pipa

Vaunukeskustelua II

929 posts in this topic

Mitäs vastaavia rattaita on kun brion ponyt? Kuomun mahdollisuus olis plussaa. Ja hinta ei tarvi olla ihan hirveesti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitäs vastaavia rattaita on kun brion ponyt? Kuomun mahdollisuus olis plussaa. Ja hinta ei tarvi olla ihan hirveesti :D

 

Täältä kuomurataskeskustelusta voisi löytyä ideoita :)  Ja Brio Racet on kuin Ponyt, mutta kuomulla.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ paitsi että ne on isommat, raskaammat, niiden selkänojan saa melkein makuuasentoon ja työntöaisan korkeutta pystyy säätämään. ;) Lisäksi niissä on pehmustetumpi ja sitä myötä pieempi istumatila kuin Ponyissa. Mutta muuten melkein samat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkan yksikseni. Yhdeksi ihan hyväksi vaihtoehdoksi netin perusteella löyty Ora Terra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt niin lähellä, että tilaisin ne Bugaboon Buffalot. Oon ollut jo hollantilaiseen lastentarvikeliikkeeseen yhteydessä, ja ilman postikuluja tulisivat. Tässä on vaan se, etten pääse kokeilemaan vaunuja missään ennen tilausta. Onko mitään (esim brion go:t) jotka olis lähellä buggisten tuntumaa? Tai sitten pitää vaan tilata sika säkissä :P.

 

(Oisko tää mennyt bugaboo-keskusteluun ennemmin...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mä meinasin mennä 15.3. testaamaan ne Vaunu-Aittaan ja jos ne on livenä yhtä hyvät kuin kuvissa, ostan sieltä. Reilu satasen ero hinnassa on jo sit ihan sama... Onpahan huolto jne. mahdollisissa (todennäköisissä) reklamaatiotapauksissa lähellä...

 

Heille tuleva eka satsi on myyty jo ennakkoon loppuun, tulee siis 15.3., seuraava satsi tulee seuraavalla vkolla. :)

 

*muoks* ja kukaanhan ei voi tietää, millaiset nuo ovat tuntumaltaan, toivottavasti eivät ainakaan samanlaiset kuin Camit. ;)

Edited by sikkaralla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä nuo Buffalot maksaa Suomessa? Mä taidan vaihtaa nuo Otsoonit niihin. Onko noissa isompi istuin kuin Cameissa?

 

Aika tuskaisat nuo Ozonet tällaiselle paljon ulkoilevalle varsinkin sohjossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitä nuo Buffalot maksaa Suomessa? Mä taidan vaihtaa nuo Otsoonit niihin. Onko noissa isompi istuin kuin Cameissa?

 

Aika tuskaisat nuo Ozonet tällaiselle paljon ulkoilevalle varsinkin sohjossa.

 

Niihinhän saa talvirenkaat? Mun siskolle on sellaiset, eikä oo ollut mitään ongelmaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon vaunu-aitasta n. 500km päässä niin ei sekään oikein auta.. reklamaatiot siis on varmaan siis yhtä hankalia melkein kuin hollantiin. Oltais tilaamassa myös telakkaa ja turvakaukaloa, joten yhteissäästöä tulis sitten useampi satanen. Toki jos vaunu-aitasta saisi pakettitarjousta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon nyt niin lähellä, että tilaisin ne Bugaboon Buffalot. Oon ollut jo hollantilaiseen lastentarvikeliikkeeseen yhteydessä, ja ilman postikuluja tulisivat. Tässä on vaan se, etten pääse kokeilemaan vaunuja missään ennen tilausta. Onko mitään (esim brion go:t) jotka olis lähellä buggisten tuntumaa? Tai sitten pitää vaan tilata sika säkissä :P.

(Oisko tää mennyt bugaboo-keskusteluun ennemmin...)

Me aikanaan kokeiltiin cameleoneja livenä, mutta ei siitä paljon hullua hurskaammaksi tullut ensikertalainen :D Jos jotain haluaa kokeilla niin kävisin kokeilemassa vuorotellen ei-liikkuvaeturenkaisia ja liikkuvilla eturenkailla varustettuja vaunuja. Se oli se merkittävin ero joka meillä ratkaisi. Brio Gon eturenkaat ei ole yhtä isot ja tukevat kuin buffaloiden eli sitä on vähän hankala verrata, pitäis olla jotkut toiset joissa on myös isot ne liikkuvat eturenkaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitä nuo Buffalot maksaa Suomessa? Mä taidan vaihtaa nuo Otsoonit niihin. Onko noissa isompi istuin kuin Cameissa?

 

Vaunuaitan hinta on 1179e ja istumen pitäisi olla merkittävästi isompi Bugaboon oman mainostuksen perusteella. Senttimittoja en ole vielä nähnyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oiskohan jo ruotsalaisessa blogissa mitat... mutta siis, bloginpitäjän oma 105cm poika mahtuu heittämällä tuonne istuimeen, just katsoin eilen kuvia. :)

 

donkey voisi olla lähimpänä vertailukohteena, jos sellaisia pääsisit jossain pyörittelemään? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voiko ne Emmaljungan talvirenkaat sittenkin vaihtaa itse kotona?

