Sign in to follow this  
Followers 0
Alya

Mitä aiot säästää lapsellesi muistoksi vauva-ajasta?

94 posts in this topic

Mitä aiotte säästää vauva- ja lapsiajasta muistona? En tarkoita kuvia, lapsen tekemiä kortteja ja lahjoja ym vaan nimenomaan lapselle itselleen, hänen tavaroitaan?

 

Mä olen tätä alkanut miettimään, kun vauva-aika on auttamatta jo ohitse ja pitäisi saada rompetta pois varastosta, eikä pikkusisarusta kenties tule. Mulla itselläni ei ole juuri mitään säästössä omasta lapsuudesta; meillä on tavarat, vaatteet jne tehokkaasti kiertäneet lapselta toiselle ja loput laitettu eteenpäin tutuille, hyväntekeväisyyskirppareille jne. Omassa lapsuudenperheessäni ei ole siis koskaan sillä tavalla "palvottu materiaa", muistan kuinka itse joskus esiteininä pakkasin kaikki pehmoleluni johonkin keräykseen afrikkalaisille lapsille enkä edes ikävöinyt niitä. Aikuisena sama trendi on jatkunut, en jaksa hamstrata, ja esim hääpuvun myin pois samantien. Välillähän se harmittaa, mutta en viitsi täyttää varastoa roinalla siksi, että saisin kerran viidessä vuodessa fiilistellä. Toisaalta olisi kiva, jos lapsuudesta olisi jotain muistoa; välillä tuntuu, että onkohan mulla lapsuutta ollutkaan, kun siitä ei mitään ole jäänyt.

 

Miehen kodissa taas päinvastoin. Siellä on säästetty KAIKKI. Vaunuista pinnikseen, pyyhkeitä, lakanoita, amme, hirveä määrä leluja ja vaatteita ja tarvikkeita. Ja sittenhän niitä ollaan tietysti tuppaamassa meille... :hysteric: Ovat varmaan kauhuissaan, kun aion laittaa suurimman osan tavaroista pois. A), lapseni osaa varmasti aikanaan itse hankkia moderneja, mieleisiään tarvikkeita omille lapsilleen ja B ), jotakuta muuta tavarat vielä nyt varmasti hyödyttäisivät. Ja onhan meillä kuvia ja muistoja, ei kaikkea konkreettista tarvitse säästää..

 

Olen ajatellut säästää pari lempparikestovaippaa, ehkä kantoliinan, JOITAIN vaatteita ja jokusen lelun. Turvakaukalo, hoitopöytä ja pinnis, vaunut jnejne ja suurin osa vaatteista saa mennä. Mies saa itse päättää, mitä tekee omille perityille tavaroilleen, esim ammeelle. Varmaan säästää, vanhempiensa lapsi kun on. :rolleyes:

 

Mitenkäs muilla? Onko teillä ristiriitaa suhtautumisessa?

 

Sorry, jos tästä on jo keskusteltu, viestin saa siinä tapauksessa siirtää sen jatkoksi. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin menee suurin osa tavaroista kiertoon mutta pari lempilelua ja kirjaa aion säästää, ehkä jonkun vaatteen muistoksi siitä kuinka pikkuinen tuo oli vastasyntyneenä. Meillä on myös pari minun vanhaa kansallispukua (Lapin pukua) joita pidin parivuotiaana, joten mahtuvat kohta meidän neidille. Ne aion ehdottomasti säästää sitten eteenpäin hänelle, kun ovat vielä tosi hyvässä kunnossa.

 

Munkin anoppi on säästänyt miehen yli 40 vuotta vanhat pinnikset, syöttötuolit, lakanat jne :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tehdä kaksosille omat muistolaatikot, joihin kokoan säilyttämiäni pikkiriikkisiä ja ultrasöpöjä vauvanvaatteita (molemmilta on tallessa neulotut töppöset, potkarit, parit myssyt, paitoja yms., joista en ole raatsinut luopua), ensimmäiset helistimet, parit säilyttämäni tutit (mm. pienenpieni ensitutti), ensimmäiset pehmolelut, ehkä pienet kestovaipatkin... Siis semmoista suloista "ensitavaraa", joita heillä oli käytössään ensimmäisen puolen vuoden aikana (ja vähän myöhemminkin). Samaisiin laatikoihin aion säilöä myös vauvakirjat, joiden väliin on kertynyt ties mitä lippua ja lappua ja valokuvia yms.

