pingu

Palautetta lastentarvikeliikkeistä

128 posts in this topic

En löytänyt ketjua aiheesta, joten perustan uuden. Jos vastaava otsikko löytyy jo, niin siirtäkää ihmeessä!

 

 

Millaista palvelua olette saaneet lastentarvikeliikkeissä? Mikä ärsyttää, missä on parhaat myyjät?

 

Missä liikkeissä on parhaat valikoimat? Mistä ei saa edes tilaamalla?

 

Palaute suuntaan ja toiseen tähän ketjuun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloitan itse...

 

Käytiin Tampereella Lielahden lastentarvikeliikkeissä tarkoituksena käydä katsastamassa eri vaunu- ja autonistuinvalikoimia. Mukana reissussa oli minun ja miehen lisäksi äitini.

 

 

Muksutallissa meitä palveli nainen, jonka päättelimme liikkeen yrittäjäksi (koska tuskin työntekijä käyttäytyisi näin törkeästi). Tulimme peräkkäin sisään äitini viimeisenä ja myyjä tuli meitä vastaan. Hänen ensimmäinen kommenttinsa oli "ja maksaja taitaa tulla viimeisenä". (mielestäni olemme miehenkin mielestä ihan maksukykyisen näköisiä, äiti oli mukana "osallistumassa", seurana ja asiantuntijana).

 

Kysyimme vinkkejä pieneen tilaan menevistä kääntyväpyöräisistä kaupunkivaunuista, jotka eivät kuitenkaan olisi ihan onnettomat hiekkatiellä/pururadalla. Myyjä alkoi heti kommentoida, että kuinka miehet kuvittelevat vaunujen mahtuvan pieniin bemareihin... ei ollut edes vielä nähnyt meidän ihan ok-kokoista autoa.

 

Kun kerroimme asuvamme keskustassa ja että emme kerrostalon portaiden vuoksi halua kovaa kantokoppaa (vaunuja säilytetään alhaalla, koppa kannetaan ylös) hän alkoi arvostella, ettei lasten kanssa kukaan keskustassa/kerrostalossa viitsi asua. Herra (=mieheni) kuulemma tuota pikaa rakentaa rouvalle (=minä) unelmalinnan pellonlaitaan. Tätä toisteli vaikka kuinka monta kertaa ja sitä että kuinka mieli muuttuu viimeistään siinä vaiheessa kun rouva pyöräyttää kolmannen ja neljännen mukulan!

 

Samantyyliset ilmaukset jatkuivat... Itse vaunujen esittely oli hyvin pintapuolista: "Me ei oteta myyntiin huonoja vaunuja" (eihän se kerro niiden sopivuudesta meille). "Ette te mitään tavarakorilla tee kun autollahan ihmiset kaupassa käy (viimeistään sitten kun herra on rakentanut sen unelmatalon pellonlaitaan, kyllä lapsilla pitää olla pihaa missä temmeltää)". Autonistuinta ei tarvitse miettiä sen mukaan saako isofix-telakkaan myös isomman lapsen istuimen kiinni, koska siinä vaiheessa meillä kuulemma on jo niin monta lasta, että telakka on siirretty nuoremmalle...

 

Meidän asioidessamme tämän myyjän/omistajan kanssa tuli kassalle toiselle myyjälle jokin reklamaatiotapaus (ilmeisesti vaunujen pyörissä oli vikaa). Kassalla ollut myyjä kysyi neuvoa meitä palvelleelta kotkalta, johon kotka sanoi: "tule sinä sieltä pois, älä sinä puutu siihen, tule pois, esittele vaikka näitä istuimia..." ja nolasi näin toisen myyjän asiakkaiden edessä. (tämä toinen myyjä tuli sitten meille ja oli tosi mukava, ensimmäinen ei edes tervehtinyt meitä lähtiessämme.)

