Emppu78

Äitienpäivä

118 posts in this topic

Ollaan useampana äitienpäivänä käyty sömässä buffassa anopin ja miehen mummun kanssa. Myös miehen veli on ollut paikalla. Ja tietty appiukko. Sekä yksi mehen tädeistä perheensä kanssa. On ollut ihan mukavaa, varsinkin kun anoppi maksaa. :lol: Tänäkin vuonna noudatetaan tuota perinnettä, nyt mukana myös meidän poika, hänen parin kuukauden ikäinen serkkunsa sekä mun äiti.

 

Oma äitini asuu parinsadan kilsan päässä, mutta tulee juuri sopivasti täksi viikonlopuksi meille, niin voi osallistua myös noihin syöminkeihin.

 

Mun mielestä äitienpäivänä puolison kuuluu hemmotella ja/tai vähän lahjoa vaimoa, vaikka se ei hänen äitinsä olekaan. Miksi muuten kaupoissa esim. alusvaateosastoilla on hienoja hepeneitä ja niissä lappu "äidille". En osais kuvitella 15v teinipoikaa ostamassa 5kymppiselle äidilleen pitsipöksyjä. Korkeintaan pilailumielessä. Tai kuinka moni teini ostaa äidilleen timanttisormuksen? Koitan siis sanoa, että se vaimo on kuitenkin miehelle sen lapsen synnyttänyt, niin siksi mielestäni vo vähän äitiä muistaa kerran vuodessa.

 

 

Mä esitin pienen vinkin miehelle, että musta Kalevalan hopeinen Lapsi-koru vois olla aika kiva.... Kultainen ihan liian kallis, mutta hopeiseen vois olla mahkut. En tiedä menikö vihje perille, mutta ainakin pointin mies tuntui ymmärtävän, kun niistä värikivistä selitin. Selitin, että jos ei tänä vuonna, niin jos sitten vaikka seuraavana...

 

Mun mielestä lahjan ei tarvitse olla kallis enkä mikään korufriikki ole. Toi Lapsi-.koru vaan tuon symboliikan takia olis mieluinen. Oma lapsi kuitenkin on tärkein ja on varmasti ihanaa sitten kun hän ekan kerran kortin askartelee.

 

Teetin äideille ja mummoille pitsun kuvasta äitienpäiväkortit. Olin vaan sen verran myöhässä liikkeellä, että saa nähdä, tulevatko ajoissa.

 

Lahjoista sen verran, että mies saa ostaa anopille ja mummolleen jotkut kukat, kun heidät sunnuntaina nähdään. Omalle äidilleni meinasin jonkin pienen lahjan, kun kerrankin tavataan äitienpäivänä. Miehen kauempana asuva mummo saa kortin. Samoin kuin mun mummot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi kaunis kortti R.E.D.illä! Suloinen!

 

Mä löysin Tiimarista sellaisen korttien askartelu pakkauksen jossa on kaikki materiaalit kolmeen kortiin, hintaan 3,50 euroa. Oli tosi kätevää tehdä kun vaan liimaili mukana tulleita koristeita korttipohjiin. Kauniit kortit sai helposti ja edullisemmin kuin valmiina ostamalla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä äiti tuleekin ensi maanantaina meille muutamaksi päivää :) Ei tarvinut sitten korttia lähetellä postissa :) Mä tein muutama vuos sitten äitienpäivä kaakun...Kuviakin olis mutta en tiedä mihin ne on hävinneet :o:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään kivaa runoa mummojen ja isomummojen kortteihin, meillä viisi korttia vailla tekstiä........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää äitienpäivää kaikille!!! Aamusti sain leipää ja teetä sänkyyn :wub: Neiti kipitti nopsaan sängyn viereen haluamaan mun leipää :D Tälläisen kukan sain jo eilen mieheltäni...

