Emppu78

Äitienpäivä

118 posts in this topic

Mitä olette saaneet äitienpäivälahjaksi?Miten olette sitä viettänyt?Mitä olette ostanet omalle äidille?Tuli vain tällänen mieleen kun sekin päivä tässä lähestyy kovaa vauhtia :)

 

 

Vuonna 2007 oli mun eka äitienpäivä ja mies sitten mietti mulle lahjaa...Mä sit sanoin että ostais vaikka sukkia kun niitä aina tarvitaan...Mitäs tekee mies?Osti 5 paria samanlaisia sukkia ja yhdet erillaiset :lol: :lol: No eihän miehen pitäs mitään ostaa ku en ole sen äiti :D Mut neidin kanssa yhdessä ostaneet :D Me vietettiin eka äitienpäivä mun mamman luona ja lahjan sain vasta kun päästiin kotiin...Syötiin kakkua ja juotiin kahvia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen äitienpäivä tulossa ja kovasti odotetaan! Mä hinkuisin kovasti perheen kesken ihanalle äitienpäiväbuffalle, mutta saita anoppini tuskin suostuu.. Ja tietty aamiainen sänkyyn! :lol: Omaa äitiä ei ole, mutta anopille ollaan aina viety kukkia lahjaksi ja isoäidille olen lähettänyt kortin.

 

Muoks, miehelle ostin isänpäiväksi tytöltä Peakin fleecetakin joka maksoi varmaan satasen että paras on tulla joku lahja vaikken minäkään sen äiti ole.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaa omaa äitienpäivää minäkin odottelen innolla! Toivottavasti mies ei oo töissä silloin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaa äitienpäivää tässä odottelen. Anoppi on ehkä tulossa maisemiin, joten taitaa jäädä mun juhlimiset hiukka vähiin. Ois kiva kyllä vaikka joku ihana brunssi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiheen vierestä ;) Neiti viime syksynä maalas mukin isänpäivälahjaksi ja mä ostin sit vielä reinot ja rekka-auton missä miehen nimi...Jaa niin maalas neiti sitten isälleen kortinkin ihan itse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain ekana äitienpäivänä lahjakortin kasvohoitoon ja tietty lupauksen, että mies hoitaa vauvoja sillä aikaa... Tokana äitienpäivänä sain "lapsisormuksen", jota olin toivonut jo pitkään... Eli sormus, johon on upotettu timantti per lapsi ja johon voi tarvittaessa sit upottaa lisää ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen äitienpäivä tuloillaan täälläkin. :) Tarkoituksena on viettää aamupäivä oman perheen kesken ja mennä iltapäivällä vanhempieni kanssa syömään, onhan tämä myös äidilleni ensimmäinen äitienpäivä isoäitinä. Saa nähdä mitä mies keksii, eiköhän tulossa ole ainakin herkullinen aamiainen, kortti ja lahja. Meillä lahjotaan usein ja mieluusti, eikä meidän perinteissä äitienpäivä ole tiukasti vain äitien ja lasten juhla, vaan myös mies muistaa vaimoaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me vietetään minun ensimmäinen äitienpäivä Rodoksella. B) Matka itsessään on jo lahja, mutta toivoisin lisäksi saavani mieheni valmistaman herkkuaamiaisen (majaillaan huoneistohotellissa...).

 

Meillä myös ostellaan lahjoja mielellään, joten odotan kyllä saavani jotain aina äitienpäivänä, vaikken minäkään mieheni äiti ole. Isänpäivälahjaksi ostin hänelle partakoneen ja teimme vauvan kanssa kortin, jossa oli hänen jalanjälki.