 

 

Muksutallista menimme Lastentarvikkeeseen. Huomasin siellä olevan pääosin Emmaljungan vaunuja enkä ollut missään vaiheessa edes harkinnut heidän vaunujaan taisteluvaunuimagon vuoksi. Mutta miten kävikään! Liikkeessä oli erinomainen miesmyyjä (olisiko myös ollut yrittäjä, koska muut myyjät tuntuivat kysyvän häneltä neuvoja), ulkomaalaistaustainen, joka esitteli vaunuista oma-aloitteisesti kaikki ominaisuudet, värit, pyysi testaamaan värejä luonnonvalossa, oli kaikin puolin niin mukava ja asiantunteva, että päädyimme tilaamaan vaunut (Nitro City) saman tien. koko asioimisesta jäi positiivinen kuva, saimme kaiken haluamamme tiedon ja kysymyksiin vastattiin niitä dissaamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oulussa parasta palvelua olen saanut toistuvasti Lastentarvikkeessa. Tuntuu, että aina sattuu mukava myyjä kohdalle ja usein nekin myyjät, jotka eivät minua palvele sanovat jotain ystävällistä tai käyttäytyvät mukavasti. Liikkeessä saa helposti palvelua ja myyjät olen kokenut asiantunteviksi. Yksi todella mukava asia, mikä tuosta liikeestä on jäänyt mieleen on se, että aina kysytään tarviiko kantoapua autolle. Tavaroiden kanssa taiteilu ei ole aina kovin helppoa pienen lapsen kanssa tai raskaana ollessa, joten on hienoa, että se on alan liikkeessä myös huomioitu :)

 

Babystylessä palvelu on yleensä vain ok, jos satun sitä saamaan. Jostain syystä siellä palvelua on usein vaikea saada. Toki takahuoneessa sitä porukkaa on, mutta ei kovinkaan palveluintoista. Onhan niillä tietysti verkkokaupan hommatkin siellä tehtävänä, mutta luulisi myös liikkeessä asioivien asiakkaiden olevan tärkeitä. Yksi myyjistä on aina todella tympääntyneen oloinen ja palvelu on mitä on. Verkkokaupan puolellakin on ollut ongelmia. Tilaukseen ei tule vahvistusta, varastot eivät ole ajantasalla, kyselyihin ei vastata, jne. Ennen asioin tuolla ensisijaisesti, mutta nykyään vien mielummin rahani muualle.

 

Vauvatalo Johannassa tullaan kiireen vilkaa tarjoamaan palvelua jos erehdyt vilkaisemaan yhdistelmävaunuja tai istuimia ;) Ihan ok paikka, mutta harvoin sieltä on tullut ostettua mitään. Liike on aika pieni ja "kassakone" on tietokone ja kuitti kirjoitetaan käsin :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keravan Pikku Hurmurissa olen saanut hyvää palvelua. Sain pojalle lainaksi ystävältä pinnasängyn josta oli sitten ruuvit ja muut hävinneet, koska hän oli joskus aikoja sitten ostanut sängyn Pikku Hurmurista soitettiin sinne ruuvien perään. Käskettiin tuomaan pääty ja sivupala mukana ja ruuvit löytyivät. Oli sitten vielä niin että lompakkoni oli jäänyt kotiin ja olimme menossa muutaman viikon reissulle. Sain ruuvit kuitenkin mukaan ja sovimme että käyn maksamassa heti loman jälkeen ruuvit. Vaikkei nuo ruuvit heillekkään varmaan paljoa maksaneet niin oli mukava saada ne mukaan vaikkei ollutkaan rahaa silloin mukana.

Myöhemmin olen ostanut heiltä uuden pinnasängyn ja hyppykeinun, saanut rauhassa ensin itse katsella ja sitten on tullut myyjä auttamaan ja vastaamaan kysymyksiin, ja myyjiä ollut aina mukavasti muutama esillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muksutallista menimme Lastentarvikkeeseen. Huomasin siellä olevan pääosin Emmaljungan vaunuja enkä ollut missään vaiheessa edes harkinnut heidän vaunujaan taisteluvaunuimagon vuoksi. Mutta miten kävikään! Liikkeessä oli erinomainen miesmyyjä (olisiko myös ollut yrittäjä, koska muut myyjät tuntuivat kysyvän häneltä neuvoja), ulkomaalaistaustainen, joka esitteli vaunuista oma-aloitteisesti kaikki ominaisuudet, värit, pyysi testaamaan värejä luonnonvalossa, oli kaikin puolin niin mukava ja asiantunteva, että päädyimme tilaamaan vaunut (Nitro City) saman tien. koko asioimisesta jäi positiivinen kuva, saimme kaiken haluamamme tiedon ja kysymyksiin vastattiin niitä dissaamatta.

