pipa

Vaunukeskustelua II

929 posts in this topic

Moikka!

 

Sellasta olisin kysynyt, että miten se vauva/lapsi sitten voi nukkua rattaissa siis siinä ratasosassa kun jalat jää roikkumaan polvista alaspäin? Olikohan nyt ymmärrettävästi kirjoitettu mutta kun siis kaikissa rattaissahan ei saa jalkatukea mitenkään nostettua vaan on kiinteä niin eikö se haittaa? Vaikka se selkä osa olisikin pitkä niin kyllähän se lapsi kuitenkin istuu siinä istuinosassa ja jos jalkatukea ei saa nostettua niin sittenhän jalat roikkuu.. eikö? Vai onks tää nyt ongelma ollenkaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uudessa mallissa, ozinessa, se jalkatuki vähän säätyy. mutta ei se ihan tasaiseksi mene,,

kai se on tottumiskysymys, isosisko nukkui samanmallisessa istuimessa 3v saakka päiväunet :) ja onhan turvakaukalossakin sellanen asenton, ja siinäkin vauvan nukkuu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän matkiksissa ei saa jalkatukea nostettua vaaka-asentoon mutta ei haittaa neidin nukkumista. Ihan samallalailla neiti nukahtaa matkiksiin kuin mitä yhdistelmien ratasosaankin. Mulle ei itse asiassa ole tullut mieleenkään että se voisi jotenkin haitata nukkumista, mutta ehkä jos on ronkeli nukkumaan niin sitten pitää totutella tuota asentoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites



*palvovia liikkeitä tähän*

NOI menee littaseksi :D malli on siis bloom zen jogger

Share this post


Link to post
Share on other sites

itse pongasin nuo jostain amerikkalaisesta blogista :)

ja kaupungilla muuten näin recaro matkikset, joissa on käännettävä istuinosa. niitä kun täällä aina välillä kysellään..

jokuhan voisin luoda niistä listan

Share this post


Link to post
Share on other sites

onko kellään kokemusta emmaljunga ozone city vaunuista?meillä löyty liikkeestä tarjouksessa kun oli viime vuoden värit niin 680e sisältää yhdistelmävaunut,itikkaverkko,sadesuoja ja jalkapeitto...en tiedä oliko halpa mutta varattiin se..onko kokemuksia??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dear palsta, mulla on taas uusi himotus. ongelma on se, että väri on viimevuoden tai edellisen, ja ei varmaan saa oikein mistään halvalla ;)

PR07484_1.jpg

 

quinnyn buzz 3 tai 4, ja kuosina roller pink..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Anteeksi mutta voisitko sä poistaa tuollaiset spämmäyskuvat

 

 

 

:grin:

 

 

koska nyt munkin tekee mieli noin ihanan värisiä rattaita

 

 

 

Ei hyvä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän tällainen "teen itseni tyhmäksi" kysymys, mutta menköön :D

 

Onko kellään tietoa, että onko tuo Emmaljungan rattaisiin oleva kiinnityssysteemi sellainen että se käy kaikkiin runkoihin? Eli suomeksi sanottuna: Voiko Edge Duon koppaa ja istuinosaa kiinnittää esim City Cross runkoon? Kun näyttäisi että kiinnitys on samanlainen mutta onko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ noi himotukset vaan tulee jostain :girl_pinkglassesf:

mitä jos tää on meidän viimenen vauva? tai jos ei oo, ja sitten tuleekin poika joskus. en ehkä sitä voi kärrätä pinkeissä rattaissa.. toisaalta meidän rattaat pitää vähän outoa ääntä, melkein toivon että ne hajoo ;) eiku en sanonut tätä ääneen..

 

ja emmaljungasta:

on se samanlainen, jostain vuodesta 2005 tms. easy fix- merkkinen kiinnitysratkaisu :)

mulla on esim city jet 360 runko, ja sen oma istuinosa jota en käytä, ja city jetin istuinosa mitä taas käytän ;) jos näin niinku hankalaksi selittää.

muutamat ostaa esim nitrot tai cc 360, ja sitten huutiksesta talveksi esim city crossin/edgen rungon niin pääsee talvella.

tai toisen rungon mummolaan/mökille niin pääsee pienellä pahalla kun vaan heittää auton perään istuinosan.

ainoastaan city jetin runkoon ei käy muut istuinosat kuin sen oma, koska siinä on sellaset raudat mihin normaali istuinosa ottaa kiinni.

