Guest saara2

Millaiset rattaat kaksosille?

117 posts in this topic

Eli millaiset rattaat olette kaksosille hankkineet?

Onko vierekkäin istuttavat vaiko peräkkäin istuttavat?

Suositelkaa ihmeessä!

Täällä jo stressaan tällaisia vaikka vasta alussa olen raskaana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kahdet rinnakkain istuttavat, yhdistelmät sekä sateenvarjorattaat. Yhdistelminä on nämä:

 

f7_twins_varit_retromustauus.jpg

 

Olen tykännyt kovasti, kun on heittoaisa ja rattaina istuma-asennon saa tosi pystyynkin. Ei tarvi näin isompana enää retkottaa siellä kärryssä. Kopat olivat vähän pienet meidän jättiläisvauvoille, mutta pystyyhän niitä käyttämään ilman koppiakin. Olen tykännyt, vaikkeivat mitkään Emmaljungan veroiset varmasti olekaan. Isot renkaat ovat myös plussaa niin kesällä kuin talvellakin. Meillä siis lähinnä kuljettu asfaltoiduilla teillä taajamassa, mutta suoriutuvat lumesta ja sohjostakin ihan mallikkaasti.

 

Sattareina Espritin rattaat, joista en löytänyt tähän hätään kuvaa. Toimivat käyttötarkoituksessan loistavasti. Vaikka ei tuplasattareilta kovin paljon voi jämäkkyyttä vaatiakaan. Menevät pieneen tilaan auton perään ja muutenkin ihan toimivat pelit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vaikkeivat mitkään Emmaljungan veroiset varmasti olekaan.

 

Mun mielestä Emmaljunga on aivan yliarvostettu merkki, ei tosiaankaan laadultaan hintansa arvoinen. Meillä on Emmaljungan Twin Cerox 360 -yhdistelmät, ja en ole ollut niihin tyytyväinen, eivät kestä edes normaalia käyttöä. Sadesuoja on aivan muodottomaksi venynyt, hyttysverkko repeytynyt, vaunujen verhoilu rispaantuu helposti, lisäksi vaunut ovat olleet useampaan kertaan huollossa renkaiden ym. takia. Jos nyt pitäisi hankkia, en ostaisi Emmaljungaa, vaan ennemmin vaikka Herculesit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Teutonian rinnakkainistuttavat yhdistelmät ja tykkäsin ihan hirveästi! Oli kääntyvät etupyörät ja kaikki pyörät rullasivat tosi paljon. Mun kokemuksen mukaan oli kevyempää työntää tai ainakin kääntää noita tuplia kuin kääntymättömillä etupyörillä varustettuja yksösvaunuja :girl_crazy: Eli mulle tosi tärkeetä oli just ne kääntyvät pyörät ja pyörien rullaavuus (=iso koko ja laatumerkki). Ei tullut pahempia tappeluita rattaissa isompinakaan, vaikka muuten kyllä osasivat tapella/riidella jo ihan pienestä pitäen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on emmaljungan twin city crossit sekä "kauppa" rattaina gracon quattro tour duot. Ollaan molempiin oltu todella tyytyväisiä. Gracot on todella kätevät just kaupassa, kun ovat peräkkäin istuttavat, joten ahtaissakin paikoissa mahtuvat. Niihin saa autosta suoraan kaukalot kiinni, joten ei tarvitse vauvoja ottaa aina kaukalosta pois ja takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on EasyWalker Duot ja voin vaan kehua! Aivan loistavat. Mahtuu kaikista ovista ja kääntyy pienessä tilassa kun on nuo kääntyvät (isot) etupyörät! Ja kevyet työntää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei noista peräkkäin istuttavista kysymys. Kun joku jossain sano että ei voi käyttää kun 6kk eteenpäin,mutta voiko siis laittaa niihin kaukalon ja vauvan sinne? Koska haluisin mielummin juurikin peräkkäin istuttavat,mutta kun kuulin jostain että ovat vaik 6kk-> niin en niitä ois sitten ottanutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, siis rattaat 6 kk eteenpäin, tai kun siis osaavat jo istua, takimmaisen "penkin" saa kyllä ihan makuu asentoon,mutta ei etummaista. Voi siis käyttää syntymästä asti (gracon)kaukalon kanssa, ei siis tietenkään pitkiä aikoja, mutta just kaupassa ym. Kaukalo tosi helppo laittaa, ei tarvi kuin napsauttaa paikoilleen, niinkuin autossa telakkaan. Voin kyllä kehua, ovat todella kätevät, kasaaminen ja avaaminen ei kestä kauaa ja menevät pieneen tilaan. Tosta osoitteesta löytyy ainakin kuva.

