiin Britaxin adapterit, mutta mietin kuitenkin, josko hankkisin Gessleinin Swiftit kaupparattaiksi. Ne kun oisi sit kuitenkin kevyemmät. En tajua mistä tää vaunuhulluus muhun on iskenyt, kun vielä vuosi sitten olin tyytyväinen yksien vaunujen kanssa..

 

Tietääkö muuten kukaan saako Versoihin GT-renkaita mistään, ja kannattaako niitä edes hankkia? Ainakin Selectien(?) takarenkaat voi ilmeisesti ostaa, mutta olisikohan GT:t kuitenkin paremmat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on mietinnässä Brio Go Next, Bugaboo Buffalo ja Brio Smile. Tän pidemmälle en oo päässyt pohdinnoissani ja kohta pitäisi jo päättää, jos meinataan että vauvalla on vaunut.

Autottoman perheen syysvauvalle haussa siis yhdistelmät, käyttöalueena todennäköisesti lumeton tai hyvin vähäluminen Suomi. Pitäisi olla ketterät muttei rimpulat. Työntäjillä melkein 30 cm pituuseroa. Kärryillä olisi tarkoitus päästä liikkumaan kaupungilla ja lenkkitiellä.

 

Onko noista mun pohtimista menopeleistä jotkut sellaiset mitä ei ehdottomasti haluta? Miten mä koskaan pystyn päättämään? :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka kyseessä ei vauva olekaan niin ratasongelmaa on eli hjälppinkivä!

 

Hakusessa olisi niinkin mahdoton yhtälö kuin

 

  • pienikokoiset (sateenvarjorattaat olis påp)
  • "pitkittäin" taittuvat
  • painoraja 20 kiloa tai enemmän
  • edulliset, suorastaan halvat (yst.terv. köyhä yh)

 

Menin hajoittamaan meidän hyvin palvelleet Trillen sateenvarjorattaat (joita ei tunnu enää mistään siinä mallissa löytyvän) ja siirryttiin Emmoihin, joiden pitäisi mennä kolmeen ikävuoteen asti... no, ensimmäisistä hajosi laakeri 1½ kuukauden sisään, vaihdossa saadut uudet vaikuttavat pahasti siltä, että niissä on sama vika ja jos näin on niin en kyllä enää kolmasien Emmojen kanssa halua tapella.

 

Ja kun kundi on vasta 2 ja autoa kun ei ole niin julkisilla kuljetaan ja kävellään paljon eikä herra ihan aina jaksa niin rattaat on pakko olla.

 

Lähden tästä kehittämään harmaita hiuksia. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on mietinnässä Brio Go Next, Bugaboo Buffalo ja Brio Smile. Tän pidemmälle en oo päässyt pohdinnoissani ja kohta pitäisi jo päättää, jos meinataan että vauvalla on vaunut.

Autottoman perheen syysvauvalle haussa siis yhdistelmät, käyttöalueena todennäköisesti lumeton tai hyvin vähäluminen Suomi. Pitäisi olla ketterät muttei rimpulat. Työntäjillä melkein 30 cm pituuseroa. Kärryillä olisi tarkoitus päästä liikkumaan kaupungilla ja lenkkitiellä.

 

Onko noista mun pohtimista menopeleistä jotkut sellaiset mitä ei ehdottomasti haluta? Miten mä koskaan pystyn päättämään? :grin:

Tosi hyödyllistä tietoa taas, mutta mun käsittääkseni Smilessa on ilmakumipyörät toisin kuin Gossa. Jos olen ymmärtänyt oikein, ilmaversiot kulkee lumessa paremmin.

 

Muuten en osaa auttaa, mutta olen itsekin kiinnostunut kuulemaan kommentteja Smilesta (meille tarvitaan ratasosa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Go Nextissä on takana ilmakumit ja samoin lisävaruste-talvipyörät on ilmakumit.

Lähinnä mua arveluttaa että onko noi Go Nextit ulkomitoiltaan ihan hervottoman isot ja etenkin pitkät. Ja ollaanko ihan pulassa jos ei ostettais niitä talvipyöriä, mietin meneekö nuo hiekkatiellä miten kevyesti pikkupyörillä.

Mies miettii onko hänellä tilaa kävellä bugisten kanssa.

Mun pitäisi päästä kauppaan ja liikkumaan hyväkuntoisilla hiekkateillä, mitkä menopelit sitten onkaan matkassa mukana.

