Vendelay

Hoitojen kustannukset

158 posts in this topic

Meille tais mennä ekaan IVF+ICSI yhdistelmään joku 4000-5000 e, en enää tarkkaan muista. Tai sit lakkasin vaan laskemasta ton 4000 e kohdalla… Nyt tähän ekaan PASiin on mennyt hieman reilut 1500 e. Ja vielä pitää käydä ostamassa lisää Crinonea, kun vasta parin päivän päästä on ar-ultra eikä ihan riitä sinne asti. Ja tietty lisäksi tulee vielä jäljellä olevien alkioiden säilytysmaksu joku 100 e/vuosi. 

 

Mä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen, että mentiin yksityiselle, koska en vaan koe että oltais (ainakaan niiltä lääkäreiltä ketä kerettiin naistenklinikalla tapaamaan) saatu näin hyvää ja tarkkaa hoitoa. 

 

Mä olen aina ollut siinä uskossa, että Luget olisi kela-korvattava lääke? Toki se on saattanut tulla siitäkin, että se taitaa olla paljon halvempi kuin Crinone. Se on jännä, miten joku pieni asia voi suututtaa näissä muutenkin vaikeissa asioissa, mitkä ei muuten vaikuta juurikaan…mutta mua niin korpeaa mun pähkinäallergia, ja se että pitää maksaa ittensä kipeäksi tosta crinonesta  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tein nyt vähän karkeaa laskelmaa. Hain lähetteen julkiselle puolelle muutaman yksityisellä tehdyn clomikierron ja miehen siemennestetutkimuksen jälkeen. Oisko niihin mennyt n. 400 euroa? Tämä julkisella tehty hoidon suunnittelu ja hoito vaati 8 polikäyntiä + miehen ultran (29,30 kpl eli n. 264 e). Lääkkeisiin meni suunnilleen tämän verran:

 

Puregon n. 441 e (tosin 600 ky:n putkilo jäi lopulta sittenkin käyttämättä ja on edelleen jääkaapissa)

Pregnyl n. 6 e (tätäkään ei lopulta käytetty)

Gonapeptyl n. 28 e

Orgalutran n. 132 e

Zumenon n. 13 e

Lugesteron n. 256 e

 

Yhteensä siis noin 1140 euroa ilman yksityiselle menneitä kustannuksia. Aika halvalla päästiin, kun vertaa yksityisen kustannuksiin.

Toi Lugesteron on kyllä tylsä, kun ei ole kelakorvattava. Mäkin käytin sitä laskujeni mukaan ainakin 16 pakettia, kun annostuksena oli 3tbl päivässä n. raskausviikolle 12. Apteekissakin sitä kävivät mulle kerran jo harmittelemaan. :D mutta luojan kiitos mulla ei ole pähkinäallergiaa, näyttäisi tuo Crinone olevan tosiaan vähän eri hinnoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luge/Crinonesta - Mulle ekan inssin jälkeen määrättiin luget ja vasta tokan inssin jälkeen hokasivat etten voi sitä käyttää pähkinäallergian vuoksi. Neljä muuta inssiä meni siis crinonella. Ite tykkäsin käyttää Crinonea toisin kuin lugeja. Hinta yskitti kyllä joka kerta :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys koskien labrojen KELA-korvauksia:

Jos lähete on saatu yksityiseltä puolelta ja menee julkiselle puolelle labraan, oletteko maksaneet julkisen puolen hinnan vai jotain muuta? Entä KELA-korvaus? Kun julkisen puolen palveluita ei yleensä Kela suostu korvaamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utu, mä kävin ottaa insuliiniarvon ja glukoosin yksityisen lähetteellä TYKSin labrassa n. vuosi sitten, laskussa oli eriteltynä:
Insu 6,60e, Gluk 1,70e, näytteenotto 8,00e ja toimitusmaksu 8,00e (eli yht. maksettavaa tuli 24,30e).
Terv.keskuksen lähetteellähän en olisi maksanut mitään.
KELAsta en tiedä, mutta tuonkin laskun lähetin tpk:n sairauskassaan muiden ohella ja kyllä ne muistaakseni tuostakin jotain korvas, en muista kyllä että mitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utu mulle selvisi, että jos olisin käynyt ottamassa ne edellä mainitsemani (

