pingu

Palautetta lastentarvikeliikkeistä

128 posts in this topic

Minäkin olen ihmetellyt sitä, miten huonoa asiakaspalvelua voikaan saada lastentarvikeliikkeistä. Ei tietenkään kannata yleistää, mutta pääosin surkee palvelua. Erityisen huonoa sanottavaa minulla on Vauvatalo Johannasta, joka ei ota vastuuta mistään! Ja erittäin tyly henkilökunta. Heti kun tulee ongelma niin vastaus on "me emme voi asialle mitään", ei pahoitella tai selvitellä asiaa. Lisäksi myyjät eivät ole perillä tuotteista. Olen niin tympääntynyt; ostopäätöstä tehdessä hymyillään, mutta kun oston jälkeen palaa liikkeeseen "valittamaan" aiheellisesti niin sitten näytetään nyrpeää naamaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä kävin tänään Variston Vauvatalo Johannassa ja päin vastoin jäi tosi positiivinen kuva. Mietin ensin, että pitäiskö käydä jossain muualla, kun on niin negatiivista palautetta saanut, mutta mentiin nyt kuitenkin. Oltiin suurimman osan ajasta ainoat asiakkaat ja paikalla oli yksi myyjä. Hyvää palvelua saatiin ja toisaalta saatiin myös jatkaa katselua rauhassa, kun vähän sinnepäin vinkkasin. Asiantuntevalta vaikutti ainakin meitä palvellut nainen ja tällä kokemuksella mielellään ajelen tonne uudelleenkin, vaikka lähempääkin löytyy vaihtoehtoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tammiston Lastentarvikkeesta saatiin tänään tosi hyvää palvelua kun käytiin pikkuneidille turvaistuinta ostamassa ja samalla kyselemässä tuplarattaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espoon Lastentarvikkeessa olen saanut tosi hyvää palvelua! :) En voi kun suositella! Myyjä oli avulias, mutta ei tuppautuva ja osasi asiantuntevasti vastata kaikkiin kysymyksiini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oulun Vauvatalo johannassa mut on kerran jatetty palvelutta kun siella oltiin ilmeisesti juuri kalliita vaunukauppoja tekemassa. Miesmyyja tosin huuteli etta kysy jos on jotain kysyttavaa, mutta tyyliin "kysy sitten kun olen myynyt nama vaunut tasta". Toisen kerran kavin ostamassa yhta pikkujuttua samasta paikasta ja myyjia oli silloin kaksin kappalein palvelemassa ja tuli vahan epamukava olo kun hengittivat siina niskaan.

 

Oulun Babystylessa olen saanut hyvaa palvelua ainakin kahdelta myyjalta. On avattu pakkauksia ja tarkistettu juttuja ja haettu eri vareja varastosta jne.

 

Tampereen Vauvatalo johannasta ostin vaunut. Siella mua "auttoi" nuori nainen, joka seisoskeli vieressa ja naytti lahinna kyllastyneelta. Mitaan myyntia ei siina tapahtunut. Onneksi olin jo tehnyt kotilaksyni netissa ja suurinpiirtein tiesin mita halusin. Huomasin, etta siina samaan aikaan vanhempi naismyyja todella asiantuntevasti jutteli toiselle pariskunnalle vaunuista. Mun kokemuksen mukaan palvelu siella on kiinni siita kuka kohdalle sattuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turun Oz babyssa olen asioinut kahdesti, ja molemmilla kerroilla palvelu on ollut ala-arvoista! Ensimmäisellä kerralla katseltiin vaunuja ja myyjä esitteli Hartaneita ja Gessleineja. Ensin kehu Hartanit maasta taivaaseen ja sitten Gessleinista sanoi, että samat ominaisuudet, mutta sikana kalliimmat ja ihan rimpulat. Se siitä esittelystä sitten. Sitten kysyin, että kun Briot miellyttäis silmää eniten, niin entäs ne. Käveltiin Briojen luo ja myyjä oli hiljaa. Yritin kysyä, että kertoisi niistä eri malleista jotain, mutta totesi vaan, että kalliit ja paljon vähemmän ominaisuuksia kuin Hartaneissa. Jaahas, ei siis kiinnosta myydä asiakkaalle sitä mitä asiakas haluaa. Käytiin sitten ostamassa Briot muualta. Toisella kertaa tarvitsin kiireellä rintapumpun ja kysyin onko tiettyä mallia, ja voisiko sellaisen varata, ja tulla parin tunnin sisään hakemaan. Ei onnstunut, koska se olisi pitänyt tehdä nettikaupan kautta ja heillä oli niin iso pino tilauksia, ettei ollut varmuutta ehtiikö mun tilausta käsittelemään sinä päivänä. Kysyin onko pumppua myymälässä. No on siellä muutama. Voisiko yhden niistä pistää sivuun niin tulen hakemaan. No ei pysty. Lopulta päätin luottaa siihen, että pumppuja on hyllyssä tarpeeksi. Pumpun hakemisessakin oli oma shownsa, palvelu oli todella ala-arvoista silloinkin. Enpä taida tästä kaupasta ostaa enää ikinä mitään.
 