 

OT, mutta ajattelin tehdä raskausajasta samantyylisen, pienemmän laatikon, johon tulee ultrakuvia, raskausajan esitteitä, "päiväkirjani" (eli tulostan paperille täältä foorumilta aikanaan tallentamani odotusketjun ;)) jne.

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä ajattelin tehdä myös näin. Tallessa on kaikki ne ihanimmat ja merkityksellisimmät vaatteet, pari tuttia, ensimmäiset tossut jne. Sellaista sööttiä ensitavaraa. Raskausajan muistot ultrakuvineen ja päiväkirjoineen ovat myös tallessa omassa laatikossaan.

 

Toki meillä on nyt tällä hetkellä vielä kaikki sitterit sun muutkin tallessa, mutta niitä toivottavasti taas tarvitaankin tuossa loppuvuodesta alkaen. Sen jälkeen meidän perheemme on kasassa ja tavarat menevät toisen käyttäjän jälkeen myyntiin. Sama koskee esikoiselta säästämiäni vaatteita, joita on reilusti vielä tätä toista ajatellen. Ehkä niistä vielä muutamat pikkuiset Burberryt sujahtavat muistoboksiin. Pinnasängyn todennäköisesti säästän sinä yhtenä poikkeuksena. Metsästin esikoiselle Niemen tehtaiden retropinnistä pampuloineen ja en taida raaskia luopua siitä.

 

Leluista säästöön menevät ainakin Brion junarata osineen sekä Dublot ja Legot yms. tällaiset kestävämmät tavarat. Ja kaikki kirjat säästetään toki. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä miehen suvussa kiertäneet ensisänky ja pinnasänky (1960- ja -70-luvuilta) muun muassa. Mummin luona on miehen vanha syöttötuoli. Kunnostustahan nuo vaativat ennen käyttönottoa, mutta käyttökelpoisia ja kivoja ovat olleet :)

 

Toivoisin kuitenkin, että kunhan meidän käyttötarve loppuu, löytyisi suvusta jo muitakin lapsia, joille nuo kelpaisivat. Jos ne laittaa vielä 30 vuodeksi jonnekin navetan vintille, ei niistä ole mitään enää jäljellä. Uudempikin pinnasänky esimerkiksi olisi löytynyt, mutta oli ollut ulkovarastossa(!) säilössä, ja lastulevy oli muutamaan kertaan kostunut ja kuivunut -> kaatikselle jouti. Siitä olisi ollut varmasti enemmän iloa jollekin, jos olisi vaan heti myyty tai vaikka sitten lahjoitettu pois.

 

Meillä ei ole omaa tilaa varastoida tavaraa, joten mitään helposti "pilaantuvaa" ei varmasti yritetäkään säilöä. Vaatteista varmaan voisi tallettaa jotain omasta mielestä ihania, mutta pitää varmistaa ensin, ettei niissä ole piileviä puklutahroja :lol: Yksi syy laittaa vaatteet nopeasti kiertoon on se, että puklutahrat pysyvät näkymättöminä, kun vaate on käytössä. Varastoidessa ne kellastuvat ja vaate on sitten jo vähän pilalla. Jo omien lasten välillä voi huomata tällaista...

 

En tiedä, säilytänkö yhtään kestovaippaa. Niissä kun on sitä kuminauhaa kaikissa ja se ei vaan kestä. Villahousuja voisi varastoida koitiiviissä säiliössä, varsinkin omatekoisia tai jotain ihanimpia ostettuja. Mutta sitten pitää hyväksyä, että ne eivät välttämättä kelpaa kuin näyttelykappaleiksi enää parinkymmenen vuoden päästä. Minusta olisi ollut ihanaa käyttää vaikka meidän vanhoja lakanoitakin, mutta kun ei ole säilynyt, niin ei. Mutta toisilla taas sitten on erilainen maku :)

 

Leluista talletetaan varmaankin vain rakkaimmat. On hirmu hienoa, että minun leluistani on säästynyt joitain omille lapsillekin, mutta... Ei noista Duploista enää vuosikymmenien päästä paljon iloa ole. Muovi haurastuu säilyttäessä. Nyt niillä on leikittävä, kun vielä kestävät :)

