Guest saara2

Millaiset rattaat kaksosille?

117 posts in this topic

Meillä vasta odotetaan kaksosia, mutta jos kaikki menee hyvin, niin aiomme hankkia Britaxin B-dualit. Henk. koht en pidä perinteisistä vierekkäisistä kaksosten rattaista, joten sellaiset limittäiset ovat tosi näpsäkät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kuvitellut että "peräkkäin istuttavat" vaunut sopii vauvalle ja vähän isommalle lapselle ei kahdelle vauvalle :unsure:

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vasta odotetaan kaksosia, mutta jos kaikki menee hyvin, niin aiomme hankkia Britaxin B-dualit. Henk. koht en pidä perinteisistä vierekkäisistä kaksosten rattaista, joten sellaiset limittäiset ovat tosi näpsäkät.

 

Oon lukenut että ne on tosi isot ja kömpelöt. Kuulemma yhtä leveet melkeenpä kuin vierekkäin istuttavat.

Mutta, en itte oo kokeillut, lukenut vaan että ihmiset ei niitä suosittele... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vasta odotetaan kaksosia, mutta jos kaikki menee hyvin, niin aiomme hankkia Britaxin B-dualit. Henk. koht en pidä perinteisistä vierekkäisistä kaksosten rattaista, joten sellaiset limittäiset ovat tosi näpsäkät.

 

 

Me katsottiin noita B-dualeja silloin kun oltiin hankkimassa vaunuja. Niitä ei tosiaan suositella kahdelle vauvalle syystä x jota en nyt enää muista. Edes tämän vuoden mallista ei saa kunnon nukkumavaunuja kahdelle vauvalle.

 

http://www.britax.fi...ual-kokoonpanot

Tuossa ekassa kuvassa on jonkinlainen makuukoppa myös alhaalla mutta mä en kyllä laittais vauvaa noin alas.

 

Jos mun pitäis hankkia kapeat, istuimet peräkkäin/lomittain/päällekkäin, kaksosten rattaat niin ostaisin varmaan icandyn pear:it. Kokeilin niitä Punavuoren peikossa ja vaikutti ihan käteviltä. Tosin en kyllä vaihda EW:itä mihinkään.

 

http://www.icandyuk.com/products_detail.php?id=pear_stroller

Edited by Lene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puhuin tänään miehelle EW:sta ja hän kyllä kauhesteli hintaa. :girl_sad: Ja onko se kuitenkin sen verran uusi merkki Suomessa että esim. ei löydy kauheesti käytettynä esim. Huuto.netistä. Tosiasiahan sitten on se että minä varmasti niitä työnnän 90% ajasta, joten toki pitää olla sellaiset toimivat itselle.

 

Jos vaikka kantokopat ostaisi käytettynä, kun niitä taas tuntuu löytyvän, kun aika lyhyt käyttöikä ja sitten se ratasosa uutena. Onko tietoa että vanhan mallin kopat sopivat tähän 2011-malliseen runkoon?

 

Sitten mietin että onko olemassa jotkut pehmät kantokopat, jotka olisivat halvemmat? Ainakin EW:llä on joku oma lämpöpussi, mutta se nyt ei sama asia kun pehmeä kantokoppa.

 

Vaikeita kysymyksiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun ystävällä on jotkut pehmeät kopat noissa. Käytettynä tosiaan saa noita koppia ihan hyvin mutta rattaat voi olla vaikeampi löytää kun on aika suositut sisaruskäytössäkin. Itsekin etsin käytettynä muttei yksinkertaisesti ollut tarjontaa :girl_sad: Jossei kovasti ole muutettu vaunujen runkoa niin kopat käy, kannattaa varmistaa liikkestä!