 

Mun mielestä joo. Kannattaa tsekata löytyykö niiden sivuilta tietoa. Ymmärtääkseni se olis ihan simppeli juttu :) sisko on käyttänyt omiaan marraskuusta ja on ollut tosi tyytyväinen. Mä en muuten välitä Emmaljungista ollenkaan, mutta noi oli munkin mielestä näppärät! Ja Emmaljungat piti olla, kun se oli miehen ainut toive :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

donkey voisi olla lähimpänä vertailukohteena, jos sellaisia pääsisit jossain pyörittelemään? :)

Olikohan tämä mulle? :) tosiaan asutaan täällä kaukana Helsingistä, eikä mahiksia oikein ole... :/ maaliskuun lopulla voitais mahdollisesti olla menossa Helsinkiin päin, niin voisin toki odottaa siihen että päästäis ihan buffaloita ihailemaan. Itse sain kyllä vähän nihkeää palvelua vaunu-aitasta, niin vähän mietin että mitenköhän etänä hoituu korjaukset yms. yhteydenpito. Hollannista sain todella hyvää palvelua ja ovat varmasti tottuneita hoitamaan kv-palautuksia ja muita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Emmaljungan sivuilla lukee että ne asennetaan kaupassa.

http://www.emmaljunga.com/fi/Lisavarusteet/Aurinko__ja_sadesuojat/Talvirenkaat-1766.html

 

Niinhän tuolla sanotaan. Mutta mä olen renkaat vaihtanut itse ja vqihdan jatkossakin. Ihan simppeli homma kunhan on oikeat työkalut. Meidän kaupungin liikkeessä ei ollut edes tarvittavia työkaluja vaihtoon. Myyjä tuskaili kun emmaljunga kehittää talvirenkaat mutta ei toimita liikkeisiin vaihtoon tarvittavia työkaluja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

donkey voisi olla lähimpänä vertailukohteena, jos sellaisia pääsisit jossain pyörittelemään? :)

Olikohan tämä mulle? :) tosiaan asutaan täällä kaukana Helsingistä, eikä mahiksia oikein ole... :/ maaliskuun lopulla voitais mahdollisesti olla menossa Helsinkiin päin, niin voisin toki odottaa siihen että päästäis ihan buffaloita ihailemaan. Itse sain kyllä vähän nihkeää palvelua vaunu-aitasta, niin vähän mietin että mitenköhän etänä hoituu korjaukset yms. yhteydenpito. Hollannista sain todella hyvää palvelua ja ovat varmasti tottuneita hoitamaan kv-palautuksia ja muita.

Joo, sulle tarkoitin. :) Jos sulla ei ole vielä kova kiire hankinnan kanssa, niin käy pyörittelemässä eka Vaunu-Aitassa ja päätä sit, tilaatko? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku verrata Bugaboon Donkey monoa ja Cameleonia? Käsittääkseni noissa on sama leveys, meillä on vanhan talon tosi pieni hissi ja liikutaan pelkästään julkisilla pk-seudulla. Buffalokin kiinnostaa, mutta ehkä meillä ei ole tarvetta millekään maastovaunuille. Donkeyssa kiinnostaa ajatus tupliksi laajentamisessa, kun suunnitelmissa on toinen lapsi parin vuoden päästä. Sitähän ei koskaan tiedä, mutta ihan ajatuksen tasolla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Leveys on kyllä sama 60cm, mutta monona Donkeyssä tulee istuimen/kopan viereen ostoskori eli istuin/vaunukoppa on kapeampi kuin Cameleoneissa. Jostain löysin tiedon, että viitisen senttiä olisi tuo leveysero. (Kannattaa koittaa jostain tarkistaa tuo.) Donkeyn leveys on tuplina 74cm, joka kannattaa myös huomioida jos teidän on tarkoitus myös tuplien kanssa mahtua hissiin.

 

aFFYt3k.png

 

Donkey mono painaa tyhjänä melkein 3,5kg enemmän. Kokoontaitettuna Donkey jää 10-20 cm korkeammaksi, kasaustavasta riippuen.

 

Bugaboo Cameleon:

Suitable from birth up to 17 kg
• Weight (chassis, wheels, seat) 9,6 kg
• Folded (excl. wheels) 90x50x31 cm

• Folded (with wheels) 90x60x31 cm

6" Swivel wheels & 12" rear wheels

 

Bugaboo Donkey Mono:

Suitable from birth to 17 kg

Weight stroller with seat: 13 kg
Dimension one piece fold: 93 x 60 x 52cm
Dimension compact fold: 91 x 60 x 40 cm
10" Swivel wheels & 12" rear wheels
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

donkey voisi olla lähimpänä vertailukohteena, jos sellaisia pääsisit jossain pyörittelemään? :)

Olikohan tämä mulle? :) tosiaan asutaan täällä kaukana Helsingistä, eikä mahiksia oikein ole... :/ maaliskuun lopulla voitais mahdollisesti olla menossa Helsinkiin päin, niin voisin toki odottaa siihen että päästäis ihan buffaloita ihailemaan. Itse sain kyllä vähän nihkeää palvelua vaunu-aitasta, niin vähän mietin että mitenköhän etänä hoituu korjaukset yms. yhteydenpito. Hollannista sain todella hyvää palvelua ja ovat varmasti tottuneita hoitamaan kv-palautuksia ja muita.

Joo, sulle tarkoitin. :) Jos sulla ei ole vielä kova kiire hankinnan kanssa, niin käy pyörittelemässä eka Vaunu-Aitassa ja päätä sit, tilaatko? :)

 

Näin se on varmaan tehtävä :). Toisaalta, voi mennä jonnekin huhtikuulle ennenkuin päästäis, ja pelkään et sit en enää saa niitä mistään :D. Toisaalta tuntuu etten oikeasti tule hullua hurskaammaksi siitä vaunukaupoissa kiertelystä. Kuitenkin ne on ne ulko-olosuhteet jotka pääasiassa ratkaisee, ja uloshan vaunuilla pääsee vasta kun ne on omaksi ostanut. Ilman vauvaakin voi olla tietty turha kokeilla, koska tyhjät vaunut tuntuu varmasti aika erilaiselta kuin matkustajan sisältävät. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now