Sign in to follow this  
Followers 0
Tiitiäinen

Monikkoäitien chattiketju

238 posts in this topic

Ajattelin kokeilla, saisko tällainen chat-ketju tuulta alleen. :girl_haha: Mitä siis mielessä tänään?? Aiheesta ja aiheen vierestä...

 

 

 

Hain tänne viestejä ja keskustelunpätkiä monikkoperheitten esittelyketjusta. Jatketaan ihmeessä yleistä turinointia ja sekalaisia keskustelunaiheita täällä, ja muistetaan myös kunkin aiheen omat ketjut! :girl_smile:

T:Penni

Edited by Penni
otsikon päivitys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mielessä tänään laatuaikaa vain toisen pojan kanssa. Mies on kalastamassa ja toinen poika meni mummulaan viettämään laatuaikaa. Ajattelin tehdä jotain hyvää ruokaa, kun ei ole kuin toinen poika vahdittavana. Saa kerrankin syödä suht rauhassa. Ja jos vaikka tekis lisäks mokkapaloja :girl_dance: siivotakin pitäis, mut katsotaan viitsiikö tuhlata hyvää aikaa sellaiseen tylsään, kun voi tehdä jotain kivaakin. Tällain, kun on vaan toisen pojan kanssa, niin huomaa kuinka helppoa olisi, jos olisi vain yksi vauva :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta on niin ihana kun meidän pojat on ruvenneet jutteleemaan ihan hirveesti. Juttua riittää välillä rasittavuuteen asti, mutta parasta on se, että ne jutut on ihan hervottomia, mä en edes tajua mistä ne niitä keksii... vissiin se on kuuntelevien korvien ja mielikuvituksen yhdistelmä.

Meillä on myös ihan hirveä kyselyikä ja viimeaikoina on koitettua saada Kaapo ymmärtämään mitä on kuolema... voi pyhä sylvi että se on vaikeaa :).

Onnin puheesta oli vuoden alussa huolissani ja neuvolasta ne kehottikin varaamaan aikaa puheterapeutille vielä tässä kevään aikana jos tilanne ei muutu, mutta nyt ihan viime viikkoina puhe on selkiytynyt kummasti ja pöpötystä tulee koko ajan.

Välillä me miehen kanssa vaan nauretaan, kun kuunnellaan jätkien juttuja.... ei siinä muuta voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällain, kun on vaan toisen pojan kanssa, niin huomaa kuinka helppoa olisi, jos olisi vain yksi vauva girl_crazy.gif

 

Tuo on niin totta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinpä, siinä huomaa miten ei silmät tarvikaan olla selässä koko ajan kun on vaan yksi vahdittava. :girl_dance: Tuntuu melkein lomalta ne harvat hetket!!

 

Meillä jutellaan jo tosi kovasti ja pikkuhiljaa alkaa tulla myös ihan ymmärrettävää höpötystä. Tyttö puhuu selvästi veljeään enemmän ja taitavammin. Eilen poika oppi sanomaan "nalle", tosin kieli pitää työntää ulos älliä varten ja kääntää väärin päin kuperaksi... :girl_haha: Kyllä se vähän sinne suuntaan kuulostaa, vaikka hassulta näyttääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo meilläkin on ihan outoja hetkiä ne, kun on vain yksi hoidettavana. Mutta kiva se on välillä semmoistakin kokea :)

Tänään kaivettiin tyttöjen pyörät esille. Heti piti ottaa tunnin pyörälenkki, huh huh! Tänä kesänä on kyllä pakko ottaa oma pyörä mukaan tyttöjen pyöräillessä, eihän siinä vauhdissa pysy muuten mukana :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyöräily kuulostaa ihanalta! :girl_smile: Mä olisin jo kovasti halunnut täksi kesäksi pyörät lapsille, mutta ehkä on kuitenkin paras odottaa vielä vuosi...

