Alya

Kivoimmat "vieraskieliset" nimet

119 posts in this topic

Oisko tämmöinen ketju kiva? :girl_smile:

 

Itse tykkään esim tyttöjen nimistä Steph(/f)anie, Leona, C(/K)iara. Laine ois äänteellisesti aivan ihana, harmi kun merkitys suomeksi on niin dominoiva ja sukunimenäkin yleinen.

 

Pojan nimistä C(/K)ristos, Isac, äänteellisesti myös Uros joka on Balkanilla yleinen, mutta merkitys suomeksi hieman turhan maskuliininen. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kun kerran pojalle nimeksi on annettu Luke niin kaipa mun pitää se tänne heti mainita.... me siis nimenomaan haluttiin pojalle nimi joka sopii sekä ulkomaiseen että suomalaiseen suuhun. Meillä nimi äännetään ihan "suomeksi" kirjain kirjaimelta, eli poika on Luke, ei "Luuk" lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy Romeo lipsrsealed.gif Ja se on helppo kirjoittaa ja sen voi lausua kolmella eri tavalla: "roomeo","romeo" tai niin kuin

ulkomaalaiset sen lausuu "roumeou".. happy.gif

Edited by miumiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tytölle tulee nimeksi Nana, joka on Japanissa huomattavasti yleisempi nimi kuin Suomessa. Käytössä nimenä monessa muussakin maassa tyttöjen nimenä. Tuo yllämainittu Kiara oli meillä yhtenä vaihtoehtona toiseksi nimeksi :)

 

Pojannimistä mielessä oli mm. Jiro (japanil.), Mio, Noa, Emil.

Edited by sincerity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojan nimi on Robin ja olen itse hyvin ihastunut nimeen. Meidän perhe on hyvin kansainvälinen ja nyt täytyy keksiä toinen kansainvälinen nimi pojalle. Jostain syystä se on niin kamalan vaikeaa enää hyväksyä monia nimiä, esikoisen kanssa kun olin paljon löysempi nimien suhteen. Nyt pitäisi saada joku saman tuntuinen nimi kuin Robin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva ketju!! Mekin ollaan monikulttuurinen perhe (mies jenkki) ja meidan poitsu on Noa. Sopii kummankin suuhun hyvin :girl_wink: Muita ihania nimia on musta:

 

Casimir

Leo

Isla

Eva

Aaron

Joel

 

 

Robin on kylla ihana myos!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Dennis-poika :) Muita vaihtoehtoja oli Danny, Cedric, Casper, Lucas, Oscar, Oliver ja Kevin ainakin... Tytölle oli meilläkin vaihtiksena ainakin tuo Kiara, ja sitten Keisha, nyt en muista enää muita :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maya :wub: helppo Suomessakin koska lausutaan kuten Maija.

 

Tietty jo Suomessakin yleinen Alex on kiva. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt löytyi mun ketju :grin: Voin tähän suosikkinimiämme laittaa, koska eipähän meillä niille varmaan enää ole mitään tarvetta.

 

Annabel

Ellen

Erin

Erica

Hanneke

Ingrid

Isabel

Juliana

Kathrine

Lydia

Madison

Miriam

Sofia

Solveig

Weera/ Wera

 

Aaron

Anton

Benjamin

Christian

Christofer

Jasper

Joel

Johannes

Lenne

Leon

Liam

Luca

Mio

Nicholas

Noah

Noel

Samuel

Sander

Sebastian

Simon

Thomas

Waldemar

Wilmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä mietin nimeä Evan/Ewan, mutta toisaalta kun lausun nimen ääneen niin se ei ehkä olekkaan niin kiva. Käyttääkö muuten ruotsinkieliset tota nimeä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidan kaksoiskansalaisesta poitsusta tuli August ja laitanpa tahan vahan muita listassani olevia nimia. Toivottavasti naista saadaan joskus kakkoselle nimi jos ne miehelle sopii.

 

Poikien nimia

 

Axel

Felix

Edward

Julius

Oscar

Arthur

Thomas

Linus

Otto

 

Tyttojen nimia

 

Alma

Amalia

Anita

Ester

Dorotea/Dorothea

Juliet

Zinnia

Cressida

Diana

Dahlia

Paloma

Lucia

Rosina

Isadora

Philomena/Filomena

Eva

Carmen

Naima

Naomi

Bianca

Stella

Agnes

Adele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stella ja Selma on mun suosikkinimet tytolle talla hetkella. Pojalle ei oo mitaan mielessa :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta kivoja nimiä pojille ovat esim. Lukas, Emil, Elmo, Noel, Anton, Aaron, Oliver, Julius ja Jimi. Tyttöjen nimiä en ole juurikaan miettinyt, mutta Olivia ja Fiona tulivat aikoinaan äkkiseltään mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksikielinen perhe ja esikoisen nimi on kansainvälinen pojan nimi.

