Elena

Kauanko kesti yrityksen/tjottailun alkamisesta plussaamiseen?


305 posts in this topic

Ajattelin tehdä tällaisen äänestyksen. En ainakaan selaamalla löytänyt täällä jo tällaista samantyyppistä galluppia. Tarkoitus olisi kysellä ensimmäisen lapsen plussaamisesta. :) Eli vastatkaa ensimmäisen plussaamisen perusteella riippumatta siitä, menikö raskaus kesken. Kiitos! :)

 

Niin ja saa täällä toki keskustellakin aiheen ympäriltä, kestikö lyhyemmän/pitemmän aikaa kuin oletitte jne.

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni toukokuussa 2008 jätettiin pillerit pois ja kesäkuussa mulla oli vikat menkat ja seuraavassa kuussa tein jo positiivisen raskaustestin. Syyskuussa raskaus meni kesken.

 

Mulla ehti tulemaan keskenmenon jälkeen kahdet menkat ja sain plussan uudestaan.

 

Nyt esikoisen jälkeen jätettiin ehkäisy tän vuoden maaliskuussa pois ja toissapäivänä kävi tärppi. Ajattelin et tärpin saamiseen olis mennyt pidempääkin, sillä mun kierrot synnytyksen jälkeen on ollut tosi epäsäännölliset ja kaiken lisäksi imetän muutaman kerran päivässä esikoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en jotenkaan osaa ajatella niin, että keskenmennyt raskaus eli tuulimuna olisi ollut se meidän plussaus eli tavallaan yritysvaiheen onnellinen päätös.

 

Mulle eka plussaus tuli siis kolmannella yrityskierrolla viime lokakuussa, mutta meni kesken ja seuraavan kerran plussasin maaliskuussa. Välissä kaavinta, menkkojen odottelua ja sit oltiin välillä eri maissa töiden vuoksi.

 

muoks: en siis vastannut galluppiin, jotta en vääristä sitä, mutta olisin siis vastannut tuon 8-11 kk en 3 kk.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvahaaveita on toki ollut pitkään, mutta esikoinen sai alkunsa pillereiden lopettamisen jälkeen ensimmäisestä varsinaisesta kierrosta! Ja kuukautiset pillereiden lopetuksen jälkeen tulivat aikalailla tarkalleen tasan kuukauden kuluttua viimeisen pillerin nielemisestä! No, samoin kävi tämän tulokkaan kanssa... täysin sama kaava! :girl_haha: Eli ihanan nopeasti on tärpännyt ja se on ollut meille onnellinen yllätys, sillä minulle on aiemmin lääkärit ennustaneet vaikeuksia raskautumisessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yritys kesti 10kk ennen ensimmäistäkään plussatestiä jonka tulos köllii edelleen mahassa :) ja aika tuntui menevän hitaasti, vaikka tiesi että on monia joilla se tuntuu äärettömän hitaalta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys tuotti tulosta viidennellä kerralla. Joka kuukausi olin tunnistanut oviksen ja yritys oli ollut hyvin aktiivista.

 

Vaikka kuukausia ennen plussaa ehti kulua vain neljä, vastasin, että plussaaminen tapahtui melko hitaasti. Koin asian näin, sillä olin tajunnut sairastavani endometrioosia ja olin hyvin epätietoinen, voisinko koskaan ylipäänsä raskautua luonnollisesti. Koska endometrioosi on tauti, joka pahenee kuukausi kuukaudelta, aloin aivan tosissani pelätä, että me jäädään pian lapsettomiksi, jos aikailen hoitoon hakeutumisen kanssa. Olin lisäksi hyvin monesta ulkomaisesta lähteestä lukenut, että jos terveet ihmiset eivät onnistu kolmen ekan kuukauden aikana aktiivisesta yrityksestä huolimatta, niin jo tuossa vaiheessa on syytä epäillä jotain häikkää. Kävin sitten vyöhyketerapiassa ja saman tien tärppäsi. Helpotus oli suuri ja nyt jälkeen päin jopa hieman nolottaa, että tavallaan ylireagoin, vaikka yritystä oli takana noin lyhyt aika. Tästä huolimatta vyöhyketerapiaan meno oli erittäin hyvä päätös, sillä voihan olla, etten olisi vieläkään plussannut ilman sitä. En voi tietää, vaikeuttiko endometrioosi oikeasti raskaaksi tuloa, vai oliko kyse vain sattumasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marraskuussa aloitettiin enemmän tai vähemmän tjottailu-meininigillä ja helmikuussa katsottiin vähän tarkemmin parhaita päiviä. Plussa napsahti tästä helmikuun kierrosta. Tosi helposti omasta mielestä kävi, oon aina ennen ihmetellyt, että miten joku pystyy tulemaan vahingossa raskaaksi, mutta eipä tuota oo kyllä enää vaikea uskoa.