 

S-LH

S-FSH

S-PRL

S-Testo

S-SHBG

S-DHEAS

 

...yksityisen lähetteellä julkisella puolella, niin ne ois maksaneet n.84€ sisältäen palvelu- ja näytteenottomaksun. Kysyin siis lopulta suoraan huslabista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos mesi! Ilmeisesti siis julkisen puolen hinnat on vähän yksityisen hintoja matalammat, vaikka yksityisasiakkaana menisikin. Mietin vaan tätä siis sen takia, kun en ole kaikista yksityisen lääkärin määräämistä labroista saanut kela-korvausta, kun ne on otettu julkisella puolella yksityisasiakkaana. Tavallaan siis näkyy jo hinnassa tuo, ettei Kela-korvausta välttämättä saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä paloi yksityisellä tutkimuksiin n. 1000 e. Musta summa oli pieni siihen nähden, että asiat etenivät nopeasti. Kaikki tutkimukset oli hoidettu parissa kuukaudessa. Meillä päin julkisella tähän olisi tuhraantunut vuosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten yksityisellä puolella on onistunu maksujärjestelyt? Onko pystyny laskuja laittamaan osiin? Mikä on ollut suurin kertalasku mitä on tullu?

Meilläkin mahdollisesti keväällä on edessä lähete joko yksityiselle (Väestöliittoon) tai julkiselle. Itse haluaisin yksityiselle nopean toiminnan vuoksi, mutta nuo maksut hirvittää. Alkuunhan ne toki ei vielä hurjia ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Suurin lasku on tähän mennessä ollut noin 3000 e ICSI:stä ja alkioiden pakastuksesta ja kerralla on pitänyt maksaa. (En ole edes tajunnut kysyä osissa maksamista.) Normaali lasku peruskäynnistä on ollut luokkaa 170 e (käynti+ultra). Ja PAS:sta luokkaa 700 e. Plus sitten tähän vielä lääkkeet päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Monet yksityiset näyttävät tarjoavan mahdollisuutta avata heille tili, jonka avulla voi maksaa osissa. Ainakin omassa hoitopaikassani Graviditaksessa on sellainen ja samoin näytti olevan Fertinovassa, jossa oltiin aikaisemmin hoidoissa. Ehkä Väestöliitollakin voisi järjestely onnistua?

 

Meilläkin suurin lasku on tullut icsistä, jossa tuli itse toimenpidelaskun päälle maksu alkioiden pakastamisesta, se oli noin 2800 euroa. Muut suuret laskut olivat passista noin 800 ja icsin lääkkeistä noin toiset 800 kerralla apteekkiin.

Edited by Delgada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taival hoidoissa on juuri alkanut ja tähän menessä on mennyt rahaa seuraavasti:

 

Ensikäynti 215 e (Felicitas)

Alkukierron labrat oli 450 e (Mehiläinen). Tosin näissä oli mukana muutama "ylimääräinen" tutkimus, esim. kolesteroli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni yksityisellä perustutkimukset, lääkkeet, 5 kpl OI Clomit/Femar, inseminaatioita 4kpl ja OI 1 IVF + pakastus maksoi lähes eurolleen 6000, joista tonni näistä lääkkeisiin. Silti, parhaiten käytetyt rahat koskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mentiin julkiselle tutkimuksiin hiljattain, ja ekasta perus terveyskeskuslääkärin vastaanotosta tuli vajaan 20€ lasku molemmille, ja nyt odotellaan lapsettomuuslääkärille menoa poliklinikalle, josta tulee vajaan 30€ lasku molemmille. Labroja/simppatestit on otettu tässä välissä, mutta ainakaan vielä niistä ei ole erikseen tullut laskua. Aikaa siitä, kun soitin ja varasin ajan lääkärille ja tuon tulevan poliklinikkareissun välille, tulee 3kk. Positiivisesti yllätyin, että hoitui näinkin nopeasti julkisella puolella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julkisella ollaan hoidossa, käynnit n 30e / kpl, tähän mennessä niitä ollut 6 kpl. Toinen kierto ovulaation induktiolla käynnissä. Lääkkeisiin menee tällä hetkellä n 90e per kierto. Lisäksi on mennyt miehen simppatestiin se n 100e. Alle tonnissa tässä vielä reilusti on pysytty ja maksut on jakautunut muutamalle kuukaudelle. Eli aika pienissä summissa näissä kevyemmissä hoidoissa pysytään. Mahdollisessa IVF:ssäkin isoimmat kustannukset tulee nimenomaan lääkkeistä. Ihan tyytyväinen olen ollut julkiseen puoleen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julkisella oli hoidot. Käynti naistent. pkl:lla n. 32 e, käynti lapsettomuus-pkl:lla yht. (sis. simppatestin) kummaltakin n. 32 e + folliultra n. 32 e. Lähetteen sain yksityiseltä tuonne naistentaudeille, jossa alotettiin osa lääkityksistä ja sieltä lähete lapsettomuus-pkl:lle. Eli yht. n. 128 e (yksityisellä käyntiä en laskenut mukaan). Lääkkeet terot, metut, letrot... oisko 50 e yhteensä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä;