 

Minulle riittää kyllä pienikin muistaminen, pääasia, että muistetaan. En siis odota, että saisin joka äitienpäivä matkan ulkomaille. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain viime vuonna ekana äitienpäivänä lahjaksi omenapuun ja samoin sai tyttö. Tytöllä oli sitten kastepäivä viikon päästä äitienpäivästä ja sen omenapuun juurelle kaadettiin sitten kastevesi. Tänä vuonna haluaisin yöpaidan, kun mun äitikin sai melkein joka äitienpäivä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehellä onkin hieman paineita kunnon äitienpäivälahjan hankkimiseen, sillä vauva syntyi sopivasti isänpäivänä. Taitaa vaan olla himpun verran vaikeaa pistää paremmaksi. :lol:

 

Minusta miehen ei tarvitse muistaa välttämättä minua mitenkään erityisesti äitienpäivänä, johan hänellä on joulu, synttärit ja hääpäivä "muistettavana". Vauva saa sitten mahdollisesti joskus muistaa äitiääm. Jos mies haluaa muistaa, toivoisin esim. ulos syömään menemistä tai kukkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaikki äidit lahjustetaan täällä.. minut, äitini ja anoppi. Mutta saas nähdä miten tänä vuonna.. viime vuonna vietiin siskon kanssa oma äiti leffaan :rolleyes: Toivoisin lapsilta nimi rannekorua, mieshän sen joutus hankkimaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka äitienpäivä minullakin edessä. Lahjaksi toivoisin jotain "vauvojen tekemää", esim. pienet jalkojen/käsien kuvat kortissa tms. Ja mieheltä riittää hemmottelu jonkin herkullisen syötävän merkeissä (Dallaspullat, nam!). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulin tänään, että tänä vuonna on ilmeisesti ristiäiset juuri äitienpäivänä tiedossa. Meitä on pyydetty miehen siskon pojan kummeiksi. Sain tietää siitä tänään aamulla. Mulla on ennestään kummipoika vm. 1991 ja miehen kanssa yhteinen kummityttö vm. 2003. Nyt siis kohta toinen kummipoika vm. 2008.

 

Mä odotan, että saisin lasten piirtämän kortin tai kortit, mutta se on sitten eri asia älyääkö mies avustaa asiassa, kun ei lapset itse vielä tiedä milloin on äitienpäivä. Viime vuonna mies ei älynnyt korttiasiaa ja sai kyllä kuulla siitä :angry: No, unohti se yksi vuosi mun synttäritkin <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Me vietetään minun ensimmäinen äitienpäivä Rodoksella. B)

 

 

