Nadda

Vanhemmat viihteellä

101 posts in this topic

Itse lasken viihteellä käymiseksi baarittelut ja illanistujaiset, joissa lapsi ei ole mukana (ja nautiskellaan väkijuomia girl_drink3.gif). Ennen lasta käytiin vähintään joka toinen viikonloppu viihteellä. Mies kävi raskausaikana muutaman kerran viihteellä, ehkä kerran kahdessa kuussa tjs. Kun lapsi syntyi miehen tahti on pysynyt samana. Itse en käynyt ensimmäiseen 8 kk missään, koska imetin. Imetyksen jälkeen olen käynyt viihteellä 4 neljä kertaa (ei meillä tietenkään lasketa, mutta lasketaan kuitenkinrolleyes.gif), joista kahdella kerralla olen päässyt ihan baariin saakka. Yhdessä emme ole käyneet juhlimassa missään lapsen syntymän jälkeen. Jostain syystä mulle on hirveen vaikeeta jättää lasta mihinkään hoitoon, varsinkaan jos sitä ei mulle itse ehdoteta eikä ole ehdotettu laugh.gif No en tiedä jättäisinkö vaikka ehdotettaisiin... No onneksi olen jo sen verran vanha, että olen ehtinyt juhlia kyllästymiseen saakka ja viihdyn kotona tosi hyvin niin ei tarvitse isovanhempia tämän takia vaivata.

 

Miten tästä nyt tuli niin katkeran kuuloinen tilitys girl_crazy.gif

 

Ei vaan olen ihan oikeasti tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen. Pääsen kyllä menemään jos siltä tuntuu, mies on joutunut mut melkein pakottamaan lähtemään nuo kerrat mitkä olen käynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä viihteellä käyminen rajoittuu yhteen-kahteen kertaan vuodessa. Mies saattaa työpaikan hillujaisissa käydä pari kertaa vuodessa useammin.

Meillä ei ole lastenhoitoapua lähellä eikä mulla taas sellaisia kavereita joiden kanssa lähtisin, joten jos jonnekin mennään niin sitten miehen kanssa.

 

Eipä nykyään enää juuri mieli teekään bilettämään. Ehtihän tuota opiskeluaikoina tehdä joka viikko ;) Baarielämä on ollutta ja mennyttä. Ennemmin ottaisin kullan kanssa vähän viiniä kotona ja katottais hyvä leffa, mutta meillä on kuitenkin periaate, että lasten ollessa kotona, on meillä molemmilla lähes nollalinja. Saunaoluen voi ottaa tai joskus hyvän ruoan kanssa pienen lasillisen viiniä, mutta that's it!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme käytä alkoholia, joten viihteellä olo meidän taloudessa tarkoittaa esim ulkona syömistä / illanistujaisia tms ilman lasta. Lapsi on nyt 8kk, ja mä olen käynyt tänä aikana neljä kertaa ulkona - kaksi kertaa polttareissa, lisäksi kahdesti kaveriporukalla syömässä pidemmän kaavan mukaan (3-5h). Lapsemme ei huoli pulloa, joten puolisoni ei ole ollut yli kahta tuntia erossa hänestä koko aikana. Mitään erityisen kovia "viihteilijöitä" emme olleet ennen vauvan tuloakaan, mutta kyllä nyt 8kk kohdalla kahdenkeskisen ajan vähyys alkaa kuormittaa. Joku yksittäinen ilta, jolloin vauvan saisi hoitoon vaikkapa kahdeksi tunniksi, tekisi varmasti tosi hyvää, jos voisi rentoutua ja jutella esim. hyvän ruoan äärellä. Valitettavasti siihen ei ole nyt mahdollisuuksia.

