Sign in to follow this  
Followers 0
nipsukka

kutsu np-ultraan hki

42 posts in this topic

Hei!

Miten te muut pääkaupunkiseutulaiset, milloin tuli kutsu np-ultraan nkl:lle tai kättärille ja millä viikoilla kävitte?

Mulla nyt 10+0 ja kutsua ei ole näkynyt eikä kuulunut. Neuvola oli 2 vkoa sitten ja sieltä laittoivat lähetteen nkl:lle menemään. Jää aika lyhyt aika järjestellä töistä vapaata jos kutsua ei kohta tule...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla rv 10+4 tänään eikä mullekaan ole vielä tullut. Naikkarille mentäisiin.

Koskakohan pitää alkaa soitella perään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kutsu Kättäriltä heti päivä tai pari päivää ekan neuvolan jälkeen. Tänään käytiin, mutta vauva oli liian pieni mittausta varten (10+1), joten uusi aika on ensi viikolla eli rv 11+5.

 

Varmaan teidän molempien kannattaisi soittaa Naistenklinikalle, jos meinaatte päästä np-ultraan viikolla 12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli molemmilla kerroilla kahden päivän varotusajalla. Kättäri kyseessä. Eli oottele vaan rauhassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OHO! Miten ne noin lyhyellä, eihän sitä välttämättä just silloin sinne pääse. Työmatka tai jotain. On taas touhua julkisen puolen sairaanhoidolla, kele!

 

Mä kyllä soitan jos ei to mennessä (rv 11+0) ole tullut mitään tietoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa soittaa, mun ekassa raskaudessa neuvola unohti laittaa mun tiedot eteenpäin Kättärille ja kutsua ei ikinä ois tullut jos en olisi itse soittanut. Kättäriltä tuli tässä toisessa raskaudessa kutsu muistaakseni viikkoa-paria ennen sitä aikaa. Ja soitin kyllä nytkin, kun epäilytti että neuvola on taas mokannut, mutta sieltä Kättäriltä näkivät että kutsu on jo postissa. Molemmilla kerroilla sain oikein ystävällistä palvelua puhelimessa joten ainakaan sen takia ei kannata jättää tarkistamatta.

 

Mä oon käsittänyt että jos np-ultra ja veriseula tehdään samalla kertaa niin viimeistään 11+6 pitäisi mennä, ainakin mulle sanottiin puhelimessa että tuo on optimaalisin aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä soitin nyt äsken. Oli se neuvola laittanut lähetteen sinne, mutteivät olleet vielä ehtineet laittaa mulle aikaa. Ultra on nyt silloin 11+6, eli vika mahdollinen aika. No, varhaisulrassa arvioitiin että mun kierto olisi plussakierrossa ollut 30 päivää, ja sen mukaan silloin on siis 11+4. Eli ihan jees.

 

Täti kertoi että nyt on ruuhkaa noissa ultriss, eli jos aikoo yhdistelmään mennä niin kyllä kannattaa soitella, kun siinä se on niin päivänpäälle sen onnistuminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täähän oli hyvä keskustelu ja hyvä, kun bongasin. Pitää vissiin itsekin soittaa viimeistään maanantaina perään, että sais vielä johonkin rakoon ängettyä. Ei-omasta syystä kun neuvola oli vasta eilen - ei pitäisi mun mielestä joutua kärsimään kun ei omaa syytä ole myöhäinen aika.. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin soitin myös sinne naikkarille. Lähete oli tullut mutta aikaa eivät olleet vielä mulle varannut. Sain ajan jolloin viikot 12+2. Nyt jälkeenpäin rupesin miettimään että mitenköhän kun tarkoitus olisi myös se veriseula ottaa, meneekö kuitenkin liian myöhäiseksi...? aaargh, kun en tajunut ottaa sitä puheeksi kun soitin. Muuten suosittelen myös soittamista jos ei aikaa ole postissa tullut. Ystävällisen kätilön kanssa sain ajasta sopia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ kuinka tarkka sulla on nipsukka sun kierto, tai siis miten varma oot noista viikoista? Jos epäilet että saattaa heittää muutamalla päivällä ja se heitto olisi niin että voisitkin olla tuolloin jo pidemmällä kuin 12+2 niin sit saattaa kannattaa vielä tarkistella. Muutoin luulisi että ei kai ne olis sulle sitä aikaa tuolle päivälle antaneet jos sitä seulaa ei enää voisi tehdä. Monillahan varmaan heittää muutamalla päivällä johonkin suuntaan noi viikot, että ei kai se ihan niin tarkkaa oo. Tää on nyt kyllä arvailua mun puolelta, kun en oo tässä asiantuntija.

