Jasmu

Cybex-turvaistuimet

232 posts in this topic

^ Eiköhän se palkki pistetä turvavöillä silti kiinni, kuten muissakin palkki-isuimissa. Näin mä asian ainakin käsittäisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on kokeiltu käytössä Pallasta sitten munkin autossa :girl_smile:

Tilasin Turvavyö Oy:ltä turvavyön jatkopalan ja nyt pelittää! :girl_dance: Ei tarvitse neitiä enää kaukaloon survoa :grin:

 

Mihin tuota Isofix-kiinnitystä tuossa Pallaksessa tarvii??? Siis kun sehän pysyy ihan ittekseen vaan kiinni turvavöillä. Me ostettiin semmoinen niskatuki hihna millä istuimen saa pysymään paremmin paikoillaan kun lapsi ei siinä istu, mutta eipä tuota näytä tarviivan. On kyllä tosi helppo istuin siinä mielessä, että kun on kaksi autoa niin ei tarvitse siirtäessä tehdä muuta kuin vaan nostaa penkki toisesta autosta toiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluan sen isofixillisen siksi että sitten kolarissa se pysyy suorassa. Kun mua vähän häiritsee että se istuin sinkoutuu törmäystestiviedoissa vinoon. Ja sitten kun sitä käyttää turvavyöistuimena, niin isofixit on mun mielestä hyvät olla, ettei se penkki tule tule törmäyksen mukana lapsen niskaan.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo mä kävin tutkimassa tuota isofix juttua ja onhan toi ihan hyvä "edistys". Mut me mennään ilman isofixiä, ei meillä kyllä kummassakaan autossa edes olis sitä mahdollisuutta, mutta jos tosiaan voisin valita niin kyllä ottaisin tuon isofixillisen (ehkä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kiddy comfort pro tuolla 1v 2kk vanhalla tytöllä, ja muuta moitittavaa en istuimesta löydä kuin sen että harvassa autossa yltää turvavyöt laittaa tuon penkin oikein kiinni. Onneks on tuossa meidän "perheautossa" tarpeeks pitkät vyöt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Turvavyö Oy:ltä turvavyön jatkopalan ja nyt pelittää! girl_dance.gif Ei tarvitse neitiä enää kaukaloon survoa grin.gif

 

 

Mä oon varmaan ihan puusilmä, mutta en löytäny tuolta sivulta mitään tilausjuttua? Ajattelin nyt ajoissa selvittää, että mistä jatkopalan saa, jos istuin ei käy lapsen isovanhempien autoihin.

Edited by toukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahas, kertokaas lisää tuosta turvavyön jatkokappaleesta! Meillä ei Pallas sovi takapenkille liian lyhyiden vöiden takia ja oletettavasti sama juttu Kiddyjenkin kanssa. Olisko tässä pelastus? Onko tuo siis semmoinen osa, jota voi käyttää ihan vakituisesti vai onko se tarkoitettu enempi tilapäiseen käyttöön (tyyliin matkustettaessa satunnaisesti isovanhempien autossa)? Onko ihan "hyväksytty" turvaistuimien kanssa käytettäväksi? Niin ja mitä semmoinen pala maksaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mua kiinnostaa sama kun Pampamia. :)

Kiddy suunnitteilla, mutta tuo vöiden riittämättömyys ei ole tullut mieleenkään. :huh:

Pulassa ollaan jos joutuu uudelleen aloittamaan turvaistuinasian miettimisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu tuo tilaaminen tuolta Turvavyö Oy:stä käy ihan vanhanaikaisesti soittamalla :grin: Ja onneksi meillä mies hoiti asian, sillä enpä olis kysymyksiin osannut vastata. Eli pitää tietää auton merkki, malli ja valmistusvuosi ainakin kun soittaa. Postiennakolla tuli paketti (nopeasti) ja maksoi 30e+12e (nämä tuli jostain osien hinnoista suoraan, ei postareita).

