Saimi

Stokke

156 posts in this topic

Ei ole Xploryt yhtään kiikkerät, tosiaan tuo muotoilu vaan vähän hämää :) Noi oli Bugabooiden rinnalla meidän kakkossuosikit, erityisesti sen takia, koska lapsi on niissä mukavan korkealla aikuiseen nähden. Mutta noi etupyörät just oli se kynnyskysymys, kun Bugabooihin saa vaihdettua isommat talveksi tilalle ja noihin kai ei oo vaihtureita? Viime talvi oli Helsingissä todella järkyttävä superlumitalvi, meillä 4km päässä ytimestä oli koko talven polvenkorkuiset hanget :girl_sigh: Tuntui siltä, että aina just kun oli aurattu niin satoi uudet 20cm lunta :grin: Toisaalta, oli myös kovat pakkaset eikä ollut mun mielestä kovinkaan pitkiä pahoja loskakausia, pakkaslumen päällä kun noita (ja bugabooita) työntelee ihan kevyesti! Käytiin keskustassa vauvajumpassa ja meidän ryhmässä oli yhdellä äidillä nuo Xploryt ja aina sekin sinne niillä perille pääsi ;)

 

Kannattaa käydä kokeilemassa noita kaupassa! Ovat aika villin näköiset, mutta mun mielestä aika hyvän tuntuiset työntää (ainakin kaupan käytävillä) :) Ja arvioisin, että ovat tosi hyvät pitkälle työntäjälle erityisesti.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisikohan kenelläkään mitään kerrottavaa Stokken Sleepi pinnasängystä :) ?

Edited by Savannnah

Share this post


Link to post
Share on other sites

:girl_smile: juu niin on. Emmä oikein itsekään tiedä mitä "kokemuksia" siitä haluaa tietää. Mietin ehkä että kun on niin kallis, että toimiiko se sitten tosiaan myöhemminkin taaperoikäisellä > kun on malliltaan pyöreä. Vastasyntyneellä kyllä varmasti ihana ja kätevä kun on pyörätkin jaloissa niin voi rullailla huoneesta toiseen.... Onko teillä siis sellainen?

Mikähän siinä oikein maksaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu meillä on Sleepi. Senhän saa ihan pieneksi vastasyntyneelle sillä minikitillä joka on kyllä aika turha kapistus. Olin itsekin sitä kuopukselle hankkimassa mutta ihan yhtä hyvin se nukkuu tuossa täysikokoisessakin sängyssä. Ennen kuopusta, kun esikoinen oli vajaa parivuotias me 'avattiin' sänky niin että otettiin yksi laita pois ja laskettiin pohja ihan alas ja otettiin pyörät alta pois. Näin neiti pääsi itse sänkyyn ja pois mutta ei putoa niin helposti kun pyöreät päädyt tulevat vähän sivuunkin, lisäksi meillä oli se reunapehmuste siinä vielä paikallaan ettei tyttö vierähdä lattialle unissaan. Siihenhän saa vielä sen jatkopalankin että isompikin lapsi voisi siinä nukkua (sängystä tulee 170cm pitkä), mietitään nyt että ehkä se ostetaan kuopukselle niin se saa nukkua tuossa vielä monta vuotta.

Hiton kallishan tuo on Suomessa, kauhistelinkin kerran Vepsäläisellä myyjälle törkeää hintaa. Me ostettiin omamme täältä kun asuttiin silloin Englannissa. Tosin mä olen kyllä noilta tilannut jälkeen päin tavaraa Suomeenkin, en tiedä toimittaisivatko noita sänkypakettejakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, se on ihana :girl_haha:

 

 

Mäkin osaan kertoa siitä tämän verran :grin: . Hyvältä näyttää tuolla vauvan huoneessa. Vauva itse ei kyllä ole siinä viihtynyt kuin noin 10 minuuttia kerrallaan, kun nukkuu yöt vieressämme ja päivällä siellä missä ihmisetkin on. Mutta en silti kadu että ostettiin, kun on se niin kiva! Ja ehkä tuo vauvakin tuosta jossain vaiheessa suostuu sinne menemään. Ja tarkoituksena on siis että käytetään tuota sänkyä vielä pitkään, aluksi tuolla lailla pomin kuvailemalla tavalla taaperolle ja sitten ehkä juniorisänkynäkin jatkopalan kans.