Ostettiin ne vaunut Turun Vauvatalo Johannasta, jossa palvelu oli ihan mahtavaa! Myyjä jaksoi esitellä eri vaunuja vaikka kuinka kauan ja oma-aloitteisesti näytti eri malleja, auttoi sovittamaan vaunuja autoon ja osasi kertoa mitä asioita vaunujen hankinnassa kannattaa ottaa huomioon. Tätä liikettä suosittelen ehdottomasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En voi valitettavasti suositella Megamuksu.fi-verkkokauppaa. Heillä yhdelle tuotteelle oli kolme eri hintaa: Facebookissa, nettisivuilla ja sähköposteissa. Halvimmalla mainitulla hinnalla ei suostuttu myymään, mutta taivuin seuraavaan tarjoukseen. Lopulta yhteydenpito katkesi kokonaan, enkä saanut tilattua yhtikäs mitään, vaikka olisin kyllä ollut kiinnostunut ostamaan. Ei näin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään Jyväskylän Kimperissä, ja saatiin tosi hyvä ja kattava esittely kantorepuista.

 

Liikkeen omistaja näytti meille ummikoille, miten eri säädöt toimii ja miten vauva tulee reppuun (liikkeessä oli oikein sellainen painotettu nukke, jolla reppuja sai kokeilla). Hän kertoili omia kokemuksia ylipäätään kantamisesta ja liinailusta, mutta ei suoraan tyrkyttänyt mitään mallia (sanoi kyllä, kun me päädyttiin johonkin lopuksi, että hänellä on kans just tällainen ja samoista syistä kuin mekin ajateltiin) eli esittely oli vieläpä varsin neutraali. Mies kyseli kantoliinailusta, ja siitäkin kertoi rehellisesti, että vaatii vähän enemmän harjoittelua kuin repun käyttöönotto ja vertaili hyviä ja huonoja puolia - totesi vielä, että on itse niin sisällä liinailussa, että mikään ei toki tunnu vaikealta, mutta aloittelijasta voi tuntua. Lopuksi hän vielä muistutti, että jos tulee mitään ongelmia repun ja vauvan yhteensovittamisessa, niin liikkeeseen pitää tulla repun  ja vauvan kera ja he hoitavat kyllä tilanteen kuntoon! 

 

Tosi hyvää, kiireetöntä palvelua. Tuntui, että meille oli aikaa ja saatiin niin hyvä ohjeistus, ettei tarvinnut lähteä yhtään epävarmana pois. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista yhtään sellaista lastentarvikeliikettä Lappeenrannan Tenavapisteen lisäksi, josta olisi saanut niin hyvää palvelua että kannattaa mainita. Ja onhan noita tullut testailtua useissa kaupungeissa. Tenavapisteessäkin hyvää palvelua on tullut lähinnä yhdeltä myyjältä (vanhempi naishenkilö).

TilAilen surutta netistä, ja ylleensä homma on sujunut ongelmitta.

