pipa

Vaunukeskustelua II

929 posts in this topic

^ kiitos vinkistä, mutta menin ja ostin alesta Brion Happyt :D

 

Racen jalkapeite on tuulenpitävä, mutta ei niinkään lämmitä. Itse laittaisin sinne vielä lämmikettä (ainakin talvella) alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia i'coon yhdistelmistä? Katseltiin yksiä kirpparilla, vaikuttivat äkkiseltään hyviltä ja ulkonäkökin miellytti silmää, mutta en tiedä kyseisestä merkistä yhtään mitään. Ovatko laadukkaita, mitä maksavat uutena? Ja jos jollakin on sellaiset, niin mitä olette tykänneet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kesäkuuksi pitäisi ostaa vaunut. Aiempaa kokemusta on Teutonia Mistralista joista en tykännyt (Teutonia on liian matala mun ja miehen makuun), Brion Kombeista joista tykättiin kahden vauvan verran tosi paljon, Brio Singeistä jotka oli muuten ok mutta vähän turhan leveät takarenkaiden kohdalta ja nämä oli käytössä vain rattaina.

 

Budjetti olisi noin 300e maksimissaan eli käytettyjä varmaan lähdetään etsimään. Käyttöä tulee eniten siinä että vauva nukutetaan omiin vaunuihin parvekkeella, leikkipuistoon mennessä matkustaa niissä kun isommat lapset kävelee, jos lähtee vauvan kanssa yksin esim bussilla jonnekin, mökille/porukoille mennessä vaunut menee autoon ja vauva nukkuu/kulkee vaunuissa kun isommat lapset kävelee.

 

Briot on tutut mutta olisiko heittää vinkkejä muista ideioista? Ei oikeastaan ole kauheasti väliä että kuinka paljon ja minkä kokoisia renkaita löytyy, kaikkea on kuitenkin tullut tässä 2,5 vuoden aikana kokeiltua. Ihan en ole sitäkään osannut päättää että olisiko kivempi kova koppa vai kova kantokoppa ratasosan päälle (pehmeää ratasosan päälle en halua)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain käytössä Bumbleride Indie-vaunuja? Haluamme joko isoilla kääntyvilä pyörillä olevat nelipyöräiset tai oikeasti hyvät kolmipyöräiset. Nuo Bumleridet ovat itselle aivan uusi tuttavuus ja haluaisin kokemuksia jos niitä löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan joskus jenkeissä testattu. Muuten ihan kivat, mutta musta niissä ei kyllä saanut käännettyä sitä ratasosaa työntäjää kohti? Ainakin meillä se on ollut rattaissa kriteeri..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos mei!

 

Muita vaihtoehtoja noiden Bumbleridejen tilalle on Mountain Buggy Urban Jungle tai Swift (onko sama malli vai mitä eroa näissä on?), Mutsy Urban Rider (jos tota runkoa enää saa?) tai sitten Bugaboo Buffalo. Löytyy muita vastaavia?

 

