Rozie

Hoitopöytä

264 posts in this topic

Minä haluaisin kanssa sellaisen Brion lipastomallisen hoitopöydän, ja olin myös miettinyt sitä syvyyttä, joten Gaian info tuli tarpeeseen! =)

 

Käytettynä olen etsimässä, joten jos täällä jollain sattuis olemaan kyseinen hoitopöytälipasto tyhjänpanttina niin saa laittaa viestiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuperäiseen kysymykseen pakko kommentoida kahden vauvan kokemuksella, etten tiedä mitään niin turhaa kuin hoitopöytä :grin:

 

Raivattiinhan meillä kummallekin jollekin pöytätasolle sen verran tilaa, että sain hoitoalusta iskettyä siihen ihan vastasyntyneen vaipanvaihtoa ajatellen. Mutta oisko ne tasot olleet käytössä maksimissaan kolme kuukautta, sen jälkeen levitin alustan tai pyyhkeen milloin sohvalle, sängylle, lattialle, milloin mihinkin. Kakkosen aikana olin jo haka vaihtamaan koko vaipan sylissä, vaikka ois kakkatkin olleet. Täydellisen turhiksi ja vaarallisiksi totesin pöytätasojen olevan siinä vaiheessa kun lapsi oppi kääntymään. Miten ihmeessä joku saa lapsen pysymään siinä hoitopöydällä?

Mutta ovathan nuo alueet suunnattoman käteviä pyykkivuoria ja kaikkia turhia härpäkkeitä varten... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ne on ihmiset ja perheet erilaisia. :)  Meillä oli esikoisen kanssa hoitopöytä käytössä pitkään, reilusti yli 1-vuotiaaksi, tarkkaa ikää en muista. Ihan tosi ehdoton ja hyödyllinen kaluste meillä. Eihän sitä lasta toki hetkeksikään voi yksin jättää hoitopöydälle, koko ajan pitää kädellä varmistaa ettei putoa. Kääntyvän ja liikkuvan vauvan/lapsen sain pysymään siinä niin kuin missä tahansa muullakin hoitoalustalla, eli kiinni pitämällä ja kääntämällä takaisin selälleen. Tai antamalla lelun käteen. Eikä meidän mukelo ollut siitä yleensä mitenkään pois pyrkimässä. :) Liekö syynä lapsen luonne vai vanhempien ote vai se, että oli kiinnitetty kivoja kuvia ympärille katseltavaksi ja yleensä vaipanvaihdosta pyrittiin muutenkin tekemään iloinen hetki laulujen ja leikkien avulla. Itse tykkäsin siitä että vaipat, pyyhkeet ja vaatteet on kaikki käden ulottuvilla eikä niitä tarvinnut erikseen hakea sinne missä milloinkin päättää vaipan vaihtaa. Niinpä meillä hoitopöytä on toisellekin lapselle ihan ehdoton hankinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ On se varmaan tempperamentista osittain kiinni, olihan meilläkin siinä lapsella milloin leluja, milloin mitäkin kuvia seinässä katseltavana, mutta ei ne niitä kiinnostaneet parin kerran jälkeen. Meillä on toinen lapsi rauhallinen, toinen hulivili, kyllä ne paremmin paikallaan pysyi vaippaa vaihdettaessa kun paikka oli aina välillä eri. Mulla kyllä vaikutti paljon asiaan sekin, että mä annoin helposti lapselle ilmakylpyjä niin, että päästin heidät viipottamaan ympäriinsä peppu paljaana ennen kuin laitoin uuden vaipan  :grin:  Meidän ratkaisu oli säilyttää aina pyyhkeet ja vaipat vessassa pesupaikan vieressä. Asioita tietty helpotti, että poikien iho on aina ollut hyvä, niin harvemmin siihen vaipanvaihtoon tarvittiin muuta kuin pyyhe ja vaippa. Niskapaskaralli oli sitten aina asia erikseen... :D

Tosiaan huomaa miten erilaisesti ihmiset kokevat sen, mikä on kätevää, mikä ei. Tietyllä tapaa suosittelen kyllä kokeilemaan hoitopöytää, tms, ei sitä muuten tiedä, mikä itselle sopii!