 

Mutta kannattaa hommata heti ne kunnon vaunut ettei sitten tarvitse monia eri ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui tänään vähän ex tempore ostetut käytetyt Teutonian Team Alut (vm. -08). Vaunut on myyjän mukaan ahkerasti käytetyt, mutta miun näkemykseni mukaan erittäin hyväkuntoiset. Näkyyhän niissä toki rungossa siellä täällä naarmuja ja pyörät ei uutuuttaan kiiltele, mutta esim. kankaat on tosi hyvässä kunnossa ja vaatii vaan pesua. Tykkäsin, että ovat tosi kevyen tuntuiset työntää, mutta silti jämäkät ja vakaat. Isot pyörät ja kääntyvät etupyörät, hyvä korkeudensäätö työntöaisassa ja suhteellisen näppärä kasaamissysteemi ja ratasosan kääntö, eli oikeastaan kaikki ominaisuudet, joita tässä vaiheessa osaa ajatella kaipaavansa. :girl_sigh: Ja olivat tosi edulliset, tosin tarvitsee vielä ostaa kantokopat tai -kassit erikseen, mutta niitäkin näyttäisi löytyvän käytettynä. Sitä paitsi pehmeistä kantokasseista varmaan tuohon rattaaseen käy muutkin kuin Teutonian omat tarvittaessa. Oon kyllä kaikin puolin tyytyväinen, joskin edelleen vähän hämmentynyt, että näinkö tässä kävi. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Niitä naarmuja tulee tosi nopeasti uusiinkin rattaisiin, kun osa oviaukoista on niin ahtaita kulkea. Eli uudet olisi pian ihan saman näköiset... Meillä ainakin renkaat oli ihan täynnä kivenpainaumia heti ekan talven jälkeen, mutta hyvin vähän kuluneillakin renkailla pärjää.

 

Työntöominaisuudet Teutonioissa on hyvät, vieläkin (lapset 8 kg ja 11 kg) kulkee kevyesti. Toissaltalven loskassa oli raskasta työntää, mutta silloin ei varmaan mitkään muutkaan rattaat kulkeneet.

 

Noihin varmaan käy mitkä tahansa kantokassit, kun ovat niin tilavat. Mä oon tykännyt Teutonian omista kantokasseista, kun ne saa niin näppärästi muutettua jalkapusseiksi kantokassiajan jälkeen. Varmaan muunkin merkkiset saa, mutta kannattaa katsoa että niissä on reiät valjaita varten oikeissa kohdissa. Ainoa miinus Teutonian kassissa on se, että siitä ei saa "kantta" kokonaan irti. Kesäkuumalla olisi ollut kiva pitää kantokassit rattaissa rajaamassa omia puolia lapsille, mutta kun kantta ei saanut kokonaan irti, niin sen rullaaminen jalkopäähän oli musta hankalaa.

 

Tällä hetkellä tosiaan kaipaisin Teutoniaan jotain väliseinää, jotta lapset saisivat nukkua päiväunensa rauhassa. Muuten oon tyytyväinen vieläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on hyviä kokemuksia Teutonioista, sekä yksös- että tuplakieseistä. Meillä ei vielä ole ollut tarvetta libran mainitsemalle väliseinälle mutta ehkä sitä kaipaa kun tytöt kasvavat. Meillä oli alkuun kantokasseina Emman kantokassit ja hyvin toimivat. Kun ne jäivät pieniksi, siirryttiin talvella Eisbärchenin lämpöpusseihin, joissa on reiät turvavöille. Nyt meillä ei ole enää käytössä mitään jalkapeitettä mutta en esikoisenkaan kanssa sellaista kaivannut. Tarpeen mukaan laitetaan sitten jotain vilttiä päälle.

 

Työntöominaisuudet on Teutonioissa erittäin hyvät ja kuomu suojaa hyvin. Tavarakori on tuplamallissa ihan mielettömän iso, sinne mahtuu vaikka parikin kauppakassia. Onhan nuo toki aika leveät ja meillä on ulko-oven pielet kolhiintuneet aika lailla kun rytyytetään vaunuilla eteiseen mutta toisaalta on kiva, että lapsilla on riittävästi tilaa istua vaunuissa. Meillä oli ekoina tuplina X-Adventuren Twincot, jotka olivat mukavan kapeat ulkomitoiltaan mutta kovin iso lapsi ei mahtuisi sinne kunnolla istumaan. Ne ovat nyt meillä parvekekäytössä, kun päikkäreillä ei tytöillä ole niin paljon tarvetta liikutella itseään.