Tilasin Lapsenpäästäjän puodista hiljan yhden äitiysvaatteen. Mitään tilausvahvistusta tms. viestiä ei koskaan tullut sähköpostiin, mutta itse tuote tuli todella nopeasti! Jäi vähän hämmentynyt olo. :)

Edited by Armiannikki

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Katsoitko roskapostin? Nimimerkillä mulla juuri meni yksi vahvistus sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselleni jäi todella positiivinen kuva Itiksen Lastentarvikkeesta, kun siellä käytiin miehen kanssa vain pyörähtämässä ja katselemassa. Vaikka olimmekin enempi vain katselulinjalla, niin liikkeessä ollut myyjä jaksoi silti vastata kysymyksiimme ja antoi vielä lähtiessämme esitteitä mukaan, jotta voimme rauhassa vielä kotona tutustua tuotteisiin ennen ostoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin istuimen ennakkotilauksena megamuksu.fistä, ja nyt koko pulju näyttää hävinneen netistä? Maksoin sen etukäteen siis Suomen verkkomaksujen kautta, ja huomenna alkaa ralli mistä saan rahani takaisin/onko tuote tulossa/onko koko firmaa olemassakaan. Onko kukaan käynyt siellä myymälässä nyt lähiaikoina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Satuin vilkaisemaan tätä ketjua ja heräsi epäily, liekö tuo vieras nimimerkillä Miinus Vauvatalo Johannalle olisi ollut se rouva, jonka yhteenottoa Sellon Johannan kanssa todistin viime syksyn alussa. Puolin ja toisin meni niin typeräksi inttämiseksi, että oli pakko poistua paikalta kahvilaan kun en kestänyt kuunnella. En tiedä kuka aloitti tai oli oikeassa, mutta vikaa oli kyllä kyseisessä asiakkaassakin erittäin paljon siinä vaiheessa kun itse olin kuulemassa.

 

Kun palasin, sain oikein ystävällistä palvelua ja rattaat joita olin tulossa huollattamaan korjattiin ystävällisesti ja puolessa tunnissa. Muutenkin olen ko. liikkeessä ihan ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua saanut, sellaista tavallista ja asiallista, ei mitään ihmeempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katsu86, soitin Megamuksuun muutama viikko sitten ja puhelimessa mies kertoi, että olivat juuri saaneet tiedon, että liike lopetetaan.  Niillä tuntui olevan Tallinnassa myös myymälä, jonka kautta olisin saanut haluamani tuotteen, jos vain olisin halunnut (jätin kuitenkin haluamatta, kun en ollut sitä livenä nähnyt) - ehkä he lähettävät istuimen tuolta toisesta myymälästä (?). Itsekin olen tuon puheluni jälkeen yrittänyt mennä heidän sivuilleen katsomaan, että oisko jotain loppuunmyyntitarjouksia, niin sivuja ei ole näkynyt.

Edited by Barbbis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin soitella firmaan tuloksetta, mutta suomen verkkomaksuille kun soitin asiasta, he saivat omistajan kiinni heti ja nyt sillä omistajalla on tämä päivä aikaa ottaa minuun yhteyttä ja jos ei kuulu mitään niin huomenna sitten uusi soitto verkkomaksuille niin he käyvät sitten selvittämään asiaa Nyt ainakin ihan hyvällä fiiliksellä, kun oli sille verkkomaksujen ihmiselle sanoneet että hoitavat tilaukseni, vaikka firma tosiaan meni/menee kiinni/konkurssiin... Jännä nähdä !

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ hyvä homma :)

Megamuksusta pitääkin sanoa, että kun soitin sinne ja vaikka heillä oli liiketoiminta loppumassa eikä heille enää ollut tulossa uusia tuotteita (eikä siis niitä vaunuja, joita olisin halunnut mennä katsomaan), niin mies puhelimessa oli erittäin ystävällinen ja kertoi puhelimitse tosi hyvin kahden mallin eroja, joita olisin halunnut livenä vertailla. Tuon keskustelun perusteella osasin tehdä oman päätökseni siitä, että kumpi malli on meille sopivampi. Pojot hänelle, kun jaksoi selittää eroista, vaikka tiesi, että kauppoja ei tule syntymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostan sen verran, että olen ollut Babystyleen (Tampere) kohtalaisen tyytyväinen. Nyt kuitenkin pari miinusta.

 

1) iäkkäämpi naismyyjä, ei oikein osannut esitellä Britaxin Max-Wayta ja tuntui, että meillä oli ihan vain valmistajan sivut katsomalla enemmän tietoa.