 

Tähän on pakko kommentoida. Ollaan myös käyty Lastentarvikkeessa ja meitä on palvellut samainen myyjä muutamaan otteeseen. Kovin ystävällinen herra on ollut ja asiantuntevan oloinen myös. Ihan hän ei meitä silti vakuuttanut asiantuntemuksellaan, koska asensi turvaistuimen väärin autoomme. Katsoimme hänen kanssaan vielä yhdessä ohjevihkosesta miten istuin asennetaan, mutta hän oli sitä mieltä, että istuin on parempi asentaa hänen tavallaan. Noh, myöhemmin kyllä asensimme istuimen itse ihan ohjeen mukaan. Pari viikkoa tämän tapauksen jälkeen jouduin käymään taas ko. liikkeessä, kun turvaistuimessa meni eräs osa rikki. Huollon jälkeen samainen myyjä tuli ystävällisesti asentamaan taas istuimen autoon ja tällä kertaa asensikin sen ihan ohjeiden mukaan. Olisiko sitten tarkistanut asennusohjeen vielä jostain uudestaan.

Tästä myyjästä täytyy silti sanoa sen verran positiivista, että oli siis erittäin ystävällinen eikä lähtenyt kauppaamaan sitä kalleinta vaihtoehtoa, niin kuin moni muu myyjä on tehnyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muksutallista täälläkin samankaltaisia kokemuksia ja luultvasti sama myyjä. Matkarattaat täytyy valita sen mukaan, että viekö mies tätä rouvaa lentokoneella jonnekin... Ja mä niin näen punaista tuollaisista kommenteista. Enköhän ole itse kykenevä ostamaan ne liput näin aikuisena ihmisenä. Ja tätähän sitten toisteltiin useampaan kertaan.

Samoin tytön tukan väristä kommentoi siihen sävyyn, että missäs se äiti on käynyt... Sellainen tietty rempseys myyjillä on ihan kiva tiettyyn rajaan asti, mutta tuossa se meni jo överiksi tuli vain vaivautunut olo. Lielahden toisesta myymälästä, Lastentarvikkeesta, onkin sitten ihan vastakkainen kokemus kuin pingulla. Ei minkäänlaista palvelua ja kyse ei ollut siitä että olisi ollut kovasti ruuhkaa tms.

 

Vauva Popissa olen saanut parasta palvelua Tampereen liikkeistä. Saa katsoa rauhassa mutta tarvittaessa apua saa heti. Meidän vaunujen kanssa ollut takuuasioitakin ja ne ovat hoituneet aina näppärästi.

 

Vauvatalo Johannassa yhdistelmien etsimisen aikaan ei palvelua meinannut saada ollenkaa, mutta nyt kun matkarattaita etsittiin, oli palvelualttius huomattavasti parempi ja sieltä ne mukaan sitten tarttuivatkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin haluan kehua Tampereen VauvaPopia. Aina on saatu todella hyvää palvelua. Vaunuja etsiessä myyjä jopa antoi vinkkejä toisen liikkeen valikoimaan kuuluvista vaunuista, kun heiltä ei ko. merkkejä saanut. Muissa liikkeissä palvelu on ollut ok, mutta tuolla kyllä aivan huippua joka kerta, suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereen liikkeistä kokemuksia:

 

Muksutallista samoja kokemuksia kuin edellisilläkin, saman myyjän toimesta. Me on myös todettu että hänen on oltava liikkeen omistaja/yrittäjä. Ollaan olosuhteiden pakosta asioitu siellä useaan kertaan ja siksi myöskin tultu haukutuksi useasti. Vaunuja kun käytiin katsomassa ja halusin kauniit kaupunkikärryt niin meille yritettiin väkipakolla myydä joku Gessleinin maastokärry. Oltais haluttu vaunut joiden runkoon kaukalon saa kiinni adapterilla mutta meille ilmoitettiin ettei sellaiselle systeemille ole mitään käyttöä koska me ei kuulemma kuitenkaan käydä keskustassa autolla ja ruokakaupassa taas kyllä se vauva nukahtaa uudestaan kun sen nostaa kaukalosta ja laittaa ostoskärryn istuimeen. (Vauva on nyt alle 2 kk ja oltais tarvittu sitä systeemiä jo ainakin 5 krt. Meille siis tuli kyllä vaunut joihin kaukalon saa kiinni mutta adapteria ei olla vielä saatu tästä kaupungista ostettua...)

