Emppu78

Äitienpäivä

118 posts in this topic

No, tällä kertaa saan viettää äitienpäivää :D Viime vuonna äitienpäivänä mulla oli menossa rv 42+0 ja ai että veetutti kuin pientä oravaa! Itkeä tihrustin koko päivän <_< Seuraavana päivänä sitten käynnistykseen.

 

Me mennään 4 sukupolven voimin äitienpäivälounaalle ravintolaan, eli mun isoäiti, vanhemmat, minä ja mies sekä toki poika. Odotan kyllä että mieskin jotenkin muistaa, mutta saa nähdä sitten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna jää äitienpäivä viettämättä, valitettavasti... :( Olemme miehen kanssa lähdössä kahdestaan toiselle puolelle Suomea kaverini häihin ja istumme sitten koko sunnuntain autossa paluumatkalla kotiin.

 

No, toiveissa on, että mies siitä huolimatta muistaisi jollakin pikkujutulla. Ja ehkä sitä äitienpäivää voisi muksujen kanssa juhlistaa sitten seuraavana päivänä. :) (Juu, kaikki päiväthän voi olla äitienpäiviä! ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikko taitaa päiväkodissa tehdä jonkun kortin. Ukko on töissä, joten en odota paljoakaan sieltä suunnalta. Meidän neiti tosin on isille sanonut et tietkö kun äiti pitää viedä äitienpäivänä ravintolaan, vaatinut tiettyä ravintolaakin jossa itse tykkää käydä.

 

(jep, meidän 5v on red hot chilis'n kantis :D :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans eka äitienpäivää viettämässä. Jännitän et mitä tuo mies keksii pojan kanssa. Tosin samassa kuussa omat synttärit, niin ei oo jotenkin muistanut tuota päivää... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toki vietetään taas, meillä äitienpäivä on iso juttu. Mä olen jo siskon kanssa ostanut lahjat omalle äidille ja kortit mummoille, uskoakseni mennään myös syömään yhdessä. Mun äitini ehdotti jo viime vuonna, että käytäisiin syömässä jo lauantaina, että saisimme viettää sitten varsinaista päivää miehen ja pojan kanssa kolmisin. Musta tosi ajattelevaista ja näin varmaan tehdään myös tänä vuonna.

 

Lahjoja tuskin on enää tiedossa, kun sain jo mieheltä viikko sitten taulun, johon ihastuin. Mutta kukkia, aamiaista ja miehen ja pojan yhdessä askartelemaa korttia uskallan vähän odottaa. :)

 

Viime vuonna oli ihana ensimmäinen äitienpäivä. Olimme yhdessä koko päivän, sain tulla valmiiseen aamiaispöytään, käytiin kävelyllä ja tehtiin hyvää ruokaa yhdessä. Mies oli ostanut hirveän ison kimpun ruusuja, kortin sekä toivomani korkokengät lahjaksi. Sitä edellisenä vuonna tein positiivisen raskaustestin äitienpäivänä. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna sain ensimmäisenä äitienpäivänä ison kimpun punaisia ruusuja ja ihanaista ihanaisemman punaisen käsilaukun (ruusujen kanssa sävy sävyyn :D ), jota olin kerran kaupassa katsellut ohi kävellessä (mies oli ostosreissulla mukana ja en edes vihjannut, totesin vain että "onpas hyvän näköinen laukku!"). Taaperoinen oli sitten ostanut sen äidille lahjaksi :lol: (eli mies kurvannut töistä kotiin kaupan kautta)... Tänä vuonna sitten juhlitaan äitienpäivää varmaan päivää ennakkoon meillä, koska mies lentää juuri äitienpäivänä Suomeen työmatkalle. Saa nähdä keksiikö taaperoinen jotain kivaa äidilleen tänä vuonna B) Odotan jo innolla niitä äitienpäiviä, kun tulen saamaan lapsen itsetekemän, hellyyttävän lahjan aamulla sänkyyn ja vaikkapa jotain räikeän neonpinkkiä kynsilakkaa (kuten työkaverini sai tyttäreltään yksi vuosi ja sitä kynsilakkaa naureskellen esitteli töissä maanantaina). Ei se lahja tai sen arvo ole niin tärkeä, mutta onhan se ihana tulla muistetuksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taas kerhossa askarrellaan äitienpäiväkortit :) Tai no yleensä mähän olen ne tehnyt :D Kun neiti ei oikein vielä osaa askarrella...Maalaa ja piirtää vaan :) Mies ei ikinä osaa valita