 

2) nuorehko miesmyyjä, oli ihan pihalla (paremman kuvauksen puutteessa) oikeastaan kaikista tarvikkeista, mitä kyselin. Sain lopulta väärän tuotteen ja nyt täytyy joko palauttaa se ja tilata toisesta firmasta sopiva tai toivoa, että saisivat tilattua oikean tuotteen. Liittyy kohtaan 1), tuote oli heille niin uusi ja ihmeellinen, että siihen tuleva lisävaruste näyttävästi oli vielä ihmeellisempi (olivat tilanneet väärää).

 

Sen sijaan plussaa nuorehkolle naismyyjälle (ei erityisen pitkä), esitteli tuplarattaita erittäin perusteellisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hämeenlinnan Vauvatalo Johannasta vain hyviä kokemuksia!

 

Ideaparkin Vauva Pop:issa myös erittäin hyvää palvelua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^verkkokaupan kautta olen kerran tilannut välikausivaatteita lapsille. Toimi ihan ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AT Lastenturvasta Vantaalta olen saanut todella hyvää palvelua.  Olen käynyt n. 5 kertaa. 

 

Vain kerran en saanut myyjää apuun, koska oli ruuhkaa, mutta selvisin kyllä shoppailuistani yksinkin. ;) Puhelimessa olen saanut tuolta myös asiantuntevaa palvelua. Plussaa tosi laaja valikoima erilaisia tuotteita, esim. hohtavia yötutteja (!!!) löytyi tuolta,siis pimeässä hohtavia (löytyy yöllä sängystä helposti) ja Ruskovillan tuotteita on myös myymälässä kattava valikoima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereen BabyStyle -liikettä tulin kehumaan, saatiin siellä hyvää palvelua. Liikkeessä taisi olla samaan aikaan vain yksi pariskunta ostoksilla, joten saatiin heti apua. Nuorehko naismyyjä oli iloinen ja ystävällinen, kysyi toiveitamme ja esitteli haluamiamme vaunumerkkejä monipuolisesti ja ilman minkäänlaista kiireen tuntua, jos jotain yksityiskohtaa ei heti muistanutkaan, niin sitten tutkittiin vaunujen rakennetta ja asia ratkesi. Myyjä kyseli myös lisätarvikkeista ja teki ehdotuksia muistakin vauvantarvikkeista, joille meillä saattaisi olla käyttöä, tuputtamatta kuitenkaan. Hyvä mieli jäi, tuntui että saatiin vastaukset kaikkiin kysymyksiin, saatiin harkita rauhassa eikä ostovalinnat jääneet kaihertamaan mieltä jälkeenpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla parhaat kokemukset pk-seudun liikkeistä Espoon (Olari) Baby-Stylestä ja Variston AT-Lastenturvasta. Baby-Stylessä ollut myyjillä joka kertaa aikaa ja intoa palvella ja joustavuutta. Myivät meille superedullisesti näytesänkynä olleen pinnasängyn ja huolsivat rahisevat vaununpyörät paikan päällä!  :) Ja AT-lastenturvassa sama myyjä palveli meitä alusta loppuun, myi meille matkarattaat sekä autoon turvaistuimen, jota tuli asentamaan autoomme itse (jo ennen ostopäätöstä). Emme olisi ostaneet kumpaakaan ilman myyjän asiantuntemusta ja apua. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellon Vauvatalo Johannasta täytyy antaa negatiivista palautetta. Kävin vuosi sitten maaliskuussa kysymässä rintapumppuun varaosaa, jota heillä ei ollut varastossa. Lupasivat kuitenkin tilata sellaisen ja ilmoittaa, kun se tulee. Kävin puolitoista kuukautta myöhemmin kyselemässä varaosan perään, kun mitään ei kuulunut. Merkintä tilaustoiveesta löytyi heidän vihkostaan, mutta myyjä ei osannut sanoa, miksi sitä ei ollut tilattu. Lupasi kuitenkin laittaa viestin omistajalle.

 

Näin lähes vuotta myöhemmin ei ole edelleenkään kuulunut mitään (ja yllättäen rintapumppukaan ei ole ollut pitkään aikaan käytössä). Vaikka kyse on pikkuasiasta, niin tuollaisen asiakkaasta piittaamattomuuden takia en mokomassa putiikissa viitsi asioida. Lastentarvikkeita onneksi saa pääkaupunkiseudulla monesta muustakin paikasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now