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän äiti on onnistunut yhden äitiyspakkauksellisen vaatteita,lakanoita ja harsoja säästää minulle ja veljelleni. Loput ovat kadonneet matkan varrella (mm minulle hieno kudottu villanen mekko :( ), laatikossa on isälleni tehtyjäkin paitoja muutama ja muutamien pikkuserkkujeni vaatteita. Pojalle noita käytettiin paljon. Omia vauvalelujani ei ole tallella, kirjoja oli laatikoissa paljon ja nyt ne onkin lapsen huoneessa odottamassa rauhallista lukemista ;) Samoin äitiyskortti minun ja veljeni odotuksista ja kummankin neuvolakortit on säästetty.

 

Mieheltä ei taas vaatteita ole säästetty, vaatteet on menneet aina seuraavalle sukulaislapselle. Muutama lelu ja kirja löytyy ja nekin on nyt pojalla huoneessa. Miehen äiti on myös säilyttänyt odotusajan äitiyskortin ja neuvolakortin. Miehen ja hänen veljiensä vanha syöttötuoli on säästetty ja on nyt meillä käytössä, välissä on ollut muutamalla muullakin.

 

Meinasin säästää tuon saman 20v vanhan äitiyspakkauksen vaatteet, tosin pakkaus täytyy varmaan uusia kun vanha pahvi alkaa olla jo pehmeää. Pojalta olen säästänytkin jo rakkaimpia pieniä vaatteita. Tämä seuraavakin saa niitä käyttää ja hänenkin pieniä vaatteita sitten lisätään omaan pakkaukseensa. Nuo ovat olleet niin rakkaita etten ole antanut edes lainaan kenellekkään. Jos vaatteita kerääntyy kummastakin omat pakkauset niin merkkaan ne äitiyskorteilla ja myöhemmin neuvolakorteilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä mietin kans tuota muistojen laatikkoa, jos sellaiset tekisi. Eka ajattelin ihan äippäpakkauksen laatikkoa, mut meillä ei niin hirveesti ole tilaa, niin että lapsoset joutuvat tyytymään kenkälaatikon kokoiseen pakkaukseen.

Tällä hetkellä äippäpakkauksen laatikossa on mun äitiysvaatteet, ja siellä saavat ollakin, kunnes SE aika koittaa taas :lipsrsealed:

 

Mulla on nyt itsellänikin vauvamuistojen laatikko, muovinen iso kannellinen boxi jonne oon säilönyt poitsun ihanimmat pikkuvaatteet ja kaikki retrovaatteet. Siellä on myös pikkututit, mun raskausajan neuvolakirja, pikkutöppöset, hatut, pikkuiset kertis- ja kestovaipat, valokuvia ja muuta pientä. Leluja laitetaan syrjään maltillisesti, ne mitkä ollaan saatu tutuilta käytettynä niin lähtee kiertoon (Fisher Pricet tms.), mut ne, mitkä on poitsulle rakkaimmat todennäköisesti säilytetään. Mun mies osaa jo huokaista uskottavan kyllästyneesti, kun intoilen milloin mistäkin vaatteesta "tämä päätyy kyllä MUISTOJEN LAATIKKOON" :girl_haha: Ehkä vois vähän hillitä.

 

Pinnis lähtee todennäköisesti kiertoon kun lapsiluku on täynnä, samoin syöttis. Tuttipullot myös joutaa, isyyspakkauksen aarteita lukuunottamatta. Vaunut lähtee myös myyntiin.

 

Edit. Ainiin, Brion lelut säilötään kaikki. Ihan mahtavaa on ollut löytää miehen vanhoja Brioja, jotka ovat edelleen hyväkuntoisia ja toimivia.

Edited by yell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen vauva-ajasta on jemmassa raskausaikana kirjoittamani odotuspäiväkirja, ultrakuvat ja äitiyskortti. Lisäksi syntymäpäivän paikallislehti, onnittelukortit joita sai syntymänsä johdosta, pari pienintä bodya ja sukat tms muutama pieni vaate, ensimmäinen tutti.. Lempiunilelu menee laatikkoon myös kunhan malttaa siitä luopua (sama ollut koko 8 vuotta, kovin on paikkailtu nallea jo moneen otteeseen). Valokuvakansio.. Mitähän muuta, en muista.