 

Muilla kerroilla sitten siellä on mm.

 

- ihmetelty koko liikkeen voimin kun mä 38. raskausviikolla meinasin liukastua niitten pihassa ("näinkö mä oikein että sä meinasit vetää lipat tossa meidän pihassa?")

- epäilty että meidän käytettynä saatu pinnasänky on varmasti nykysäädösten vastainen - luultiin jo että hän soittaa lastensuojeluviranomaiset meille (tarvittiin verhopidike meidän mobilelle kun muuten se olisi killunut vauvan naamassa)

- haukuttu mun ostamat pullot

- myyty meille rikkinäinen Brion lelu (no se ei kyllä ollut niitten vika :girl_haha:)

- arvosteltu mun miehen kykyä laittaa vauvalle kaukalon vyöt kiinni ja epäilty että pojan sukukalleudet jää vyön väliin :o

 

Lastentarvikkeessa on käyty kerran katsomassa Emmaljungia. Saatiin oikein ystävällistä palvelua mutta myyjä oli (ilmeisesti aika kokematon) nuori nainen ja esittely aika epävarmaa. Aiemmin mainittu ulkomaalaistaustainen mies on oikein ystävällisen tuntuinen mutta häneltä olen ostanut vain tuttiketjun joten en pahemmin osaa kommentoida. :) Lastentarvikkeeseen ei kyllä enää tarvitse mennä, siellä on niin huono valikoima. Kun kotiuduttiin sairaalasta niin olisin halunnut hakea tuttipullot mieluummin sieltä kuin Muksutallista ja pettymys oli aika suuri kun siellä ei myyty edes Aventia...

 

Vauvapopista olen ostanut vaan pikku tilpehööriä joten en tarvinnut palvelua. Oikein ystävällistä ja asiantuntevan oloista henkilökuntaa siellä kuitenkin oli.

Vauvatalo Johannasta: Saatiin loistavaa palvelua aina kun se liikkeen miesmyyjä palveli meitä, mutta muilla kerroilla ei saatu palvelua käytännössä ollenkaan. Meidän vaunut on Teutoniat ja oltais ostettu ne varmaan Johannasta (vaikka Saksasta tilaamalla säästi satasia) jos se miesmyyjä olisi ollut vielä kolmannellakin kerralla siellä, mutta ei ollut. Meitä palveli joku nuori nainen joka ei tiennyt mistään mitään ja jota ei kiinnostanut kyllä meille myynti ollenkaan. Hän ei edes viitsinyt tarkistaa oliko varastossa meidän väriä. Ja siinä missä miesmyyjä oli jo aiemmin luvannut listahintaan hinnanalennusta ja ekstraakin, tämä nainen vaan katsoi vaunujen hinnan hintalapusta. Tässä vaiheessa ei myöskään tiedetty vielä milloin 2010 Teutonian mallit tulisivat liikkeeseen. Tätä kysyttiin joltain vanhemmalta naiselta (ehkä liikkeen yrittäjältä?) joka sanoi että lähiviikkojen aikana. Hän myös sanoi että sieltä löytyy sitten kaikkia värejä, ellei nyt jotain ihan erikoista halua kun Suomessa yleensä parhaiten menee kaupaksi vaaleat värit (hah). Me haluttiin valkoiset tai harmaat ja lopulta niitä kumpiakaan ei näköjään tullut Suomeen myyntiin ollenkaan. Pari kuukautta myöhemmin käytiin kyselemässä kaukaloadapteria ja liikkeeseen ei vieläkään ollut tullut 2010 Teutoniat, sekä Teutonian että Britaxin adapterit oli loppu, ja kaikinpuolin vaikutti siltä että ketään ei todellakaan huvittanut niitä meille myydä. Olemme edelleen adapterittomia... :rolleyes:

Edited by Jaimee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole vielä saanut täydellistä palvelua mistään ;) Toi johtuu varmaan siitä että mulla on yleesä ollut sellainen tunne että tiedän itse paljon enemmän kuin myyjät.

