Sign in to follow this  
Followers 0
Rautalanka

Raskaustestien viivojen vahvistuminen

24 posts in this topic

Heippa

 

Olen vieläkin pyörällä päästäni, mutta tähän osiooon kysymykseni varmaan kuuluu.

Tein eilen Apteekin testilla plussan (ekan ikinä), mutta tänä aamuna viiva oli haaleampi kuin eilen.

 

Teen vielä ainakin huomenna uudelleen, ja lauantaina ja....

Mutta kertooko viivan pieni haaleneminen AINA kemiallisesta, vai onko teillä joiden raskaus on jatkunut pidemmälle, ollut alussa tällaista viivan vahvuuden heittelyä?

Mietin tässä että onko vielä toivoa vai onko tämä jo luettavissa kemialliseksi. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän sillä virtsan "voimakkuudella" varmasti saa aikaan heittoa. Mä sain pregchekillä ihan hailakan kp 31/32 ja yhtä haileen kp 32/32. Hiukan tummemman kp 34/32 ja tosi tumman vasta kp 36/32.

 

hormoonin määrähän tuplaantuu joka 2-3 päivä, joten peräkkäisinä päivinä tehdyssä testissä voi virtsa käsittääkseni olla laimeampaa ja viiva näin ollen heikompi. En siis menettäisi vielä toivoani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIITOS! :lipsrsealed:

Kyllä tässä mennään vielä niin ohuella jäällä. Pitää vielä yrittää malttaa ODOTTAA :)

Uusi testi huomenna tai lauantaina

 

Tänään aamulla etoi :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just niin kun Clara sanoi, viiva voi haaleta virstan voimakkuudesta riippuen. Ja siitä kuinka pitkään se on istunut rakossa. jajajaja. Testailet huomenna ja sitten ja sitten, kyllä se jossain vaiheessa vahvistuu. Mä testasin Junnusta varmaan 5 testiä (eri päivinä ;) ) ennenkun rupesi vahvistumaan. Tosin siinä kohden vaihdoin jo testiäkin kun meni hermo siihen haamun tuijotteluun :girl_haha:

 

Ja onnea etomisesta! :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällähän olikin ihan samanlainen ketju, mitä itsekin suunnittelin perustavani. Eli tuosta viivojen vahvistumisesta. Sama ongelma itselläni kuin aloittajalla, eli sain perjantaina 14.6 plussan apteekin omalla testillä. Seuraavana aamuna tein testin uudestaan, mutta viiva oli kuitenkin haalennut. Apteekin testit loppui tuohon ja nyt oon eilen ja tänään testaillut Davidin testeillä, jotka on hieman tummuneet. Alkuperäisellä ilmeisesti kävi, allekirjoituksesta päätellen, ihan hyvin tuon haalean testinkin kanssa, mutta itsellä on epäilys kemiallisesta. Tänään olisi dpo15. Kyseessä on kuitenkin PAS-kierto, 5 päiväinen alkio siirrettiin  6.6.

 

Ylempänä kuva noista apteekin testeistä, alempi testi siis toissapäiväinen ja ylempi eilinen. Tokassa kuvassa eilisaamun David alempana ja ylempänä tämän aamun David.

 

Testikuvat1

testikuvat 002

Edited by Pihlajainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eikä toi apteekin testin haalistuminen voi johtua siitä, että olisit juonut just ennen vähän enempi? Noi Davidin testit näyttävät kuitenkin vahvistuneen. :) Ei varmaan auta muuta kuin jatkaa testailuja. Joka toinen päivähän se raskaushormonimäärä kaksinkertaistuu, joten huomenna pitäisi taas näkyä selvää vahvistumista verrattaessa edellispäivän testiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pihlajainen, David on ainakin vahvistunut hienosti :) Mulla oli niissä kanssa aluksi ihan hailakkaa viivaa ja tässä raskaudessa testit loppui ennen kuin kerkesin edes saamaan tasavahvoja tuolla testillä (vahvistuu siis tooooosi hitaasti). Mulle tuli mieleen tuosta Apteekin omasta, että näyttäis siltä, että toissapäiväinen on vain kuivuessaan vahvistunut ja siksi näyttää tummemmalta kuin eilisen testi. Oletko verrannut nyt molempien testien kuivahtaessa, että miltä ne viivat näyttää keskenään? 

 

Mulla kävi tässä raskaudessa niin, että yhdellä dippailukerralla Pregcheckin testissä oli haaleampi viiva kuin edellisen testirundin viivassa mutta kuitenkin David ja Sofi One Step oli vahvistuneet verrattuna edellisiin testeihin (testasin siis kolmella eri testimerkillä aina kerrallaan :rolleyes:). Jostain muistaakseni täältä foorumilta luin, että saman testimerkin testeissäkin saattaa olla eri määrä sitä testiväriainetta ja siksikin viivojen vahvuudet saattaa heitellä jos hirveän tiheästi testailee.

 

Toivottavasti viivat lähtevät vahvistumaan!

 

muoks. tässä vielä kuva mun testeistä. Ylinnä One Step, keskellä David ja alla Pregcheck. Yllä olevat testit on otettu 23.4. (dpo ehkä 13 tai 14) ja sitten alla olevat 24.4. (dpo vastaavasti 14 tai 15). 

 

IMAG3147.jpg

Edited by lavella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein Apteekin omat testit dpo 10, 11, 13 ja 15 (juu, pari :grin: ) kaikki aamupissasta ja dpo13 oli jostain syystä haaleampi kuin dpo 11, mutta dpo15 sitten jo ihan selvästi vahvempi kuin mikään aiempi. Joten tsempit, ei välttämättä tarkoita mitään huonoa haaleampi viiva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

white noi apteekin testit on tehty molemmat aamupissasta. Join kyllä illalla aika paljon soodavettä, kun oltiin ravintolassa syömässä, mutta kävin kuitenkin veskissä ennen nukkumaanmenoa. En yhtään muista paljon join ennen tuota edellistä testiä. Täytynee tosiaan vaan jatkaa testailua ja toivoa kovasti.