 

Tekstistäni tulee sellainen olo, ettemme koskaan käy missään - no, ei ihan pidä paikkaansa. Vauvan kanssa touhutaan paljonkin: on juhlittu mm. viidet häät (tosin myöhäisin poistumisajankohta oli klo 21), lisäksi muutamien läheisten synttäri-illanviettoja sekä tietysti omia järkkäämiämme kissanristiäisiä. Oli vähän aikaa mukana myös puolisoni läheisen ystävän polttareissa - siis siinä vaiheessa, kun meno oli viatonta ja "kuivaa". Vauva on monessa mukana, mutta en kyllä muista, milloin viimeksi olisimme tulleet kotiin esim. klo 22 jälkeen, vaikka vauva olisikin mennyt kyläpaikassa unille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miä miellän viihteellä käymisen nimenomaan baarissa käymiseksi, ja sitä ei meillä juurikaan harrasteta. Itse en oo baari-ihminen ollu oikeastaan koskaan, ja mieskin tosi vähänlaisesti käynyt, joten raskausaikana ja pojan syntymän jälkeen ei oo käyny edes mielessä lähteä baariin. Siideriä, olutta tai viiniä saatetaan joskus vieraiden kanssa ottaa vähän (= lasilliset), mut raskausaikana ei toki sitäkään.

 

Ravintolassa syömässä tai elokuvissa tms. ollaan käyty silloin tällöin, ehkä parin-kolmen kuukauden välein. Poika on viety tuolloin mummolaan muutamaksi tunniksi. Yötä on mummolassa ollut vain kerran, kun oltiin miehen kanssa "häämatkalla". :d_lovers: Meillä siis jäi oikea häämatka kokonaan tekemättä, kun poika oli vasta 1,5 kk, kun naimisiin mentiin, joten tänä kesänä tehtiin yhden yön reissu kahdestaan.

 

Miusta on aika kummallista, jos lapsiperheen vanhemmat käy joka viikonloppu viihteellä, ja vähän pistäis silmään sekin, jos raskaanaoleva nainen istuis baarissa. Tokihan siellä voi ilman alkoholiakin olla. Itte en vaan jotenkin ymmärrä, miks baariin pitäis ylipäätänsä lähteä, ellei sit satu olemaan jotkut synttärit tai polttarit, joissa varmaan haluaa olla mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojun syntymästä nyt pari kuukautta ja toistaseks en oo kaipaillu baareilemaan. Oltiin miehen kanssa joka viikonloppu menossa ennen raskaaksi tulemista, mulla homma loppu ko seinään plussattuani. Mies on kyllä ulkona käynyt, muttei läheskään yhtä paljon.. ja jos joskus meno yltyy hurjemmaksi, osoitan siitä mieltäni ja kyllä hän itsekin on tajunnut ettei se musta kivaa ole. Toki musta on ok että mies joskus menee, en vaadi häntä olemaan kotona sen takia kun itse olen. Nyt ollaan suunniteltu yhteistä baarireissua joulukuulle, samalla chisun keikka. Poju alkaa olla sillon jo sen verran iso, ettei tunnu niin pahalta lähteä yhdessä.. mutta kuitenki haluan että lähdetään niin, että poju jää nukkumaan, me ollaan siinä kun hän nukahtaa ja aamulla herätessä sama homma girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

vähän pistäis silmään sekin, jos raskaanaoleva nainen istuis baarissa. Tokihan siellä voi ilman alkoholiakin olla. Itte en vaan jotenkin ymmärrä, miks baariin pitäis ylipäätänsä lähteä, ellei sit satu olemaan jotkut synttärit tai polttarit, joissa varmaan haluaa olla mukana.

Kukin tyylillään... Omalla kohdallani riippuu ihan baarista ja seurasta. Missään yökerhossa en itse jaksaisi todellakaan riekkua, mutta voisin hyvin istua "viinilasillisen äärellä" hyvien kavereiden kanssa tunnelmallisessa baarissa. En oikeen kestä humalaisia ihmisiä samassa seurueessa vaikka itse joisin alkoholia, joten viimeisten vuosien aikana on jäänyt viihteellä notkuminen kyllä hyvin vähäiseksi. Olin silti vielä kuukausi sitten sitä mieltä että olisi kiva mennä tyttöporukalla pitkästä aikaa tanssimaan ja viettämään iltaa pitkän kaavan mukaan (minä selvinpäin tietenkin), mutta mahan kasvaessa ajatuskin yökerhon täydestä tanssilattiasta ja humalaisista ihmisistä ympärillä saa ahdistumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vähän pistäis silmään sekin, jos raskaanaoleva nainen istuis baarissa. Tokihan siellä voi ilman alkoholiakin olla. Itte en vaan jotenkin ymmärrä, miks baariin pitäis ylipäätänsä lähteä, ellei sit satu olemaan jotkut synttärit tai polttarit, joissa varmaan haluaa olla mukana.