 

Muistaakseni toi Smile vaikutti muuten hyvältä, mutta muistelisin että siinä olis ollut aika lyhyt ratasosan pituus verrattuna Go Nextiin ja jäin sitä miettimään. Esikoisen Teutoniat myytiin, kun ei muksu mahtunut niissä enää nukkumaan 1v9kk jälkeen.

Edited by saippuakauppias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiamaka, miten olisi ihan Brion Ponyt, tukevammat kuin ihan sateenvarjorattaat, menevät ratasiän loppuun saakka. Me ainakin oltiin tyytyväisiä noihin just isomman lapsen kanssa, keveytensä takia ovat kaupungillakin ihan kätevät ja kulkevat myös maastossa. Näyttäisivät olevan tarjouksessa kesäkuun loppuun saakka, jossain liikkeissä.

 

saippuakauppias, meillä on ilmakumirenkaat takana ja pienet kovat eturenkaat nykyisissä vaunuissa (Joolz Day), hyvin ne on hiekkatielläkin kulkeneet. Pahin keli on ollut loskakeli jolloin etupyörät on menneet tukkoon loskasta ja eivät ole pyörineet, tällöin ollaan selvitty vetämällä vaunuja perässä ja ei noita kelejä ole kuin muutama vuodessa.  Brion Go:t olivat pitkään harkinnassa, mutta karsiutuivat just ilmakumien takia pois. Noihin Next:hin olisin varmaan päätynytkin, jos olisivat olleet silloin markkinoilla. Smilessä ja Buffaloissa nuo eturenkaat on hieman isommat, joten varmaan kulkevat epätasaisessa maastossa paremmin. Kaupassa työntämällä saa parhaiden selvyyden mikä tuntuu omimmalta vaihtoehdolta ja sopii teille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olisimme todennäköisesti ostaneet Go Nextit, mutta hinta karsi ne pois ja aloin etsiä vastaavia rattaita. Päädyttiin Smileihin, joita ei myyjä edes meille esitellyt. Kokemusta vasta muutaman kuukauden vaunuilusta, mutta itse olen tykännyt kovasti. Koiralenkillä on helppo ohjata yhdellä kädellä ja pitää koiran hihnaa toisessa. Smilet on myös helppo yhdellä kädellä kipata korokkeiden yli jne. Helpottaa myös kaupan ovien korokkeiden kohdalla. Niissä on pieni jousitus, mutta ei tietysti vedä vertoja esim. happyyn. Rattaita voi kuitenkin heijata. Buffaloissa ei taida olla ollenkaan jousitusta. Kaupassa juuri pienen leveyden takia pääsee ketterästi ovista. Kaikki osat, vaunukoppa, istuin ja turvakaukalo sopii samaan runko-osaan ilman erillisiä adaptereita. Uskon, että talvella pärjää hyvin kaupunkiolosuhteissa, koska etupyörät hieman suuremmat. Smilet toimivat hyvin pitkälle ihmiselle ja tällaiselle tapille, kuin minä. En usko, että Smile eroaa Go Nextistä kovinkaan paljon, muutoin kuin vaihdettavien talvirenkaiden takia. Go Next on myös leveämpi kuin Smile. Itse tein todella suuren tutkimuksen vaunuista ja uskon, että Smile oli nappivalinta. Kunnon jousitus olisi sellainen, joka tekisi Smileista aivan täydelliset, mutta näin kaupunki/lähiöolosuhteissa se ei haittaa. Istuinosasta ei siis vielä kokemusta, mutta tykkäsin, kun kuomun saa todella alas lapsen suojaksi. Go Nextissä lapsi on hieman matalammalla ja epäilen, että Smileihin ei helposti se 4-vuotiaskaan kiipeile, jos se on jollekin kriteeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaas yhdistelmävaunuja,

  • kääntyvät etupyörät
  • pieni koko
  • suomesta ostettavissa
  • max 500e
Edited by Marina

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

 

Suositelkaas yhdistelmävaunuja,

  • kääntyvät etupyörät
  • pieni koko
  • suomesta ostettavissa
  • max 500e

Brio Smile saa nyt Ozbabysta hintaan 467 e (norm. 529 e), ne ainakin täyttää kriteerit!