 

Petikon Vauvatalo-Johannassa on ollut vaikea saada viikonloppuna palvelua kun asiakkaita on ollut niin paljon. No kerran käytiin arkena katsomassa Hartaneita ja Teutonioita esikoiselle. Myyjä ei kyllä oikeen vakuuttanut. Kun kysyin kuomun korkeutta (kuinka iso lapsi mahtuu siellä alla istumaan) myyjä ilmoitti mulle että ei lapset tykkää istua kuomun alla, että ei sillä kuulemma oli väliä. Jep jep, teki mieli kysyä että onko kuullut vuodenajoista täällä kun on tota sadetta ja lunta!! No, ne vaunut jäi sitten sinne.

 

Lastentarvikkeen myyjät ei tiedä yhtään mitään. Joka kerta kun olen siellä käynnyt myyjät ovat puhuneet ihan puuta heinää. Varistossa saatiin kyllä hyvää palvelua turvaistuimen kanssa.

 

Pikku-Hurmurissa oli kyllä tosi ystävällistä väkeä, mutta tieto ei kyllä ollut ajan tasalla. Ja lisäksi ärsytti se että kun mietittiin Gesslein Swiftien ostoa, se myyjä olis halunnut myydä meille väkisin Inglessian Zippyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samansuuntainen kokemus on meilläkin Lielahden Muksutallista..ja voin sanoa että oli kyllä ensimmäinen ja tasan viimeinen kerta kun siihen liikkeeseen astun.

 

Kun taas Lastentarvikkeessa saatiin katsella rauhassa ja myyjät sanoivat että huikatkaa sitten kun tarvitsette apua.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä näkee aika selvästi, että mihin Tampereella ei kannata mennä. Meillä on samanlainen kokemus Muksutallista, kun oltiin turvaistuinta ostamassa. Myyjä puhui koko ajan päälle, ei kuunnellut meidän kysymyksiä vaan oli ihan väkisin myymässä tiettyä istuinta. (Ehkä siinä olis ollut paras kate? :girl_haha: ) Menimme sitten Vauvatalo Johannaan, jossa myyjä suostui jopa keskustelemaan ja esittelemään useampaa kuin yhtä istuinta. Muksutallissa myyjä yritti väkisin myydä myös ammetelinettä, koska eihän kukaan viitsi lattialla kyykkiä, sellaista kenenkään selkä kuulemma kestä. :rolleyes:

 

Muksutalli on ihan hyvä ostospaikka, mikäli on ostamassa jotain pientä, kuten sadesuojan tai ötökkäverkon ja käy vaan hakemassa tavaran hyllystä ja sen jälkeen marssii kassalle maksamaan. :girl_haha:

 

Pieni ihme, että Muksutalli pysyy pystyssä omaperäisellä asiakaspalvelullaan ja näitä samanlaisia kokemuksia löytyy kyllä muiltakin keskustelupalstoilta. (Harmi vaan, että siellä myydään myös sellaisia merkkejä, mitä ei muualta Tampereen alueelta saa..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muksutalli on ihan hyvä ostospaikka, mikäli on ostamassa jotain pientä, kuten sadesuojan tai ötökkäverkon ja käy vaan hakemassa tavaran hyllystä ja sen jälkeen marssii kassalle maksamaan. :girl_haha:

Mä tein näin niitten pullojen kanssa mutta jouduin silti hyökkäyksen kohteeksi. Mutta se sentään alkoi sanoilla että "sä oot näköjään jo päättänyt mitä sä haluat eikä auta mitä sulle sanoo mutta --". :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan saatu Muksutallissa ihan kohtalaista palvelua, kun kerran ollaan siellä käyty. Oltiin ostamassa syöttistä ja turvaistuinta ja meillä oli tiedossa mitkä halutaan. Syöttis sieltä löytyikin, mutta turvaistuinta ei. Myyjä oli vanhemman puoleinen ja aika tympeä. Ei lähtenyt kauppaamaan mitään, kun ilmoitin heti mitä ollaan hakemassa. Ihmettelin kyllä, kun myyjä ei edes tiennyt BeSafe -merkkiä ollenkaan... Heillä ei kuulemma ollut edes selkä menosuuntaan -turvaistuimia, kun ei sillä suunnalla ollut hänen mielestään mitään väliä. Siihen kyllä lausuin hänelle heti vastaväitteen ja ihme kyllä myyjä oli vaan hiljaa :girl_wink:

 

Vauvatalo Johannassa ollaan myös saatu hyvää palvelua, kun siellä ollaan käyty. Ei siis ole ainakaan palvelusta moitittavaa. Myös Vauvapopissa palvelu on ollut hyvää, vaikkakaan siellä ei olla käyty kuin pari kertaa.