 

Minä olen erimieltä tässä asiassa. Mielestäni baarissa voi ja saakin käydä raskaana ollessa, jos mieli tekee. Varsinkin nyt, kun kyseiset paikat ovat savuttomia.

Miksi baariin ei saisi mielestäsi lähteä raskaana?

Itse ainakin kävin esikoista odottaessani useastikin baarissa, sillä viihdyin siellä. Nautin hyvästä musiikista, tanssimisesta ja kavereiden seurasta. Huomasin kyllä monien katsovan minua ja vatsaani pitkään, mutta sepä oli heidän ongelmansa :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin/käyn baarissa välillä alkoholittomanakin vaikken raskaana olekaan. Tosin riippuu huimasti seurasta miten selvinpäin jaksaa olla menossa mukana, tylsäksi käy jos muut lähinnä keskittyy juomiseen, mutta tanssiminen ja juurikin tuon "viinilasillisen" ääressä juttelu sujuu hyvin selvinkinpäin. Siis ilman muuta voi vauvamahan kanssa käydä baarissa. Itse en ainakaan ajattele, että raskaana baarissa oleva nainen olisi siellä ryyppäämässä.

 

Me ei miehen kanssa olla vielä oikeastaan käyty iltamenoissa, mutta varmaan nyt kun kuopus ei tarvitse enää yöuni-imetystä niin laitetaan lapset n. kerran kuussa mummulaan yöksi ja käydään leffassa, syömässä ja ehkä tuopillisella jossain irkkubaarissa kuuntelemassa musaa :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi harvoin käydään, taitaa mennä muutaman kerran vuodessa -kategoriaan. Pääasiassa yhdessä käydään syömässä, elokuvissa, baarissakin. Ja joskus myös kaveriporukalla / kumpikin omien kavereiden kanssa. Lastenvahteja ei vaan ole kovin helppo saada järjestymään, ja toisaalta ei sellaisia "biletys"iltamenoja enää erityisemmin jaksakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jatkuvasti käydään. :girl_crazy:

 

Eiku, siis. Ehkä neljästi ollaan käyty kaupungilla ja syömässä / terassilla niin, että ollaan oltu kotona viim. kympiltä. Vissiin pari kertaa on ollu vaan niin, ettei olla ehditty laittamaan lasta itse unille. Lapsi on nyt 10kk, että ei tuu käytyä ihan jatkuvasti. Kertaakaan ei oo käyty pidemmällä kaavalla missään baarissa tms, tosin ei olla ehkä ihan baari-ikäisiäkään enää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekin viihteellä olo tarkoittaa, että menisin kaverien tai puolison kera baariin tmv. Ja alkoholi voisi liittyä kuvioihin,siksi ei lapsia läsnä.

En ole käynyt ns.viihteellä n.3vuoteen. Poislukien pari mökkijuhannusta,jotka olivat kohdallani alkottomia raskauden tai imetyksen takia.

En tosin mitään baarikeikkoja yhtään oo kaipaillutkaan,ne hiipuivat osin ja kyllästyttivät jo ennen lapsiakin,mut kun kaverit kävi/käy ja illanvietot useimmiten johtavat baariin,niin pakkohan sit oli sinne itsekin kammeta.

Oon edelleenkin sitä mieltä,et tykkäisin ns.kotibiletyylisistä illoista jne. Kaipaisin eniten juttelua,kuulumisten vaihtoa ja rentoa meininkiä. Mut toistaiseksi nämäkin on vähiin jääneet... Eikä muutamaan vuoteen oo kukaan enää mihinkään biletysiltaan mukaan pyytänykkään, harmi. Tuntuu,et kaikki pitäisi itse järkätä,jos jotain aikuisporukalla haluis tehdä jne. Mutta kun kotona arjessakin vauhtia piisaa,niin tuntuu helpoimmalta ja mukavimpalta sit nauttia siitä. Ehkä olen jo katkeroitunut,mut olisi ollut kiva jos joku kaveri olisi näinä vuosina pyytänyt johonkin aikuisten juttuun mukaan. Vähän sama kuin seurustelumme alettua,meitä ei lastenkaan myötä kai enää viitsitä kysyä mukaan... Ja sit jos emme itse ole järkkäämässä aikuiskaveririentoja,niin tuntuu ettei niitä järkkää sit kukaan muukaan.

