Jasmu

Cybex-turvaistuimet

232 posts in this topic

 

^ Minun maallikkosilmääni tuo testinukke oli alun alkaenkin kiinnitetty väärin, kädet kun olivat palkin takana, vaikka niiden pitäisi olla palkin päällä, jotta palkki saadaan vyöllä kiristettyä tarpeeksi tiukasti syliin.

 

Samaa katselin!

 

Samaa katsoin mutta myös sitä, että istuin ei ollut isofixeillä kiinni jolloin pääsi heilumaan. Eli oisko päätelmänä tässä, jos ostaa palkki-istuimen se kannattaa olla isofix?

 

Osaako joku kertoa mulle Cybex isis-fix, Cybex pallas-fix ja pallas 2-fix eroja? Myyjältä yritin kysellä mutta kauppas vain tuota pallas 2-fixiä (erona paranneltu sivutörmäyssuoja). Saksasta oisin tilaamassa. Isis olisi 150e, pallas fix 190e ja pallas 2-fix 230e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Isis on ns. karvalakkimalli eli kaikista riisutuin versio ja Pallas 2 ns. paranneltu versio Pallaksesta. Ilmeisesti suurin ero Pallaksen ja Pallas 2:n välillä ovat nuo sivutörmäyssuojat. Me ostimme viime kesänä esikoiselle turvavyöistuimeksi Solutionin (fix), vaikka siitäkin olisi ollut saatavilla tuo 2-versio, jossa on paremmat sivutörmäyssuojat. Niiden parempien sivutörmäyssuojien takia istuin olisi kuitenkin ollut niin leveä, ettei sitä olisi saanut mahtumaan auton takapenkille yhdessä turvakaukalon/palkki-istuimen ja yhden aikuisen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^luulenpa, että istuin heiluu jkv, vaikka se olisi isofixilläkin kiinni. Semmoisen g-voimat noissa tilanteissa kuitenkin on. Vaikka ei tietenkään noin paljoa.

Edited by pikku-haisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen pitkällisten pohdintojen jälkeen päätymässä ostamaan Cybex Sironan. Mitä eroa mahtaa olla sirona plussalla plussattomaan verrattuna? Olen katsellut alustavasti tilaavani tuolin http://www.newkids-online.de/ kaupasta? Onko tuoreita kokemuksia tuosta tai jostain muusta suosituksia? Sironaa ei läheskään joka puolelta saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt mene vannomaan mutta mulla on jäänyt sellainen muistikuva, että tuossa plus-mallissa on vaan vähän erilaiset kankaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Samaan käsitykseen jäin, kun tänään noita istuimia tutkailin.

 

Onko kellään tätä uusinta Juno 2 fixiä? Onko se kuinka ahdas? Kuvien perusteella on pienehkö.

 

Voi elämä tätä turvaistuinten vertailua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now