Nyt on ekaa kertaa tosin luultavasti meiltä pois vaipanvaihto lattialla kun on koira :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on hoitotaso kylppärissä pesukoneen päällä ja ite tykkään valtavasti tästä järjestelystä. Vauvan vaatteet on kylläkin eri paikassa (makkarissa), mutta tykkään, että vesipiste on lähellä ja hoitotason päällä on kiva tehdä vauvalle kaikki "toimenpiteet" vaipanvaihdosta vaatteiden vaihtoon. Vauva siis kohta puolivuotta ja edelleen hoitotaso käytössä. Eli meillä on kyllä tarpeellinen enkä pois vaihtaisi ja selkäkin kiittää, kun ei tarvitse kumarella yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin Ikean Stuva hoitopöytä pinkeillä laatikoilla. Reilun kuukauden päästä päästään kattoon että miten toimii käytännössä. Tosta saa laskettua ton joitotason ja voi käyttää sitte myöhemmin kirjotusalustana.

 

201410161827132300707705_sbig.jpg?width=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on elfassa vauvan kamat, ja juuri mietin hoitopöytäratkaisua. Pongasin käytettynä elfan oman hoitotason+pehmusteet+kiinnikkeet, kuin tilauksesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän samaa mieltä kuin JoHe, turhanpäiväinen kapistus.

Meiltä kun löytyi 2 samanlaista lipastoa, niin lipastot vastakkain ja hoitoalusta päälle. Lipaston laatikoista saa kätevästi vaipat ja vaatteet.

Ei ole turhia kalusteita pyörimässä nurkissa sen jälkeen kun käyttöä ei enää ole.

 

^^Tuo ikean hoitopöytä on ihan ok, kun siitä on sitten moneen käyttöön jatkossa.

 

 

Väkäsen lisäys :D

Edited by Maximus

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://media.tori.net/image/images/98/9812114352.jpgnetistä lainattu kuva, meillä on siis tää. vauvaiän jälkeen toi taso myyntiin, ja toi laatikosto kaappiin piiloon. neljäs lapmeidän eka hoitopöytä! :D meillä siis oli jo tuo korihyllyjuttu valmiina ennen vauvaakin, joten hankintakustannukset oli yht 15e tuosta tasosta, laatikosta, sen kiinnittimistä ja pehmusteesta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

amanita (tai muut), olisiko kokemuksia tuosta Stuvasta? Meille on harkinnassa, vaikuttais kätevältä kun voi käyttää hoitopöytäajan jälkeenkin ja samassa sarjassa on vaatekaappia ja muita laatikostoja, mitä miedän pitää kuitenkin vauvan huoneeseen hankkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä siis ollut käytössä tämä (netistä löydetty blogikuva)

kotoa-5008.jpg

Meillä hoitoalusta auttanut monessa selkäkivussa. Kyllähän poika tykkäisi pyöriä, mutta niin haluaisi missä tahansa muuallakin :)

Plussia:
+ Helppo nostaa pinniksen päälle yhdelläkin kädellä, vaikka vauva sylissä
+ Pysyy pinniksen päällä tukevasti ilman kiinnikeremmiä (otettiin se siis kokonaan pois)
+ Hinta ei kaada minkäänlaista budjettia
+ Tarpeeksi pitkä, että lapsi mahtuu alustalle vielä melkein vuosikkaanakin
+ Reunat auttaa siinä, ettei pääse tipahtamaan heti ensimmäisestä pyörähdyksestä, vaikka kiinni on kyllä pidettävä. (ja pudotus olisi sentään sänkyyn, ei esim. kylpäärin laattalattialle)

Miinuksia
- 7-8 kuisena alkoi alusta olemaan liian löysä. Ollaankin pohjalle laitettu vaneri vahvistamaan alustaa ja nyt toimii varsin hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kuulla vielä lisää kokemuksia Brion hoitolipastosta, jos sellaisia olisi. Lähinnä mietityttää, onko se tarpeeksi korkea vai pitääkö kumarrella kauheasti. Odotan esikoistamme, joten aiempaa kokemusta hoitopöydistä tai -alustoista ei ole. Lipastossa kiehtoisi lisäsäilytystila, jonne saisi näppärästi lapsen tavaroita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo Brion hoitolipasto ja on kyllä tykätty siitä. On tarpeeksi korkea ainakin mulle (oon 160 cm), eikä mieskään (184 cm) kyllä oo valittanut, että se mitenkään liian matala olisi. Eikä siinä nyt toisaalta niin pitkiä aikoja putkeen olla, että selkäkrampin ehtisi itse saada. Laatikosto on tytön huoneessa edelleen vaatesäilytyskäytössä, joten on kyllä ollut hintansa väärti :) Ja ne hoitotasoon tulevat reunapalat on aika pienet kuitenkin säilyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myöhästynyt kiitos vastauksesta Mrs Willow. :) Päädyimme kuitenkin ostamaan toisen, hieman tilavamman lipaston, kun satuimme sen edullisesti saamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now