Missäs tollasia miehiä löytyy?? :D No me ei olla kauheati nyt voitu

matkustella kun taloremppa on vielä kesken...Meillä on kerhossa

äitienpäivä askartelua ja samoin värikylvyssä niin neiti sit saa

väsäillä hienoja äitienpäivä kortteja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lahjotaan kaikki perheen äidit (äidit + isoäidit). En oikein täysin ymmärrä sitä, että mies ei lahjoisi/muistaisi äitienpäivänä puolisoaan "koska puoliso ei ole oma äiti" :huh: ? Ei olekaan kyse siitä, puolisohan on hänen lastensa äiti, se mielestäni riittää. En ollut itseasiassa edes kuullut tällaisesta, ennen kuin kävi ilmi että appi on juuri näitä miehiä, eli ei ole anoppia koskaan muistanut äitienpäivänä. Tein miehelle aikanaan hyvin selväksi :angry:;):) , että meillä ei näin toimita. On toiminut hyvin, meillä muistetaan tasapuolisesti kaikkien kaikki merkkipäivät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tänä vuonna eka äitienpäivä edessä (noin pariviikkoisen pienokaisen kanssa). Toiveissa on rauhallinen päivä, ei mitään hössötystä, mennään luultavasti vierailulle oman äitini (ja isäni) luokse. Ei ole edes mitään lahjatoiveita. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taitaa mennä ensimmäinen äitienpäivä aika tylsästi. Mies remontoi appivanhempien kanssa meidän taloa, että päästäis muuttamaan ja minä olen kaksin vauvan kanssa kotona... Mutta ei kestä valittaa. Jos remonttia ei saada valmiiksi parissa viikossa niin ollaan kusessa, kun muuttopäivä tulee. Oishan se tietty kiva saada jokin lahja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasti seinään, jos mies muistaa millään tavalla mua äitienpäivänä! Muutama päivä sitten olleet syntymäpäivätkin muisti iltapäivällä, kun sain kaverilta onnittelusoiton. Luultavasti vielä ehdottaa, että mä voisin nukkua lauantaina pitkään, niin hän nukkuu sitten sunnuntaina :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime äitienpäivänä oltiin mun äidin luona mutta tänä vuonna ei...Nyt ollaan vaan kolmestaan kotona ellei käydä miehen äidin luona jne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen äitienpäivä vietettiin viime vuonna neljä päivää synnytyksen jälkeen. Meni kyllä pikkusen ohi :rolleyes: Olin ihan hormooni huurussa ja väsynyt. Edellisenä yönä itkin miehelle että en ansaitse äitienpäivää kun oon niin huono äiti. Sain ihanan kukka-asetelman ja super hyvää aamiaista. Toivottavasti tänä vuonna ei itketä ihan niin kauheesti :P Meillä taitaa kyllä jatkossa mennä noi äitienpäivät poitsun synttäreitä vietettäessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivon, että saan viettää ensimmäisen oman äitienpäiväni rakkaan lapsukaiseni ja rakkaan mieheni kanssa.

 

Anoppi eilen sanoi, että "tulette sitten meille". Olenko jotenkin nuiva, kun en halua viettää ensimmäistä äitienpäivää anopin kanssa??? Siis okei, onhan hän mieheni äiti, mutta mieskään ei oikein innostunut lähtemään lapsuudenkotiinsa. Hän on ollut koko edeltävän viikon työreissussa ja hänkin haluaisi olla kotona lapsen kanssa (ja minun). Ja olisi kiva vaan olla, kun on vain yksi vapaapäivä ja sitten hänellä alkaa taas täysi työviikko. Ja ei, tämä ei ole mieheni vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi vaan seitsemäs.

 

Meidän yhteinen syöminen ravintolassa sitten jää väliin :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen sitä mieltä, että voitte jukeboksi viettää aivan hyvällä omalla tunnolla äitienpäivää oman perheenne kesken! Mielestäni et ole ollenkaan nuiva, etenkin jos mieskin haluaa mieluummin viettää äitienpäivän sinun ja lapsenne kanssa. Totta kai anoppi toivoo, että tulette vierailulle äitienpäivänä, mutta voisitteko jotenkin hienovaraisesti vihjailla, että tarvitsette nyt ihan perheenkeskistä yhteistä aikaa ja sopia vierailun vaikka jollekin toiselle päivälle? Jos tämä ei auta, niin sitten täytyy varmaan sanoa asia vähemmän hienovaraisesti, mutta minusta teidän ei tarvitse tehdä niinkuin anoppi haluaa. Te olette lapsenne kanssa nyt miehenne perhe ja luulisi anopinkin tajuavan, että hän ei ole enää se ykkönen miehen elämässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ilmoittanut jo vuosia sitten että haluan ensimmäisen isän- ja äitienpäivän viettää meidän oman perheen kesken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ juu, pitäähän sitä itse saada päättää miten vietetään ja jos haluaa olla kotona niin sitten on :rolleyes:

 

Meillä on vähän eritilanne tuon suhteen, mies on ainoa lapsi joten aina vähintäänkin käydään anoppilassa. Yleensä lounaalla. En ole mitenkään innoissani, mutta minusta meidän kuuluu tehdä niin joten.. Minun vanhempieni kanssa taas illallistetaan jo lauantaina, äitienpäiväaattona. Samaan tahtiin mennään kuin aiemminkin, kaikki ovat tyytyväisiä. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now