 

Lisäksi meillä on matkiksina Maclarenin Twin Technot ja sitten kun tytöt eivät enää nuku päikkäreitä rattaissa, olisi suunnitelmissa hankkia Brion Tuplaponyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on hyviä kokemuksia Teutonioista, sekä yksös- että tuplakieseistä. Meillä ei vielä ole ollut tarvetta libran mainitsemalle väliseinälle mutta ehkä sitä kaipaa kun tytöt kasvavat. Meillä oli alkuun kantokasseina Emman kantokassit ja hyvin toimivat. Kun ne jäivät pieniksi, siirryttiin talvella Eisbärchenin lämpöpusseihin, joissa on reiät turvavöille. Nyt meillä ei ole enää käytössä mitään jalkapeitettä mutta en esikoisenkaan kanssa sellaista kaivannut. Tarpeen mukaan laitetaan sitten jotain vilttiä päälle.

 

Työntöominaisuudet on Teutonioissa erittäin hyvät ja kuomu suojaa hyvin. Tavarakori on tuplamallissa ihan mielettömän iso, sinne mahtuu vaikka parikin kauppakassia. Onhan nuo toki aika leveät ja meillä on ulko-oven pielet kolhiintuneet aika lailla kun rytyytetään vaunuilla eteiseen mutta toisaalta on kiva, että lapsilla on riittävästi tilaa istua vaunuissa. Meillä oli ekoina tuplina X-Adventuren Twincot, jotka olivat mukavan kapeat ulkomitoiltaan mutta kovin iso lapsi ei mahtuisi sinne kunnolla istumaan. Ne ovat nyt meillä parvekekäytössä, kun päikkäreillä ei tytöillä ole niin paljon tarvetta liikutella itseään.

 

Lisäksi meillä on matkiksina Maclarenin Twin Technot ja sitten kun tytöt eivät enää nuku päikkäreitä rattaissa, olisi suunnitelmissa hankkia Brion Tuplaponyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin. Lapsimessuilla käynnyt ja siellä pääsin livenä katsomaan näitä Easywalkerita. Ja tykkäsin kovasti!

 

Sain myös kysyttyä sen että vuoden 2010 ja sitä vanhemmat kopat ei sovi vuoden 2011 runkoon, koska runko muuttuu vähän. Tosi harmittvaa mun mielestä! Messuilla oli kyllä vuoden 2010 värit tarjouksessa, eli Aqua ja Lime 499eur (tav. 699 eur) ja muut värit eli onko se sitten musta ja ruskea niin ne oli 569 eur. Mutta kun en mä ihan vielä raaskisi ostaa kun en mitään muuta mallia ole nähnyt, enkä tiedä että mahtuuko ne sitten auton takakonttiin....

 

Ja pehmeät kantokopat voi käyttää, mutta Easywalkeriella ei ole oma malli, mutta joku ihan yleismallikin sopii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kaksoset oli 2kk, kun myin pois meidän Emmaljunga Twin City Crossit. En sano että olisivat olleet erityiset huonot, eivät vaan olleet sopivat meidän käyttötarkoituksiimme. Emme halunneet ostaa erikseen vaunuja ja ns. kaupparattaita, joten vaunuvalinnalta kysyttiin aika paljon.. Kauan haettiin ja nyt kun vauvat täyttivät 3kk, ostettiin käytettynä tähän mennessä parhaat joihin olen törmännyt: Teutonia Team Alu S4 (nyk. Teutonia Team Cosmo)

 

Teutonia Team Alu S4

 

Näissä ovat kaikki ominaisuudet joita vaunuilta haimme:

- isot kääntyvät etupyörät (todella hyvät! ja saa myös lukittua)

- käännettävissä oleva työntösuunta

- työntöaisan korkeussäätö

- iso sisätiloiltaan

- pienen ja näppärän oloinen ulkoa (+tyylikkäät!)

- laadukkaat materiaalit

- saatiin käytettynä kohtuuhinnalla todella hyväkuntoiset! (uudet maksaa suomessa ~1000e, ulkomailta saa tilattua ~650e)

- niin ja käyvät koppien kanssa 0-6kk ja ilman about 6kk-3v!

