IirisK

Koska linea negra hävinnyt?

61 posts in this topic

Eli koska tästä karmeasta ruskeasta koko mahan viivasta pääsee eroon?! Synnytyksestä nyt kuukausi ja ihan yhtä vahvana on paikallaan :skilletgirl:

Veikkaan että viivan häviäminen on yksilöllistä. Mulla synnytyksestä reilu kolme kuukautta ja viiva edelleen näkyvissä...

Mulla on 3,5 kk synnytyksestä ja viiva edelleen näkyvissä. Mulla ei ollut koskaan erityisen tumma viiva mutta ihan samanvärisenä se on edelleen.

Toukokuussa oli linea negra vielä näkyvissä vaikka synnytyksestä oli tuolloin jo vuosi. Nyt kesän aikana on viiva kuitenkin yhtäkkiä vaalentunut ja hävinnyt.

Mulla taisi hävitä se parisen kuukautta sitten, eli noin viisi kuukautta synnytyksestä. Mullakaan se ei ollut missään vaiheessa kovin tumma, sellainen hailakan ruskea viiva, joka tummui ehkä hitusen synnytyksen jälkeen, kun maha litistyi.

Eli ilmeisesti ihan heti siitä ei pääse eroon. Tosiaan tuntuu että synnytyksen jälkeen se tummui, ja on tossa roikkuvassa mahanahassa tosi kaunis :girl_mad:

^^^^ älä nyt hyvä ihminen sitä karmeaksi kutsu, minusta se on muisto, ainakin jonkin aikaa sen kuin on siinä ja komeilee :girl_smile:

minä ainakin ajattelen että se on ihanan pikkumieheni minuun jättämä jälki.

Edited by Charlize

Esikoisesta kesti reilun vuoden, toinen on nyt 2.5kk ja luonnollisesti viiva vielä mahassa keikkuu. Tummuminen on harhaa, mahan pienentyessä pigmentti vetäytyy enemmän samaan kohtaan nahkan "kasautuessa". Ihan kuten ilmapallossa piirrokset ovat vaaleampia, jos pallo on täynnä kuin sen ollessa tyhjä. :)

^^^^ älä nyt hyvä ihminen sitä karmeaksi kutsu, minusta se on muisto, ainakin jonkin aikaa sen kuin on siinä ja komeilee :girl_smile:

minä ainakin ajattelen että se on ihanan pikkumieheni minuun jättämä jälki.

Täytyy yrittää ajatella noin. Sitä on vielä vähän järkyttynyt, kun maha on kuin taistelutanner kaikkine löysine nahkoineen, sektio- ja raskausarpineen :grin:

Jos se kamalasti häiritsee, niin jollain vartalonkuorinta-aineella voi yrittää nopeuttaa sen häviämistä. Se on kuitenkin vaan pigmentoituneita ihosoluja, jotka sitten lähtevät ihon uusiutumisen myötä. Ihan niinkuin rusketus.

Poika on melkein 10 kuukautta ja viela se nakyy. Tosin niin haaleana, etta piti varta vasten tarkistaa kun ei ollut silmille hyppinyt lahiaikoina.

Minusta linea negra oli ehka paras raskauden jattama jalki, ja juuri sellainen jalki, jonka voi saada melkeinpa vain raskaudesta. Raskausarpia - niistakin kun voi joku tykata - tulee lihotessa ja laihtuessakin.

Poika oli noin 8 kk, kun tulin uudelleen raskaaksi. Linea negra oli vielä tuolloin näkyvissä, mutta se oli jo vaalentunut huomattavasti. Nyt rv 29 viiva näyttää hävinneen kokonaan, mutta kaipa se johtuu vain mahan venymisestä. Voi olla, että pian viiva taas ilmestyy...

Poika on nyt 8,5kk ja samanlaisena viiva näkyy, kuin silloin loppuraskaudessa. Kovin tumma ei viiva ollut missään vaiheessa, mutta ihan selvästi näkyy kuitenkin ja pitkälle ylös yli navan.

mulla kesti tooosi pitkään. Olisko lopulta noin 1,5v ennen kuin ei enää ole näkynyt...

Hassua kun toisille tulee voimakas linea negra ja toisille ei mitään.. Mulla siis ei mitään linea negran tapaistakaan..

Tyttö tulee 11kk n. viikon päästä ja edelleen linea negra näkyvissä, tosin aika vaaleana. Loppuraskaudessa viiva oli melko tumma.

Sitähän usein on sanottu, että poikaa odottaessa linea negra tulee, mutta kai se on vaan joku uskomus. Sitäkin on pohdiskeltu, että jos viiva jatkuu navan yläpuolelle tai ihan rintojen väliin asti, niin se merkitsee sukupuolen kannalta jotain.

Mä sain viimeksi joltain foorumilta neuvon kokeilla rapsuttaa sitä janaa ja se ihan oikeasti lähti pois! Siis samaan tyyliin kuin saunassa lähtee kuollut nahka hieroessa. Kuulosti tosi höntiltä neuvolta, mutta tosiaan toimi.

Tyttö täyttää viikon kuluttua 10kk ja linea negra löytyy edelleenkin. :girl_wink:

Mullakin näkyy vielä, vaikka poika on jo 10 kk. Haalistunut on kyllä tosi paljon.

Löytyy kans ja aikaslailla tummanakin vielä...girl_to_take_umbrage2.gif Mutta eipä tuo hirveesti menoa haittaa.

Mietin tuota samaa joku päivä. Tyttö 3,5 kk ja toki on vielä näkyvissä. Esikoinen on poika ja molemmissa raskauksissa ollut samankaltaiset viivat.

Mä sain viimeksi joltain foorumilta neuvon kokeilla rapsuttaa sitä janaa ja se ihan oikeasti lähti pois! Siis samaan tyyliin kuin saunassa lähtee kuollut nahka hieroessa. Kuulosti tosi höntiltä neuvolta, mutta tosiaan toimi.

Mulla ei toiminut tuo ollenkaan :girl_sigh:

Mä pelkäsin et tuo ei edes vaalene, mut nyt kun katsoo, niin haalea viiva viel näkyvissä, enemmän navan alapuolella kuin yläpuolella. Ja siis synnytyksestä on nyt 4,5 kk.Vaalenis vaan nopeammin pois, eihän se mikään vatsan kaunistus ole...