 

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/00280-0906_lim_full.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on nukkumis- ja lenkkivaunuina Teutonian yhdistelmät, ja olen tosi tyytyväinen niihin. Ainoa miinuspuoli on se, etten saa niitä yksin nostettua autoon, kun ne on niin painavat ja isokokoiset. Renkaat rullaa tosi hyvin maastossa kuin maastossa (myös juoksulenkillä) ja istuinosan saa käännettyä (eli vauvoja voi pitä naama työntäjään päin, vaikka istuisivatkin rattaissa).

 

Oltais varmaan ostettu EasyWalkerit, jos niissä olisi saanut ratasosan käännettyä. Tuntuisi vähän kurjalta laittaa 6 kk ikäinen jo naama menosuuntaan lenkillä.

 

Matkarattaina meillä on Crescentin Twin Cityt. Ollaan myös niihin oltu tyytyväisiä, ja mäkin saan ne helposti nostettua autoon ja pois. Noissa on etuna se, että molemmilla on selkeästi omat loossit ja kuomut, eli eivät vuodenkaan päästä pääse häiritsemään toisiaan. Kuomut on myös tosi suojaisat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tästä asiasta maininnut jo varmaan monesti tuolla rataskeskusteluissa, mutta mölisempä jälleen. :girl_haha: Eli meillä kävi tytön kanssa parikuisena sellainen juttu, että oltiin menossa neuvolaan ja laiton lapsen kotona kaukaloon. Veli katsottiin ja mittailtiin ensin, sisko odotti kaukalossa sen ajan. Reilun puoli tuntia siis siis oli paikallaan. Kun otettiin hänet mitattavaksi ja aloin riisua, tyttö alkoi itkeä ja kun vaatteet sai pois, huomattiin, että tyttö oli masusta ja jaloista aivan sininen. :girl_impossible: Terkka soitti lääkärinkin paikalle, kun pelästyi niin kovin. Vähitellen väri alkoi palautua ja tyttö rauhoittua. Todennäköisesti oli saanut jonkin laskimotukoksen kun oli ollut kaukalossa samassa asennossa pitkään. :girl_sad: Tämän jälkeen olin pitkään ihan hysteerinen ja automatkoilla jos toinen alkoi itkeä, saatoin pysäyttää auton ja "suoristaa" tytön, ettei vastaavaa pääsisi tapahtumaan. Sen vuoksi mulla aina särähtää korvaan nuo kaukaloiden ratasadapterit. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä olen ajatellut että kun jos ostaisin nuo peräkkäin istuttavat ja niihin ne kaukalot. Ja sitten muuten kun meillä on nuo yhden lapsen yhdistelmät niitäkin voisi käyttää jos ottaa toisen vaikka sitten vaunuihin ja toisen vaikka kantoliinaan tms.. Koska olen sitä mieltä että meillä nuo peräkkäin istuttavat olisi paremmat kun liikutaan paljon rattailla jos ollaan kaupungissa ja siellä kapeita käytäviä jne... Ja linja-autoakin käyttäessä olisi kätevät nuo peräkkäin istuttavat.