 

lavella joo noissa davideissa on tullut kyllä vähän vahvempaa viivaa. Tein sellasen myös perjantaina ja silloin oli näkyvissä vaan joku haamujen haamu. Ja ainakin viivat ilmestyy aina testiajan alussa. Mun mielestä noi apteekin testit näyttää aika samoilta kuivuttuaankin. Eli eroa noiden kahden välillä ihan selkeästi on. Melko samanlaisilta kuitenkin näyttää näköjään noi sunkin Davidin testit. Jospa noi munkin tuosta vielä tummenisi. Sormet on itsellä kyynärpäihin asti ristissä :mellow:

 

muoks. Duudeli ehti väliin. Hyvä kuulla, että muillakin.  Täytyy yrittää pysyä positiivisena :girl_sigh:

Edited by Pihlajainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ no näyttää kyllä ihan kun oppikirjasta! :D

 

//noin se mullakin meni tässä raskaudessa.. :)

Edited by Sanghi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienosti vahvistuu Rosetta82! :) Onnea!

 

Mulla tuossa laittamassani kuvassa oli dpo14, dpo15, dpo16, dpo17, dpo19. Eli sain tosi myöhään tummia viivoja. Tuollon en siis sitä vielä tiennyt (Onneksi! Jos oisin tiennyt olisin ollut tosi vainoharhainen), vaan noi on jälkikäteen varhaisultran perusteella laskettu. Mutta noiden suht hailakkojen viivojen jälkeen lähtikin ihan yhtäkkiä tummenemaan, dpo20 (rv4+6) oli lähes kontrolliviivan tummuinen. 

 

(Toisaalta, voihan olla että pikkutyyppi oli varhaisultrassa kasvanut nopeammin eikä vastannut ihan päiviä kun oli saanut alkunsa, joten voihan nuo heittää pari päivää.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäisiköhän itsekin ottaa kuva tikuista ja koittaa saada se tänne.  Toisaalta on lohdullista huomata ihan tästäkin et joku muukin on pähkäillyt viivojen vahvistumista ja saanut vasta vähän myöhemmin nuo tosi tummat tulemaan. Jospa sitä itsekin uskaltais luottaa niihin pikkuhiljaa  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://aijaa.com/aB9ai5

mun rivi. Ylin testi tehty sinä päivänä, kuin menkat olisi pitänyt alkaa. Silloin myös digiin raskaana 1-2. Muut sitten joka päivä aamupissasta. 

Voiko olla, että viivat ei tuosta vahvistuisikaan enää ja silti kaikki menisi hyvin? 

Mun on jotenkin ihan tosi vaikeaa luottaa, että nyt saatais vauva syliin asti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nukkelapsi viivarivistö näyttää mun silmään hyvältä. Mää oon itse saanut kaikissa raskauksissa tasavahvat tai kontrolliavahvemmat viivat joskus 5+ jotain. Mutta kaikilla ei se viiva välttämättä edes niin vahvaksi kaiketi tule. Mutta hienosti vahvistuneet noi on. :) Toki ymmärrän, että vaikea nyt luottaa. Mutta raskaushormonihan tuplaantuu joka toinen päivä ja jos noitakin viivoja katselee sillain niin tosi hyvin vahvistunut joka toisesta päivästä. Luultavasti parin päivän päästä voi olla jo tasavahvatkin. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin ihan alkuraskaana olevana ymmärrän tosi hyvin, että ahdistaa ja pelottaa ja on vaikea luottaa. Itse ehkä kuitenkin miettisin, tuottaako enemmän ahdistusta testata joka päivä ja olla huolissaan viivoista, vai olisiko parempi keskittyä mukaviin tekemisiin, pitää huolta itsestä ja rentoutua mahdollisimman paljon. Että keho saisi keskittyä raskauteen, eikä menisi turhaan energiaa huolehtimiseen, siihen luuppiin kun on todella helppo jäädä. Ja jos kävisikin niin, että jokin on pielessä, niin kyllä se sitten aikanaan selviää, eikä se tunnu yhtään vähemmän tuskalliselta, vaikka olisikin koko ajan aavistellut jonkin menevän vikaan.

Tämä nyt ei liittynyt mitenkään noihin viivoihin, pahoittelut siitä. Tällainen näkökulma vain tuli mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelottaa vielä enemmän kun on pitkä lapsettomuushistoria ja keskenmenoja. 

Mutta jos näyttää hyvältä, niin hyvä sitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelästyin eilen ihan todella kun viiva oli aamulla edellispäivää haaleampi. Tänään sitten kontrollia vahvempi ja nyt mä alan uskaltaa luottaa vähän enempi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasinpa tuossa, etten ollut postannut tätä kuvaa tänne. Parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan... Eihän se laskettu aikakaan ole kuin vasta huomenna. :lol:

https://aijaa.com/S0VECC

Vasemmalla 10 mIU/ml ja oikealla 25 mIU/ml. Ylhäältä alas dpo 10 (vain herkempi testi), 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 21 ja 25. Vähän tuli testattua silloin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei oo näistä nyt kuvaa mutta jos ketään koskaan lohduttaa niin itselläni dpo12-19 tummeni iiiihan hiljaksiin ne testit. Tummu kyllä mutta tosi verkkaiseen tahtiin. 

Sitten dpo21 yhtäkkiä pamahti niin kirkuvat viivat että ei tarvinnukkaa enempää testailla :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0