äidilleen lahjaa niin sekin jää taas mun mietittäväksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna saan varmaan pojan hoidossa askarteleman kortin. Ja jos vaikka saisi tämän toisen vauvan ulos äitienpäiväksi niin olisi ihanaa.

 

Muutoin en oikein perusta äitienpäivästä enkä mieheltä lahjoja odota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan muutamana vuonna käyty äitienpäivänä syömässä miehen vanhempien ja hänen mummonsa, sekä veljen ja tämä avokin kanssa. Viime vuonna meillä oli sitten nämä pienetkin mukana, siis meidän poika ja hänen serkkutyttönsä. Mun äiti oli myös viime vuonna mukana, koska sattumalta oli meillä just sinä viikonloppuna. Anopille ja miehen mummulle ollaan joinakin vuosina viety kukkia. Omalle äidilleni koitan muistaa aina lähettää kortin ja yleensä myös kahdelle mummolleni. Viime vuonna ostin äidilleni myös lahjan, koska oltiin kerrankin läsnä.

 

Viime vuonna oli meidän perheen eka äitienpäivä. Vihjailuni menivät perille ja sain silloin lahjaksi Kalevalan hopeisen lapsi-korun sinisellä kivellä. Lisäksi mies oli koittanut saada pojan piirtämään kortin.

 

Tänä vuonna meillä ei varmaan ole äitienpäivänä mitään ihmeempää, kun mies on töissä sen koko päivän. Mulla on myös synttärit muutamaa päivää ennen. Sanoin miehelle, että jos saa toiveita esittää, niin jos voisin saada yhdistetyksi synttäri- ja äitienpäivälahjaksi mammaolohousut ja -paidan. Meni läpi. Sana joko rahat ja voin käydä itse ostamassa, tai sitten jos keritään ja ollaan terveitä, niin mennään yhdessä mun synttäripäivänä HopLoppiin ja samalla reissulla haetaan mulle ne vaatteet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimeviikolla tuli kerhossa askarreltua äidille äitienpäivälahja :) Oli valmis kukkaruukku

minkä sisällä oli pala oasis tyylistä mihin sai laitettua puu tulppaaneita/lehtiä kiinni :)

Tulppaanit ja kukat sitten maalasin itse :) Esikko sitten ohjaajan kanssa leikkeli

sydämen muotosen kortin minkä itse väritteli eri väreillä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli tuossa pari viikkoa sitten pyyntö lasten äideille päiväkodista toimittaa sinne itselleen sopiva vaalea t-paita, eli siihen varmaan jotain painavat. Ihan kivaa :) Isänpäivän alla vaan tuli vastaava pyyntö äideille viedä isälle sopiva paita. Siis että eivät ilmeisesti luota, että miehet osaisivat tuoda puolisoilleen sopivan paidan ja vieläpä tältä salaa :rolleyes:

 

Muuten en usko, että tuon lisäksi mitään saan, eikä tarvitsekaan. Ajatus on tärkein.

 