 

Ja sitten vielä kysymyks saako etummaista istuinta laitettua yhtään alas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saa sitä etummaistakin jonkin verran kallistettua. Ja tosiaan kun rattaissa voivat jatkossa istua sitten ilman kaukaloita, niin senkin puolesta ovat pitkä ikäiset. Meillä pojat ovat reilu 5kk ja kovassa käytössä on rattaat ollut. Pakkohan on kaupassakin käydä ja kaksoskärryt ovat yleensä kaupoissa sisällä, joten vauvat olisivat joutuneet olemaan yksin autossa kun käyn hakemassa kärryjä. Useimmiten nukahtavat autossa niin eivät edes herää kun siirtää suoraan kaukaloissa rattaisiin. Kohta ovat kyllä jo niin painavia että en jaksa enää nostella heitä kaukaloissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä nään aika varmasti juurikin nuo peräkkäin istuttavat meidän rattaina! On paljon kätevämmän oloiset kun nuo jotkut vierekkäin istuttavat. Turvakaukalot pitäs muutenkin ostaa uudet kun nuo vanhat pari mitä on on liian vanhoja joten en uskalla ottaa riskiä jos vaara tilanne sattuu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

saara2, ihan mielenkiinnosta kyselen, millaiset rattaat teillä oli kolmosten kanssa? Pääsitkö liikkumaan heidän kanssaan yksin? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen alustavasti miettinyt Easywalkereita kahdella kovalla kopalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Babyweltin montreal twinit http://muksutalli.su...t-montreal-twin Meillä ne on toiminut hyvin, enkä ole nähnyt huonona asiana sitä, että lapset katsovat koko ajan menosuuntaan. Meillä pojat ovat viihtyneet ihan hyvin näillä asetelmilla. Vaunuissa on kääntyvät etupyörät, joiden ansiosta ne on kevyet ja näppärät tönäillä. Ovat myös kapeat ja mahtuvat siksi ahtaistakin väleistä. Matkarattaiksi hommattiin Brion tuplaponyt (oliivin vihreät) http://www.ozbaby.fi...1522eb&img_id=1

Edited by heijo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on yhdistelminä Teutonian Team S4.

5.jpg

 

Olen tykänny hurjasti. Koko talven mahtuivat nukkumaan kopissaan, koska ne ovat niin tilavat.

 

Nyt käytetään siis rattaina, kun vaunukopat ovat jääneet pieniksi ja on tullut kesä. girl_crazy.gif

 

Vaunukopat meillä on mustat, ja rattaat juurikin tätä väriä:

1.jpg

 

 

Matkarattaina meillä on McLaren Twin Technot. Niistä tykkään myös.

 

brad_and_angelina_with_maclaren_twin_techno.jpg

 

 

Eli juurinkin tämän värisenä myös girl_haha.gif

 

Hyviä puolia:

Molemmissa menopeleissä on kääntyvät etupyörät.

Selkänojat saa laskettua ihan makuuasentoon.

Teutonioissa lapsilla on yksi yhteinen osasto, joten häiritsevät siinä ehkä enemmän toisiaan kuin noissa matkarattaissa.

Teutoniat ovat painavammat ja vievät enemmän tilaa (eivät mahdu kaikista ovista).

McLarenit on tosi nopea kasata. Olivat meillä lentokoneessa, kun oltiin lomamatkalla Kyproksella. Tosi kätevästi kulkivat mukana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tarvitsisimme kaksosille matkarattaat jotka saa nukkuma-asentoon joko koppien kanssa tai ilman. Paras olisi jos kopat tarvitaan, niin se , että Oran kopat voisi hyödyntää. Noita matkarattaita on ihan hirveästi niin haluausin teiltä, kokeneemmat, kommentteja matkikisista. Vauvat on 2kk:tta vanhat.