 

 

 

 

kuva313ui4.jpg

Edited by Emppu78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kukan sain, pikkuruusun, jonka voin viedä pihalle kesäksi. Lisäksi tuli aamiainen sänkyyn. Kirjaimellisesti. :blink: Onneksi toivat mehua, eivätkä kahvia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain nukkua niin pitkään kuin halusin. Alas tultuani minua odotti kortti ja käsky painua aamusaunaan. Saunasta löytyi paljon kaivattu saunan penkki ja saunahunajaa.

 

Saunasta selvittyäni sain aamupalan. Just paistettuja croisantteja ja munia ja pekonia sekä kahvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain aamiaisen sänkyyn, mies hoiti pojan aamutoimet ja lahjaksi tuli rahaa :rolleyes: (mies ei ehtinyt kauppaan, joten hätäpäissään keksi laittaa rahaa kirjekuoreen) sekä suklaarasian.

 

Musta äitienpäivänä mies kiittää puolisoaan lapsien äitinä toimimisesta kuten myös nainen miestään isänpäivänä. Samalla tavoin lapset muistavat äitiään jokainen omalla tavallaan. Musta tuo on kiva tapa "motivoida" ja kiittää äitiä tai isää jaksamaan huonojen päivienkin kanssa ja muistamaan miten ihania lapsia itse kullakin on... Ei sitä arkipäivänä aina muista kuinka onnekas sitä oikeastaan on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ensimmäinen äitienpäivä ja syntymäpäivä tänä vuonna samana päivänä. Olen itse syntynyt äitienpäiväaamun 09.03 :D

 

Äitienpäivälahjaksi sain metallisen, kullatun ruusun johon oli kaiverrettu " ensimmäisenä äitienpäivänä" ja synttärilahjaksi sain kellon :)

 

Oltiin ihan omalla porukalla ja mun sisko ja äiti tulivat juhlimaan myös, juhlittiin samalla myös mummia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain toissapäivänä eli äitienpäivänä avopuolisolta itsepoimitun valkovuokko-kielo -kimpun, vaikken oo ees äiti. Enkä raskaana. Eikä edes yritetä. Mutta kuulema tulevalle äidille. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

^pientä painostusta ilmassa mitä ilmeisemmin... :lol:

 

minä sain poikaselta (1v) lahjaksi itse sävelletyn ja sanoitetun laulun (mies oli ehkä hiukan auttanut). Lisäksi sain toivomiani Marimekon keittiötekstiilejä.

 

laulun sanat ovat tässä:

Sä oot ollu äiti mulle ihan koko vuoden

Ja musta sä oot pitänyt musta tosi hyvän huolen

Sä oot imettänyt, nukuttanut, pessyt takapuolen

Ja musta on tullut aika iso maitoasi juoden

 

Ja äiti, kun mä näen sut tahdon sulle syliin

Otathan mut, vaikka oon jo vuoden ja vähän yli

Sylisi on paras ei ole yhtä hyvä missään

Sä silität ja kutitat ja sitten mä taas jatkan mun temmeltämistä

 

Äiti kun mä synnyin mä kuulin sun äänen

Ja arvasin, että on mahtava, et sun lapseksesi pääsen

Sä laulat mulle, luet mulle, viet mut pihahommiin

kun lapaset multa irtoaa sä paat ne takas sormiin

 

Äiti, kun mä näen sut, tahdon sulle syliin

Otathan vaikka, oon jo 11 kiloa ja vähän yli

Kun mä olen sylissäsi, ei ole huolen häivää

Äiti, mä toivotan sulle tosi tosi ihan tosi hyvää äitienpäivää

:wub::wub::wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ees oo :lol: itse asiassa se on miehestä kiinni ettei lapsia vielä ole... Mutta toi vaikuttaa kyllä hyvältä, eli alkaa pikku hiljaa lämmetä ajatukselle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panda, ihanat laulunsanat! :)

 

