Mariyah

Luomu/luonnonkosmetiikka

53 posts in this topic

Mun suosikki on Madara :) Käytän heiltä dödöä, kasvovoidetta ja sitten toisinaan vartalovoide käytössä myös. Ai niin, heiltä palasaippua myös päivittäisessä käytössä. Vauvalle on ollut sitä pikkulasten pakkasrasvaa naamaan ja sitten kylpyvaahtoa/pesuainetta Madaralta.

 

Toisinaan deodoranttina on ihan kookosöljy + eteerinen öljy. Pitää yllättävän hyvin! Sheavoita kokeilin samaan tarkoitukseen ja yhtä hyvin piti. Tuli mieto, saippuainen tuoksu. En huomaa että olisi tahrannut vaatteita, mutta pukeudun aikalailla mustaan. 

 

Muutenkin pyrin  käyttämään mahd. luonnollisia pesuaineita kotona. Kaikki suihkeet eli kylppäri, yleissuihke ja lasien ja peilien pesut ovat Attitude/Mummi ja minä/Ecover/vielä joku mitä en muista, lattianpesuun joko Ecover tai mäntysuopa, tiskiainetabletit myös Ecoveria, käsitiskinä Attitude, pyykissä käytän Lummetta tai sitten Attitude/Ecover. Ainoa vahvempi tällä hetkellä on kloriitti kissojen vessojen pesua varten. Käsisaippuoiksi ostan Lactolinea tai Ole hyvää ison täyttöpakkauksen ja laitan sitten pumppupulloihin. Jotenkin mukavampi olo kun ei käytä kamalan vahvoja "myrkkyjä" kotona. Pikkuvauvan pyykit olen pessyt pesupähkinäliuoksella ja ihan hyvin sekin toimi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään kans Madarasta ja Laverallakin on kohtuuhintaisia tuotteita. Lähinnä ongelma on ollut hoitoaineen löytäminen ja ehkä meikkivoide. Tosin käytän mineraalimeikkivoidetta niin en niin hirveästi ole kaivannut varsinaista luonnonkosmetiikkaa meikkivoiteeksi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aurelie Mä käytän Urtekramin shampoota ja hoitoainetta, niitä on monta vaihtoehtoa, mutta hoitoaineista se kookos on mun suosikki. Mun hiukset on värjäämättömät, suorat, semi-paksut.

Mossalta minulla on misellivesi, Santelta käsivoide ja Urtekramilta myös suihkusaippua. Laveralta ostin kasvovoiteen, mutta käytän vanhan ensin loppuun. Paljon muuta luonnonkosmetiikkaa en sitten olekaan kokeillut, en ole pitänyt sitä niin tärkeänä, että olisi pakko muuttaa kaikki heti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now