Sign in to follow this  
Followers 0
punamusta

Mistä jumppavaatteita odottaville?

15 posts in this topic

Onko kukaan tilaillut netistä jumppavaatteita tai tietääkö esim. Tampereen seudulla liikkeitä, joista saisi raskaana oleville pallomahoille sopivia jumppavaatteita? En ole löytänyt mistään laadukkaita vaatteita, hakusessa siis hyvälaatuiset topit/t-paidat, jotka venyvät mahan mukana sekä samaa mallia housut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko käynyt Piruetissa? Heillä on muistaakseni nettikauppa mutta ainakin aiemmin on Tampereella ollut myös liike. Piruetin jumppavaatteet on mielestäni tosi hyvä laatuisia, tosin en tiedä onko heillä varsinaista äitiysmallistoa, mutta käy vilkaisemassa löytyisikö silti jotain sopivaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse käytin siihen saakkaa kun yleensä pystyin jumppaamaan eli 7. kuulle ihan normimalliston jumppavaatteita. Nikeltä löytyi niin matalavyötäröiset jumppapöksyt että asettuivat mukavasti masun alapuolelle, ja H&M:ltä taas sellaiset pöksyt joissa on alaspäin taitettava vyötärökaistale eli pallomasuinen voi tehdä päinvastoin ja vetää sen ylös jolloin se toimii kuin masutuubi. Niken mallistossa oli myös ainakin kesällä reiluja pitkiä jumppapaitoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:llä oli mama-puolella ainakin mustia ja harmaita suht ohuita gollegehousuja,joissa oli reilu vyötärökaistale, muutenkin mukavanoloset, sopivat jumppaan tai ihan vaan kotihousuiksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen jumppani raskausaikana jumpannut just niissä HM:n mama-collegeissa ja tavallisissa, kokoa isommissa (pitkissä) t-paidoissa/Gina Tricotin topeissa. Tai onhan mulla ollut pari mama-malliston t-paitaakin satunnaisessa käytössä. Tosin mä kyllä muutenkin tykkään jumpata/käydä salilla puuvillaisissa (tai puuvillasekoitteisissa kai oikeasti) vaatteissa, jostain syystä en niin tykkää sellaisista oikein kunnon urheiluvaatemateriaaleista.

 

Ja HM:n ihan tavallisella "urheilu"puolella on sellaisia t-paitoja/toppeja, joissa on alhaalla tavallaan resori ja muuten vähän löysempi malli, sellaisia olen nähnyt monen pallomahan päällä salilla. En nyt osaa selitttää kunnolla, mutta sovittamalla selvinnee mikä sopii mahalle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urehilin ihan tavallisissa joustavissa trikoissa ja paidoiksi ostin pari väljempää urheilupaitaa. Aika monet urheilupaidat ovat nykyisin kätevästi mallia säkki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti en osaa vastata kysymykseen, mutta itselläni oli aivan sama ongelma. Sovitin urheiluliikkeissä varmaan kaikki housut läpi ennen kuin löysin riittävän löysät. Ne oli sattumalta myös halvimmasta päästä. Paidan löysin helpommin yllämainitun säkkimallisen muodin ansiosta. Raskauden edetessä jouduin ratkomaan siitä "paitaan ommeltujen rintsikoiden" kuminauhan irti. Tämän jälkeen toimi taas hyvin. Paita oli riittävä pitkä ja peitti mahan loppuun asti, vaikka housujen vyötärö siirtyikin jatkuvasti alemmaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turkulaisilla urheileville pallomahoille vinkkinä, että hansan intersportissa on lantiopituisia joustavia Davidin jumppatoppeja -30% alennuksessa (n.38e). Topissa on vielä kätevä kiristysnyöri helmassa. Toppi on ihan normimallistoa, mutta käy hyvin raskaana olevalle. Ei-raskaana toppi on hieman väljä vyötäröltä (siksi kai kiristysnauha), mutta minulle melkein istuva jo nyt rv 16+0. Kuitenkin on paljon vielä joustovaraa ja pituutta. Topeista oli jäljellä hajakokoja, mutta joka kokoa (xs-xl) taisi olla jonkin värisenä. Värejä mm. musta, harmaanlila ja pinkki (jos oikein muistan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa,

noista urheiluvaatteista kyselisin minäkin vielä lisää vinkkejä ja kokemuksia. 