 

Jos joku Pirkanmaalla haluaa luopua omista matkikisistaan niin saa tarjota.:)

Edited by Lene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei aikanaan paljoa paineita otettu rattaiden hankinnasta. Kotoa löytyy Emmaljungan Twin City Crossit ja niillä on menty vauva-ajasta tähän päivään niin päiväunet, kävelylenkit kuin kauppareissutkin. Hienosti ovat toimineet, eikä vikoja ole ollut (eli minun mielestäni taas Emmaljungat on hyvinkin hintansa väärtit!). Kaupungilla ja kaupoissa on aina mahduttu liikkumaan.

 

Vuosi sitten tuli hankittua kaksosten matkarattaat käytettyinä, mutta eipä niille sitten ollutkaan tarvetta (ts. en liiku paljoa lasten kanssa yksin eli ettei mies olisi mukana). Sen sijaan hankimme molemmille muksuille omat matkarattaat, joita käytetään välillä ostosreissuilla. Mies voi pojan kanssa mennä omia teitään ja me "tytöt" kiertelemme kaikessa rauhassa vaatekauppoja. ;) Tosin poika ei kovin hyvin rattaissa enää viihdy, vaan haluaa jo itse kävellä ja juoksennella... En sitten tiedä, että helpottaako vai vaikeuttaako rattaista luopuminen kauppareissuja! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä ei nyt ihan täysin tänne välttämättä kuulu, täältä kärryt kuitenkin bongasin joten jos joku tietää niin saa vastailla.

 

Olenko ymmärtänyt oikein, että Baby Jogger City Select rattaisiin saa adaptereilla kiinnitettyä kaksi maxi cosin cabriofix turvakaukaloa?

 

Muutenkin jos jollakin on kokemusta ko. rattaista kaksosilla niin kertokaa ihmeessä! :)

 

Vaikuttaisivat ihan käteviltä, tähän asti olen katellut vain vierekkäin istuttavia malleja, mutta kun noin kätevän oloiset peräkkäin istuttavat niin mikä ettei. Kaupungillakin paremmat työnnellä kun eivät niin leveät.

 

Myöskin jos joku tietää, että onko jossain päin suomea jossain liikkeessä näitä kärrejä kokeiltavissa niin info otetaan mielellään vastaan. Muutenkin kaikki näihin rattaisiin liittyvä tieto on plussaa!

 

Matkiksiksi siis nämä tulisivat, vaunuina meillä Hartanin ZX II:t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on matkarattaina Baby Joggerin City Mini tuplat joten en osaa vastata sulle tuohon kysymykseen mutta muuten liputan kyllä Baby Joggereiden puolesta. Meillä on vierekkäin istuttava malli joka mahtuu kyllä kaupassakin normileveästä turvaportista, ovat näppärät kääntää ja kevyet nostaa, kuljettaa ja kasata. Laatu on hyvä ja materiaalit kestäviä ja vaunuilla on tosi pitkä takuu. Meidän BabyJoggerit on ostettu Espoon Lastentarvikkeesta joten sieltä tai muista Lastentarvikkeista kannattaa kysellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin tänään EasyWalker Duot, musta ratasosa ja kaksi tummanruskeata koppaa. Vielä adapterit ja kaukalot, niin setti on valmis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt ollut pari kuukautta käytössä EW duot mustalla rungolla ja hopean värisillä kopilla ja en voi kyllä muutakun kehua! kopat nyt ei mitään ihan mahdottoman kauaa mee, mutta sen aikaa nyt kuitenkin että lapset on niin vanhoja että voidaan siirtää rattaisiin. :girl_smile: Matkarattaina meillä on toiminut Cosatton you2 rattaat ja sen lisäksi että ne on ehkä maailman söpöimmät rattaat niin ne on kyllä myös tosi hyvät! :lipsrsealed:Ja niissä on se ihana leecemakuupussi missä lasten on hyvä ja lämmin köllötellä talvella :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now