1-2krt vuodessa saatamme tehdä jotain pientä esim.käydä syömässä, ihan kahden kesken,muutoin lomailemme ja vietämme vapaat koko perheen voimin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika harvoin tulee missään käytyä. Mutta molemmat saavat kyllä mennä ihan mielensä mukaan. Useimmiten kotisohva kyllä voittaa. Nyt tuntuu olevan enemmän menoja kun on pikkujouluja ym. mutta kerran parissa kuukaudessa on ehkä jommalla kummalla jotain iltamenoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme käy oikeastaan koskaan. Työn puolesta käyn joskus mutta sekin äärimmäisen harvoin, muutamia kertoja vuodessa mutta sekin siis ilman miestä.

Ei olla koskaan oltu pariskunta kiinnostuneita baareissa käymisestä. Tietty nuorempana on tullut käytyä molemmat tahoillaan ennen kuin ollaan tutustuttu. Mutta molemmilla oli menohalut menneet jo ennen kun tavattiin 9 vuotta sitten girl_to_take_umbrage2.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tata ketjua luettua tuli kiire menna isannan kanssa pubiin ja kivaan ravintolaan syomaan silla nayttaa pahasti silta etta nama elaman pikku ilot on sitten eletty pitkaksi aikaa kun vauvaa saapuu. Mulle on tarkeaa viettaa puolison kanssa aikaa muualla kuin kotona ja vaikka en voi seuraksi olutta ottaa on kiva kayda jossain juttelemassa kaikesta mahdollisesta ja suunnitella tulevaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä joku jo kirjoittikin keikoilla käymisestä , mulla hirveä vauvakuume , mutta keikat elämäntapa , kuinka pitkää taukoa te muut musa ihmiset olette pitäneet :girl_mad: Tiedän, että ei suoraan synnäriltä keikalle rynnitä :give_heart: , Kertokaa kokemuksia kenelle hoitoon ja kuinka pienenä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen että baarissa käynnit on käyty, kun oma vauva on maailmassa. Tosin viime vuosina on tullut käytyä aika harvakseltaan muutenkin. Yökerhoon voisin ajatella meneväni, jos on esim. polttarit tai muut vastaavat juhlat. Kahdenkeskistä aikaa ja "treffejä" täytynee yrittää järjestää myös vauvavuodelle muutaman kerran, mutta en usko että yhdessä miehen kanssa ainkaan tulee baariin lähdettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulin olevani ihan keskivertoa, mutta näemmä ollaan miehen kanssa jotain hirveitä riekkujia :girl_crazy:

 

Ennen raskautta(kaan) ei käyty kovin usein baarissa ja silloinkin päätarkoitus oli nähdä kavereita ja mä erityisesti tykkään tanssimisesta. Baarielämän sijaan ollaan käyty paljon ulkona syömässä, "viinilasillisilla" sekä leffassa. Raskaana ollessa kävin muutamalla keikalla sekä klubilla että stadion. Poika oli muistaakseni 5viikkoinen, kun olin kaverin synttäreillä ja kävin baarissa tanssimassakin, alkoholia otin illan aikana ehkä pari lasillista. Poika oli kotona isänsä kanssa pumpatun maidon varassa ja hyvin meni. Sittemmin olen ollut muutamia kertoja vastaavasti yksin humppaamassa ja mies samaten. Yhdessä ollaan nyt vajaan vuoden aikana oltu parilla keikalla ja illanistujaisissa, jolloin isovanhemmat ovat hoitaneet poikaa meillä, sekä muutaman kerran on käyty päiväsaikaan leffassa, jolloin poika on ollut siskollani hoidossa.

 

Mielestäni on ollut hyvä päästä vähän irtautumaan kotoa sekä yksin että yhdessä miehen kanssa. Poika on jatkuvasti ollut tiiviisti tekemisissä vanhempieni kanssa, joten hoitoon on ollut turvallista jättää. Yön yli hoitoon jättäisin vasta reilun vuoden ikäistä ja nytkin ollaan pyritty noudattamaan iänmukaista kaavaa 1kk=1h ilman vanhempia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tweetie kiitos vastauksestasi, helpotti oloa , etten ole ainoa josta sitten tulee "retku " kun lapsen aika on :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lapsi oli eka kerran yön yli hoidossa ollessaan 6kk (siskoni hoiti lasta meidän kotona) ja me oltiin vanhemmat kaksin leffassa ja hotellissa yötä kun oli lahjakortti joka piti käyttää pois. Muistelen että ikävöin vaan lasta ja tissit oli täynnä maitoa...