 

Toinen voisi olla Britaxin B-Smart, mutta niihin ei kai ole omaa kantokassia, joten se pitäisi tarkastaa, saako niihin sellaisen. Ne on 3-pyöräiset tosin. Ne on nyt heinäkuussa vissiin maahantuojan tarjouksessa 299 e.

 

Sitten tulee mieleen kalliimpia malleja vaan. En kovin hyvin tunnekaan rattaita (tai vaunuja), mutta samoilla kriteereillä (paitsi me ei tarvita enää kantokassia) oon itse katsellut ja siksi nuo tiedän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio Smileista; tuo Ozbabyn tarjous koskee vain rattaita, eli vaunukoppa ei sisälly tuohon hintaan jos ihan koko settiä etsii. Vaunukopan kanssa hinta ylittää 600€. Meillä on Smilet olleet nyt jonkin aikaa käytössä ja voin suositella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio Smileista; tuo Ozbabyn tarjous koskee vain rattaita, eli vaunukoppa ei sisälly tuohon hintaan jos ihan koko settiä etsii. Vaunukopan kanssa hinta ylittää 600€. Meillä on Smilet olleet nyt jonkin aikaa käytössä ja voin suositella :)

Eh, enpä ajatellutkaan. Tai siis ajattelin, ratasosa ja kantokassi, jonkun muun merkin. Mutta onhan Smileen tosiaan olemassa omakin koppa. Tai nyt muistan nähneeni videon, jossa lisätään kantokoppa ratasosaan, en kyllä tiedä mitä se maksaa... :rolleyes:

 

Tuo sama hinta (siis ratasosasta) on myös Tammiston VauvaPisteessä, jos siis asuu pk-seudulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiamaka, miten olisi ihan Brion Ponyt, tukevammat kuin ihan sateenvarjorattaat, menevät ratasiän loppuun saakka. Me ainakin oltiin tyytyväisiä noihin just isomman lapsen kanssa, keveytensä takia ovat kaupungillakin ihan kätevät ja kulkevat myös maastossa. Näyttäisivät olevan tarjouksessa kesäkuun loppuun saakka, jossain liikkeissä.

 

Ponyja hetken harkitsin googlaamisen perusteella, mutta kun niihin ei mistään löytänyt pitävää tietoa siitä mikä on kantavuus.

 

Satuin sitten Lekmerissä törmäämään Chiccon Echoihin joissa on kantavuus 22 kg ja ovat sateenvarjorattaiden ja Gracon Mosaicien rakkauslapsi (meillä oli edellisen vaunurikon yhteydessä lainassa myymälästä nuo Gracot ja olivat muuten ihan kivat, mutta kamalan raskaat ja vähän liian isot mitoiltaan meikäläisen makuun). :P

Olihan noissakin hintaa 130 euroa alennuksen jälkeen (puhumattakaan osamaksukustannuksista, mutta köyhällä ei olisi muuten varaa), mutta jos noiden kantavuusennusteeseen voisi luottaa niin uskoisin noiden menevän tarpeen loppuun asti - mikäli herra 2 vee ja 16 kiloa ei päätä kerätä painoa ihan kauheaa vauhtia lähikuukausina...

 

Parin päivän käyttökokemuksen perusteella oikein kivat vehkeet, pyörien kestävyys vaan nykyään pelottaa kaikissa rattaissa ihan kokemuspohjaisesti (tai no, kyllä mä noihin meidän Oriin luottaisin, mutta kun yhdistelmät nyt vaan ovat jo epäkäytännöllisen isot leikki- ikäisen kanssa). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marina, yksi vaihtoehto joka jäisi alle 500e.  Britax B-motion rattaat 319e ja niihin koppa 149e. Kovin paljoa alle 500e yhdistelmiä ei kyllä taida olla, tarjouksista voi tietysti löytyä mm. Ozbabyssa nyt Nana Vagabund-yhdistelmät 499e, Lastenturvassa ABC desing Viper 4S 499e ja Pikkuhurmurissa Concord Wanderer Basic set 549e (sis. myös turvakaukalon).

 

Chiamaka, hyvä että löysitte uudet rattaat, toivottavasti ovat kestävät. Ponyissa painoraja taitaa olla 20kg, hyvin ne meillä kesti reilun 4v istumisen painoa just se 20kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka!

 

Onko kokemusta Britax Vigourista? Olis tarjolla halvalla sellaset joissa on ilmakumit takana... Ja pikkupyörät edessä. Miten toimii talvella sellainen yhdistelmä?

