Sign in to follow this  
Followers 0
P.L.

Pariisi ja Disneyland

14 posts in this topic

Joulukuussa lähdetään :girl_dance: Pariisin hotelli sijaitsee suht ytimessä, yhden metropysäkin päässä Louvresta ja Disneylandissä majoitutaan hotelli New Yorkiin.

 

 

Kaikki kiinnostaa aina rattaiden kanssa liikkumisesta ruokailupaikkoihin ja must see lapsikohteisiin talviaikaan. Pariisissa olen ollut kolmesti aiemmin ja Disneylandissä myös, mutta ikinä en talvella tai näin pienten lasten kanssa... Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jei, tää kiinnostaa muakin! Pariisi on mun suuri rakkaus ja lasten kanssa sinne suunnataan ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin, huhtikuisen matkan kun perui tuhkapilvi :girl_cry2:

 

Mä oon lukenut, että pariisin metrossa ei ole kuin portaita, joten rattaiden kanssa kulkeminen on kuulemma haastavaa. Itse en ole metroa ko kaupungissa käyttänyt koskaan. Suhtautuminen lapsiin muualla on kuitenkin ilmeisesti todella hyvää ja leikkipuistojahan sieltä löytyy. Tosin joulukuinen sää voi olla kurja :girl_sigh:

 

Mä oon miettinyt noita hotelleja...saako Penny udella mihin hotelliin päädyitte? Ne kun on usein pieniä ja ahtaita :girl_sigh:

 

Kertokaahan kokemuksia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metrossa tosiaan on portaita ja paljon, mutta en koe sitä hankalaksi, kun matkassa kuitenkin kaksi aikuista ja erittäin kevyet matkarattaat. Metrolla kulkeminen on mun kokemuksen mukaan Pariisissa superhelppoa.

 

Majoitutaan Hotel Montholoniin, joka on melko vaatimaton perus kolmen tähden ns. budjettihotelli (uskon, että vastaa tasoltaan pikemmin kahden kuin kolmen tähden hotelleja), mutta kuitenkin hyvällä sijainnilla. Kaverit asuivat tuolla keväisellä reissullaan ja kuulemma oli hinta-laatusuhde kohdillaan, huoneet siistejä ja kohtuutilavia sekä henkilökunta erittäin ystävällistä. Me siis etsimme nimenomaan edullista, mutta siistiä ja lapsiystävällistä hotellia ja tuossa toivottavasti yhdistyvät molemmat. Mä en itse välitä niinkään huoneiden koosta kaupunkilomalla, koska loppuen lopuksi siellä tulee vain nukuttua. Me varattiin triple room baby cottilla. Tuolla ollaan kolme yötä ja Disneylandin New Yorkissa sitten kaksi.

 

Joulukuussa ilmasto tosiaan asettaa varmasti omat haasteensa. Me matkustamme joulukuussa lähinnä Disneylandin takia, että lapset pääsevät kokemaan sen Christmas Magicin ja koska kokemuksesta tiedän, millaiset jonot puistossa on kesäsesonkien ajan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaihdettiinkin hotellia ja majoitutaan Hotel Agora Saint Germaineen, jossa oli tuplaten parempi sijainti 6. kaupunginosassa kävelymatkan päässä Notre Damesta ja Pantheonista. Miinuspuolena sitten pienempi huone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Pariisin matka tulossa joko ensi tai sitä seuraavana vuonna, riippuen mennäänkö ensin USA:han ystävien luo. Pariisissa olen käynyt aiemmin kaksi kertaa mutta en koskaan lasten kanssa. Joten seurailen tätä ketjua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös suunnitteilla matka Pariisin Disneylandiin ensi keväänä/kesänä. Lapsi tulee silloin olemaan 1,5-vuotias, joten ehkä jotain reissusta muistaisikin. Tai jos ei muista niin ainakin vanhemmat muistavatgirl_in_love.gif Itse kun olen SUURI DISNEY fani ja aina halunnut tuolla käydä ja nyt vihdoin rahallinen tilanne antaa periksigirl_dance.gifOllaan ajateltu tehdä niin että hankitaan matkatoimiston kautta lentoliput ja hotelli ja sitten paikan päällä mennään Disneylandiin ja sieltä hommataan liput sinne, ei siis yövytä Disneyland alueella. Täällä joku olikin ollut Disneylandissa aiemmin, onko ruuhkat kesäaikaan niin hirveät että ei missään nimessä kannata mennä? Ollaan myös mietitty vaihtoehtoa että lähdettäisiin vasta 2012 kesällä jolloin lapsi olisi jo 2,5-vuotias mutta MINÄ en millään malttaisi vain odotella niin kauan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehän oltiin Pariisissa muutama viikko keväällä, ja liikuin päivät pitkät kaupungilla rattaiden ja 2-vuotiaan naperon kanssa. Monien epäilyksistä huolimatta, oli ihanaa ja kaikki meni hyvin!