 

Suosittelen todella että käytte katsomassa jos yhtään mietityttää. Emmaljungissa ei ollut kääntyviä pyöriä ja olivat todella isot ja minulle ainakin yksin liian vaikeat käsitellä.. Pelkkinä lenkki-vaunuina varmasti aivan loistavat, mutta hyvin nämä Teutoniatkin tuolla hiekkateillä toimii...

 

Vauvat heräs... ->

Edited by miimay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan pakko nyt kommentoida, kun näyttivät mainitsemani Britaxin B-dualit saavan monilta negatiivisia arvioita. Meille kahdessa eri lastentarvikeliikkeessä nimenomaan suositeltiin B-dualeja myös juuri kahdelle vastasyntyneelle. Vaunujen koko ei todellakaan myöskään ole suuri, saatikaan sitten yhtä leveä kuten vierekkäin istuttavissa tuplissa. B-dualit saa myös kätevästi muokattua sitä mukaa, kun lapset kasvavat, joten ovat hyvinkin kätevät kun yksillä vaunuilla pärjää. rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös kovasti mietitty noita kaksosten rattaita. Tällähetkellä päädytty tilanteeseen et hommataan kotikäyttöön (lenkille ja päiväunille) joko

Ora Land http://www.orasel.fi...pcard.php?id=36 tai

Brion double wave http://www.brio.fi/f...DoubleWave.aspx

 

molemmat vaikuttavat jämäköiltä ja hyvilta/kevyiltä työntää sekä kulkisi varmasti joka säällä.

 

Sitten haluaisin autoon toiset rattaat mihin saisi kaukalot kiinni tulisi lähinnä kaupunki/kauppa käyttöön joten renkaiden koolla ei niin väliä. Tähän tartteisin vähän apua ja vinkkejä??

 

monet kehuneet EW:tä niissä olisi lähes kaikki ominaisuudet, paitsi se ettei ratasosaa saa kasvot työntäjään päin. Ja se suurempi ongelma, kun ne ei mun silmää miellytä.. :( mutta vastaaviakin saa ehdotella, missä tavallaan yhdistyisi kotikäyttö ja kaupunkikäyttö rattaat.

 

Myös Hartan ZX II ollut pohdinnassa kun siihen saisi kaukalot kiinni, mutta en jaksa uskoa että nuo pienet renkaat kulkisi sohjossa. Kokemuksia toki voi kertoa jos jollain on kokemusta.

 

No onneksi tässä on vielä aikaa miettiä ja vaihtaa mielipidettä moneen kertaan :) LA vasta 14.11

 

muoks* onko muuten kokemusta miten nuo teutonia team alu s4 kulkee sohjossa? kun tuttava puhui että heidän yksösissään missä on kääntyvät etupyörät, pyörät "tukkeutuu" sohjosta ja menee jumiin eikä pyöri enää ensinkään.

 

 

-Jessie ja pikkutatut 10+6 -

Edited by Jessie82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan pakko nyt kommentoida, kun näyttivät mainitsemani Britaxin B-dualit saavan monilta negatiivisia arvioita. Meille kahdessa eri lastentarvikeliikkeessä nimenomaan suositeltiin B-dualeja myös juuri kahdelle vastasyntyneelle. Vaunujen koko ei todellakaan myöskään ole suuri, saatikaan sitten yhtä leveä kuten vierekkäin istuttavissa tuplissa. B-dualit saa myös kätevästi muokattua sitä mukaa, kun lapset kasvavat, joten ovat hyvinkin kätevät kun yksillä vaunuilla pärjää. rolleyes.gif

 

No, mielipiteitähän on yhtä monta kuin käyttäjääkin rolleyes.gif. Me kokeiltiin noita B-dualeja nyt kun ipanat on vuoden vanhoja ihan mielenkiinnosta kun käytiin muilla asioilla. Onhan ne pikkusen pienemmät kun rinnakkain istuttavat kärryt, käytettävyydestä on paha sanoa kun kaupassa vaan kokeiltiin mutta se ettei toinen näe sieltä kunnolla! Meillä ipanoilla meinas tulla huutokonsertti kun toinen ei todellakaan näe niistä kunnolla mitään, yritettiin roikkua tms. että jotain näkis. Sen lasken kyllä isoksi miinuksksi kun kuitenkin sieltä kärrystä olis kiva nähdä maailmaa ettei tuu aika pitkäksi, varsinkin kun nyt ikää on jo hieman.

