Elena

Kauanko kesti yrityksen/tjottailun alkamisesta plussaamiseen?


305 posts in this topic

Olin varautunut siihen, että yrittäminen saattaa kestää, kun kierrot oli mulla 28-46 tai jotain sinnepäin. Toisesta kierrosta kuitenkin tärppäsi. Kp 38 tein plussan, pärähti tikkuun saman tien. Viikkoa ennen oli tullut vielä nega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmannesta kierrosta tärppäsi :) Pillereitä olin syönyt sitä ennen 7 vuotta. Olin kyllä varautunut odottelemaan pitempään, mutta hyvä tietysti näin :) Esikoinen siis tulossa ja toivottavasti pysyy matkassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Mies ei ollut oikein uskoa silmiään kun testi näytti plussaa samantien  :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vastasin esikoisen osalta. Silloin kesti 5kk ja oli mielestäni aika nopeaa toimintaa. Tästä toisesta tärppäsi ekasta kierrosta, vaikken olisi ikinä uskonut, kun puuhastelu ajoittui pari päivää ennen ovista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin viimeisen pillerin 23.7. ja plussa tuli 19.8., eli yksiäkään "omia" kuukautisia ei ehtinyt olla välissä. Mulla on toinen munasarja poistettu kystan takia, ja silloin epäilivät ja varoittelivat, että kannattaa varautua pitkään yritysaikaan, kun sen aika on. Oli varauduttu, ja "pikkusen" plussa yllätti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatin pillerit pois syyskuun lopussa, mutta yritys aloitettiin vasta tassa kuussa. Etta periaatteessa ekasta yk:sta. Tuli todella yllatyksena, koska makuuhuoneessa puuhasteltiin tasan kerran 2-3 paivaa ennen ovista (jos siis merkeista bongasin oikean hetken)....Asutaan eri maissa ja miehen lyhyesta viikonloppuvisiitista suurimman osan vei matkustaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toukokuun lopussa hormoniehkäisy pois, kesäkuun lopulla alkaa tjottailu ja lokuun lopussa plussa. tosin pari viimeistä kiertoa ei ollut enää tjottailua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä plussasin heti molemmilla kerroilla. Eli oikeastaan ei ehditty yrittääkään. Vastasin, että tärppi tuli melko nopeasti. Olin kuitenkin ollut varautunut odottelemaan minimissään jokusen kierron, kun olen paljon lapsettomuudesta, yrittämisestä ym. lukenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi vuotta ja kaksi kuukautta, tosin välissä oli yksi tuulimunaraskaus. Nyt toivotaan hurjasti että raskaus jatkuisi onnellisesti loppuun saakka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskustelimme miehen kanssa kolmannen yrityksen aloituksesta 13.11.10 ja ehkaisyn posijattamisesta. Tuumasta toimeen ja plussa tuli valtavana yllatysena 1.12.10... :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin vikan pillerin 30.9. ja kaksi luomukiertoa ehti välissä tulla ennen kuin kolmannella tärppäsi. Minusta se oli melko nopeasti, etenkin kun ihan hirmuisen aktiivisesti ja otsa kurtussa ei varsinkaan kahdessa ekassa kierrossa edes koitettu ajoittaa yritystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin nyt uudelleen tämän raskauden perusteella, kun edellinen meni alkuvaiheessa kesken. (Ekaan plussaan meni aikaa 7 kk)

 

Eli tähän toiseen plussaan meni vuosi aikaa tjottailun/yrityksen aloittamisesta, aloitimme 01/10 ja plussasin 01/11. Nyt toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin 8/10 ja plussa tuli jouluna 2010. Mukavan pian siis.

 

Niin, ja en oo vieläkään hoksannu et mitä tuo tjottailu tarkoittaa? Vai onko se vaan hienompi sana jollekkin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitettiin 8/10 ja plussa tuli jouluna 2010. Mukavan pian siis.

 

Niin, ja en oo vieläkään hoksannu et mitä tuo tjottailu tarkoittaa? Vai onko se vaan hienompi sana jollekkin?

 

Tjottailu= tulee jos on tullakseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plussasin neljä kuukautta pillerien lopettamisesta, tosin parin ekan kierron aikana "yrityksessä" ei otettu huomioon ajoitusta tms, ja vasta tärppikierrolla mukana ovistestit ja greippimehu, liekö sillä sitten vaikutusta tai ei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulun siihen onnelliseen joukkoon, kenen plussat on tulleet molemmilla kerroilla ensimmäisestä kierrosta. :lipsrsealed: :lipsrsealed:

 

Mäkin oon kyllä melko yllättynyt noin korkeasta tuloksesta 0-3kk-ryhmälle, koska esim. monilla kavereilla on kulunut kyllä pidempi aika siihen plussaan ja joku vielä odottaa omaansa. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika tarkkaan kaksi vuotta meni yrityksen aloittamisesta plussaamiseen. Aloitettiin yritys 10/08, 12/08 kohdunulkopuolinen raskaus ja plussa 1.12.2010. Mun raskautumisenmahdollisuus on selvästi siis kahden vuoden välein marraskuun kierrosta wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista tehtiin aika tarkkaan kaksi vuotta. Toiselle annettiin mahdollisuus tulla heti, kun on tullakseen, eli ei otettu ehkäisyä käyttöön esikoisen syntymän jälkeen. Tähän toiseen plussaan meni 2v 10kk tjottailun aloituksesta ja noin 2v 4kk säännöllisten menkkojen alkamisesta.

 

Mulla on oireiden perusteella diagnosoitu endometrioosi viime joulukuussa, sitä ennen meitä ei ole tutkittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni vuosi. Talvivauvaa toivottiin, ja talvivauva näyttäisi olevan tulossa, jos kaikki menee hyvin. Meidän yritysaikana useampi kaveri on ehtinyt tulla raskaaksi ja synnyttääkin, joten jospa nyt olisi meidän vuoro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätin pillerit pois 15.3 ja positiivisen raskaustestin tein 13.4 eli heti ensimmäisestä kierrosta tulin raskaaksi. Olimme varautuneet pidempäänkin odotukseen, joten plussa tuli mielestäni todella yllättävän nopeasti. Ihana yllätys se kuitenkin oli! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now