 

Meillä vatsatauteilu vaan jatkuu. Ei jaksais. Tyttö aloitti keskiviikkona oksentaa ja satunnaisia oksennuksia tulee edelleen, tänäänkin kahdesti. Nestettä menee kyllä hyvin, en sillä tavalla ole huolissani kun jaksaa ihan hyvin leikkiäkin. Mies oli viikonlopun Virossa pelireissulla, onneksi mun äiti oli täällä apuna. Tosin itse taisi saada saman pöpön... :girl_sigh: Ja mä oon vaihtanut varmaan tuhat vaippaa viimeisten päivien aikana! :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

catap onnittelut nenä-mahaletkujen poistosta!! :girl_smile:

 

Tiitiäinen pikaisia paranemisia teille!

 

Meillä on tainnut vihdoin auttaa tämä kolmas antibioottikuuri, kun viime yö oli niin hyvä!! Poikien huoneessa täytyi käydä vain kerran korjaamassa toisen pojan asentoa, kun itse ei sitä osannut. Muuten nukuttiin heräämättä 20.00-07.30 :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun oli eilen tarkoitus viedä pojat päiväkotiin ja tehdä kouluhommia, mutta me nukuttiin puol ysiin ja pojat niin tomerasti ilmoitti etteivät halua mennä joten oltiin sitten kotona... en mä vaan raaskinut. Ulkoiltiin ja Onnikin vihdoin hiffasi miten pyöräily ulkona sujuu (sisällä se on hallinnutsen alusta asti). Pojat on niin onnessaan polkupyöristään, tarttis vaan käydä ainakin Onnille ostamassa uusi isompi kypärä girl_smile.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

heijo, mielettömän hyvät yöunet ollut teillä!!! Hienoa!! :girl_dance:

 

Onkohan muuten meidän lasten pyöräilykypärät enää sopivia... :girl_to_take_umbrage2: Meillä on pylkupyörän peräkärry, täytyis vaan oma pyörä huoltaa niin pääsisi ajelemaan. :girl_smile:

 

Mulla oli tänään luksusilta, pääsin kaverille käymään ihan yksinään pariksi tunniksi. Mies oli sillä aikaa lasten kanssa leikkipuistossa ja omassa pihassa sekä syötteli iltapalat. Kotiin tullessani olivat juuri menossa suihkuun. Piristää kyllä kummasti tuollainen pienikin hetki sitä omaa aikaa. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiitiäinen hienoa, että olet saanut omaa aikaa, se piristää varmasti :girl_in_love: Me ollaan kans ensi kesäksi suunniteltu sellaisen polkupyörän peräkärryn ostamista :girl_crazy:

 

catap tosi kurja homma tuo rintatulehdus! Toivottavasti menee pian ohi!! :girl_impossible:

 

Viime yö oli taas poikien osalta hyvä. Yöllä piti kerran tutittaa ja samoin aamulla, mutta muuten nukkuivat 20-7.45 :girl_dance: Itse tosin valvoin mahataudin kourissa koko yön. Onneksi mies jäi tänään töistä pois hoitaan poikia, niin sain levättyä. En olis millään jaksanu päivää yksin poikien kanssa...:girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahatauti onneks helpotti yön aikana. Vähän on vielä voimaton olo, mutta kyllä se tästä :girl_wink:

 

Niilo on oppinut nousemaan kunnolla tukea vasten seisomaan. Harjoittelee sitä ihan koko ajan. Pari naarmuakin on jo sen seurauksena tullut naamaan :girl_sigh: Eilen hän otti myös ensimmäiset konttausliikkeetkin :girl_in_love:

 

Lauri puolestaan on alkanut jo ihan selvästi sanomaan äiti ja äittä. Koko ajan juttelee noilla kahdella sanalla :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voi itku. :girl_to_take_umbrage2: Oisko sittenkin samaa pöpöä kuin meillä, tytsyllä jatkui 5 päivää niin että saattoi 1,5vrk olla välissä oksentamatta ja sit alkoi taas uudestaan. :girl_impossible: Toivottavasti muut säästyvät siltä ja sullakin menee nopsaan ohi!!

 

Me lähdetään lasten herättyä naapuriin 2v-synttäreille. Mä oon jostain syystä ollut tänään mielettömän väsynyt eikä mikään oikein kiinnosta. :girl_sad: Viedään Hello Kitty-pussilakanat lahjaksi, vaikka en tiedäkään, minkä kokoiset petivaatteet on käytössä. Mutta kai niille vaikka myöhemmin löytyy käyttöä.