 

Eka kerran olin yksin ulkona kavereiden kanssa (ja otin alkoholia) kun vauva oli n. 4kk. Isä hoito tällöin lasta ja syötti pumpattua maitoa. Muistelen että tuo ilta oli todella hauska ja olin ikävöinyt kavereitani kun tuntui että olin elänyt vain "lapsen ehdoilla" pimeän talven yli tuon pahimman koliikkivaiheen jne.

 

Toisen kerran taisin olla yksin ulkona kavereiden kanssa (ja otin alkoholia) kun lapsi oli 7kk.

 

Toisen kerran lapsi oli yön yli hoidossa siskollani (kun olimme miehen kanssa juhlissa ja nukuttiin vain yö hyvin kotona) ja ikää lapsella oli tällä kertaa 1v 3kk. Eli eipä sitä kovin usein ulos päästä kaksin, varsinkaan kun isovanhemmat ei asu ihan lähellä. Mutta kyllä me pyritään ihan oman mielenterveyden takiakin käymään ulkona miehen kanssa vuorotellen, silleen että kerran kuussa molemmat pääsisi kavereita katsomaan ja vaihtaan kuulumisia sekä tuulettamaan omaa päätä. Yleensä "illaanviettoon" (musta viihteellä käyminen on vähän eri asia) kuuluu että otetaan muutama olut ja tullaan kotiin klo 24-02 aikaan.

Edited by Peppar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle kans viihteellä käyminen on baariin menemistä. Me ollaan tavattu kolmisen vuotta sitten ja sillon aika lailla loppui baarissa käyminen pikkujouluja ja kavereiden polttareitta lukuunottamatta. Me käydään mieluusti kivoissa ravintoloissa syömässä ja harrastetaan viinejä. Muutaman viikon välein tuuletutaan siis ravintolaillalla kahden tai ystävien kanssa. Se on meidän tapa rentoutua ja hoitaa parisuhdetta. Joku toinen haluaa baariin tanssimaan ja tapaamaan ihmisiä, se on oikein jees. Pääsääntösesti mä ajattelen niin, että pahin viinan himo kannattaa jättää edelliseen elämään, jos lapsia hankkii. Ei olla miehen kaa ikinä nähty omia vanhempiamme humalassa, ja toivotaan ettei meidän lasten tarvii nähdä meitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä ylipäätään ymmärrät tuolla termillä? Onko se armotonta bailaamista vai voiko se olla vain leffareissu tai yhteinen ateria ravintolassa? Liittyykö viihteellä käymiseen alkoholi? Mulle viihteella kayminen voi olla mita tahansa ravintolaillasta, keikkaan, kylailyyn, baareiluun, teatteriin, leffaan tai vaikkapa jonkun nayttelyn avajaisiin. Alkoholi voi kuulua tai olla kuulumatta tilanteesta riippuen mutta itse esimerkiksi nautin suuresti lasillisesta shampanjaa teatterin valiajalla, lasista tai parista viinia aterialla tai cocktaileista tyttojen kanssa

 

Tarvitseeko vanhempien käydä viihteellä ja jos, niin millaisessa seurassa ja missä merkeissä? Käytkö sinä? Entä puolisosi?

Tottakai vanhempien tarvitsee kayda viihteella yhdessa ja erikseen, elamassa pitaa olla tasapainoa, se ei saa olla pelkkaa tyontekoa tai pelkkaa vauvanhoitoa vaan valilla tarvitaan tuulettumista ja aikuisten aikaa niin jaksaa taas keskittya lapseen taysilla.

 

Nyt vauva-aikana ma kayn ulkona keskimaarin yhtena arki-iltana viikossa, eli vaikkapa illallisella ystavien kanssa tai jossain kulttuuririennossa, ne ovat minulle tosi tarkeita henkireikia. Lisaksi viikonloppuisin mulla on jokunen tunti "viihdeaikaa" keskella paivaa jolloin voin kayda vaikka leffassa. Kahdestaan miehen kanssa ei olla kayty missaan kun ei ole hoitajaa.