 

Jokainen valitsee ne kärryt mistä ite tykkää mutta keskustelupalstalla kun ollaan niin kyllähän silloin keskustelua syntyy, puolesta ja vastaan. Mun mielestä on hyvä että saa niitä erilaisia katsantokantoja mitä ei välttämättä itse tule ajatelleeksi.

 

p.s. Anoppi oli ostanut jostain kirpparilta ABC Desingin peräkkäinistuttavat vankkurit. Ovat ihan maailmanlopun vehkeet, en suostu käyttämään. Takapenkkiläinen ei näe mitään, kankeat vaikka on kääntyvät etupyörät ja muuten hempulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EWsta, meillä on ollut sisaruskäytössä ja ratasosa otettiin käyttöön vähän ennen 4 kk ikäisenä vauvalle, vaikka alunperin luulin että olisi ollut kamalaa kun on naama menosuuntaan niin on viihtynyt tosi hyvin kun on katseltavaa ja selkä aavistuksen kohollaan. Viihtyy myös selällään ja ne ikkunat siinä katoksessa ovat kyllä tosi hyvät ja isot, niistä näkee vauvan tosi hyvin matkan aikana. Ylimääräisestä UV-suojasta joka laskeutuu lipasta, oon ollut tosi mielissäni, pelastaa tosi paljon. Vauva on känkännyt näissä rattaissa vähemmän kuin yksikkörattaissa naama työntäjään päin. Ja asento on todella hyvä, ei liu´u alemmas vaan pylly pysyy kuopassa vaikka selkänojaa olisikin nostettu yhden vetskarin verran

 

Koppakin meillä oli käytössä näissä 2010 malleissa mutta paljon enemmän oon tykännyt tuosta pelkästä ratasosasta nyt kun se on käytössä! Talvella tosin oli kiva että oli se koppa, koska oli paljon suojaisampi ja lämpimämpi. Jos olisi ollut kesävauva, olisi saattanut pärjätä pelkillä pehmeillä kantokasseilla ratasosassa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tossa tulikin jo hieman kommenttia siitä että miten ne alle 1vuotiaat viihtyy EW tai Carenoissa kun ei nää työntäjää, mutta voiko laittaa jo 4kk ikäisen kasvot meno suuntaan päin jos ei viihdy makuullaan kopassa. Tietysti yksilöllistää, mutta minkä laisiaa kokemuksia teillä on? Koska olette ottaneet ratasosan käyttöön ja kopat pois?

 

Olen ostanut käytettyinä Carena double swingit kahdella kopalla ja nyt mietityttää että pitääkö ostaa vielä toiset jossa saa kasvot työntäjään päin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on odottelemassa iCandyn Peach Blossomit koppineen ja istuimineen. Meille ehdoton edellytys vaunuhankinnoissa oli leveys: hissin 63cm ovi ei jättänyt paljoa valinnanvaraa. Renkaiden koko vähän mietityttää, mutta kääntyvät etupyörät ovat varmaan näin kaupunkiolosuhteissa kuitenkin kivat. Mitään maastolenkkejä ei siis ole muutenkaan tiedossa. Huono puoli on ehkä myös se, että kopat ovat melko pienet eivätkä siis myyjän mukaan mene kuin ehkäpä 6-8kk. Onneksi kuitenkin näillä näkymin talven yli selvitään. Istuimien pitäis sen sijaan mennä johonkin 3v asti. Hyvä puoli on vaunujen koko ja kasattavuus, mutta tosiaan käytännön kokemusta ei vielä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^jos yhtään lohduttaa, niin yksikään meidän lapsista ei ole viihtynyt kopassa (/täydessä makuuasennossa) yli 6 kuukauden :girl_wink: Rattaisiin on joutunut siirtymään vaikka muuten olisikin mahtunut makuulleen koppaan...

