pipa

Tuunatut lastentarvikkeet

23 posts in this topic

Tänne voisi laittaa kuvia ja suunnitelmia omista hienoista tuunatuista luomuksista.

 

Mä itse olen juuri tekemässä vanhasta Brion kovasta kantokopasta vauvalle ensisänkyä. Ommella en osaa ja ompelukonetta en omista, mutta nitojalla pääsee yllättävän pitkälle :grin:

Tähän asti olen saanut kopan ympärille kankaat ja vielä pitäisi saada kuomu päällystettyä uusilla kankailla ja sit vielä jotkut jalat alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en omaa mitään taitoja tähän lajiin, mutta törmäsin hauskaan blogiin jossa oli ihania tuunattuja perusrattaita. Käsittääkseni tekevät näitä ihan tilauksesta.

 

linkki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, mun ensisänkyni alkaa olemaan jo lähes valmis, enää vain pieniä juttuja on tehtävänä. Esimerkiksi toi kuomu ei ole lainkaan valmis ja sit patjan pitäisi saada kunnon kankaat ja muita pieniä juttuja.

 

 

Tässä oli se visio:

med_gallery_25_61_79435.jpg

 

Ja siitä se on kehittynyt tälläiseksi:

med_gallery_25_61_21112.jpg

Jalkoina on käytetty ammaeenjalkoja. Kiitos muuten Maukkaselle niistä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upeita nuo tuunatut rattaat, mutta on siinä käsityöllä kova hinta kun käytyt Brion Ponyt ovat tuplanneet hintansa :blink: Idea kyllä jäi muhimaan ja jos jossain vanhoihin avorattaisiin edulliseen hintaan törmätään niin voisi ostaa sellaiset tuunauskohteeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään kuvia siitä, miten olette "sisustaneet" äitiyspakkauslaatikon vauvalle pediksi? Noitahan on jotain valmisreunuksiakin jne. mutta tekis mieli itse tuhertaa tässä päivien kuluksi :) Ideoita vaan ei ole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

siny hienosti tuunattu kaukalo, mutta hieman ot pitää kuitenkin kysyä, että aiotteko IHAN OIKEASTI kuskata vauvaa noin vanhassa kaukalossa? ei varmaan enää oikein täytä nykyisiä turvallisuusvaatimuksia (ja näissä turvaistuinhommissahan suositellaan, ettei käytettäisi yli 5v vanhoja istuimia...).

 

itse en uskaltaisi lastani tuollaisessa kuskata. :/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

siny hienosti tuunattu kaukalo, mutta hieman ot pitää kuitenkin kysyä, että aiotteko IHAN OIKEASTI kuskata vauvaa noin vanhassa kaukalossa? ei varmaan enää oikein täytä nykyisiä turvallisuusvaatimuksia (ja näissä turvaistuinhommissahan suositellaan, ettei käytettäisi yli 5v vanhoja istuimia...).

 

itse en uskaltaisi lastani tuollaisessa kuskata. :/

 

 

Vaikken siny olekaan, niin vastaan silti kun alkoi suututtamaan... eiköhän jokainen ajattele lapsensa parasta kuitenkin ja turha näitä on toisten alkaa arvostelemaan.

Sitäpaitsi musta toi kaukalo näyttää ihan pätevältä Britaxin mallilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi pipan ensisänky on tosi upea. Älyttömän siistiä jälkeä oot saanut nitojalla.

 

OT. Turvakaukaloissa on mun muistaakseen Liikenneturvan mukaan 10v maksimi käyttöikä, jonka jälkeen ne kuuluu viimeistää poistaa käytöstä. Eri valmistajasta riippuu suosituskäyttöikä, joka on yleensä n.5-7v (edellyttäen siis että on kolaroimaton/muuten ehjä/säilytetty jatkuvasti lämpimässä). Tosin omien kankaiden käyttö päällystämiseen on kiellettyä paloturvallisuusmääräysten takia. Uudet päälliset pitäisi ostaa valmiina alan liikkeestä, jotta voidaan varmistua niiden läpäisseen paloturvallisuustestit.

Edited by Coraline

Share this post


Link to post
Share on other sites

^no hittolainen, enhän mä arvostelekaan, vaan kysyin lähinnä, että eikö yhtään pelota noin vanhassa kuskata? toi on kuitenkin varmasti jo lähemmäs 10v vanha, kun tiedän tuon alkuperäisen kankaan iän.

 

sillä, minkä merkkinen tai muuten 'pätevä' kaukalo olisi, ei ole mitään merkitystä, jos osat ovat jo vanhat ja mahdollisesti haurastuneet jne. kolarissa ei auta sitten taivastella... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep jep. tekis mieli vielä jatkaa, mut lähden muualle.