 

Tytölle olen kirjoittanut myös vihkoon raskausajan päiväkirjaa, ultrakuvat menee sinne väliin jemmaan kunhan maltan ne tuosta jääkaapin ovesta irrotella. Syntymäpäivän Iltalehti ja Ilta-Sanomat on jemmassa myös. Kunhan pakkailen noita jo pieneksi jääneitä vaatteita pois, niin niistä sööteimmät. Sain minulla käytössä olleita mekkoja 3 äidiltä tytön käyttöön, ne menevät varmasti myös muistolaatikkoon tytölle, kuin myös ristiäismekko joka on minulla ollut käytössä (ja sen jälkeen kiertänyt puoli sukua). Saa nähdä mitä muuta sinne sattuu tarttumaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen säästänyt jo nyt ihan liikaa kaikkea, mutta aion kyllä karsia niitä aina vähitellen pois. On vaatteita, leluja, lehtileikkeitä, tuhansia kuvia, kengät ja mitäs kaikkea muuta.. en ees muista :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä teen myös pojalle muistojen laatikon. Tähän mennessä pojan laatikkoon on säilötty mm syntymäpäivän sanomalehdet, muutamat pienimmistä vaatteista, ensimmäiset tossut, pari vauva-ajan hittilelua (helistintä ym), vauvakirjat, äitiyskortti raskausajalta, onnittelukortit syntymän ajalta sekä ensimmäisen syntymäpäivän kortit.. Laatikkoon tulen ajan kuluessa lisäämään myös pojan neuvolakortin, joitakin leluja, muutamia lempikirjoja, piirustuksia, jotain pojan itse askartelemia juttuja yms. Mitään isoja juttuja kuten turvakaukaloita, pinnasänkyä tai syöttötuolia en rupea säilömään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tehdä kaksosille omat muistolaatikot, joihin kokoan säilyttämiäni pikkiriikkisiä ja ultrasöpöjä vauvanvaatteita (molemmilta on tallessa neulotut töppöset, potkarit, parit myssyt, paitoja yms., joista en ole raatsinut luopua), ensimmäiset helistimet, parit säilyttämäni tutit (mm. pienenpieni ensitutti), ensimmäiset pehmolelut, ehkä pienet kestovaipatkin... Siis semmoista suloista "ensitavaraa", joita heillä oli käytössään ensimmäisen puolen vuoden aikana (ja vähän myöhemminkin). Samaisiin laatikoihin aion säilöä myös vauvakirjat, joiden väliin on kertynyt ties mitä lippua ja lappua ja valokuvia yms.

 

OT, mutta ajattelin tehdä raskausajasta samantyylisen, pienemmän laatikon, johon tulee ultrakuvia, raskausajan esitteitä, "päiväkirjani" (eli tulostan paperille täältä foorumilta aikanaan tallentamani odotusketjun ;)) jne.

 

Mahtava idea! :) Taidan itsekkin tehdä näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmilta säästöön tulee

- syntymäpäivän korkkaamaton hesari

- sairaalan sängyn päätykortti

- (raskausajan neuvolakortti,) ja neuvolakortti

- ultrakuvat

- napatynkä :girl_haha:

- kipsivalos kädestä ja jalasta

- äitiyspakkaukkaus vaatteineen

- jotain muita ihanimpia vaatteita

- muutama kestovaippa ihan vaan näytille, kun ei taas tiedä, että mitä sitten tulevaisuudessa käytetään

- muutamia kivoimpia leluja

- jotain jo aiemmilta sukupolvilta säästyneitä tavaroita (vaatteita ja leluja)

 

Pinnasänky jääköön kiertoon suvulle (on vanha, mutta musta niin kätevä, että voisin vaikka säästääkin sen). Rattaat, kaukalot, sitterit, suurin osa leluista ja vaatteista menee myyntiin (tai kiertoon eteenpäin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun lapsiluku on täynnä lähtee kiertoon kaikki huonekalut jota lapsille hankittiin(pinnis, hoitopöytä, syöttis). Kaukalot ja istuimet samaan syssyyn pois, pois. Vaatteet jotka on olleet hankalat käytössä tai eivät ole olleet ns täydellisiä olen jo laittanut kiertoon koska haluan ostaa myös seuraavalle lapsoselle uusia vaatteita. Minulla on tytölle salkku jonne olen säilönyt ekat sukat, myssyt, hammasharjan, tutit ja tumput. Vaatteet on vielä erikseen. Yhden bodyn olen ajatellut kehystää kun vaan löydän sopivan kehyksen siihen. Aion myös säästää lempilelut jos niistä jotain jää jäljelle, ne kun ovat pehmoja ja nyt jo kovasti ja rajusti rakastettuja :girl_haha:

 

Sanomalehdet on syntymäpäivältä tallessa sekä kastettujen osaston osio omalta päivältään. 1-vee päivän lehden nappasin myös talteen. Säästän myös 1-vee juhlia/kuvausta varten ostetun mekon. En osaa vielä sanoa paljonko kaikkea säästän mutta kaipa ne vaatteet joita en vaan raaski laittaa pois kun niitä ei enää ketään tarvitse. Kastemekko myös säästyy kun sen ostin tyttöä varten, meillä kun ei kummankaan suvussa sellaista ollut :( Katsotaan montako käyttäjää sille saadaan.

 

Muut säästössä en tiedä minne tulevat menemään tavarat ovat nyt: neuvolakortit, ultrakuvat ja -videot, sairaalan härpäkkeet(rannekkeet,kortti sängystä), napatynkä( :girl_crazy: ), äitiyspakkaus(90% käyttämätön), ristiäisten kutsukortti, 1-vee juhlien kutsukortti. Kamala määrä siis tavaraa vielä mutta tyttö onkin vasta 1v 3kk ja kakkosesta ei tietoakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään isoa en aio säästää. Pinnikset, rattaat, syöttötuolit sun muut saavat lähteä kiertoon heti kun niitä ei meillä enää tarvita. Samoin suurin osa vaatteista, säästän vain muutamat kaikkein rakkaimmat, joita ei kertakaikkiaan VOI antaa pois. Leluista en oo tehnyt sen kummempaa päätöstä, pitää nyt katsoa, jos jotain säästäis. Mutta taas harkiten, ei mitään isoja kasoja. Kestovaippoja en ala säilömään, en usko, että ne pysyy hyvänä (kuminauha kuoleentuu) tai että niitä kukaan 20 vuoden kuluttua haluais käyttääkään. Silloin on varmaan jo ihan uudet systeemit. (eihän nytkään kukaan käytä samanlaisia vaippoja kuin 20 vuotta sitten)

 

Muita säästettäviä on sitten vauvakirjat, neuvolakortit, ultrakuvat ja sairaalamuistot. Lisäksi oon säästänyt jokaiselle kolmelle vuosikerran vauvalehtiä, siis sen syntymävuoden kaikki 12 lehteä. Saavat nuo lehdet sitten itselleen, kun odottavat omia lapsia, varmaan kiva katsella minkälaisia ohjeita on annettu silloin kun itse on ollut vauva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuo vauva-aiheisten lehtien säästäminen olikin hyvä idea. :) Taidan laittaa siis pojan laatikkoon pari Vauva-lehteä ja pari Kaksplussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muut säästössä en tiedä minne tulevat menemään tavarat ovat nyt: neuvolakortit, ultrakuvat ja -videot, sairaalan härpäkkeet(rannekkeet,kortti sängystä), napatynkä( :girl_crazy: ), ... , ristiäisten kutsukortti, 1-vee juhlien kutsukortti. h

 

Nämä löytyvät meiltäkin, tuplana. Mitenkähän vain nuo napatyngät mahtavat säilyä vuosien saatossa, heh... :lol::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sairaalasta ranneke, arskat (sivivalohoidosta), raskausajan neuvolavihko, oma neuvolavihko, kortit (synttäri), synnytyksen kulku- kertomus, odotusajan päiväkirja ja vauvakirja (joissa ultrakuvat), pienet tossut, joitain äp vaatteita, 4D- dvd jne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kummallakin jemmassa sairaalan rannekkeet ja kortit yms härpäkkeet. Kumpaakin odottaessa täytin myös odotuspäiväkirjaa, joka on tallessa. Neuvolakortit myös. Pojan syntymästä saadut onnittelukortit ovat tallessa, toki myös tytölläkin. Poika vaan esikoisena sai niitä PALJON enemmän kuin tyttö. Pojalla taitaa olla kummatkin synttärikortit myös tallessa. Kummallakin on kastekynttilä myös muistoboksissaan.

