PMLats

Äitiys-/lapsiaiheiset tatuoinnit

127 posts in this topic

Meillä miehellä on oikeassa kädessä tuossa peukalon ja etusormen "välissä" tähti, joka on värjätty vaaleansiniseksi, pojan kunniaksi.

 

Itselläni on oikean korvan takana köynnös/tribaali/koukero...mikä se nyt onkaan. Ja sen keskivaiheilla on pieni sininen perhonen. Jos meille toinen lapsi tulee, niin sitten vaan lisätään toinen perhonen.

 

Toinen on kohta maailmassa ja syksylle pitäisi siis varailla taas aikaa, jotta saisin toisen perhosen korvan taakse ja miehelle saataisiin vasempaan käteen uusi tähti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee tytön jalanpohja ja nimi, heti kun saan aikaiseksi varattua ajan. Edellisestä tatskasta onkin jo 7 vuotta, väjän jännittää mennä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi hienoja tatuointeja olette teettäneet! Tuli vaan mieleen, että onko kukaan ottanut tatuointia jonka aihe on oma äiti? :D Ja tarkoitan nyt vähän jotain hienompaa (anteeksi) kuin Valpion jättimäinen ÄITI :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun tatuoinneista löytyy blogista kuvaa. Allekirjoituksesta pääsee blogiin ja helpoimmin tatuoinnit löytää kun klikkaa sivun oikeassa reunassa tunnistetta tattoo. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kuulun myös heihin, jotka haaveilevat tatuointia "äitiytymisen" jälkeen. Olen omastani haaveillut nyt viitisen vuotta, mutta sen merkityksen vuoksi, en halua tatuointia ottaa ennen lapsia.

 

Kyseessä ei siis ole suoranaisesti äitiystatuointi vaan "naiseuden kolmois spiraalista". Kelttiläinen spiraali, joka kuvastaa naisen kolmea puolta eli neitsyttä, äitiä ja noitaa eli tietäjää. "Neitsyt" kuvaa itseäni äitini tyttärenä, "äiti" lapsieni äitinä ja "tietäjä" omaa kehittymistäni. :) Haluaisin tatuoinnin nilkkaani sisäsyrjään, kehräsluun ja kantapään välille, ja melko pienenä, pienempänä jopa kuin alla olevat kuvat ovat :) Olen pohtinut, että toiseen nilkkaan voisin samaan kohtaan ottaa tatuoinnin kuvastamaan mun ja miehen liittoa, mutta tämä spiraali on kyllä ehdottomasti tulossa :)

 

Spiraaleista on eri paikoissa hieman eri kuvat, mutta näiden tyyppisistä kiehkuroista siis kyse :)

 

120px-Triskele-Symbol-spiral-five-thirds-turns.svg.png120px-Triskele-hollow-triangle.svg.png

 

 

 

Edit. Typottelin.

Edit2. Oli pakko tulla lisäämään, kun muistin, miten yksi kaveri aikoinaan, kun hälle tästä ideasta kerroin, muisti että tatuoinnin merkitykset oli "neitsyt, äiti ja anoppi". :girl_haha: Sitten kun korjasin, että ei anoppi vaan noita, niin tokaisi vain, että eikös se nyt ole tarpeeksi lähellä :girl_haha:

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä meillä miehen kanssa on kovat suunnitelmat kuvista. Kersan maailmaan tultua, se on se jalanjälki mikä molemmille ihoon päätyy.:) Tai voi olla, että ite otan molempien jalkojen jäljet. Paikkana kun vois olla omat jalkapöydät.. Piti tuossa viikko sitten olla tatuointiaika, just noihin jalkapöytiin olis tullu kuvat mutta piti sekin sitten tän tiineyden takia peruuttaa. Nekin kuvat vielä haluan, mutta ne voi ottaa muualle sitten.

 

Itellä noita kuvia jo on muutama kertynyt; on miehen etunimen eka kirjain (no hyi, ällösöpöä), on lemppari TV-sarjasta kahden päänäyttelijän siluetit, parit Smaugit (eli Hobitista tuttu lohikäärme) ja sitten neljä symbolia. Eli jos noita miettii, niin onhan se omasta lapsesta pakkokin jo olla jotaan.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut ottaa lapseni nimen ja syntymäajan, joko pohkeessa olevaan kissatatuointiin yhdistettynä (Meidän tyttö sai alkunsa samoihin aikoihin kun tatuointi on otettu ;) ) tai sitten haluan sille ihan oman old school- tyylisen tatuoinnin jonnekin muualle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on nykyään viisi tatuointia, joista yksi on puunoksa, jossa on perheeni (eli siis ns. lapsuudenperheeni, ei sis. miestäni ja tätä omaa perhettäni). Ajattelin ottaa toisen samanlaisen oksan toiselle lavalle, johon tulee tämä uusi oma perheeni syntymäaikoina. Miestä en aio sisällyttää perheeseen, koska kaikesta ylitsevuotavasta rakkaudesta huolimatta hän on se tekijä tässä paletissa, joka ei ole kirjaimellisesti sukua ja johon suhde ei ole verta.