Ensimmäinen äitienpäivä vuosi sitten oli pieni pettymys.. mutta nyt jo kivempi. Sain lahjan, ja käytiin kahvilla pojun ja miehen kanssa. Kakku selvästä vihjeestä huolimatta jäi saamatta. Ensi vuonna ehkä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä saan varmaan odotella äitienpäiväkorttiakin siihen asti, että poika tarhantätien avustuksella sellaisen askartelee. Pitää varmaan kostoksi järjestää ihan maailman täydellisin isänpäivä :rolleyes:

 

Tänä vuonna sain siis onnittelut tekstarina äidiltä ja anopilta, ja ruusun siskoltani. Alkaa enemmän tuntua joltain globaalilta naisten solidaarisuuspäivältä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunnuntaina oli ensimmäinen äitienpäiväni!

 

Aamulla mies nousi pojan kanssa ja mä sain jäädä vielä nukkuun. Hetken päästä mä sain aamupalan ja valkovuokkokimpun sänkyyn sekä kultaisen kaulaketjun. Aivan ihana aamu oli, siihen voisi vaikka tottua! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä sain nukkua niin pitkään kuin halusin. Alas tultuani minua odotti kortti ja käsky painua aamusaunaan. Saunasta löytyi paljon kaivattu saunan penkki ja saunahunajaa.

 

Saunasta selvittyäni sain aamupalan. Just paistettuja croisantteja ja munia ja pekonia sekä kahvi.

 

 

 

 

Ai kun sulla on ollut ihana äitienpäivä :) Rempan takia makkari on vielä alhaall

eikä ylhäällä ja kahvin ois voinut jättää väliin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
^pientä painostusta ilmassa mitä ilmeisemmin... :lol:

 

minä sain poikaselta (1v) lahjaksi itse sävelletyn ja sanoitetun laulun (mies oli ehkä hiukan auttanut). Lisäksi sain toivomiani Marimekon keittiötekstiilejä.

 

laulun sanat ovat tässä:

Sä oot ollu äiti mulle ihan koko vuoden

Ja musta sä oot pitänyt musta tosi hyvän huolen

Sä oot imettänyt, nukuttanut, pessyt takapuolen

Ja musta on tullut aika iso maitoasi juoden

 

Ja äiti, kun mä näen sut tahdon sulle syliin

Otathan mut, vaikka oon jo vuoden ja vähän yli

Sylisi on paras ei ole yhtä hyvä missään

Sä silität ja kutitat ja sitten mä taas jatkan mun temmeltämistä

 

Äiti kun mä synnyin mä kuulin sun äänen

Ja arvasin, että on mahtava, et sun lapseksesi pääsen

Sä laulat mulle, luet mulle, viet mut pihahommiin

kun lapaset multa irtoaa sä paat ne takas sormiin

 

Äiti, kun mä näen sut, tahdon sulle syliin

Otathan vaikka, oon jo 11 kiloa ja vähän yli

Kun mä olen sylissäsi, ei ole huolen häivää

Äiti, mä toivotan sulle tosi tosi ihan tosi hyvää äitienpäivää

:wub::wub::wub:

 

 

 

 

 

Aivan ihana :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisenä äitienpäivänäni isä hoiti tytön aamupesut ja lähtivät yhdessä tekemään aamupalaa. Sain siis aamupalan sänkyyn onnittelulaulun kera. Oli hauska kuunnella makkarista, kun isä opettaa 4kk ikäistä tytärtään vatkaamaan kermaa :) Aamupala sisälsi voileipien ja teen lisäksi täytekakunkin. Kyllä tuntui mukavalta :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän esikoinen syntyy vasta heinäkuussa, mutta sain mieheltä lahjaksi hellyyttävän "Maailman paras äiti" -paidan. Koko oli xl niin mahtuu hyvin tämän raskausmahan kanssa :) Sanoin että tästähän tulee suorituspaineita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin äitienpäivänaamun töissä, mutta kunhan tulin kotiin oli kakkukahvit tarjolla. Pojat olivat hoidossa askarrelleet kortit ja mieheltä sain uuden tuoksun sekä orkideanoksan. Oikein mukava äitienpäivä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now