 

Minkä ikäisen lapsen vanhemman on hyväksyttävää lähteä viihteelle? Onko se ok, että synnytyslaitokselta lähdetään baariin? Entä onko vanhempi jollain tavalla liiaksi kiinni lapsessaan, jos uskaltautuu ulos vasta sen jälkeen, kun imetyksestä yms. on selvitty?

Jokainen tekee niinkuin itselleen parhaiten sopii, mulle sopi lahtea oopperaan ja lasilliselle kalyn kanssa kun vauva oli noin kuukauden vanha, mies paasi ekaa kertaa viihteelle ehka kuukautta myohemmin.

 

Saako raskaana oleva vanhempi (isä tai äiti wink.gif) käydä viihteellä? Ma kavin aika paljon ulkona raskaana ollessa, baareissa, ravintoloissa ja erilaisissa kulttuuririennoissa seka miehen kanssa etta erikseen, halusin tarkoituksella viettaa mahdollisimman paljon laatuaikaa miehen ja lapsettomien ystavien kanssa ennen vauvan syntymaa.

 

Saako pienen lapsen vanhempi käydä joka viikonloppu viihteellä?

Mun puolesta saa kunhan jaksaa silti hoitaa lapsensa ja touhuta heidan kanssaan, itse en jaksaisi vaan menen mieluummin aikaisin nukkumaan suurimman osan aikaa etta jaksan yoheratykset ja kankkarankkapaivat ja energiaa riittaa touhuamiseen vauvan kanssa, silloin kun lahden viihteelle en juurikaan juo silla krapula ja vauvanhoito ovat varmasti karmea yhdistelma. Mutta pakko tunnustaa etta mulla on hirvea hinku tanssimaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä ylipäätään ymmärrät tuolla termillä? Onko se armotonta bailaamista vai voiko se olla vain leffareissu tai yhteinen ateria ravintolassa? Liittyykö viihteellä käymiseen alkoholi? Tarvitseeko vanhempien käydä viihteellä ja jos, niin millaisessa seurassa ja missä merkeissä? Käytkö sinä? Entä puolisosi?

 

Kyllä "viihteeseen" taitaa "häppä" kuulua, enemmän tai vähemmän valitettavasti. Leffareissut ja ateriat laskisin parisuhteen hoitamisen tai ylläpitämisen piiriin. Maaseudulla asuvana viihde sinänsä ei tarkoita baaria, koska täältä on jumalattoman hintainen taksireissu aina edessä, jos haluaisi jonnekin lähteä. Käytännössä maalla viihde on usein sitä, että äijät menevät istumaan jonkun autotalliin kera keissien ja akat kittaavat punkkua keittiössä. Siippa käy silloin tällöin ko. teeman merkeissä tuttavillaan ja se on ihan se ja sama, ellei tenavan kanssa ole ns. tilanne päällä. Mies osallistuu kuitenkin niin paljon lapsen hoitoon ja arkeen, ettei voi valittaa. Itse taidan olla erakoitumassa vanhemmiten, jo ennen lapsen tuloa.

 

Minkä ikäisen lapsen vanhemman on hyväksyttävää lähteä viihteelle? Onko se ok, että synnytyslaitokselta lähdetään baariin? Entä onko vanhempi jollain tavalla liiaksi kiinni lapsessaan, jos uskaltautuu ulos vasta sen jälkeen, kun imetyksestä yms. on selvitty?

 

Jaa-a. Monilla naisilla imetys sitoo sitä viihdemenoa aika tehokkaasti. Miesten kohdalla tilanne on vähän toinen. Synnäriltä olisi luultavasti "ihan kiva" opetella ensin arkea ja sitten väki menköön, miten itse haluaa, mutta huomioiden sen, että toisella voi olla pipo kireällä jo arjesta selviämisenkin kanssa.

 

Tuo lapsessaan kiinni oleminen on sikäli kinkkinen asia, että (ja tämä on vain mielipiteeni) samalla opetetaan lapsi tehokkaasti siihen, että hoitaja on vanhempi ja kaikki muut ovat vieraita ja eivät kelpaa. Sekin tosin taitaa vaihdella ikäkausittain ja jokaisen oma malli on se paras malli.

 

Saako raskaana oleva vanhempi (isä tai äiti wink.gif) käydä viihteellä? Saako pienen lapsen vanhempi käydä joka viikonloppu viihteellä?