 

Meillä olisi valmiina Emman Jule twinit. Täytyy nyt miettiä riittävätkö ne vai haluanko jotkut muutkin. Toisaalta tuota rahaa menee muutenkin niin hyvä olisi pärjätä noilla :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän tulee myöhässä, mutta Jessie82 jos ette ole vielä vaunuja hankkinut niin mulla on kokemusta kahdista listasi vaunuista. Me myytiin meidän Hartanin zx II:t pois vähän aikaa sitten ja vaihdettiin Brion double waveihin. Hartanit ei meillä sopinut yhtään lenkkikäyttöön ja viime talvi oli yhtä tuskaa työnnellä niitä pienine etupyörineen lumessa. Vaikeampaa olisi ollut varmaan vielä tulevana talvena luvassa kun poikien oma painokin enemmän kuin vuosi takaperin. Ilman lunta kulkivat mun mielestä ihan hyvin, vaikka mun mielestä Briot kulkee paremmin. Hartanit oli tosi tukevan ja kestävän oloiset eli ei varmasti hajoa helposti. Ulkonäkökin miellytti. Ne pienet eturenkaathan saa näissäkin vaunuissa lukittua, mutta musta ne ei silti kulkenut sillein kevyesti miten meidän Briot nyt kulkee. Miehen mielestä Hartanit oli hyvät ja se tykkäs niitä työnnellä, mutta sillä onkin vähän enemmän habaa kun mulla. Niin ja plussaahan noissa hartaneissa oli se travel system. Meillä ei vaan ollut sillekään enää tarvetta kun hankittiin matkikset.

 

Me tehtiin vaunujen kanssa niin, että hankittiin yhdet isommat vierekkäin istuttavat vaunut lenkkikäyttöön. Oli siis aluksi nuo Hartan ZX II:t, mutta vaihdettiin nyt Brion doouble waveihin. Sitten hankittiin niille kaveriksi keskustaan ja kauppoihin pienet peräkkäin istuttavat Baby jogger city selectit. Meistä tällänen on ollut oikein toimiva ratkaisu. Luulen silti, että tarvittaessa oltais pärjätty yksilläkin vaunuilla jotka olis sitten ollut nuo vierekkäin istuttavat.

 

Travel systemin puolesta liputan kovasti! Se on hyvin kätevä kun saa suoraa autosta laittaa kaukalot kiinni matkiksiin eikä tarvi molempia ottaa kaukalosta irti ja siirtää vaunuihin ja laittaa niihin kiinni.

 

Me mietittiin, että oltaisiin hankittu EW:t Hartaneiden tilalle, mutta musta oli niin outo ajatus laittaa pojat vielä kasvot menosuuntaan, että hylättiin sitten se vaihtoehto. Muuten EW:t vaikutti tosi hyviltä!

 

Brio double waveista ollaan tykätty kovasti, vaikka kokemusta niistä ei vielä kovin pitkältä ajalta ole. Nämä Brion rattaat on muistaakseni vielä vähän kapeammatkin kuin Hartanit, muutama sentti vain, mutta silti! Painoakin Brioilla on muistaakseni hieman vähemmän kuin Hartaneilla, mutta siinä on kyse ihan kilosta tai kahdesta, joten ei ole niin merkitystä. Isot ilmakumi pyörät kulkee kevyesti ja pehmeästi. Ihan eri tuntuista työntää Brioja kun Hartaneita! Plussana Brioissa heittoaisa, mille ei olla vielä oikein keksitty oikeaa tarvetta, ollaan vaan leikitty sillä.