 

 

Toivottavasti tänne tulee lisää näitä tuunauskuvia, näitä on kiva katsoa ja löytää itsellekin vaikka muutama hyvä idea! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitavia käsiä täällä ja muutenkin kekseliästä porukkaa!!!

 

Tässä on kuvat mun parin vuoden takaisesta tuunausprojektista. Nämä kuvat olivatkin jo tuolla Vanhat vaunut -ketjussa, mutta laitan nyt tännekin kun on kerran nimenomaan tuunausketju :)

 

Ennen.jpgVaunut2.jpg

 

Vaunut.jpg

 

Vaunut ostin kirppikseltä - ovat jostain 90-luvun alusta. Ne oli aika surkeessa kunnossa, kuvasta ei näy edes kuinka kolhiintuneet ja likaiset ne oli. Rungon ja renkaat hioin ja maalasin uudelleen, kangasosat verhoilin kaikki itse (paitsi kuomun kiikutin verhoilijalle, liikaa haastetta mulle). Kiillotin kaikki metalliosat ja öljysin renkaat. Löysin renkaille uudet kumit eBaysta, vaikka noita kumeja ei ole vissiin valmistettu enää vuosiin. Tein uudet valjaat ja tilasin uuden pehmeän kantokopan ja hoitolaukun. Kantokoppa ja hoitolaukku löytyi samoilla kankailla kuin vaunuissa käytetty verhoilukangas sillä onnistuin tilaamaan suoraan Gessleinilta niiden vaunukangasta josta tykkäsin ja verhoilin kaikki siis sillä. Jo pienennä haikailin tällaisten vaunujen perään ja murehdin ettei niitä kuitenkaan tehdä enää kun minä saan lapsia - no onneksi joku oli kuitenkin säästänyt ja kiikuttanut kirpparille ja sain ne sitten vielä mieluisilla kankailla. Tykkäsin tosi paljon lopputuloksesta, ne on tosi mun näköset - en varmaan ikinä luovu niistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todella, todella, todella hienot vaunut! Ja hienon työn olet tehnyt!

Mäkin haluisin verhoilla mun vaunut mut kun mä en osaa ommella :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieletöntä, todella upeat vaunut Beibi! Ja ison työn olet tehnyt pelkästään tarvikkeiden metsästämisessä :girl_impossible: Upeat! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitavia käsiä täällä ja muutenkin kekseliästä porukkaa!!!

 

Tässä on kuvat mun parin vuoden takaisesta tuunausprojektista. Nämä kuvat olivatkin jo tuolla Vanhat vaunut -ketjussa, mutta laitan nyt tännekin kun on kerran nimenomaan tuunausketju smile.gif

 

 

Aika varmasti joskus vuosi / pari sitten näin kyseiset menopelit stockalla :D Kun kiireessä hain evästä junamatkaa varten..

 

Mutta samoin, autonistuinta en lähtisi päällystämään itse, mutta vaunut kyllä. Ja mietinkin sitä kun meillä olisi tummansiniset racet ja haluaisin ne vaikka musta+pinkiksi.. Että onko se ihan kamalan vaikeaa tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Kiitos kiitos!! Tykkäsin itsekin kovasti! Nyt kun tulee toinen vauva nuo toimii varmaankin parvekevaunuina ja meillä on modernit yhdistelmät sitten vauvalle - siihen liitän sisaruslaudan niin pääsee esikoinenkin kyydissä.

 

Ja hyvin mahdollista että Kirppu on bongannut vaunut Helsingin Stockalla, siellä tulee käytyä aina kun keskustaan suuntaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suorastaan huvittaa tuo asenne turvakaukaloiden tuunaukseen kun tietää miten useimmat (uusi merkkipenkki jokaiselle lapselle ryhmään kuuluvat) tutut pakkaa autonsa, saati ajaa autolla lapset kyydissään. Siinä jää aika pieni merkitys sille kaukalolle.

 

Ja jäinpä miettimään sitäkin että jos auto syttyy palamaan ja lapsi on kaukalossa niin mikä merkitys on kankaan palonkestävyydellä? Sitä paitsi ihan tavallisesta kangaskaupasta saa kyllä paloluokiteltuja kankaita, ei niitä suinkaan tarvitse autovalmistajalta hankkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku päällystänyt pehmeää kantokoppaa? Kuvittelin ostaneeni mustan, mutta väri osoittautui tummansiniseksi, mikä ottaa pahasti mun värirajoittuneisiin silmiini. :D Uuttakaan ei viitsisi muutaman kuukauden takia ostaa, joten mietin, josko tuon päällystäisi. Samalla voisi tietysti tehdä koppaan vähän suojaavamman kuomun. Mietin vaan sitä, kuinka suuri homma siinä olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaukalojuttu on jo vanha, mut en kyl mäkään ymmärrä mitä järkeä on tuunata tollanen ikäloppu kaukalo muuta ku nulen käyttöön :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now