 

Aikaisemmin jo kerroinkin huonon kokemuksen Lastentarvikkeesta, mutta pääosin voin silti vain ko. liikettä kehua. Palvelu on ollut aina ystävällistä, enkä ole kuitenkaan myyjiin luottamusta täysin menettänyt :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hämeenlinnan vauvatalo johannasta saa aina hyvää palvelua, jos omistaja on itse paikalla myymässä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on valitettavasti samanlaiset kokemukset Tampereen Muksutallista. Ihan järkyttävää, mulla meni hermot ihan totaalisesti niihin kommentteihin ja "neuvoihin". Yhden kerran olen siellä käynyt enkä toiste mene jos ei ole pakko.

 

Lastentarvikkeesta ja Vauvatalo Johannasta olen saanut ihan perushyvää palvelua.

 

Sen sijaan Vauvapop on ihan huippupaikka! Valikoima ei ole mikään kaikkein laajin, mutta aika montaa juttua voi saada tilaamalla kun kyselee myyjiltä. Kaupan päälle saa oikeasti järkeviä neuvoja ja vinkkejä, varsinkin kaksosten hoidosta ja tarvikkeista (toisella omistajista on tuplat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä hyvä, etten tiennyt, miten paljon negatiivisia kokemuksia ihmisillä on Tampereen Muksutallista. Menin sinne neutraalein odotuksin ja hankin Brion Spinit. Minua palveli mukava keski-ikäinen nainen, joka vastasi siihen mitä kysyin eikä tuputtanut mitään (tavaraa/mielipiteitään). Varmasti oli eri henkilö kuin tämä "tylyttäjä". Mutta on siellä siis ainakin yksi mukavakin ihminen töissä :) Mutta eihän se pelasta liikkeen mainetta, eikä tuollainen "totuuksien" heittely todellakaan kuulu asiakaspalveluun. Jos olisin tiennyt tästä muijasta, olisin ehkä skipannut koko Muksutallin (nyt sinne päätyi 279,- rahojanikin). Se taitaa vaan olla ainoa paikka, missä esimrkiksi Brion Spin on Tampereella myynnissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistetäämpäs täältäkin suunnasta vähän käyttäjäkokemuksia :girl_smile:

 

Tampereella oon asioinut VauvaPop:issa ja siellä oli kyllä aivan loistava palvelu! Lisäksi tietysti mua miellytti heidän hieman erikoisemmat tavaransa kun oli muitakin värejä tarjolla kuin vaaleen punaista ja sinistä.

 

Jyväskylässä ehdottomasti mun suosikit on VauVauva ja Baby Style (ent. Oz). Molemmista olen saanut asiantuntevaa palvelua ja olo on aina ollut tervetullut kun on sisään liikkeeseen astunut, eikä tyhmiä kysymyksiä ole ollut, vaan kaikesta on tuntenut voivansa kysyä. Ai nii ja onhan täällä Juniorit liike myös, mistä lähinnä oon kyllä ostanut vaan jotain pikkutarvikkeita ja vaatteita, mutta hinta / laatusuhde ok. Palvelu hyvää.

Jyväskylän Lastentarvikkeessa taas on jotenkin ahdistava fiilis (sekä palokassa (onkohan ees enää olemassa) että seppälässä) ja mua ärsyttää suunnattomasti ne niiden nettisivut (siis Lastentarvikkeen yleensä) kun niissä ei voi olla kunnon hintaa :skilletgirl: . Myyjät sinänsä ihan asiantuntevia joo, mutta joku ei vaan mua näissä liikkeissä natsaa. Toinen pakkomyy Gracoa ja toinen Emmaljungaa.