 

Toivottavasti meidän kokemuksista olisi hyötyä jollekin vaunujen valinnassa! Muistan miten kauheaa se oli miettiä, mitkä hankitaan varsinkin kun meillä vielä oli kyseessä esikoiset eikä yhtään tiedetty mitä vaunuissa pitäisi olla. No pieleenhän se eka valinta meillä meni! Tsemppiä vaunuviidakkoon :)

Edited by nati

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä kokemusta myös noista brion rattaista. Ominaisuuksiin on oltu tyytyväisiä, mutta meillä sattunu huonoa tuuria, kun pari muovi osaa on jo 3 kertaa reilussa vuodessa menny rikki. Tosin takuuseen ne on menny, mut on kuitenkin pitäny vaivautua liikkeeseen josta ne ostettiin. siellä kyllä on ollu varaosat hyllyssä ja se on heti vaihdettu. mut muuten oikeen hyvät käytössä. Minnuu ei toi satunnainen rikkoutuminen oo häirinny, onhan noi kuitenkin käyttötavaraa, miestä on välillä hitsannu. mut enemmän hyvää kuin huonoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen vauva-aikana meillä oli 8 vuotta vanhat briot, työnnettävyys niissä oli ihan omaa luokkaansa kaikkiin seuraajiin verrattuna. Ulkonäkösyistä haaveilin silloin kuitenkin emmaljungista ja kun aloin kaksosia odottaa, niin emmaljungathan ne oli saatava. Uskoin vankasti vallalla olevaan laatukäsitykseen, mutta sain karvaasti pettyä. Ostin twin ceroxit vähän käytettynä, eikä aikaakaan kun vikoja alkoi ilmetä.

- löysä kuomu, ei pysynyt ylhäällä ja pomppi kokonaan paikaltaan pudoten tielle (kiristyskään ei auttanut)

- jarru meni vauhdista päälle

- pyörien sokat hajosivat

- runko nitkahti

- istuinosien puulevyt yhteenpitävät muosiosat murtuivat

ja suunnittelussa seuraavia puutteita:

- huonot vyöt (alkoivat vauvan pään yläpuolelta, eikä ollut mitään säätöä. Kun vyöt olisivat olleet oikealla korkeudella, ei sen kokoinen lapsi mahtuisi enää kuomun alle)

- liian matala runko, tavarakoriin ei mahdu laittamaan edes kauppakassia

 

Työnnettävyys sinänsä oli ihan hyvä, meni vakaasti säässä kuin säässä. Kyllästyin kuitenkin pitkään vikalistaan ja hankin tilalle myöskin käytettynä Herquleksen twin raptor spinit. Vähän vierastin kääntyviä, joskin lukittavia etupyöriä, mutta rattaat vaikuttivat muuten päteviltä menopeleiltä. Käytäntö osoitti kuitenkin toisin, rattaat ovat todella raskaat työntää ja levottomat kääntyvien etupyörien johdosta. Istuinosan selkänojat ovat todella matalat, vaikka kuomun alle mahtuisi isompi lapsikin niin selkänoja loppuu kesken. Plussana säädettävä jousitus, mutta miinuksena taas se, että löysimmilläänkin jousitus on mielestäni liian kova ja muovisen oloinen.

 

Mikä siis kanssasisaret neuvoksi? Pojat ovat nyt 1,5 vuotiaita, joten vaunutarve on maksimissaan sen vajaa pari vuottaa eteenpäin. Uusia en suostu enää ostamaan, mutta käytettynä voisin jotain vielä kokeilla. Vinkkejä? Rattaita käytän päivittäin asfalttiteillä, joiden auraus nyt talvisin on mitä on. Hyvin rullaavat, nelipyöräiset menopelit siis hakusessa. Jousituskin saisi olla mieluummin löysä kuin jämäkkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haaveilen että meille tulee Brion Tuplaponyt, sitten kun lapset ovat isompia ja istuvat lähinnä jossain kauppakeskuksissa tai retki-päivillä tms.. Joskus vuoden päästä ehkä, kun ikää on 1,5v? Kenelläkään kokemusta?

 

Teutonioiden loska -ominaisuuksista en osaa sanoa, kun en ehtinyt niitä viime talvena käyttää, mutta kääntyvät etupyörät ovat kyllä isot ja ne saa tarvittaessa lukittua helposti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko olemassa matkarattaita kaksosille? Ja muutenkin saa vinkata mahdollisimman kapeita rattaita. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now