 

Nykyään baarit ja muut ovat siitä parempia paikkoja, että körssi ei pala joka nurkassa, eli siellä olisi helpompi olla. Äitikin voi käydä viihteellä, jos vain jaksaa, mutta raskaus karsii itse aika tehokkaasti suurimmat menohalut, sanoisin. Isien kohdalla meneminen raskausaikana on mielestäni ok sikäli, että sen jälkeen pitäisi tottua ajatukseen entisen elämän häviämisestä. Joka viikonloppu viihteellä on yhtäkuin teini-ikä.

 

 

Jossain aiemmin keskusteltiin samantyyppisessä, uudemmassa ketjussa ja sinnekin raapustin omaa menoani. Alkoholin "taju pois" -käyttö ei ole ollut mikään sydänystäväni viime vuosina (teini-ikä meni jo), mutta kävimme Sonispheressa tenavan ollessa kuusiviikkoinen (olin paluumatkalla kuskina eli Jaffaa ryyppäsin). Tyttö oli vanhemmillani yökylässä ja hengissä tuo on vieläkin. Vanhempani ovat hoitaneet tyttöä jo aika paljon, en ole pitänyt mielekkäänä raahata tyttöä mukaan esim. kampaajareissuille, kesto n. neljä tuntia ajomatkoineen.

 

Olen juonut alkoholia nyt silloin tällöin iltaisin, kun tytön on saanut nukkumaan. En pidä sitä oikein vielä viihteeksi, jos juon yhden siiderin. Menohalut ovat vähentyneet vanhemmuuden myötä lähinnä jo siksi, että iltaisin alkaa olla niin tolkuttoman väsynyt, ettei hereillä pysy.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä ylipäätään ymmärrät tuolla termillä? Onko se armotonta bailaamista vai voiko se olla vain leffareissu tai yhteinen ateria ravintolassa? Liittyykö viihteellä käymiseen alkoholi?

Mä en juo alkoholia juuri koskaan, joten mulle viihteellä käyminen voi olla myös syömässä käymistä, leffareissu tai jotain muuta. Pääpointti on se, että on aikuista seuraa :)

 

Tarvitseeko vanhempien käydä viihteellä ja jos, niin millaisessa seurassa ja missä merkeissä? Käytkö sinä? Entä puolisosi?

Tottakai tarvitsee, se, mitä mieltää viihteellä käymiseksi, on sitten eri asia. Mä käyn mielelläni kavereiden kanssa syömässä ja ehkä sillä yhdellä. Miehen "viihdettä" on mettä- ja kalareissut ihan yksin tai korkeintaan jonkun kaverin kanssa. Kumpikaan ei baareilusta olla kiinnostuneita.

 

Minkä ikäisen lapsen vanhemman on hyväksyttävää lähteä viihteelle? Onko se ok, että synnytyslaitokselta lähdetään baariin? Entä onko vanhempi jollain tavalla liiaksi kiinni lapsessaan, jos uskaltautuu ulos vasta sen jälkeen, kun imetyksestä yms. on selvitty?

Mulle ihan yks hailee. Tuskin kukaan silti ajattelee, että "on ihan ok jos äiti/isä lähtee suoraan synnäriltä vetämään hirveät perseet", eiköhän sellaiset perheet ole todella, todella harvassa. Eikä ole liian kiinni lapsessaan, höpöhöpö. Kyse voi olla vaikka yksinkertaisesti siitä, ettei kiinnosta. Tai siitä, että baariin lähtö vaatisi yön poissa oloa eikä se yösyöttöjen aikaan onnistu, jos lapsi ei huoli pulloa. Ylipäätään koko "liian kiinni lapsessaan" on jotenkin tosi outo ajattelutapa, menee vähän samaan kastiin "älä mee vielä rauhottelemaan ettei se opi että aina tullaan heti kun vähän itkee"- kommenttien kanssa.

 

Saako raskaana oleva vanhempi (isä tai äiti wink.gif) käydä viihteellä?

No miksi ei saisi, tottakai saa.

 

Saako pienen lapsen vanhempi käydä joka viikonloppu viihteellä?

Mun puolesta. Sellaseen "joka viikonloppu perseet ja lapsi isovanhemmille"- meininkiin puuttuu varmaan jossain vaiheessa jo sossukin, mutta ei kai nyt kukaan tosissaan kuvittele että lauantaina ulkona syöminen automaattisesti tuhoais lapsen elämän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now