 

Yleisesti ottaen kevyillä rattailla pystyy minun mielestäni liikkumaan oikein hyvin. Pariisilaiset suhtautuivat lapsiin ystävällisesti ja jos näytti siltä, että jossain tilanteessa tarvitsi rattaiden kanssa apua, niin avuliaita henkilöitä löytyi aina, ilman että ikinä tarvitsi apua pyytää!

 

Metrolla liikuin itse ainoastaan silloin, kun olin yksin liikkeellä ilman naperoa. Metromatkustusta rattaiden kanssa tosiaan hankaloittaa laitureille johtavat portaat, joita on paljon ja tiheästi, sekä ajoittaiset kovat ruuhkat. Rattaat voi joutua taittamaan metrossa kokoon. Mutta ihan mahdollistahan se metromatkustus silti on, nämä hankaluudet täytyy vaan ottaa huomioon. Itse suosittelisin kuitenkin lämpimästi bussin kokeilemista kaupungilla liikkumisessa. Yhteen bussiin menee ehkä kolmet kapoiset rattaat, ja itse mahduin kyllä aina kyytiin kun sinne pyrin. Toisin kuin esim. Helsingissä, bussissa rattaiden työntäjä maksaa itse normaalin matkalipun (heh, itse tajusin tämän vasta kun olin matkustanut 3 viikkoa pummilla...). Ja vaikka bussi on hieman hitaampi kuin metro, niin etäisyydet Pariisissa on kuitenkin sen verran lyhyitä että bussi oli oikein kätevä.

 

Ja yksi tosi kiva vierailukohde lapsia ajatellen on tiedemuseo Cité des Sciences et de l´Industrie 19. kaupunginosassa. Siellä on erityisesti 2-7 -vuotiaille suunniteltu osasto Cité des Enfants, jossa meidän napero oli ihan liekeissä. Muualla tiedemuseossa en itse asiassa ehtinyt käydäkään, mutta tuo 2-7 -vuotiaiden osasto oli tosi kivasti suunniteltu ja siellä sai itse tutkia ja kokeilla kaikenlaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun sisko on ensi lukuvuoden vaihdossa Ranskanmaalla, ja tokihan käytämme loistavan tilaisuutemme hyödyntää halpaa majoitusta ja paikallistuntemusta, siis jos ei ihan yhtäaikaa muuton kanssa paikalle pärähdä. :grin:

 

Disneystä olen kuullut sen verran kamalia tarinoita, että sinne en taida uskaltautua tämän ikäisten lasten kanssa yksin enkä kyllä edes siskon kanssa. Mitähän muuta Pariisissa ja ympäristössä, laajemminkin, kannattaisi lasten kanssa tehdä? Lapset lienevät reissun aikaan 4-, 5- ja 7-vuotiaita.

 

Ja yksi tosi kiva vierailukohde lapsia ajatellen on tiedemuseo Cité des Sciences et de l´Industrie 19. kaupunginosassa. Siellä on erityisesti 2-7 -vuotiaille suunniteltu osasto Cité des Enfants, jossa meidän napero oli ihan liekeissä. Muualla tiedemuseossa en itse asiassa ehtinyt käydäkään, mutta tuo 2-7 -vuotiaiden osasto oli tosi kivasti suunniteltu ja siellä sai itse tutkia ja kokeilla kaikenlaista.

 

Saakohan tuosta mitään irti, jos ei osaa ranskaa? Tässä tapauksessa lapset ei osaa yhtään, mikä toki tavallista onkin, mutta kun äitikään ei...

 

edit. En näköjään osaa suomeakaan, ainakaan kirjoittaa. :P

Edited by Miaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disneystä olen kuullut sen verran kamalia tarinoita, että sinne en taida uskaltautua tämän ikäisten lasten kanssa yksin enkä kyllä edes siskon kanssa.

