-Heidi-

Synnytyksen kesto

75 posts in this topic

Esikoinen: Käynnistyksen tuloksena 5h 52min

Toinen: Säännöllisillä supistuksilla 6h 21min (sairaalassa oltiin vajaa kaksi tuntia kun neiti oli maailmassa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat synnytykset on käynnistetty. Ensimmäisessä synnytyksen kesto laskettiin kalvojen puhkaisusta, vaikka olin ollut oksitosiinitipassa jo pari tuntia ennen sitä. Kesto oli 5,5 h. Toinen synnytys laskettiin alkavaksi tipan laitosta ja kesto oli 5 h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys oli kestoltaan noin 5,5 tuntia. Alkoi kivuttomilla suppareilla ja ekat kipeät tuli vasta lapsivesien menon jälkeen. Siitä ei sit mennytkään kuin reilu tunti vauvan syntymään.

 

Toinen synnytys oli "hiukan" nopeampi, kokonaiskesto 1h 50 min. En edes halua tietää miten nopeasti mahdollinen kolmas lapsi tulee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka jotain 36 tuntia (en muista tarkkaan, mutta tuota luokkaa). Toka kesti 22 tuntia ja hiukan päälle. Olin tyytyväinen, kun ei tarvinnu ihan niin pitkään kärvistellä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun mielestä kaikki kolme synnytystä kesti jotain 9 tuntia jokainen.

 

Munkin kaikki synnytykset on kestäneet 4-5 tuntia. Mulle terveydenhoitaja/kätilö sanoikin kolmatta odottaessani, että yleensä äidillä joko synnytyksen kesto kerta kerralta lyhenee (alkuun jopa puolittuu) tai sit kaikki synnytykset kestävät yhtä pitkään. Mun kohdalla siis on olleet aika lailla yhtä pitkiä.

 

Lisään nyt vielä kuitenkin, että avautuminen on mulla tapahtunut nopeasti. Ekalla kerralla kesti hieman kauemmin, 3h30min, mutta kahden seuraavan kans ekasta supistuksesta kokonaan auki tilanteeseen on mennyt noin kaksi tuntia.

Edited by Miaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti 2.5 paivaa :D Jos siis laskee siita hetkesta kun vedet menivat. Virallinen kesto taisi olla 21h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnisteltiin Cytotecilla ja ekoista supistuksista meni 10h 16 min, kun poika oli maailmassa. 1. vaihe 10 h ja ponnistusvaihe 16 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla molemmat käynnistetty cytotecilla ja kestot laskettu ensimmäisestä supparista

 

-4 h 5 min

 

-1 h 35 min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys kesti 7 tuntia (ponnistusvaihe 29min). Aika laskettiin ekoista supistuksista. Sairaalassa ehdittiin olla ennen vauvan syntymää 5 tuntia. (Rv 41+4, syntymäpaino 3710g).

Toka synnytys kesti 1h56min ekasta supistuksesta laskettuna. Ponnistusvaihe oli n. 5min. Sairaalassa ehdittiin olla n. 30min ennen vauvan syntymää. (rv 40+6, syntymäpaino 3170g.) Ikäeroa lapsille tuli 2v2kk.

Kolmas synnytys kesti ekasta supistuksesta laskettuna 73min. Ponnistusvaihe oli n. 3min (hyvä, että kätilö sai kopin :) ). Sairaalassa ehdittiin olla ennen vauvan syntymää ruhtinaalliset 5 min :) (rv 40+3, syntymäpaino 2980g) Ikäeroa kakkosen ja kolmosen välillä 2v8kk.

 

Tämän vikan synnytyksen jälkeen vauvan lähtötarkastuksessa lääkäri sanoi kuulleensa, että meille oli tullut hieman kiire päästä sairaalaan. Kehotti mahdollisen neljännen kanssa lähtemään liikkeelle heti, mielellään jo ennen ekaa supistusta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen: Kesto ensimmäisestä supistuksesta oli 21 h 13 min.