Plussaa noissa olis kai iso tavarakori?

Kaikki kokemukset otetaan vastaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kannattaisi enintään maksaa 2006 vuoden emmaljunga-yhdistelmävaunuista + saman sarjan hoitolaukusta? Ollut käytössä jo kolmella lapsella. Näyttää päällisin puolin siistiltä (olen nähnyt vain kuvissa).

 

Miksi nuo vanhatkin emmaljungat on niin paljon kalliimpia kuin muut merkit (no minun vähäisellä tietämyksellä voi vaan tuntuakin siltä)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No itse en henk.koht. noin vanhoista kyllä maksaisi kuin reilusti alle satasen, ehkä 50-80e voisi olla sopiva kunnosta riippuen. Nykyään tuntuu olevan vallalla ajatus, että kun on kyse "merkkivaunuista" niin voi pyytää ihan älyttömyyksiä vaikka kuinka vanhoista kulkupeleistä! Nuo kysymäsikin vaunut ovat jo lähes 10v. vanhat ja kovassa käytössä varmasti kuluneet ja voi tulla äkkiä aika paljon lisäkuluja, jos pitää vaikka alkaa renkaiden sisäkumeja vaihtaa. Lisäksi kannattaa ehdottomasti varmistua, että vaunut on aina säilytetty lämpimässä (eikä esim. kylmässä ulkovarastossa), koska home pesiytyy todella helposti sinne kankaiden väliin, jos ovat kosteina saaneet muhia ja niitä on tosi vaikea ostotilanteessa huomata. (Esim. jos lapsi saa vaikka syödä rattaissa niin ruokatahrat joissain poimuissa piilossa tekevät sinne kivat homepilkut muhimaan.)

 

Ihan uusiakin "merkittömiä" yhdistelmiä kun saa edullisimmillaan n.150 eurolla niin ei hirveän vanhoista kannata paljoakaan maksaa :)

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ihan totta! Ihmettelin kun noista huuto.netissä (vai oliko se tori.fissä) kysytään vielä yli 200e. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ihan totta! Ihmettelin kun noista huuto.netissä (vai oliko se tori.fissä) kysytään vielä yli 200e.

Kääk mikä hintapyyntö :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua auttakaa nyt vaunuhullua! Viime kesänä ostin Brio Racet ja oon kyllä ollu suht tyytyväinen. Tykkään varsinkin siitä haarahihnasta niin lasta ei tarvitse olla heti köyttämässä valjaisiin.. Lisäksi jousitus on kiva ja kapeus plussaa..

 

Nyt kuitenkin aloin himoitsemaan Britax b-motioineita ja sain jo miehen siunauksenkin asialle sillä ehdolla, että myyn Racet. Nyt sitten mietin, että kannattaako vaihto vai ei.. Mitä mieltä olette?

 

Mua on pikkusen alkanut Raceissa tympimään kääntymättömät etupyörät ja se, että ne ei ole ilmakumit.. Nämähän löytyy sitte b-motioneista.

 

Lapsi on 2v.

 

Help?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nyt muuten osaa auttaa, mutta meillä on nuo motionit ja olen kyllä hirmu tyytyväinen niihin. Kulkee hyvin ja ketterästi, tavaraa saa hyvin koriin ja yllättävintä, että seisomalautakin pysyy niissä loistavasti. Meillä niitä käyttää 1-vuotias ja hänen painollaan ne kulkevat siis hyvin, sitä pohdin että muuttuukohan työnnettävyys, kun painoa tulee lisää. Lumessakin on päässyt hyvin, joskin viime talvi olikin aika vähäluminen. Meillä on isoveljen vanhat Ponyt, jotka toimivat myös erittäin hyvin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos jälleen Keijis ( taisit vastailla mulle samasta aiheesta vuosi sitten :)). Onko motionit mielestäsi riittävän kapeat? Eroa raceen taitaa olla 6cm? Huomaako sitä? Entä mitenköhän sitä haarahihnaa tulee kaipaamaan..

 

Meidän 2v painaa n13kg. Kaupassa pikaisesti testatessani ainakin liikkui ihan kevyesti..

 

En tajua miks mä aina kiinnyn rattaisiin.. Haluaisin motionit mutta en haluaisi luopua raceista.. Pöh, mitä ongelmia

Edited by Jekkuliina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now