 

Jatkokappale on ihan jatkuvaan käyttöön oleva juttu ja on siis autokohtainen tai ainakin meillä on. Sattuman kauppaa on sitten käykö jatkokappale johonkin muun merkkiseen autoon ja jos käy niin kuinka turvallinen se enää sitten on. Tämmöisestä mulla ei ole tietoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos jatkokappale infosta iive! Vaihdoin itse tuossa corollani ikäloppuun jättiperhevolvoon mutta siinä perheautossa on niin lyhyet vyöt että jos turvakaukalon laittaa vöillä niin lapsi on suurinpiirtein pystysuorassa. Pitänee tilata sitten tuollainen jatkopala ennen cybexiin siirtymistä, tuskin riittää vyöt siihenkään smile.gif Kaukalon kanssa ongelman saa ratkaistua laittamalla isofix-jalustan vöillä kiinni ja kaukalon siihen mutta tuon istuimen kanssa ei ole tuollaista pakoreittiä.

 

Tilaus saksaan pallaksesta lähtee varmaan näinä päivinä, pitäisi vaan vielä päättää mistä sen tilaa. Viimeksi kun katselin niitä tuossa jokin aika sitten niin oli melkoisia hinta-eroja sielläkin.

 

Muoks. Tilaus lähtikin jo tänään kun aloin noita kauppoja selailemaan niin mytoys.de:ssä oli pallasta kolmessa eri värissä 171 ja rapiat eli kotiin toimitettuna vain n. 185e. Ilmeisesti poistavat 2010 värejä ja siksi on alennuksessa. Tulihan sieltä sitten vähän muutakin klikkailtua tilaukseen mukaan ja nyt sitten odotellaan että koska saapuvat ja saapuvatko :) Ainaki ihan hyviä kokemuksia olen kyseisestä nettikaupasta lukenut. Sivut on kyllä vain saksaksi mutta google translator auttaa saamaan jonkin verran tolkkua :D Maksu op:n visalla takkusi ie:llä mutta onnistui firefoxilla vihdoin.

Edited by Jasmu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi että kun alkoi tekemään mieli nyt kuitenkin tuota Pallasta! Tuolta halvalla kerran sais!

 

Meilläkin se ongelma turvavöiden pituuden kanssa, mut jatkopalanhan sais...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käyn täällä vaan mölisemässä, että tilasin meille tuon isofixillisen Pallaksen tuolta Babyparadiesista, ja kotiutui 5 päivässä meille. Ihan hyvät kokemukset siis sieltä ainakin mulla. Käyttökokemusta sen sijaan ei vielä oo, kun pitää vähän ruokkia vielä tuota junioria... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kokemukset babyparadieksesta on sitten taas vähän huonommat. Tilasin 15.9., tuli väärä istuin, palautus, kestää, ei tuu vastausta sähköposteihin kunnes laittaa vihaisen viestin, siinä sanottiin että on postitettu jo (viime ke) ja vielä ei oo näkyny oikeaa istuinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdestä suomalaisesta nettikaupasta kyselin tuon isofix-version tulosta Suomen markkinoille ja sain vastauksen et skadinaavia mallisto on tulossa marraskuun puolivälissä. Mielenkiintoista nähdä minkälainen hintaero muodostuu saksalaisten kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiän istuin saapui vihdoin perille girl_dance.gif Mutta neiti ei tykänny sitten yhtään palkista kun aamulla kokeiltiin olkkarissa. No eipä neiti olkkarissa tykkäis turvavöistäkään, joten pitää testata paremmin autossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kanssa pelkään mitä tuo palkista tykkää kun ei käyty istuinta liikkeessä kokeilemassa. Kummipojan kiddyä testattiin ja siinä ei ainakaan palkki haitannut että toivotaan ettei sitten ihan käytössäkään haittaa vaikka palleksessa se taitaa olla kiddyä isompi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palikka ei enää ollutkaan niin hirmuinen girl_dance.gif Iltapäivällä halusi ihan itse mennä olkkarissa istumaan siihen, vaikka palikka oli paikallaan. Sopivasti isi tuli pärisyttämään vielä neidin varpaita, kun neiti istui palkin takana, niin siinä olikin kivaa.