Meilläkään ei (onneksi!) ollut sitä minikittiä hankittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mahtui isompi laps vielä 3- vuotiaanakin sleepiin nukkumaan, että pitkäikäinen on :) Yks laita vaan otettiin irti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tripp Trapp Newborn Set

 

TrippTrappNewbornSet4.jpg

 

Tästä joku kyseli ja tulin kirjoittelemaan kommentteja. Meillä ollut Newborn set käytössä siitä kun poika 2vkon ikäinen. Nyt 5,5kk ja istuu tuettuna joten luovutaan tuosta ja vaihdetaan baby setiin. :)

 

Aivan älyttömän hyvä hankinta ollut! Kaikki kaverit katselevat kateellisina kun kyyristelemättä nautin aamupalaa/lounasta/päiväkahvia yhdessä vauvan kanssa, joka siinä samalla tasolla puuhastelee omiaan tai tutkii ympäristöä tai jutustelee kanssani. Kuulostaa ällöltä mainokselta mutta on kerrankin totta! :girl_haha: Ja kun on ruvettu soseita maistelemaan niin ei tarvitse nostella sitteriä pöydälle eikä itse istuskella lattialla vaan ihan normaalisti pöydän ääressä syöttäminen onnistuu.

 

Jälleenmyyntiarvo näkyy olevan erinomainen kun huuto.netiä katsoo joten haukkuu kyllä hintansa moneen kertaan minun mielestäni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppailen Finaa. Me tosin hankittiin Newborn set vähän myöhäisheränneinä pojan ollessa 4 kk, mutta kyllä tämä pari kuukauttakin on jo ollut sen arvoista (ja tosiaan jälleenmyyntiarvo näyttää olevan hyvä). Eikä vielä ole mitään kiirettä siirtyä baby settiin, tällä mennään siihen asti, kunnes vauva osaa kunnolla istua.

 

Ihan loistavaa, kun voi syöttää vauvaa ilman että taapero on koko ajan siinä sähläämässä. Ja tosiaan paljon miellyttävämpää itsellekin, kun voi istua tuolilla lattian sijaan. Tuo Newborn set on mahdollistanut sen, että lapset voi meillä syödä yhtä aikaa. Pystyn samalla auttamaan tarvittaessa esikoista, kun olen vauvan kanssa muutenkin siinä pöydän ääressä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans tuo Newborn set, ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä! sen lisäksi, että vauva istuu kanssamme ruokapöydässä, otamme tuolin keittiöön ruoanlaiton yhteydessä ja hän on siinä ruoanlaiton ajan - viihtyy oikein hyvin (ainakin silloin kun liesituuletin on päällä!). Meidän vauva ei muuten ole kaikkein kärsivällisin tapaus, mutta tuossa on viihtynyt ihan hyvin - nyt jo vähän pidempään kuin ihan aluksi. Silloin ihan pienenä tuo oli mun ainut keino esimerkiksi aamupalan laittoon ja syöntiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaapa hyvältä tuo Newborn set, kiitos kun jaatte käyttökokemuksia. Soseiden alottelu on meilläkin edessä parin kuukauden päästä, tuo olisi varmasti viimeistään siinä vaiheessa tosi kätevä. Pitäisköhän vinkata joulupukille..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on Newborn set ja se on jo maksanut itsensä takaisin (vauva nyt 2 kk) vaikka kallis olikin. Vauva viihtyy siinä hyvin, viihtyi myös ihan vastasyntyneenä kun leikkimatto yms. ei tullut kuuloonkaan. Saan itse syötyä ja syötettyä esikoisen niin että vauva on tyytyväinen, katsoo meitä ja kujertelee samalla. Myös ruanlaitto on helppoa kun siirtää tuolin viereen ja vauva näkee mut koko ajan. Ihan pienenä vauva jopa joskus nukahti newborniin.

 

Voin vain kuvitella kuinka kätevä tuo sitten on kun alkaa soseiden maistelu :). En voi muuta kuin suositella. Esikoisella kesti kauan ennen kuin hän osasi istua ja mulla tuli selkä kipeäksi, kun syötin häntä sitterissä lattaialla useasti päivässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei onko kellään tripp trappissa niitä pehmusteita? Ja onko kellään sellaista versiota, joka on käsitelty hylkiväksi? Hylkiikö oikeasti, vai tahrautuuko hetkessä? Muutaman viikon kuluttua pitäisi ostaa tuoli (suunnitelmissa ostaa musta) ja nyt on mietitty mitä lisävarusteita siihen kannattaisi heti ostaa mukaan. Se vauvasetti ainakin, koska eihän tuo kirppu muuten siinä tuolissa pysy. Kunhan nyt vaan oppisi istumaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ainakin kannattaa ennen kankaiden ostoa miettiä lapsen kokoa. Meillä ei kankaat tulisi kuuloonkaan, koska poika just mahtuu baby setiin ilmankaan niitä. Näin oli myös 6kk kohdalla, nyt on varmaankin itse asiassa lähes samankokoinen, kun on vauvanpyöreys lähtenyt pois liikkumisen myötä.