Mummoille lähtee esikoisen piirtämät kortit ja anopin kanssa mennään myös syömään sunnuntaina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan pyydetty meidän molempien vanhemmat meille syömään lauantaina ja sunnuntaina juhlitaan sitten ihan oman perheen voimin äitienpäivää. Vielä en tiedä mitä kaikkea mies on keksinyt, mutta uskon että jollain tavalla mua kuitenkin muistetaan. Tärkeintä mulle oli että muistetaan omia äitejä jo lauantaina, jotta saadaan viettää sunnuntai ihan oman perheen kesken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä melkein unohdin, että myös Mummo, Mummi ja Isomummo varmaan odottavat jotain muistamista näin Jäppiksen ensimmäisenä äitienpäivänä. :rolleyes: (Siippaa olen kyllä omalta osaltani jaksanut muistuttaa... ;)) No, pikapikaa väsättiin kortit (Jättikiitos R.E.D.ille ideasta! :lol:) ja Mummolle ja Mummille tekaistiin tyynyliinat. Otettiin sormivärien avulla "leima" Jäppiksen takapuolesta ja siitä tein sabloonan. Tyynyliinan takapuolelle painoin persiin kuvan ja etupuolelle teksti PERSoonallisia unia Mummolle/Mummille. :lol: Saa nähdä joutuuko selittämään, persuspainatus kun näyttää enemmänkin aivoilta... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me annettiin jo kuluneella viikolla mummulle/mummille kukat kortteineen, kun oltiin siellä kylässä. Itse en lahjoista perusta, mutta tänä vuonna on poikkeus, koska on ensimmäinen äitienpäiväni ja yksinoloni (joka on kestänyt puoli vuotta) päättyy sopivasti edellisenä päivänä. KOen siis "ansainneeni" jonkun pienen muistamisen mieheltä (=lapselta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tiedän jo nyt lahjani :D Mies leipoo mulle juustokakun :) Eli se on tämän vuoden

lahja minulle :)

Edited by Emppu78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää Äitienpäivää! Mies tuli kera kahvikupposen ja kakkupalasen herättelemään :wub: Eilen sain jo kukkakimpunkin ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille, myös tuleville sellaisille! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa äitienpäivää!

 

Meillä esikoinen potkii vasta vatsassa, mutta mies muisti äitienpäivää antamalla lahjaksi Anna Puun levyn. Voidaan kunnella sitä yhdessä vauvan kanssa. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikein iloista äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville myös :)

 

Mä sain loisto-aamupalan; kahvia, kakkua, tuoretta ananasta, munakokkelia, croissantteja, mansikoita...

 

Mulla on huomenna synttärit niin sain sitten 2 lahjaa; hopeisen nilkkakorun ja ihanat sandaalit kesäksi :) Niin ja tietty tyttö oli tehny kortin :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää äitienpäivää kaikille täältäkin suunnasta!

 

Minäkin sain pojan tekemän kortin ja aamupalan vuoteeseen sekä lahjaksi vanhan 90-luvun muumimukin. Ihanaa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terveiset tautituvalta! Meidän äitienpäivä kuluu neitiä hoitaessa, mahatauti ja korkea kuume säännöstelevät juhlintaa :rolleyes:

Sain kuitenkin aamulla aamiaisen vuoteeseen ja tietysti tytön tekemän kortin :wub:

Lisäksi sain Brunbergin pusuja ja pääsin siivoamaan sänkyä tytön jäljiltä :rolleyes:

Ikimuistoinen äitienpäivä siis B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mukavaa äitienpäivää!

 

Poika (2,5kk) antoi nukkua puoli yhdeksään asti ja mies muisti mua mun lemppri hajuvedellä! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää päivä sujui mukavasti. Aamupalat odotti valmiina keittiössä ja aamukahvien ja kakkujen jälkeen painuttiin ulos. Mä kävin ostamassa mun äidille kukan ja vein sen lasten kanssa hänelle. Samoin eilen leipomani minttusuklaajuustokakun.

Päivällä mies laittoi ruoat ja sen jälkeen käytiin mun äidin luona kakkukahveella.

 

Poika oli tehnyt mulle hoidossa mukin ja mies hommasi mulle äitienpäivälahjaksi ajotakin moottoripyöräreissuja varten (ja itelleen sit sen prätkän.)

Äsken käytiin miehen kanssa kahdestaan ajelemassa ja oli upeaa. Paras lahja ikinä. :D Tosin toi ajotakki olis ollu pakko hommata muutenkin, mutta nyt sai hyvin pistettyä sen äitienpäivän piikkiin.

 

Toiselle mummolle hommattiin kukat ja isomummo sai postissa tenavien valokuvia ja kortin. :)

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now