 

Varkaudessa Vauvatar on hyvä paikka, samoin kyllä Lastentarvikekin. Kummastakaan ei oo pahaa sanottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ei Lastentarvike ole oikein vakuuttanut. Vasta nyt edelliskerralla kun oltiin hankkimassa pojalle kuomurattaat, saatiin kerrankin hyvää palvelua, mutta muistan kuinka poikaa odottaessa kävin siellä muutamaan otteeseen niin en kertaakaan saanut ylipäänsä mitään palvelua. Ja ärsyttävintä on se, että kuitenkin siellä tulee käytyä eniten kaikista lastentarvikeliikkeistä koska sattuu olemaan ihan meidän lähellä.

 

Parhaat kokemukset on Keravan Pikku Hurmurista. Kun ostettiin sieltä meidän yhdistelmät pari vuotta sitten saatiin niin uskomattoman hyvää ja asiantuntevaa palvelua, että ollaan ihan siitä syystä usein palattu sinne jos on jotain hankintoja ollut tehtävänä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mua ärsyttää suunnattomasti ne niiden nettisivut (siis Lastentarvikkeen yleensä) kun niissä ei voi olla kunnon hintaa :skilletgirl: .

 

Ihan sama mulla, ärsyttävät sivut kun ei ole suoraan hintaa tuotteelle vaan pitää olla se pirun akseli josta ei edes ymmärrä mitään. :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Samaa mieltä nettisivuista. Tänä päivänä ihan surkeat nettisivut, jos niistä ei edes tuotteiden hinnat selviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaunuaitassa on nyt käyty 2 kertaa samoja vaunuja katsomassa. Ekalla kerralla lähdettiin pois, kun kukaan ei tullut edes palvelemaan (oli jonkin verran asiakkaita mutta monta myyjää) eikä jaksettu jäädä odottelemaan. Tokalla kerralla siellä ei ollut muita kuin me ja silti kolmikymppinen naismyyjä oli todella nihkeä ja laiska palvelemaan. Oltais haluttu kunnon esittely Bugaboon yhdistelmistä, jotka heillä on ihan erikoisständillä esillä, mutta tietoja sai suorastaan lypsää ja vähän vaikeahan sitä on kysellä, kun on ensi kertaa itse liikenteessä näillä asioilla :rolleyes:

 

Helsingin Stockmannilla vaunuosastolla saatiin parempaa palvelua, vaikka heillä on remonttirumba siellä päällä, ja eräällä aiemmalla käynnillä saatiin heiltä todella hyvää palvelua, mutta silloin ei vielä uskallettu ostaa niin vähäisillä raskausviikoilla. Hinnat on ihan samoissa, joten mieluummin sitä kantaa rahansa liikkeeseen, jossa tuntee olevansa tervetullut asiakas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hinnat on ihan samoissa, joten mieluummin sitä kantaa rahansa liikkeeseen, jossa tuntee olevansa tervetullut asiakas.

 

^Täysin samaa mieltä! Mä voin jopa maksaa extraa siitä, että saa hyvää palvelua! Harvoin kuitenkaan on niin isosta summasta kyse. Missään nimessä en jätä rahojani sellaiseen liikkeeseen josta en pidä tai jos sieltä ei saa palvelua. Paitsi tietenkin jos ko. tuotetta ei saa mistään muualta, ei edes netistä, mut taitaa olla onneksi nykyään harvinaista. :grin:

Edited by iive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me puolestaan saatiin Vaunuaitassa ihan hyvää ja asiantuntevaa palvelua vaikka oltiinkin lauantaina liikenteessä ja paikalla oli lukuisia muitakin asiakkaita. Vanhempi naismyyjä esitteli meille bugiksia aika perusteellisesti ja kertoi myös rehellisesti vaunujen hyviä ja huonoja puolia. Hyvää palvelua ollaan saatu myös keskustan Stockmannin lastentarvikeosastolla.

 

Kaikkein parasta palvelua saatin kuitenkin (vaunuja testaillessa siis) AT-Lastenturvassa. Naismyyjällä oli tosi hyvin aikaa palvella meitä ja saatiin ihan rauhassa venkslata ja pyöritellä erilaisia vaunuja ja myyjä myös näytti meille niiden kokoontaittamisia yms. Tykkäsin kovasti kun liikkeessä oli niin hyvin tilaa koeajaa vaunuja, sai ihan eri tavalla tuntumaa kuin pienemmissä liikkeissä.