Haluamme siis vaunut jotka ovat näppärät kääntymään kaupungissa mutta ehdottoman vakaat ja helpot käyttää metsäteillä ja poluilla joilla paljon liikumme. Lenkkeilemme monta kertaa päivässä joten vaunut tulevat enennminkin nimenomaan lenkki kuin kaupunkikäyttöön. Aikaisemmin meillä oli ihan perus nelipyöräiset, Teutonia Prestiget. Ne olivat hyvät kärryt mutta jotenkin kompelöt mun mielestä. Ja ostoskeskuksissa niillä liikkuminen oli hankalaa. En ole matkaratasihminen ollenkaan ja meillä kyllä mahtuu autossa kuljettamaan isompiakin vaunuja. Mielummin ostan kunnolliset vaunut kerralla tälle kolmoselle jotka toimivat joka tilanteessa. Olen vaan nykyään näköjään aivan pihalla näiden vaihtoehtojen kanssa. :D Auttakaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ottaisin vauvalle kyllä sellaiset, joissa saa sen ratasosankin työntäjän suuntaan :) noi Buffalot nyt ainakin on tosi kehutut, mua Bugiksissa häiritsee se, että se koppa on suht matalalla suhteessa joihinkin muihin merkkeihin, ihan varma en ole, että onko noissa sama korkeus.. Mustakin kääntyvät (ja tarpeen mukaan lukittavat) etupyörät on kaupungilla liikkuessa ihan must!  :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piitukka, Swiftit on kapeammat ja niissä on pienemmät renkaat kuin Junglessa, jousitus taisi Junglessa olla myös parempi. Lisäisin sun listaan vielä Easywalkerin nelipyöräiset QTRO:t ja kolmipyöräiset SKY:t, näissäkin toki miinuksena ettei istuinosaa saa käännettyä työntäjään päin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Bumbleride Indiet, tosin vasta kuukauden olleet ja aika vähällä käytöllä. Tähän asti tykkään kovasti. :) Ketterät, tuplissa isoihin kääntyviin ilmakumipyöriin tottuneena tuntui melkeinpä ainoalta vaihtoehdolta jatkaa samaan malliin. Kooltaan eivät vastaa mitään pienimpiä matkiksia ja onhan noilla takapyörillä leveyttä, mutta ainakin tuntuvat selvästi sirommilta kuin neljän ison renkaan yhdistelmät. Meillä enin käyttö on ulkoilu ja siihen nuo sopii tosi mainiosti, kulkevat näin talvella hyvin. Jousitusta ei voi verratakaan meidän Jovi Aireihin, mutta ilmakumit antavat paljon anteeksi. Kuomu on ihanan suojaava ja tavarakori kiva. Pienenä miinuksena vöiden irrottelu lämpöpussia varten, kun pitää pujotella uudestaan aina vrt. Easywalker Duot joissa saa olkavyöt irti lantiovyöstä mutta enpä olisi tätäkään tajunnut harmitella, jos en EW:ssä olisi parempaan tottunut, eikä mulla ole hajuakaan kuinka yleinen tuollainen superhieno ominaisuus on. :D

 

Suurimpana miinuksena ehdottomasti mein mainitsema kiinteä kasvosuunta. Enpä tiedä ottaisinko siksi noita ainoiksi vaunuiksi, mutta makuasia. Meillä on eniten käytössä tuplat, joissa vauva siirtyi kuitenkin kopasta naama menosuuntaan ja Bumbleridet on vielä aika vähäisellä käytöllä 9 kk:n kanssa niin sillä mä uskaltauduin luopumaan siitä ominaisuudesta. Esikkokin kuitenkin käännettiin jo vähän päälle vuosikkaana niin tuohon nähden meillä olisi "kärsittävänä" vain muutama kuukausi tosi vähäistä käyttöä. Ja yleensäkin toki vain ehkä se puolisen vuotta koppaiän jälkeen (tai siis yksilöllistä, mä vaan peilaan ainoaan omaan kokemukseeni). Bumbleriden kopasta mulla ei kokemusta ole mutta ottaisin ehdottomasti sen, että edes sen vaiheen saisi nähdä vauvan naaman. Ai niin, kuomuun haluaisin kurkistusluukun, suojaisa kuomu on kiva mutta on oikeasti hankala kurkkia nukkuuko vauva, kun lämpöpussista kurkkaa vain nenä ja kuomu peittää senkin tosi tehokkaasti. :D

 

Kysy, jos joku vielä kiinnostaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kärpänen Bumbleride kommenteista.

 

Tuo naama menosuuntaan juttu mietityttää eniten. Teutonioissa oli heittoaisa ja se oli kyllä hyvä. Tuplissa taas naama oli menosuuntaan mutta ne oli oikeastaan käytössä vain kuopuksen vauva ajan ja sitten myytiin pois. Kyllä se istuinosan kääntömahdollisuus tai heittoaisa taitaa aika tärkeä ominaisuus olla.

 

Toinen asia mikä mua tulee varmaan häiritsemään on toi jousitus. On äärimmäisen rasittavaa rytyyttää pitkin metsäteitä jos jousitus on huono.

 