Autoon asennus oli helppoa. Vaikeinta oli varmaan niitten isofix-kujien laitto, joita sai ainakin meiän autoon runnoa ihan kunnolla. kun ne oli paikallaan niin penkki vaan työnnettiin isofixeihin. Siitä auton penkistä piti tosin sen jälkeen kiskoa niskatuki irti, että istuin meni hyvin.

Sitten neiti penkkiin, palkki paikalleen (pientä ininää), äitin sähläystä turvavyön kanssa (enemmän ininää). sitten oli kiinni, lähdettiin ajamaan ja aluksi vähän inisi, mutta kun hevisaurus alkoi soimaan kaiuttimista, niin ininä loppui. Loput 5:stä km neiti istui hiljaa. Paluureissulla ei kitissy palkin laitossa eikä ajomatkalla girl_smile.gif

 

Oon tyytyväinen. Autossa penkin kallistus vaatii vielä hieman harjoitusta, sisällä sain sen kyllä kallistumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Solution X-fix, enkä saanut niitä isofix-ohjaimia paikalleen. En ole saanut Britaxin jalustankaan kanssa, Primerassa on sen verran tiukat ne rei'ät penkissä (enkä ole halunnut tehdä episiotomiaa autonistuimille). Onneksi riittää, että ne varsinaiset kiinnikkeet saa rautoihin kiinni, eli ei turvallisuuden kannalta ole niin väliksi onko niitä ohjaimia siinä vai ei. Minun jäljiltäni on siis, mutta roikkuvat vaan siinä irrallaan vähän levittämässä aukkoa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidänkin penkki kotiutui maanantaina. Tilauksesta meni 6 työpäivää siis saapumiseen eli ei paha. En oo vielä kovin tarkasti ehtinyt siihen tutustumaan ja pitäisi se suomenkielinen ohjekkin tulostella, monenmoista säätöä tuossa tuntuu olevan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasimme Pallaksen ystäväperheen suosittelemana. Pari lyhyttä kaupunkiajoa takana ja kolmevuotis käyttäjä on tyytyväinen, samoin vanhemmat. Palkkia ei vikonut yhtään. Isofix sujahti helposti miehen asentamana. Aluksi ähelsin hieman turvavyön kanssa, mutta nyt sekin jo sujuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me hankittiin molemmille pojille kerralla uudet istuimet, Pallakset. Vanhempi 2v8kk ja nuorempi 10kk. Molemmat istuvat ihan tyytyväisinä, esikoinen varsinkin on ylpeä "uudesta hienosta istuimesta".

 

Ainoa, mikä tuon istuimen kanssa toistaiseksi korpeaa, on se että palkkien säilytys silloin, kun istuimissa ei istuta, tuottaa harmaita hiuksia. Ne ovat sen verran isot, että istuinten väliin eivät oikein molemmat sovi, ja jalkatilaan en mielelläni niitä tunkisi varsinkaan näin talvella. Istuimesta tekisi täydellisen se, jos palkki olisi saranoitu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Olisin kysellyt, onko kellään kokemusta tuosta Cybexin kankaasta? Kun näyttää olevan kahta erilaista mahdollisuutta Saksan mailla myytävänä (ilmeisesti toinen mokkanahkajäljitelmää), että onko näillä nyt suurta käytännöneroa, tai siis kannattaako tuosta mokkanahkajäljitelmästä maksaa muutamaa kymppiä enempää hintaa, kestääkö kulutusta paremmin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin nyt toiseenkiin autoon Cybexin Pallas. Meillä oli jo ennestään yksi Pallas turvavyökiinnityksellä ja nyt tää uusi on isofixinä. Täytyy kyllä kehua tuota uutta fix-mallia. Palkki on pienempi verrattuna tavalliseen Pallakseen (siis ei isofix-kiinnitteiseen). Ja turvavyökin menee palkkiin paljon helpommin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuosta kankaasta, Se mokkajäljiltelmä ei ole niin hiostava ja se on helpompi pitää puhtaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyhmä kysymys pallas-fixistä: voiko istuimen siirtää toiseen autoon ilman isofixiä? meillä on 2 autoa ja välillä pitää kulkea toisella, niin olisi näppärää jos pelkän istuimen saa siirrettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now