Toinen: Kesto ensimmäisestä supistuksesta oli 12h 29 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikko 4h 1min (laskettu siitä kun avautuminen alkanut. kypsytettiin sytotecilla, eli kärsin kyllä supistuksista n 1,5 vuorokautta, ja kipeetä oli)

kakkonen 23h (laskettu siitä kun kerroin että vettä oli lorahdellut yöllä. kipeetä aikaa synnytyksessä oli n 2h, eli helpompi kuin eka)

kolmonen 6h 45min (laskettu taas veden tiputtelusta. mutta supistukset alkoi vasta kun kalvot puhkaistiin ja siitä 33min niin vauva oli sylissä. tuo 33min olin kipeä)

 

 

kovin erilaisia aikoja siis virallisesti ja tuntemusten mukaan. mutta joka kerta on ollut paljon helpompi kuin edellinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla lukee papereissa kummastakin lapsesta synnytyksen kesto 1 min. Tietty se johtuu suunnitellusta sektiosta. Kummallakaan keralla ei ollut mitään synnytykseen viittaavaa edes näkyvissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikkeus vahvistaa säännön?

 

1. synnytys 17 h (rv. 40+5, käynnistyi säännöllisillä supistuksilla)

2. synnytys 18 h (rv. 38+3, käynnistyi vesien menolla 24 h ennen vauvan syntymää, kesto laskettiin säännöllisten supistusten alusta)

 

En voi sanoa, kumpi synnytys olisi ollut helpompi/vaikeampi, molemmissa synnytyksissa oli erilaiset haasteensa.

Edited by Galaxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen synnytys kesti n. tunnin vähemmän ja ponnistusvaihe oli 2 min lyhyempi kuin ekalla kerralla. Toinen synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla + oksitosiinilla 40+1, eka käynnistyi luonnostaan vesien menolla 39+0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys kesti n. 10h, ponnistusvaihe oli 22min. Tokan synnytyksen avautumisvaihe kesti 27min ja ponnistus 1min. :girl_crazy: Synnytykset menivät nopeutta lukuun ottamatta varsin samalla kaavalla. Jos joskus odotan kolmatta, niin saattaa loppuraskaudessa jo hitusen jännittää tuleva synnytys... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka n. 17 tuntia.

Toinen alle 5 tuntia. Tokalla kerralla lapsivettä oli tullut vähän päivällä (n. ruokalusikallinen), joten olin jo sairaalassa, kun supistukset alkoivat yöllä (heti alle 5 minuutin välein).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys vihdoin käynnistyttyään kesti reilut 5 tuntia.

Toinen kolmisen tuntia.

Toivottavasti kolmannella kerralla ei nopeudu samaa tahtia, koska silloin ei ehditä sairaalaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys: 14h

Toka synnytys: 4h 20min

 

Nyt odotan kolmatta ja vähän mietityttää et kauankohan tällä kerralla kestää. Varsinkin kun matkaa sairaalalle on 60km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka synnytys käynnistettiin, kesto oksitosiinitipan laitosta syntymään 11h 49min mutta synnytys todetiin käynnistyneeksi 1½ h myöhemmin tipan laitosta, eli synnytyksen kesto papereissa on about 10h.

 

Toinen käynnistyi itsekseen, ensimmäisestä supistuksesta syntymään 6h 31min. Loppuvaihe meni niin vauhdilla että mielenkiintoista miten mahdollisesta kolmannesta selvitään edes sairaalaan saakka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla papereihin synnytyksen kestoksi merkattiin alle 5h, mutta edellinen yö meni jo kärvistellessä joskin supistukset loppuivat aamulla ja seuraavana iltapäivänä kalvojen puhkaisujen jälkeen alkoivat uudelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan synnytyksen kesto oli 3 h supistusten alusta laskien.girl_smile.gif

Edited by Cheimantha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen synnytys 5/2007 kesti 21t 45min. (ja tämä koko aika salissa. Käynnistyi supistuksilla vuorokautta ennen sairaalaan menoa.)

 

Toinen 9/2010 (1,5 vkoa sitten) kesti 7t 20min. (salissa/sairaalassa alle 2 tuntia ennen vauvan syntymää. Käynnistyi supistuksilla).

 

Molemmat siis laskettu säännöllisistä suppareista. Eli todellakin oli toinen synnytys nopeampi kuin ensimmäinen :girl_smile:

Edited by pepita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now