Edited by Kaybay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syksyllä 2008 jätin pillerit pois. Aluksi odoteltiin kuukautisia 3 kuukautta, talvi oli raskas läheisen menehtymisen vuoksi, eikä yritystä ollut juurikaan. Kesällä alkoi helpottamaan, mutta pahemmin ei yritetty. Viimeiset kuukautiset ennen positiivista raskaustestiä olivat juhannuksena, loppukesästä aloin testaamaan kun niitä ei kuulunut. Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, enkä oikeastaan edes olettanut olevani raskaana, mutta plussa tuli elokuussa. Eli semmoinen kymmenen kuukautta pillereiden pois jättämisestä se plussa sitten tuli. Ja tuli nopeammin kuin olin odottanut, kun tosissaan kierto ollut aina pitkä ja epäsäännöllinen ja yritystä sen verran harvakseltaan. Nyt se plussa nukkuu tuolla mun sängyllä lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin toivottu plussa 7. yk:sta. Aikaa tähän kului n. 8 kk ja yrityksen aikana kiertojen pituuksissa oli vaihtelua. Odottavan aika tuntui todella pitkälle ja monenlaisia tunteita ja pettymyksiä piti käydä läpi, mutta näin jälkikäteen tuntuu, että raskaaksi tuleminen tapahtui kuitenkin melko nopeasti ja ongelmitta. Plussa saatiin sellaisesta kierrosta, jolloin yritystä oli selvästi aikaisempia kiertoja vähemmän ja stressitasokin varmasti matalampi.

 

Onnea yritykseen kaikille plussaa vielä odottaville girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin eka plussa 8kk yrittämisen aloittamisesta. Vastasin, että tärppi tapahtui melko nopeasti, sillä plussa tuli melko yllätyksenä, kun olin jo varautunut muutaman kuukauden päästä siitä hakeutumaan tarkempiin tutkimuksiin (monirakkulaiset munasarjat, pitkät ja epäsäännölliset kierrot yms.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

vastasin nyt tosikon kohilta eli ekasta kierrosta ja testissä näky vasta kun menkat oli myöhässä ja sillonkin haaleena haamuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta plussa pärähti tikkuun toisella kierroksella pillereiden pois jättämisen jälkeen. Eli varsin nopeasti etenkin kun 10v pillereiden syömisen jälkeen ajattelin että vuosi voi hyvinkin mennä.

 

Kakkoskierroksella menikin sitten aikaa enemmän, yli vuosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen yhdet menkat ja sitten tuli yllättävän nopea plussa, josta tyttö syntyi.

 

Mua yllätti oikeastaan nopea plussa siksi, että olen joskus elänyt parisuhteessa ilman ehkäisyä puolitoista vuotta "tulee jos on tullakseen"-meiningillä ja ei tullut silloin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat raskaudet saivat alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta.

 

Ekassa oli ollut puolisen vuotta pillereiden lopettamisesta, mutta yrittämistä ei aloitettu heti. Toisessa ei ollut hormonaalista ehkäisyä taustalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En olisi ikinä uskonut, että plussa tulee ensimmäisestä yrityskierrosta. Oletin, että muutama kuukausi sentäs tätä ensimmäistä pitäisi tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi :). Kierto alkoi tjot-meiningillä, mutta sitten huomattiin "tjottailun" lipsuvan jokatoiseen päivään, eli yritystähän se käytännössä oli.