Kun raskaus tästä 18 rv etenee ja edelleen jos pystyy käymään esim. salilla, niin millaiset on hyvä housut? Sellaiset, mistä osa kirjoittelikin, että matala vyötärö tai sitten sillä "vyötärö"-kaistaleella varustettu, mitä voi käyttää masutuubina? Meneekö osin niin, että ostaa vaan isomman koon vai kannattaako ostaa noita ihan äitiysurheiluvaatteita?

Sovittaisin mieluusti, eli Helsingin seudulta vinkkejä äitiysurheiluvaatteista, varsinkin housuista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heinäselle vinkiksi: Olen ostanut mukavat verkkarit h&m:lta ja Bebes-liikkeestä (Kampissa). Itsellä alkoivat tavalliset verkkarit puristaa ikävästi vatsaa, vaikka löysät olivatkin, jotenkin resori vaan koko ajan painoi. Suosittelen, itsekin punttiksesta pitävänä, ostamaan äitiysverkkarit. Ovat todella paljon mukavammat ja itseäni ainakin salilla häiritsisi pitää epämukavia vaatteita. Helsingissä ainoa henkkamaukan myymälä, josta löytyy äitiysvaatteita on Aleksanterinkadulla ja Bebes sijaitsee Kampin kauppakeskuksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellaisia HM:n urheiluhousuja on kehuttu, joissa on käännettävä vyötärökaistale. Niitä on ollut caprimittaisena ja täyspitkänä, lahkeissa on kiristysnaru. Mites salille ihan tavalliset läpinäkymättömät äitiysleggingsit? Mamalisciouksen leggarit näytti ainakin kaupassa hyvältä.

 

edit. En löytänyt HM:n sivuilta enää niitä samoja housuja, nämä on lähimpänä: http://www.hm.com/fi/product/96204?article=96204-A

Edited by nöpö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä tunnu mistään löytyvän varsinaisia äitiysjumppavaatteita, ainakaan tästä meidän kaupungista :( Toki nuo matalavyötäröiset collarit on hyvät, jos sellaisista tykkää. Musta ne on liian kuumat, itse pidän enemmän sellaisista kunnon urheilukankaisista jumppatrikoista, varsinkin aerobisissa jumpissa. BodyPumpissa menevät Niken matalavyötäröiset caprit. Paidat meneekin ihan mukavasti kun ne joustavat niin paljon, mutta housuissa on ongelma löytää kunnollisia. Toisaalta nuo kunnon urheiluhousut maksavat niin paljon, ettei välttämättä raskisi edes ostaa sellaisia odotusajalle. Mulla on tällä hetkellä (rv24+) käytössä Gina Tricotista ostetut urheilutrikoot kokoa L, normaalistihan olen S-kokoa ;) Niistäkin olen ottanut vyötärönauhat pois. Toistaiseksi ajavat asiansa ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stadiumissa on Soc-merkkisiä treenipökiä käännettävällä vyötärökaistaleella. Mun mielestä ne on liian kuumat, kuten HansQ mainitsi, mutta ei varmaankaan purista liikaa. Itse olen pärjännyt vielä (nyt rv 27+) omilla juoksutrikoilla, joista jätän resorin edestä vatsan alle. Ainoa, missä ne vähän puristavat, on jalkaprässi, mutta se jää saliohjelta aika pian pois muutenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin cittarin alerekistä sellaiset joissa on just tuo rullattava vyötärö. Vyötärö on sopuvan korkea kun sen vetää ylös mahan päälle. Pöksyt oli vielä ihan sikahalvat, alennuksessa ja cittarin omaa Impuls-merkkiä. Ovat sellaiset ohuet puuvillaiset, eli eivät haudo tai ole kuumat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0