 

Suosittelen siis, että ostaa ensin tuolin ja baby setin ja kokeilee niin kotona rauhassa ja jos kankaat vielä tuntuvat tarpeellisilta, niin ne voi hakea myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi miksei tuota newborn settiä ollut jo aiemmin, meillä olis ollut kova tarve aikanaan vastaavalle! :girl_sigh:

 

 

MiniM: meillä on varmaankin tuollainen, koska meillä on valkoiset (värikkäillä koirakuvioilla) pehmusteet ja vaikka niihin tulee mitä tomaattikastikekuorrutusta niin aina lähtevät 40'C hienopesussa puhtaaksi! Kankaan pinta myös tuntuu käteen ihan aavistuksen nahkealta ja tahrat lähtee rätillä pyyhkimällä tosi hyvin pois. Jos siis vaan jaksaisi heti pyyhkäistä, ite en yleensä ja jaksa ja pesen sitten vasta pidemmän ajan päästä pesukoneessa :grin: Pesuohje kieltää linkouksen, mutta olen 400rpm nopeudella lingonnut tai muuten kestää kuivuminen ikuisuuden. Meillä siis poika käyttää edelleen babysetiä ja pehmusteita, ikää nyt 1v 3kk ja ei oo tarvetta pehmusteita vielä poistaa aikoihin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos pehmustevinkeistä! Eipä noita kaikkia varusteita ole tosiaan pakko kerralla hankkia, ja varmasti fiksua kokeilla miten poika mahtuu vauvasettiin ilman pehmusteita. Luulen kyllä että mahtuu pehmusteiden kanssakin, koska ei mikään hurjan pyöreä ole. Erittäin positiivista kuulla, että pehmusteet saa konepesulla puhtaaksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on seka xploryt etta sleepi ostoslistalla joten tulin lukemaan kokemuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ostettiinpa kuitenkin myös pehmusteet heti ja varmasti poika mahtuu niiden kanssa tuoliin vielä pitkän aikaa. Hyvin tilava tuo baby set siis on, ainakin minun mielestäni. Ja pehmusteista on tähän mennessä lähtenyt kaikki sotkut ihan vaan rätillä pyyhkien! Hienosti siis hylkivät nesteitä ja väritkään eivät ole päässeet tunkeutumaan kankaaseen. Hyvä ostos siis. Ja ruokailualusta on ollut myös tosikätevä, pysyy tiukasti pöydässä kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on seka xploryt etta sleepi ostoslistalla joten tulin lukemaan kokemuksia.

Ihan parhaat! Et tule katumaan :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako nykysin uutena ostettuun Tripp Trappiin vanhanmallinen babysetin? Eli se puinen ja sen pehmusteet. Kun uutena saa vain muovista ja se ei miellytä.

Haluttais ostaa siis itse tuoli uutena, mutta puinen babysetti käytettynä. Liekö tässä mitään järkeäkään...

 

Tähän ehkä löytyis vastaus nopsaa ketjusta tai muualta, mut kipeenä ei jaksa.

 

 

:lipsrsealed: Anerina

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Saa. Vuonna 2003 se tuoli on jotenkin vähän muuttunut, mutta sen jälkeiset tuolit ja lisäosat käy yhteen. Suunnitelma kuulostaa ihan järkevältä.

 

Itse tosin en vaihtaisi vanhanmalliseen babysettiin, kun siinä on paljon enemmän tilaa lapsella venkoilla kuin uudessa. Semmoisesta oppi nousemaan pöydälle yhden ravintolaruokailun aikana, tuosta uudesta kesti pari kuukautta, eikä nouse niin usein edelleenkään, eikä niin nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi oli se toinen mitä mietiskelin, että kumpi niistä sit oikeesti ois parempi. Pelkään vaan, että se muovinen jäis jotenkin ahtaaksi. :girl_sigh: Toki turvallisempihan se varmasti ois, jos ei oo niin paljon tilaa venkoilla ja harjotella ylös nousemista.

 

Hmm. Täytyypi mietiskellä. Kiitos ajatuksista ja vastauksesta. :girl_smile:

 

 

:lipsrsealed: Anerina

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ sen uuden voi ymmärtääkseni myös laittaa pesukoneeseen :) meillä on isohko vauva (9kk, yli 10kg ja 74cm), ne pehmusteet, eikä mitään ongelmia mahtumisen kanssa ainakaan toistaiseksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se uusi Babyset pehmusteineen vaan näyttää pieneltä. Meidän 1v8kk mahtuu siihen edelleen ilman mitään ongelmaa. Mahtuu varmasti vielä yli 2-vuotiaanakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now