 

Korjau/päivitys: uutta oksaa ei ole, mutta tyttöni koko nimi on jalassa.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin pojan nimen tatuoituna yläselkään, alapuolelle mahtuisi sitten mahdollisen toisen lapsen nimi. Kyselinkin jo yhdestä paikasta, mutta ajat menevät syyskuulle. Ja mä haluisin tatuoinnin nyt! Jos joku tietää Lahden seudulta hyvää tatuoijaa, jolle pääsee suht äkkiä, saa vinkata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytääkö kukaan muuten Googlettamalla, jotain isokokoista ja kivaa kuvaa Kauriin horoskooppimerkistä missä ei ole nimimerkkejä keskellä kuvaa? Ainut mitä mä löydän on joko suttuja niinkun tämä http://www.horoskoop...it.info/kauris/ tai sit piirettyjä bambeja. Ton linkin kuvan teemaista etsin, mutta enemmän graafisella ilmeellä.. Ei tuo muutama viiva mustalla taida oikein ihossa näyttää siltä miltä sen pitäisi :). Varmaan vois myös paikallisessa tatskaliikkeessä käydä selaamassa kuvastoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin pojan nimen tatuoituna yläselkään, alapuolelle mahtuisi sitten mahdollisen toisen lapsen nimi. Kyselinkin jo yhdestä paikasta, mutta ajat menevät syyskuulle. Ja mä haluisin tatuoinnin nyt! Jos joku tietää Lahden seudulta hyvää tatuoijaa, jolle pääsee suht äkkiä, saa vinkata.

 

Mun serkku (ja pian äiti) kävi Heinolassa His Master's Tattoossa. Serkku meni kysymään että koska olis aikoja ja vähän kuvia katselemaan, lopulta oli samantien tuolissa nakutettavana. Nopealla aikataululla siis pääsee, ei tokikaan ihan aina välttis samana päivänä. Oli myös edullisempi kuin esim mitä Lahtelaiset on.

 

http://www.hismasterstattoo.com/fi/etusivu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytääkö kukaan muuten Googlettamalla, jotain isokokoista ja kivaa kuvaa Kauriin horoskooppimerkistä missä ei ole nimimerkkejä keskellä kuvaa? Ainut mitä mä löydän on joko suttuja niinkun tämä http://www.horoskoop...it.info/kauris/ tai sit piirettyjä bambeja. Ton linkin kuvan teemaista etsin, mutta enemmän graafisella ilmeellä.. Ei tuo muutama viiva mustalla taida oikein ihossa näyttää siltä miltä sen pitäisi :). Varmaan vois myös paikallisessa tatskaliikkeessä käydä selaamassa kuvastoa..

 

Kannattaa hakea englanniksi, "capricorn tattoo" tai "capricorn symbol" näyttävät tuovan aika paljon hakutuloksia kuvagooglella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun serkulla on hänen lapsensa etunimen ensimmäinen kirjain koristeellisena tatuointina, se on aika hieno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen nimi on kauniilla fontilla ranteessa sisäpuolella. Pikkuveljen nimi tulee joko toiseen ranteeseen tai jompaan kumpaan nilkkaan sisäsivulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ranteessa olevat tatuoinnit on kyllä tosi hienoja ja tyylikkäitä, tähän tapaan:

 

 

victoria-beckham-new-tattoo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itseltä löytyy kaksi taruointia.. Niskasta ja alaselästä.

Ja kovasti haluisin lisää, mutta kun en halua vaan jotain kuvaa vaan niillä täytyy olla merkitys ja kuva olla omanlainen mitä ei heti jokaisella vastaantulevalta löydy.

Mutta uskon että jos mulle joskus lapsia suodaan niin jokin symboli ihoon päätyy. Luultavasti jatkan vanhoja kuvia jotenkin ja liitän siihen symboolit lapsistani..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja mieheltä ei kuvia löydy. Eikä mullekkaan lisää halua, mutta hänelle merkit lapsista on ihan ok. Enkä mä miehen kieltoja tottelis, oma on nahkani.