 

Minkälaisia tarinoita?

 

Mä olen käynyt sekä Pariisin Disneylandissa että Orlandon Disneyworldissa pienten lasten kanssa, ollessani itse 16-20 -vuotias ja meillä ei ainakaan ikinä ole ollut mitään ongelmia...

 

 

 

Nostelen ketjua, kun nyt toivottavasti päästäisiin joulukuussa lähtemään... Viime vuonna reissu peruttiin, kun lähdettiinkin britteihin sen sijaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joulukuussa on vähän tuurista kiinni millainen sää sattuu olemaan. Marras- joulukuussa voi olla pakkasenkin puolella, ja jostain syystä silloin tuntui minusta tosi kylmälle, vaikka olen tottunut Suomen pakkasiin, olisiko ilmankosteus/tuuli tehnyt sen. Asuin siis tuolloin siellä ja sen jälkeenkin on tullut useampi kerta käytyä. Metrot voi olla tosi täysiä ja pelottavia pienille rattaissaistujille, en suosittele ainakaan ruuhka-aikaan. Galerie Lafayetten joulusesonki ja ikkunat on upeat!

 

Disneyssä olen käynyt kahdesti, elokuun lopun season endissä (upea ilotulitus) ja huhtikuussa. Huhtikuussa mukana oli 10-v lapset, jotka oli ihan pähkinöinä paikasta. Elokuussa oli ihan järkyt jonot, huhtikuussakin vähän, mutta ei mitään elokuuhun verrattuna. Tosin näistä kokemuksista on se reilu 10 vuotta aikaa. Mutta ei silloin ainakaan ollut mitään ongelmaa lasten kanssa tai muutenkaan. Siellä on muistaakseni aika paljon 140cm laitteita ja isoimmat niin pelottavia, ettei nuo 10-vuotiaatkaan uskaltaneet kaikkiin (ja muistaakseni toinen taisi olla vielä alle 140cm). Silloin ei tullut ihan pienten juttuihin kiinnitettyä huomiota, joten niistä en osaa sanoa muuta kuin että varmasti paraatit ja hahmot kiinnostaa pieniäkin.

 

Jos haluaa Eiffeliin hissillä (portaatkin alimpaan kerrokseen on, mutta ei lasten kanssa oikein sovi) niin kannattaa pukeutua lämpimästi, sillä jonoa saattaa olla, viime reissulla jäi siellä käymättä kun ei viitsitty jonottaa. Suosittelen myös bateau-mouchea, eli jokilaivaristeilyä, näkee Pariisia useammalta puolelta ja lapsistakin voi olla mukava päästä laivaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miaka tuossa aiemmin kyseli tiedemuseon sopivuudesta ranskaa osaamattomille, kyllä siellä ilman ranskantaitoakin oli kivaa, koska en minäkään osaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan menossa Pariisiin viikon päästä. Joku mainitsi leikkipuistoista? Missähän päin Pariisia olisi sellaisia? Meidän 1 v 10 kk arvostaisi niitä ehkä eniten. Etenkin jossain Louvren lähettyvillä jos olisi lapsille jotain kivaa kun mies kumminkin viipyy museossa pitempään kuin mie naperon kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ollut kolmevuotiaan kanssa Disneylandissa. Oltiin kolme päivää, eli pari yötä yhdessä puiston hotelleista. Minusta sopii oikein hyvin sellaiselle rattaissa työnneltävälle. Olihan niitä jonoja joo, mutta me mentiin aina niihin laitteisiin, joihin oli pienimmät jonot, joten ei varmaan kertaakaan jonotettu puolta tuntia pitempään. Erilaiset vuoristoradat siellä oli niitä suosituimpia. Lisäksi hotelliasukkaina on mahdollisuus päästä paris tuntia aikaisemmin puistoon sisälle, jolloin muita jonottajia on huomattavasti vähemmän. Tosin aamusella ihan kaikki laitteet ei ole käytössä.

Ruoka oli parempaa puiston ulkopuolella, lapsiperhee oli huomioitu hyvin lastenhoitohuoneilla yms. Itse puistohan oli todella siisti. Jos joku heitti roskan siinä oli siivooja paikalla varmaan viidessä minuutissa.

Niin ja Disneyland on niin hienosti toteutettu ja niin suuri, että siellä riittää nähtävää vaikka ei juuri laitteissa kävisikään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0