 

Nyt odotetaan ilmeisesti toista poikaa ja vaihtoehtoja ovat lähinnä Vincent ja Elliot. Muita harkinnassa olleita ovat Oliver, Victor, Nicolas, Casper jne.

 

Tytöstä tulisi näillä näkymin Isabel. Muita mitä olemme miettineet ovat mm. Frida, Claudia, Cassandra, Josefin, Alicia jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on masussa tuloillaan Mira tai Vera, Lindaakin on harkittu kuten myös Petraa. Kaikki nuo siis kansainvälisiä, mutta myös suomalaisia nimiä. Jos tämä nyt sitten kuitenkin olisi ollut poika, niin olisi hän ollut Leo, toki voihan siellä ollakin poika, kun totuus ei ole ihan vielä paljastunut ja tyttö on ollut vain veikkauksena useammassa ultrassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin jo unohtanu ton Mayan, se on ihana ja sopii hienosti Noan kans.. Enaa puuttuu siis vaan se tyttovauva!!! :girl_wink: Ja kai se olis miehenkin mielipidetta kysyttava.. Mutta ainahan sita haaveilla saa!!!

Edited by Iina77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tähän mennessä ollut harkinnassa (joista osa on kyllä jo hylätty) seuraavia:

 

Poikia:

 

Elias

Milo

Noel

Oliver

Sebastian

Wilhelm

Tyttöjä:

Alexandra

Amanda

Aurora

Christina

Diana

Iisa

Isadora

Josefi(i)na

Michaela

Mimosa

Odessa

Rosita

Wilhelmi(i)na

Nimen tulis rimmata englantilaisen sukunimen kanssa.

Edited by wensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään oikeastaan vaan sellaisista "vieraskielisistä" nimistä, jotka on luettavissa myös/pääosin ihan suomalaisiksi nimiksi, esim. (tässäkin ketjussa monia jo mainittu)

 

Noora/Nora

Anna

Linda

Eva/Eeva

Vera/Veera

 

tai

 

Mikael

Henri (vaikka en muuten tästä tykkääkään)

Joel

Aaron

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkaan naista, osa ihan tuttujakin jo.

 

Tytot:

 

Milla (taitaa olla lyhenne Ludmilasta?)

Lina

Erin

Kendra

 

Pojat:

 

Elis

Aled

Dylan

Madoc

Alec

Edited by Helsbels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojan toinen nimi on Oliver. Toinen suosikki vieraskielisistä nimistä on Benjamin. Tykkään kyllä monesta muustakin tässä ketjussa mainitusta nimestä, käskipäässä esim. Lucas, Evan, Sebastian ja moooooni muu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopisikohan tämä kysymys tähän ketjuun: Mitä mieltä olette, ovatko Niklas ja Joel suomalaisia vai enemmänkin vieraskielisiä nimiä? Tykkään molemmista ja jotenkin miellän ne suomalaisiksi, mutta mies on eri mieltä ja siksi ei innostu kummastakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joel on todella käytetty nimi ja sen takia en oikein miellä että olisi ulkomainen nimi vaan hyvin yleinen käytössä oleva nimi ja Raamatusta tuttu. Niklas on samoin hyvin pitkään ollut jo Suomalaisten käytössä niinpä ei tämäkään ole mitenkää kovin ulkomainen nimi vaikka Saksasta se tuleekin.

 

Joel on Wikin mukaan ollut Suomessa käytössä jo 1700-luvulta, että minusta voisi jo puhua aika Suomalaisesta nimestä.

Niklas tas ylestyi Suomessa 70-luvulla ja mutta kyllä mä senkin mieltäisin jo hyvin Suomalaiseksi tai Suomenruotsalaiseksi nimeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos! Näin mäkin olen asian ymmärtänyt ja ajatellut. Joskos mies nyt uskoisi, kun olen saanut lisävahvistusta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miklos ja Janos sopii mun mielestä molemmat suomalaisen suuhun, molemmat siis unkarilaisia miehennimiä (toki lausutaan unkariksi vähän eri malliin kuin suomeksi, mutta silti). Pidän myös monista alun perin venäläisistä nimistä, esim. Olga ja Irina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now