Eka tatska on mulla ollut yli 10v eikä oo lainkaan kaduttanut ja vuosien jälkeen olen valmis ottamaan lisää, tosin taidan malttaa ja ottaa enää lapsista jonkin. Tosin senkin vain jos keksin jotain sopivaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti haluan tulevista lapsistani merkit nahkaani. Oon tässä nyt tän kolme vuotta kun meillä koira on ollut, suunnitellu sen tassunjälkeä. Vielä en ole aikaiseksi saanu, lapsista vois sitten vähän nopeammin yrittää ne muistomerkit ihoon hommata. Mieskin varmasti ottaa itselleen jotain, ollaan molemmat jo ennestään tatuoituja, mulla vasta kyllä yksi lavassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin haaveissa lapseen liittyvä tatuointi, mutta taidan siirtää sitä muutamalla vuodella eteenpäin. Nyt raskausaikana vanha tatuointini on nimittäin ärtynyt, se kutisee ja on turvonnut. Luulen, että siirrän loput tatuointihaaveet aikaan, jolloin lapset on tehty. Ja en ota enää värikuvaa. Mies on myös aina puhunut, että haluaa jälkikasvunsa nimen/nimet itseensä. Vielä pitää hänenkin muutamia kuukausia odotella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt 5 leimaa pitkin poikin, viimeisimmän otin viime syksynä, olin jo raskaana mutta en vielä silloin tiennyt. 

Ehdottomasti aion ottaa jonkinlaisen kuvan lapsesta jonnekin, mietin ensin ambigrammia, mutta en löytänyt mieleistä. 

Ehkäpä vastasyntyneen jalanjälki ja ipanan nimi, paikkaa pitää vielä miettiä. Jos laittaisi pelkän nimen, niin ranteeseen. Mietin josko sääreen/pohkeeseen tai käsivarteen. Vasemmassa olkapäässä on pieni sydäntatuointi ja oikeaan olkavarteen haluan joskus ison half-sleeve tyylisen tiikerin. Muut leimat on niskassa, vasemman nilkan sisäsyrjällä nivelen yläpuolella ja pari alaselässä. Tekstiä on niskassa jo ennestään, lukee Cardinal-fontilla Phoenix.

 

Kaikki kuvat on otettu raahelaisessa Brahe Tattoossa, suosittelen lämpimästi. Sinne tie vie jatkossakin, vaikka mies vastustaakin, mutta niin kauan kun ite määrään tästä kehostani niin teen sille mitä lystään. Kuitenkaan en mitä tahansa tatuointeja ota, jokaisella on jokin syvempi merkitys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jokainen tatuointi kertoo mun elämästä ja mulle tärkeistä asioista. Lapsiaiheista tatuointia olen miettinyt jo vuosia. En halua mitään perinteistä ja muutoinkin haluan että siinä on pääosassa jokin kuva, sellainen joka kertoo miten lapset ovat aina minussa, sydämessä. Tällähetkellä suunnitteilla olisi laittaa jokin oikein iso puu.. joko pakara-lantio seudulta ja kyljen kautta olkapäälle tai pohje-reisi-pakara alueelle. Mulla on suunniteltuna jo tarkkaan yksityiskohtineen millainen puun tulee olla, alas tulee isot juuret joilla puu on vankasti kiinni. Oksille tulee jokaisesta lapsesta yksi lintu. Mutta tämä on vielä kehitysasteella enkä aijo ottaa mitään ennenkuin olen täysin varma että se se on :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei oo mitään lapsi -aiheisia tatskoja vastaan mut en kestä sitä selitystä minkä niin usein tässä yhteydessä kuulee; "nyt kannan lasta aina mukanani" tai "nyt muistan lapseni aina". Argh. Muutenhan se juu unohtuu jos sitä ei nahkaansa hakkaa.  :dash2:

 

Meillä ei Isännän kanssa ole kummallakaan tatuointeja, Isäntää ne ei edes kiinnosta. Ite voisinkin kuvan ottaa jos vaan keksisin semmosen mitä ei jokaisella vastaantulijalla ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyl nää muksut on jättänyt ja jättää jälkensä nahkaan ja syvemmällekin, en siis tarvitse tatuointia. 

Jos joskus ottaisin jonkun kuvan, niin sitten jotain ihan ihka omaa juttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole tatuointeja eikä tule, mutta jos ottaisin lapseen liittyvän niin ottaisin jonkin symbolisen kuvan (Senjun tyyliin). Mun mielestä lapsen nimi on vähän tylsä idea ja tulee mieleen, että eikö sitä lapsensa nimeä muuten muista :D Eli vähän sama ajatus kuin NeNNNillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now