 

Vauvatalo Johannassa piipahdettiin myös, mutta se oli niin täyteen tungettu ja ahdas, että alkoi melkein ahdistamaan. Myyjätkin oli jotenkin löysän oloisia ja kaikki tieto piti nyhtää heiltä väkisin, joten ei sitten jaksettu pitkään viipyä ko. paikassa. Ehdottomat pohjat veti kuitenkin Suomen Lastenvaunutukku. Siellä kävi hyvin pian selväksi ettei heillä ollut valikoimissaan meille tarpeeksi pieniä vaunuja, mutta siitä huolimatta myyjä käytti mitä ihmeellisimpiä argumentteja saadakseen myydyksi meille jotkin kunnon hyökkäysvaunut ("ei se oikeestaan haittaa jos nämä ei mahdu teidän hissiin, tehän voitte kannatella näitä siellä tälleen kulmittain ja näistä on kanssa tosi helppo irrottaa takarenkaat niin sitten mahtuu" :rolleyes:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskomatonta... mulla aivan samat kokemukset muksutallista kuin usealla täällä! Meitä "palvellut" myös tämä omistaja, samantapaisia juttuja heitti kun teillekkin, mun haluamisella ei ollut mitään merkitystä koska tämä akka päätti(yritti) päättää meidän puolesta mitä tarvimme ym. Äryttävä akka!!!!

 

Ja lastentarvikkeessa on välillä hyvää ja välillä huonoa palvelua...riippuu myyjästä. Kerran ajoin 120km päästä vaihdattamaan rattaiden runkoa(Olin soittanut ja sopinut etukäteen) niin jouduin odottamaan 3h ennenkuin olivat sen vaihtaneet koska oli la päivä ja heillä kiire mutta herranjumala, olinhan minäkin ollut edellisenä päivänä heille se maksava asiakas!!!

 

Seinäjoen huvikummussa ihan ok palvelua... ostin heiltä 1000e vaunut + hoitolaukun. vaunujen väri mietitytti minua jo liikkeessä koska ei vastannut kuvaston väriä. myyjä sai minut vakuuttuneeksi että se näyttää kyllä luonnossa just siltä miltä pitikin ja vakuutteli ja vakuutteli niin kauan etten kehdannut perua ja ottaa toisia. kotona ihmettelin väriä 1pv ja vaunuja "käytettiin" sen verran että makuuhuoneen nurkassa olivat eli ne ei kulunut yhtään mitenkään. väri vaivasi niin paljon että otin yhteyttä liikkeeseen ja kylläpä oltiin nihkeitä, monen kyyneleen jälkeen lupasivat sitten vaihtaa vaunut toiseen väriin mutta eivät hyvittäneet yhtään(nämä maksoi 950e ja ne mihin vaihdoin 850e) koska vaunuja oli käytetty(=vienyt ne kotiini 110km päähän). Kun menin viemään vaunuja(ajoin siis taas sen 110km suuntaansa) oli lauantai päivä ja sain odottaa myyjää sellaisen 1h-1,5h koska hänellä oli kiire eli taas sain todeta että mikäli tulee asiakas joka ei ole ollutkaan täysin tyytyväinen niin sen voi antaa odotella :( jätin vaunut ja jouduin odottamaan lähes kk ilman vaunuja koska haluamani väri piti tilata. Kun se sitten saapui heille he laittoivat sen matkahuollon kautta ja kuluja jäi maksettavaksi n. 30e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turun Baby Oz -liikkeessä annettiin mulle ihan päin helvettiä väärää tietoa. Mä siis marssin tuonne liikkeeseen vauva Britaxin kaukalossa ja ilmoitin että haluan matkarattaat, jotka käyvät Britaxin aknssa travel systeminä. Mulle esiteletiin Britaxin kärrit ja that's it. Kysyin vielä oikein erikseen, eikö myös Gessleinin Swift ole Britaxin kanssa yhteensopiva. Ei kuulemma enää nykyään ole.

 

Nettisurffaus kuitenkin paljasti, että Britax ja Gesslein toimivat edelleen yhteen, ja adaptereita löytyy lähes jokaisesta nettikaupasta. Tänään kävin Raision Baby1:ssa ostamassa Swiftit ja ko. adapterit. Tyydyin jopa tylsempään väriin, jottei tarvinnut mennä Baby Oziin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now