Siirrymme luultavasti seuraaviin vaihtoehtoihin. Kolmipyöräisissä tai kääntyvillä isoilla etupyörillä varustetuissa ei vaan vaihtoehtoja ole hirveästi. Etinkö mä mahdotonta yhtälöä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jousituksesta piti vielä tulla lisäämään, että kolmipyöräisissä se ei jotenkin edes tunnu yhtä olennaiselta kuin nelipyöräisissä, kun ei voi tulla sellaista yksi pyörä ilmassa-tilannetta. :D Mä meen ihan pikkupolkujakin noilla ja hyvin sujuu, vaikka esim. matkiksilla en kuvittelisikaan. Mutta onhan se silti eri kuin kunnon jouset, puute ehdottomasti vaikkei niin suuri kuin voisi kuvitella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä kenelläkään Hartanin Topline S-yhdistelmävaunuja? Meillä on nyt käytössä ratasosa. Olen pettynyt selkätuen säätöön. En saa sitä mielestäni riittävästi pystyasentoon. Lapsi tykkäisi istua pystymmässä, mutta jää hieman makuuasentoon, vaikka selkätuki on pystyimmillään. Onko meillä viallinen tuo selkätuki vai onko se kaikissa samanlainen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etsin pieniä kuomurattaita (Emmaljung Duo Edgen rinnalle), jotka olisivat käytössä kaupungissa ja reissussa. Säilytys autossa eli pieni koko tärkeä, mutta en halua rimpuloita matkarattaita. Mieluusti isot renkaat (jotta talvellakin pääsisi eteenpäin), ilmakumipyörät plussaa, kääntyvät eturenkaat (1 tai 2), selkänojan saa ala-asentoon ja jalkatelineen saa ylös. LIsäksi alkuun haluaisin saada turvakaukalon runko-osaan kiinnitetyksi. Ratasosan ei tarvitse välttämättä olla käännettävä. Maxi Cosi Mura, Gesslein 4S sport?? Muita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Me ostettiin aika lailla noilla spekseillä Mamas&Papas Urbo. Tosin käännettävä ratasosa oli ehdoton.

 

Tyytyväisiä ollaan oltu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei moitteen sanaa. Renkaat syö kiviä, mutta ei häiritsevyyteen saakka. Tai yksi moite mulla on, tavarakorin laidat ovat aika matalat, kaikki ostoskassit ei meinaa mahtua kyytiin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaisia kokemuksia ihmisillä on keinonahasta materiaalina? Varsinkin tummat värit kuumenevatko vaunut sisältä auringonpaisteessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio Go, Brio Happy, Emmalljunga Nitro ja Super Nitro. Vaununvalinta apua tarvitaan.

 

Olemme miehen kanssa, etsineet vaunuja. Yksi kriteeri on kääntyvät etupyörät. Olemme liikkeissä käyneet kyselemässä tällaisia vaunuja ja harmittaa, ettei missään kerrottu, että esim Brio Happy runko on saatavissa kääntyvillä pyörillä ja että siihenkin on saatavissa "talvipyörät" ja sama Nitron kanssa. Kukaan ei hiiskunut, että kyllä siihenkin isommat pyörät saa talven varalle. Meille on siis tyrkytetty vain Brio Go:ta ja SUper nitroa. SUPER ärsyttävää sanoisin :pacifier: .

 

Nyt kysyisinkin kokemuksia noista neljästä? Onko kellään? Hyvät ja huonot puolet kiinnostaa? Käsitin, että Brio Go:n ratasosaa ei saisi makuuasentoon asti. Onko näin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Häh, saako Happyjen Swivel-runkoon nykyään vaihdettavat talvipyörät? (ja onko nämä kääntyvät vai ei?) Niihin on kolme eri runkoa, mutta en oo kuullukaan, että niihin olis jotkut vaihdettavat olemassa..

 

Meillä oli ekat rattaat Brion Happyt niillä klassisilla ilmakumirenkailla, jotka ei käänny. Me tarvittiin ehdottomasti ne kääntyvät renkaat ja kuppimainen istuin kun lapsi ei viihtynyt vaunuissa hyvin ja heräsi joka käännökseen, oppi myös istumaan vasta 8kk:n iässä ja tarvi sen kuppimaisen istuimen. Happyjen istuin on hyvä isommalle lapselle, mutta pienemmälle ei musta paras mahdollinen, koska se ei tarjoa niin hyvää tukea, jos lapsi ei osaa vielä istua. Plussana on, että menee pitkään ja tavartila on iso :) 

 

Mun siskolla taitaa olla Nitrot ja on kyllä tykännyt, aika kevyet ja näppärät. Sillä oli ne talvirenkaat ja ne pelitti hyvin, muistaakseni ne ei oo kuitenkaan kääntyvät! Ja toki maksaa sitten erikseen.. Noilla Super-Nitrojen kääntyvillä tiettu saattais pärjätä ihan sellaisenaan, varsinkin jos ne renkaat saa lukittua jos on oikeen huonot kelit. Plussaa se kuppimainen istuin, itse pidän sitä ergonomisempana kuin sellaista, jossa selkänoja vaan kallistuu, mutta penkki pysyy suorana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo jonkun mallin tuputtaminen on todella ärsyttävää. Me päädyimme aivan muihin kuin esiteltyihin vaunuihin ja jälkeenpäin ihmettelimme, että miksi ei näitä vaunuja esitelty meille ollenkaan, vaikka melkein kaikki kriteerit täyttyivät.