 

esim edgen/classicin/city crossin ratasosat on saman rakenteelta, mutta kankaiden leikkaukset kuomussa toi ainakin ennen sitä eroa että tunnisti mallin siitä. '

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa viisaammat! Oon ihastunut kovakoppaisiin vaunuihin (vaikka aluksi olin miettinyt vaunuja pehmeällä kopalla). Ongelma on se, että asutaan toisessa kerroksessa ja portaita pitää kulkea ylös. Vaunut voi kyllä jättää alas, mutta vauva pitää siis saada ylös. Tuon pehmeän kopan kanssahan se onnistuisi kun sen voi vaan nostaa vaunuista pois ja vauvan kantaa siinä, mutta onko mitään ratkaisua jolla tuon yhtälön saisi toimimaan kovakoppaisten vaunujen kanssa? Toki vauvan voi nostaa vaunuista pois, mutta se ei ole kivaa jos toinen nukkuu :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se kävi kyllä mielessä, mutta liikkeessä myyjä sanoi, että siitä tulee aika ahdas eikä se oikein palvele sitten sitä tarkoitusta mihin kova koppa on tarkoitettu (ilmava ja tilava) :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ööö... Se kova koppahan irtoaa vaunuista oikeastaan kaikissa malleissa tosi näppärästi ja on yleisesti ottaen varustettu jonkinlaisilla kantokahvoilla, joten en ymmärrä ongelmaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä minä vain naksauttaisin kovan kopan irti ja kahvasta mukaan, nou problem. Riippuu varmasti toki mallista miten tuo on järjestetty, mutta ainakin meidän Teutonioiden kovan kopan vaan otin aina kantokahvasta mukaan ihan pihaltakin poikaa sisään tuodessa, vaikka emme kerrostalossa asukaan. Oli vaan niin kätevää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkoittaakohan kysyjä nyt sellaisia vaunuja joissa on vaunukoppa ilman minkäänlaista kanto-ominaisuutta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nähnyt kyllä. :) Kun noita yhdistelmärattaita olen itselleni etsinyt niin useampaan on ollut saatavilla vaunukoppa joilla saa vaunusta perinteisen vaunun. Erikseen ollut sitten kantokassit. Jossain on myös niissä ollut kantokahvat mutta en tiedä kuinka kätevää on kanniskella kovaa isoa koppaa+kuomua. Ja irroitettaviahan nämä vaunukopat tällaisissa malleissa aina ovat (käsittääkseni vaatii koko ratasosan poiston), erikseen ovat sitten varsinaiset vaunut joista sitä ei irti olekaan tarkoitus ottaa.

 

Tästä tuli mieleen että mun äiti varmaan ihmettelee suu auki meidän tulevia yhdistelmiä, "Eikö teillä ole vaunuja lainkaan?!". :grin:

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

no siis emmaljungalla esim oli pari vuotta, että ainakaan city kopassa ei ollut kantokahvoja jonkin direktiivin vuoksi ;) ne kahvat palautettiin sitten..

uteliaisuudesta, mitä muita on ilman kahvoja? esim teutonian fashion-koppaa ilm. kannetaan kuomun reunasta, samoin varmaan quinnyn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyjä vastaa, eli mietin lähinnä sitä kun olen lyhyehkö ja pienikokoinen ihminen, että miten hankalaa sellaista isoa, kuomullista kovaa koppaa on irroittaa ja kantaa edestakas kun ulkona käy kuitenkin varmaan useamman kerran päivässä. Mun kädessä turvakaukalotkin tuntuvat jo tyhjänä painavilta, niin paljonko tuo iso vaunukoppa + vauva mahtaa painaa. Täytyy käydä kaupassa testaamassa niiden kantamista ja irroittamista, että kuinka helppoa tai hankalaa se on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now