 

Oltiin tosi yllättyneitä ja tein läjäpäin testejä plussausta seuraavien viikkojen aikana. Olin epäillyt itselläni olevan endo ja kierrot olivat olleet ihan mitä sattuu niin en olisi ikinä uskonut tärppäävän niin pian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätin e-pillerit pois 05/08 ja sen jälkeen oli yritystä, tjottailua, välillä joku kierto ehkäistiin lähes kokonaan, taas tjottailtiin, yritettiin... Viime kesänä lääkärit alkoivat sanomaan, etten tulisi raskaaksi ilman hoitoja ja raskauden todennäköisyys olisi erittäin erittäin pieni, lähes mahdoton. En ovuloinut ja pco paheni ym. Endoakin ruvettiin epäilemään ja toiveet oli aika heikot. Sitten teinkin yllättävän luomuplussan 04/10 eli 1v. 11kk. meni pillereiden lopettamisesta plussaan. Mä luulen, että tuo plussa tuli vain ihan luonnon oikun kautta, eli jostain syystä ovuloin, vaikka en sitä kai ollut tehnyt edellisissä kierroissa. Nyt mennään jo 16. viikolla tämän pienen ihmeen kanssa :lipsrsealed:

 

Kyllähän tuohon plussaan meni kauan, monia katkeria tunteita on ehtinyt olla, kateutta muita plussanneita ja synnyttäneitä kohtaan ym. Toisaalta olen onnellinen, että plussa tuli kuitenkin yllätyksenä, kierron tuloksena, jossa en juuri jaksanut enää stressata asiasta ja odotin jo sitä vaihetta, että päästäisiin joskus niihin hoitoihin saakka. En kuitenkaan olisi uskonut vielä yli 2 vuotta sitten, että siihen plussaan menisi kuitenkin niin kauan aikaa, mutta lääkäreiden mielipiteiden takia toisaalta tämä tulikin sitten aika helpolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joulukuussa ehkäisy jätettiin kokonaan pois ja huhtikuussa tuli viimoiset kuukautiset. Silloin odottavan aika tuntu äärettömän pitkältä, mutta jälkeenpäin ajateltuna tuohan on tosi lyhyt aika ja nopeesti se menikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkäisy lopetettiin 02/2010. Eka kierto välteltiin tärppipäiviä, kun halusin nähdä tuleeko menkat normaaliin aikaan. Toisen kierron aikaan oltiin ihan normaalisti mutta ei tärpännyt ja kolmannesta (eli käytännössä toinen yrityskierto) tuli plussa tikkuun. Minua pelotti etukäteen hirveästi, että jos onkin jotain vikaa ja joutuu hermoja raastaviin tutkimuksiin ja mahdollisesti hoitoihin. Stressasin asiasta (oman pääni sisällä ja pari kertaa mainitsin peloista miehelle) melko kovasti vaikka mitään viitteitä ei tuollaisesta ollutkaan. Ainoa syy ehkä oli uusimman pillerimerkkini aiheuttamat erittäin epäsäännölliset kierrot, ilman pillereitä kiertoni on ollut aina kellontarkka. Siksikin yllätyin kovasti (iloisesti!) että plussa tärähti noin nopeasti!

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritys alotettiin 07/07, plussa tuli 12/08, eli vähän vajaa 1,5 vuotta meni.

 

Aktiivista yritystä koko ajan, mulla on pitkät ja epäsäännölliset kierrot, plussa tuli clomien avulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virallisesti yritys aloitettiin n. 11/09 mutta sitä ennenkin oltiin välillä ilman ehkäisyä, plussan testasin 06/10. Nyt toivotaan parasta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

9kk tjottailusta/yrittämisestä meni ennenkuin pärähti plussa ruutuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulokset on aika yllättäviä, vaikka jotain tän tyylistä ounastelinkin. Mutta silti mut yllätti se, miten monet on raskautuneet alle kolmessa kuukaudessa yrityksen/tjottailun alusta. Tosi iso prosentti vastanneista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now