 

Brio Go:ssa selkänoja ei mene täysin makuuasentoon. Kyseiseen malliin sellainen huomio, että istuinosaan voi laittaa kovalla pohjalla varustetun kantokassin. Ihmettelin eräässä liikkeessä, miksi tätä ei oltu kerrottu muissa liikkeissä. Myyjän mukaan tällaisia yhdistelmiä on myyty sellaisille, jotka tietävät, että vauva ei pääsääntöisesti tule nukkumaan vaunuissa. Silti ihan ergonominen makuuasento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkennusta alkuperäiseen kyselyyni. Eli talvipyörien en edes odota kääntyvän eikä käsittääkseni Happyn eikä Nitron talvipyörät käänny. Mutta tykkään siittä, että on mahdollisuus vaihtaa isompiin renkaisiin, jos talvella kelit sitä vaatisivat. Olisi vaan ollut kiva kuulla jo liikkeissä näistä muistakin vaihtoehdoista eikä lukea niistä vahingossa netistä.

 

SuperNitrot olisivat varmasti muuten aivan oivat, mutta häiritsee, että rungon koko on sama kuin Mondialissa, eli pituutta löytyy 93 cm ja se on kipuraijoilla meidän meidän hissin suhteen. Muutenkin vaikuttivat aika isoilta kokoontaitettuna verrattuna näihin muihin vaihtoehtoihin.

 

Onko "vanhassa" nitrossa myös kuppimainen istuin? Kiitokset Glenille Brio go kommentista. Nyt voidaan GO:t jättää pois pelistä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkennusta alkuperäiseen kyselyyni. Eli talvipyörien en edes odota kääntyvän eikä käsittääkseni Happyn eikä Nitron talvipyörät käänny. Mutta tykkään siittä, että on mahdollisuus vaihtaa isompiin renkaisiin, jos talvella kelit sitä vaatisivat. Olisi vaan ollut kiva kuulla jo liikkeissä näistä muistakin vaihtoehdoista eikä lukea niistä vahingossa netistä.

 

SuperNitrot olisivat varmasti muuten aivan oivat, mutta häiritsee, että rungon koko on sama kuin Mondialissa, eli pituutta löytyy 93 cm ja se on kipuraijoilla meidän meidän hissin suhteen. Muutenkin vaikuttivat aika isoilta kokoontaitettuna verrattuna näihin muihin vaihtoehtoihin.

 

Onko "vanhassa" nitrossa myös kuppimainen istuin? Kiitokset Glenille Brio go kommentista. Nyt voidaan GO:t jättää pois pelistä ;)

 

Vanhassa Nitrossakin on kuppimainen istuin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta siis ootko ihan varma siitä Swivel-rungon talvirenkaista? Ei oo koskaan tullut tollaiset vastaan..

 

Tarkoittaako se siis tätä: 

 

 

 

Kaikissa Swivel -rungoissa on nivelaisa. Nivelaisan kanssa voi valita myös EVA-pyörät tai ilmakumirenkaat, mustan- tai hopeanrungon.
Edited by mei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin ainakin Brion omilla sivuilla kerrotaan kuvien kera:

Happy Runko, Jossa Kääntyvät Pyörät
Swivel-runko on nivelaisarunko, jossa on kääntyvät etupyörät. Niiden ansiosta vaunuja on näppärä ohjailla ahtaissakin tiloissa. Pyörät voi tarvittaessa lukita suoraan asentoon. Kun taivutat työntöaisan alas, vaunut mahtuvat kokoontaitettuina hyvin pieneen tilaan esimerkiksi automatkaa varten. Happy swivel-rungossa on kevyet, näppärät ja puhkeamattomat EVA-pyörät.
 
Että ihan päästäni en ole tätä keksinyt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kun oho, mitähän mä olen sekoillut. Tais mennä nyt emmaljungat ja briot sekaisin :pupu_1: . Saanko vedota raskausdementtiaan... ? Pitää käydä nyt kyllä Brion liikkeessä tsekkaas toi talvirengas-juttu. Toisaalta aina vaan parempi, jos Happyyn ei olisi talvirenkaita jos Emmalin Nitroon taas on. Sittenhän se päätös olisi vähän niin kuin siinä sitten ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now