Sign in to follow this  
Followers 0
Monalisa

Orlando, Florida

12 posts in this topic

Onko kellään kokemusta? Me ollaan lähdössä parin viikon päästä 3v ja 1v kanssa. Kaikki vinkit shoppailu, ruokailu, nähtävistä paikoista otetaan kiitollisena vastaan. "Mikkimaa" on tietenkin ihan must, mutta mitä muuta kivaa siellä on??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin kaksi vuotta sitten Floridassa loka-marraskuussa vähän pidemmällä reissulla (1,5kk) ja poikamme oli silloin 1v. Matka meni aivan ihanasti, lähtisin vaikka heti uusiks. :)

Ostoskeskuksissa oli helppoa lapsen kanssa, altailla uitiin ja ilma oli ihanteellinen silloin loppusyksystä. Ravintoloissa oli aina huomioitu lapset hyvin, muistaakseni lastenistuimia oli hyvin saatavilla ja matkarattaat oli tietty myös aina mukana. Lapselle reissuruokaa ja vaippoja pakkasin jo Suomesta jonkin verran mukaan, mutta ihan hyvät valikoimat sielläkin oli.

Me käytiin miehen kans Key Westissä kahdestaan, mun äiti hoiti poikaa silloin kahden päivän ajan. Mutta ei sekään ois ollut ongelma ottaa lasta mukaan, tosin ajomatka oli aika pitkä. Disney-kohteet jätettiin väliin, koska lapsemme oli vielä niin pieni ja olen aiemminkin niissä jo käynyt.

Hyvää matkaa! Ihana paikka! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole matkustanut kyseiseen kohteeseen lasten kanssa mutta ehdotan oman auton vuokrausta kun liikutaan lasten kanssa. Lempiostoskeskus oli hieman turistialueen ulkopuolella, the Florida Mall. Itse vietettiin melkein viikko Universal Studiosilla mutta se on ehkä hieman isommille lapsille sopiva. Sea World olisi varmaan näkemisen arvoinen kokemus myös teidän lapsille! International Drivellä olevat ruokapaikat on ainakin tosi perus ettei kyllä varmaan löydy mitään huikean hyvää ravintolaa. The Pointe Orlando ostosrykelmän yhteydessä on pari paremman näköistä ravintolaa missä ei käyty mutta jäi itseä mietityttämään. Ja kukaan ei tosiaan kävele sielä joten varautukaa tuijottaviin katseisiin jos jonnekkin kävellen olette matkalla. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Parin viikon päästä voin jakaa muillekkin kiinnostuneille omia kokemuksia. Huomenna lähdetään, jee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mall at Millenia on hieman fiinimpi ostari kuin Florida Mall. Vuokra-auto on kyllä näppärä (vaikka mun mielestä on suht kallis vakuutuksineen). Disney on ihanalipsrsealed.gif

Jenkeissä on Suomeen verrattuna surkea valikoima vauvan/lastenruokia. Vaipat saman hintaisia.

Edited by Maximus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tulossa reissu Floridaan, tyttö silloin 10kk. Miten vauvan ruoat, minkälaisia valikoimia? Uskaltaako kasviksista tehdä itse? Miten pitkästä lentomatkasta selviytyy pikkusen kanssa?

 

Auto vuokrataan lentokentältä, saakohan vuokrattua lastenistuimia ja mihin hintaan? Kaikki vinkit tervetulleita. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tulossa reissu Floridaan, tyttö silloin 10kk. Miten vauvan ruoat, minkälaisia valikoimia? Uskaltaako kasviksista tehdä itse? Miten pitkästä lentomatkasta selviytyy pikkusen kanssa?

 

Auto vuokrataan lentokentältä, saakohan vuokrattua lastenistuimia ja mihin hintaan? Kaikki vinkit tervetulleita. :girl_smile:

 

Mun kokemuksen mukaan siellä oli ihan hyvät valikoimat lasten ruokia. Itse asioitiin Wal Martissa ja niiltä löytyi ainakin tosi hyvä valikoima ja hyvin maistui lapsellekkin. Ja miksi kasviksista ei uskaltaisi itse tehdä? Niitäkin oli hyvät valikoimat, joten varmasti sekin onnistuu. Lentomatka onkin sitten asia erikseen. Omalla kohdallani se vaatiin paljon pinnaa ja paljon viihdykettä :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitkät lentomatkat vähän aina mietityttää omalla kohdalla pienten kanssa matkaa lähtöä, vaikka määränpää olisikin ihana...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa, että myydäänkö floridassa ihan Nan:in korviketta? Kun ymmärtääkseni monessa maassa myydään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips  :) Onko kukaan viime aikoina ollut pienten lasten/vauvojen kanssa Floridassa? Meillä mietitään tällä hetkellä matkaa/risteilyä viisivuotiaan & viisikuukautisen kanssa elo-syyskuussa 2013...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa kyselen kun täällä jo aiemminkin että saakohan Floridasta Nan-korviketta (tai samaa eri nimellä?)? Nestlen tuote kun on niin voisi olla... Matka Floridaan tammi-helmikuulle varattuna ja lapsi silloin 7-8 kk . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin tammikuussa 3 vk Floridassa. Lensimme New Yorkin kautta ja lennot menivät hyvin 4v. ja 1v. kanssa. Vuokra-auto oli luonnollisesti käytössä ja siitä ei ole muuta moitittavaa kuin törkeän kalliit hinnat lasten istuimista, jotka olivat surkeita. Halvemmalla olisimme päässeet ostamalla uudet istuimet kaupasta.

Kävimme myös Walt Disney Worldissa ja majoituimme teemahotelliin. Meillä oli omat eväät mukana tuolla, koska perheessä on ruoka-aineallergisia. Hyvin selvisimme kahden yön reissun, kun hotellihuoneeseen sai mikron (pieni jääkaappi oli valmiina). Isompi lapsi ja mies olivat iltamyöhään puistossa, mikä olikin otollisin aika päästä nopeasti laitteisiin. Päivällä olisi joutunut pahimmillaan jonottamaan yli tunnin tiettyihin kohteisiin. Onneksi lippuun sisältyi 3x oikeus ohittaa jono, mitä hyödynsimmekin lempikohteissa. Oli kyllä ihana kokemus perheen pienelle prinsessalle.

Meillä oli taaperolle omat ruoat ja maitojauheet mukana juurikin allergioiden vuoksi, joten en katsonut Nan:in saatavuutta. Taisi sitä kyllä olla. Maidot näyttivät siellä olevan enemmän jauhemuodossa ja vettä saa sekoitukseen ostaa jopa vauvoille sopivassa muodossa. Soseita oli ihan hyvin tarjolla kaupoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0