 

Mä olin menkoista laskettuna 11+4 ultrassa+veriseulassa, mutta ar-ultrassa mitatun sikiön koon mukaan 11+6. Koko vastasi np-ultrassakin tuota 11+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi 12+2 on laskettu ar-ultran mukaan. Kiertoon en ihan luota koska tärppäsi ekasta "normi" kierrosta keskenmenon jälkeen. Mainitsin kyllä että olin ar-ultrassa käynyt ja ilmeisesti sain ajan sen mukaan, eli eiköhän se ole ihan ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli molemmilla kerroilla kutsu np-ultraan ja rakenneultraan heti parin päivän kuluttua neuvolasta, eli sain monta monta viiikkoa etukäteen jo tietää, että milloin nuo on. Kyseessä kättäri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli Kättärin ultrakutsu postiluukusta tasan 2vkoa ennen ultra-aikaa joka oli rv 11+5. Samassa lapussa oli myös rakenneultra-aika jo valmiiksi. Tuolloin hermostuksissani tongin asiasta tietoa täällä vaukkareissa ja useimmat oli vuoden 2010 alkupuolella saaneet kättärille nt-ultrakutsun 1-2vkoa ennen ultra-aikaa. Ei siis ollut väliä milloin oli 1.neuvola vaan ne jakoi ajat kättärillä vain 1-2vkoa etukäteen. Mun eka neuvola oli rv7+5.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli Kättärille kutsu ultriin noin viikko neuvolakäynnistä ja noin kaksi viikkoa ennen np-ultraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Minullekin tuli kättäriltä ajat ultriin noin viikko neuvolakäynnistä ja paria päivää vajaa kaksi viikkoa ennen ultraa. Tämä siis viime pe. Ja tänään tuli taas uudet ajat! Soitin sinne ja kätilö oli mielissään että soitin heti, ultra-ajat ovat kuulemma ihan kiven alla. Eli täyttä on ja aikoja voi olla hankalaa vaihtaa.. Onneksi itselle tuli ihan hyvä aika siinä ekassa kirjeessä ja rakenne-uä ajan sai vielä ihan helposti muutettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odottelen vasta kutsua, mutta haluaisin kysyä onko siinä valmis aika milloin ultra on? Kellonaika ja päivämäärä siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin ekassakin ultrassa (ar) kättärillä naistentautien puolella, kun ei ollut varmuutta milloin on alkunsa saanut. Samalla kerralla kävelin sitten sinne äippäpolin puolelle varaamaan ajat molempiin ultriin. Jotkut ajat vaan lätkäsi, ei paljon kysellyt että käykö vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle tuli kutsu np-ultraan tasan kaksi viikkoa ennen kyseistä päivää. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli neuvola rv 7+5 ja täti sanoi että kutsu tulee kahden viikon sisällä käynnistä. Kolmen päivän päästä tulee se kaksi viikkoa täyteen. Neljän päivän päästä on kaksi viikkoa rv 11+6:een. Täytyy siis soitella maanantaina Kättärille jos kutsua ei siihen mennessä ole kuulunut. Lähinnä että pystyy vähän suunnittelemaan päiviä - alkaa tuo kalenteri täyttymään jo muistakin menoista.

 

Tulen sitten kertomaan millon kutsu tuli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

Mulla on kanssa eka ultra 3.11. Nkl:lla, kutsu tuli tasan kaksi viikkoa ekan neuvolan jälkeen. Osaako joku kertoa, että otetaanko samalla reissulla myös ne verinäytteet, joista tutkitaan myös syfilisi, hepatiitti ja HIV? vai olisko mun pitänyt älytä käydä tervesykeskuksen labrassa antamassa verinäyte? Oon pihalla näiten tutkimusten kanssa, koska musta ei oo yhtään veri- tai virtsanäytettä vielä otettu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0