Elena

Kauanko kesti yrityksen/tjottailun alkamisesta plussaamiseen?


305 posts in this topic

Oltiin vuosi ennen plussausta ilman ehkäisyä. "Kunnollinen yrittäminen" eli tikuttelu, päivien laskeminen ym. alkoi huhtikuussa eli 4-5kk kesti ennen kuin tärppäsi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä kierrosta. Olimme ajatelleet, että siihen menee 6-8 kk, joten yllätys oli aikamoinen.

 

edit. ja ikää on molemmilla mittarissa 30v.

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätän vastaamatta itse gallupiin koska katson että tilanne esikoisen kohdalla ei ole sama mitä tokan kohdalla, johtuen suuresta a ) suuresta ikäerosta b ) eri isästä lapsilla c ) lapsettomuusdiagnoosista ennen toista lasta

 

Eli esikoinen on aikoinaan tärpännyt erittäin nopeasti, 2. yrityskierrosta ehkäisyn pois jäätyä. Olin itse nuori ja terve, 18-vuotias, eikä omalta osalta myöhempään lapsettomuuteen vaikuttaneet asiat olleet vielä kehittyneet (PCO, mahdollinen tukossa oleva munanjohdin, endometrioosiepäilyt).

 

2. raskaus sai alkunsa 4. yrityskierrosta kierukanpoiston jälkeen, 9 vuotta esikoisen tärppiä myöhemmin, nykyisen miehen kanssa. Tämä raskaus meni kesken viikolla 6+5 .

 

3. raskaus: edellisen raskauden jälkeen, sitkeästä yrityksestä (myös km kiertoa seuranneena kuukautena) huolimatta, ei mitään kuulunut vuoteen. N. vuosi keskenmenosta saimme lapsettomuusdiagnoosin lapsettomuusklinikalta/lääkäriltä, minulla nuo yllä mainitut ja mieheni diagnoosi oli oligoastenoteratozoospermia (eli kaikissa testatuissa kohdissa ongelmia). Luomuplussa kaikesta huolimatta pätkähti testiin 02/08, n. 1,5 vuotta keskenmenosta ja lähes 2 vuotta ehkäisyn pois jättämisestä. Tämä plussa piti ja 09/08 syntyi ensimmäinen yhteinen lapsemme nykyisen mieheni kanssa.

 

Tyttäremme syntymän jälkeen emme ehkäisyä käyttäneet (johtuen noista diagnooseista) ja vaikka kuukautiset alkoivat muutaman kk sisällä synnytyksestä, ei mitään kuulunut ennen 04/10 tehtyä yllätysplussatestiä (piti olla tyttöjenilta ja testasin varmuudenvuoksi sitä ennen, useemman päivän ennen oletettujen kuukautisten alkamispäivää...).

 

 

4. raskaus sai siis alkunsa n. 1,5 vuotta yrityksen aloituksesta.

 

Koemme itsemme kaiken kokemamme jälkeen äärimmäisen onnekkaiksi ja olemme todella kiitollisia molemmista lapsistamme (minä tietysti myös esikoisestani), vaikkei tämä nuorempi olekaan syntynyt vielä. Vaikka huonosti kävisi, olemme silti tämän nuorimmankin vanhempia :)

Lapsettomuus ja sen aiheuttama suru ei häivy kokonaan mielestä koskaan vaikka lapsia on saatukin joten molemmat lapsemme ovat meille suuria lahjoja ja arvossa mittaamattomassa.

Edited by Sleeping Sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat raskaudet on saaneet alkunsa heti ensimmäisestä yrityskierrosta. Ehkäisynä kumpaakin ennen ollaan käytetty kondomia. Kyllähän nopea plussaaminen on tullut yllätyksenä, vaikka toki sitä on toivottukin. Tämän toisen kohdalla ajattelin että kun ensimmäinen tärppäsi niin helposti, niin pakkohan nyt on oltava vaikeampaa. Mutta ei näköjään ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

onpas monella tärpännyt nopeasti.

 

meillä saatiin eka plussa 1,5 vuoden yrityksen jälkeen lapsettomuushoidoilla -> keskenmeno. tästä puolen vuoden päästä saatiin poika alulle. eli kaksi vuotta. kolmatta raskautta tehtiin kanssa se pari vuotta, inseminaatiolla sitten tärppäsi.

äänestin vahingossa 2,5 vuotta. piti äänestää 2 vuotta. äänestin uudelleen, tällä kertaa oikein. eli 2 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni ehkäisyn poisjätöstä ensimmäiseen plussatestiin melkein päivälleen 2kk, kaksi kiertoa. Ihana yllätys oli, että tärppäsi niin nopeasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätettiin tammikuussa ehkäisyrengas pois, odotettiin ekat omat kuukautiset kondomin kanssa ja sitten heti tärppäsi, tosi meni kesken. :girl_sad: Keskenmenon jälkeen odotettiin myös yhdet kuukautiset ja sitten taas jo tulinkin raskaaksi! :girl_in_love: Eli todella hedelmällisiä taidetaan olla! En olis kyllä ikinä uskonut, että se käy meillä näin nopeasti, kun on lukenut kaikkia juttuja. Auttoi todella paljon pääsemään yli tuosta keskenmenostakin, kun tulin pian uudelleen raskaaksi. Varmaan surisin edelleen masentuneena menetettyä vauvanalkuani, jos ei olisi uusi vauva tulossa. :lipsrsealed:

Edited by cloudberry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhtikuussa jätettiin ehkäisy pois ja syyskuussa tärppäsi. Kesäkuukausina oli paljon menoa/vieraita (eriyisesti aina oletetun ovulaation aikaan) joten yritysrauhaa ei juuri ollut ennen elokuuta. Toisaalta voidaan siis sanoa että eka kierrosta onnistui. Oireita kerkesin kyllä kuvittelemaan koko kesän ajan aina ennen kuukautisien alkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me alettiin viime lokakuussa yrittämään, tämän vuoden maaliskuussa jäi ekat menkat pois ja kun ne oli melki pari vkoo myöhäs, niin plussasin. Kyllä se ehkä vähän tuli nopeesti ja yllätyksenä, kun olin jo ehtinyt ajatella, että v*tut meille mitään vauvaa tuu, et on jotai muuta vikaa, ku menkat myöhäs..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tjottailu alkoi maaliskuussa ja nyt syyskuussa tuli plussa. Tärppipäivät oli tuossa kuun vaihteessa. Nyt tuntuu ihan sopivalta ajalta, mutta kyllä ehti epätoivokin käydä kylässä varsinkin kun tuntui että ympärillä osa plussaa heti alkuunsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmat raskaudet alkaneet tosi helposti - tärppi kävi ekasta yrityksestä molemmissa. Esikoista yrittäessä jätettiin ehkäisy pois kesäkuun08 alussa ja tein positiivisen testin kesäkuun08 lopussa. Nyt tästä raskaudesta ehkäisy jätettiin pois syyskuun10 alussa ja tein positiivisen testin nyt syyskuun10 loppupuolella. Eli heti on molemmat tärpännyt.

 

Ollaan tosi kiitollisia että meillä on käynyt näin - lähipiirissä ollaan "saatu" seurata tilannetta jossa lasta yritetään monta vuotta. Sellainen tilanne voi käydä kyllä todella rankaksi :( En pysty edes kuvittelemaan niitä turhautuneisuuden tunteita.

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kesti 3kk ja jo sen aikana ehdittiin jo huolestuakin. Kouluopetuksista valistuneina ajateltiin, että suunnilleen samoilla saunanlauteilla istumisen pitäisi pistää hommat pyörimään :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä jätettiin kortsu pois välistä ja samana päivänä laskeskelin et kas, mulla tais olla ovis. Ja heti tärppäs:girl_impossible::lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ekassa tasan 1,5v. Ihan hyvin nappasi, ottaen huomioon ehdottoman lapsettomuustuomion jonka saimme ennen sitä.. Toisessa menikin sitten 5v, mutta kolmannessa vain 5vko (tais siis 5vko synnytyksestä olin jälleen raskaana, eli ei sitä kolmosta ehditty tehdä kuin reilu viikko).

 

lisätään vielä, että luomuja ovat siis kaikki. taustalla pcos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätin ehkäsyrenkaan pois kesken kierron ja seuraavia kuukautisia ei sitten tullutkaan, joten vähän liiankin helposti tapahtui. Tosin tämä ensimmäinen raskaus päättyi sitten keskenmenoon rv 8+

 

Kaksi seuraavaa sitten lähtivät mukaan ensimmäisestä yrityskierrosta, kuten myös tämä kolmaskin, jota odotetaan syntyväksi nyt joulukuussa. Raskautuminen ollut yllättävänkin helppoa kun ottaa huomioon että minulla on ollut aina rusaasti ylipainoa BMI >35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jätin ehkäisypillerit pois heinäkuun alkupuolella ja heinäkuun lopulla vauva ilmoitti tulostaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmisen kuukautta pillereistä luopumisen jälkeen tuli raskaustestiin plussa. Todella nopeaa toimintaa, koska hyvin kivuliaista kuukautisista ja muista alavatsan vaivoista johtuen ajattelin, ettei kaikki ole ihan kohdallaan. Olin siis varautunut paljon pitempään odotteluun sekä tarvittaessa hoitoon hakeutumista. Mutta parempi näin. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä aloitettiin yritys 11/2009 ja nyt lokakuun alussa tuli ensimmäinen plussa. Mulla oli PCO ja epäsäännölliset menkat. Clomien ja metujen avulla saatiin plussa aikaiseksi.

 

Välillä tuntui plussan odottaminen todella pitkältä ja raastavalta, mutta nyt aika ei enää tunnu niin mahdottoman pitkältä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan minäkin nyt huvikseni. lipsrsealed.gif

 

Esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta kesäkuussa 2005 söin viimeset e-pillerit plussatestin tein 25.9.2005. Nyt hormoonikierukka poistettiin 9.6.2010 ja plussatesti lävähti 25.8.2010. Oltiin varauduttu että saamme kakkosta työskää pitkään,itse varaudun vähintää 8 kuukauden yrittämiseen. Tosi yllätyksenä tuli tämä plussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todellakin yllättävän nopiaa, pillereita syöty monia vuosia, elokuussa jätin pois ja plussa tuli 29.10, yli ts. yk2:sta :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitimme yrityksen 09/09 ja plussan saimme 10/10. Välillä tuntui kyllä hyvin pitkältä ajalta odottaa sitä plussaa..Enkä meinaa millään uskoa, että nyt se on sitten tullut :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä olin varustautunut pitkään työstöaikaan, mutta tärppäs heti... nyt pitää vaan toivoa, että pikkuinen pysyykin mukana ja kaikki menis hyvin loppuun asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen sai alkunsa toisesta tjot-kierrosta (takana n.6 vuotta e-pillereiden syöntiä), toinen ja kolmas ekasta tjot-kierrosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olimme henkisesti valmistautuneet pitkään yritykseen, kun mulla oli ikää jo 35 vuotta aloittaessamme. Mutta puolen vuoden päästä tuli plussa, eli olimme ihan positiivisesti yllättyneitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now