 

Molemmilla on vauvakirjat, joita etenkin tytön kohdalla olen ollut erittäin laiska täyttämään.

 

Pojalle olen säästänyt yhden pienen bodyn, jossa lukee edessä Mr Finland. Jotkut tossut on jemmassa ja pienen pieni pipo ja muutama pieni tutti.

 

Tytölle varmaan tulee enempi vaatteita säästettyä, kun luulen, että se enempi arvostaa niitä kuin poika. Lisäksi se voi niitä joskus nukellakin käyttää.

 

Isommat romppeet lähtee kyllä eteenpäin sitten, kun ei tarvetta enää ole. Mulla on just tiukka paikka meneillään, kun vauva kasvaa ja myin sitterin pois. Lisäksi säädin kaukalon äsken pikkuvauvamodeen ja meinasin sen viikonloppuna omistajilleen palauttaa ja asentaa tytölle turvaistuimen autoon. Niisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoiselta

 

 

- Syntymäpäivän iltalehti ja iltasanomat on jemmassa

- ensimmäinen tutti

- piirustuksia päiväkodista

- neuvolakortti

- vauvakirja (Mauri Kunnaksen)

- Kaiki vauvaonnittelu, - ristiäisonnittelukortit

- joitain synttärikortteja

- valokuvia :lipsrsealed:

 

 

ja varmasti jotain muutakin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut asiaa siltä kantilta, että lapset ovat poikia, joten heitä ei todennäköisesti / ehkä / valitse tähän sopiva sana kiinnosta niin paljon kaikki mun säästämä krääsä. Musta tuntuu, että tytöt arvostavat enemmän näitä juttuja. Joojoo, on poikkeuksia, mutta ainakin näin olen havainnoinut lähipiirissä ja muutenkin. Mä teen myös muistolaatikot, kunhan saan aikaiseksi hommata kestävät laatikot sitä varten. Alunperin piti säilyttää äp-laatikot, mutta pojat tuhosivat ne kannet, joten :rolleyes: Sitten ostin jotain halpispahvilaatikoita, jotka eivät kestäneet. Pitää varmaan ostaa joskus jotkut kalliimmat ja hienommat. Siihen asti tavarat ovat yksi siellä ja toinen täällä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei noista Duploista enää vuosikymmenien päästä paljon iloa ole. Muovi haurastuu säilyttäessä. Nyt niillä on leikittävä, kun vielä kestävät :)

 

Meillä on kyllä 30 vuotta vanhoja pikkulegoja käytössä ja ne ei ainakaan miksikään ole menneet. Että en mä usko, että Duplotkaan niin kovasti haurastuisivat? Tosin nää meidän legot on tainneet olla aina sisätiloissa lämpimässä, en sitten tiedä meniskö ne huonoksi, jos niitä ois säilytetty jossain kosteassa ja kylmässä ulkovarastossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Duplot on n. 25-30 vuotta vanhoja, ja "tuntuvat" erilaisilta kuin uudet. Rakenne on hauraampi ja osa on lohkeillut nyt, kun niillä taas ahkerasti leikitään. Osan ajasta ovat kyllä olleet ulkosäilytyksessä, se voi selittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on toki pieni muistolaatikko, jossa on neuvolakortti/vauvakirja/onnittelukortit/ranneke jne, lähinnä hain mielipiteitä ihan käyttötavaroista, joita vielä voisi joku toinen lapsi käyttää. Mutta kiva, kun olette vastailleet molemmilta kanteilta! :)

 

Sorry, mutta napatynkä kuulostaa aika yököttävältä... :girl_haha: Mua se ällötti kyllä jo kiinni ollessaankin, mies sai hoitaa puhdistuksenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakirjat, neuvolakortit ym. on tarkoitus säästää, mutta mä ajattelen säästäväni ne ennenkaikkea itselleni. En siis ainakaan tässä vaiheessa ole ajatellut, että antaisin niitä lapsille. :girl_sigh:

 

Tavaraa ei ole tarkoitus juurikaan säästää. Ehkä jotkut ensikengät tms. muistona. Lisäksi ajattelin säästää kummankin lapsen äitiyspakkauksesta jotain, ehkä täkkipussit tai makuupussit. Ehkä säästän jonkun rakkaan lelun, jos tässä vuosien varrella joku lelu tulee rakkaaksi. Vielä mitään sellaisia erityisiä leluja ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0