 

Ensikäynti yksityisellä 217 e (samalla tehtiin folliultra kun kp:t oli sopivat)

60 e ovistestit (osa jäi vielä käyttämättä)

50 e keltarauhashormoni verikoe yksityisellä

metformiini lääkityksen ostan tänään en tiedä mitä se maksaa

 

Toivon mukaan jäisi tähän, jännään nyt noita tuloksia ja toivon ihmeplussaa tästä kierrosta. Mahdollisessa ens kierrossa sitten alkukierron verikokeet ja sokeri (käyn ottamassa julkisella), miehen simppatesti ja oviksen induktiolääkkeet ja en tiedä seurantaultrista. Tyytyväinen yksityiseen joo rahaa palaa mutta on kyllä ollut helppoa ja vaivatonta ja päässyt heti hoitoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni yhteensä vajaa 1000 euroa, joka jakaantui 6 kk:lle. Siihen sisältyi kierron kartoitus, siemennesteanalyysi, teroluteja muutama kierto, 3 x OI clomeilla seurantaultrineen, sekä kohdun polyypin poisto. Polyyppiin saatiin lähete julkiselle puolelle, kaikki muu oli yksityisellä.

 

Niin ja jotain meni toki myös ovis- ja raskaustesteihin, ehkä koko yritysaikana (14 kk) yhteensä korkeintaan 200 euroa, mutta näistä en pitänyt kirjaa. Summa voi olla täysin pielessä.

Edited by Catherine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut jos kysyn nyt väärässä paikassa tai asiaa on jo kysytty (en jaksanut koko ketjua kelata läpi), mutta miten siis käytännössä nuo kelan korvausasiat menevät? Olemme siis fertinovassa hoidossa eli yksityisellä ja tähän mennessä olen käynyt vasta ensikäynnillä josta määrättiin letrozolit ja primolutit käyttöön ja huomenna olen menossa toiseen seurantaultraan, mieheni kävi siellä myös siemennesteanalyysissä. Miten siis kelalta haetaan noita korvauksia ja kuinka paljon korvauksia saadaan? Luin kelan sivuilta jotain asioita, mutta maksaako kela muka myös yksityisen puolen hoidot?  :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä luulisin, että heillä on käytössä Kelan suorakorvausmenettely. Eli kelakorttia näyttämällä saat alennuksen heti kassalla maksaessasi :)

 

muoks. Tarkistin Fertinovan sivuilta, eli kyllä, heillä on suorakorvausmenettely käytössä :)

Tuossa näkyy yleisimmät hinnat ja niiden omavastuuosuudet: http://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/

Edited by wii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä mitään :) Eihän sitä aina kaikkea voi hoksata näissäkään asioissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin juuri ensimmäisessä ivf-hoidon suunnittelussa ja mulle määrättiin puregonia ja orgalutraa ensimmäiseen hoitoon. Soitin apteekkiin ja varasin lääkkeet jotka haen siis ensi vuoden alussa. Yli 600€ oli arvio joten kelakatto tulee siis (lähes) täyteen ensimmäisen hoidon aikana joka siis tarkoittaa, että loppuvuosi onkin sitten lähes ilmaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now