 

Vielä pakko hehkuttaa, saatiin eilen uusi sänky, 160cm leveä! Me ollaan ahtauduttu tähän saakka 120 leveään sänkyyn välillä nelisinkin, niin on aika luksusta. :girl_wink: Ja aika outoa samalla, kun reunat on niin kaukana toisistaan. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ihailtavaa että olette mahtuneet 120cm leveään aiemmin! Meille kun kävi kahdelle pieneksi jo 160cm ja ostettiin uuteen kotiin 180cm leveä. Onnea uudesta sängystä!

 

Me käytiin tänään ekaa kertaa keskustassa. Jotenkin ei osannut nauttia kun pelkäsi kokoajan milloin tytöt herää syömään ja saako maitoa missään lämmitettyä. Ilmeisesti kun äidinmaitoa ei mikrossa saa lämmittää. No, sainpahan uuden korsetin pitämään tämän löllön kurissa :girl_dance: Harmittaa vaan kun oli kylmä niin ei viitsinyt käydä kalamarkkinoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä pakko hehkuttaa, saatiin eilen uusi sänky, 160cm leveä! Me ollaan ahtauduttu tähän saakka 120 leveään sänkyyn välillä nelisinkin, niin on aika luksusta. :girl_wink: Ja aika outoa samalla, kun reunat on niin kaukana toisistaan. :girl_haha:

Onnittelut! Me siirryttiin kanssa 120 sängystä 160 sänkyyn kun tytöt oli jotain 1,5v. Siihen asti tosiaan yleensä nelisin siinä sängyssä :D Helpotti kyllä mahtumista mm. se, että sänky oli seinässä tukevasti kiinni eli vauvat nukkuivat seinän vieressä.

 

heijo, tsemppiä mahataudin kanssa kamppailuun! Toivottavasti olis pian ohi!

 

Me käytiin tänään lapsimessuilla tyttöjen ja mun äidin kanssa, kun mies oli venettä siirtämässä. Oli tosi kviaa ja tytöt nautti! Heille on nyt tässä iässä tosi paljon kaikkea siellä messuilla. KÄytiin myös kissanäyttelyn puolella katsastamassa tutut kissat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiitiäinen vaikea sanoa, onko samaa tautia. Sairastuin kuitenkin vasta torstaina ja siitä tapaamisesta oli jo silloin reilusti yli viikko. Eikä sille mitään voi, jos sama tauti on kyseessä. Ne tulee niin yllättäin :girl_sigh:

 

Nyt on vaan kaikki muutkin jo sairastuneet. Pojilla molemmilla maha ihan vesiripulilla. He eivät kuitenkaan onneksi oksenna. Ja ovat ihan hyväntuulisia ja syövät jotenkuten. Maitoa onneksi menee myös alas, joten tuskin tarvii kummempia toimenpiteitä alkaa keksimään. Toivotaan vaan, että menee pian ohi. Itse olen jo käytännössä katsoen terve.

 

Pyykkiä tulee vaan ihan hirveesti, kun poikien kakka on niin löysää, että tulee heti vaipasta läpi ja sotkee bodyt ja housut. Meinaa puhtaat vaatteet loppua kesken :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totta, tuota vatsatautia kyllä ollut kamalasti liikkeellä. :girl_sad: Meilläkin pyöri kone sen vajaan viikon niin usein kuin vain kuivumaan mahtui. Tuli kyllä ikävä kuivausrumpua sillä kertaa... :girl_impossible: Ostin just ennen sairastumisia Löytötavaratalosta kokeiluun halpisvaippoja säkillisen. Puolensa ja puolensa, ei harmittanut niin paljon kun vaippoja kului neljäkin tunnissa parhaimpana aikana, mutta nuo eivät sitten pitäneet sitä vesiripulia sekuntiakaan sisällään, vaan kaikki oli pitkin lattioita jne... Jossain vaiheessa kyllästyin ja annoin muksujen juosta vaan vaippa ja paita päällä, pyykin minimointia. :girl_sigh: Meillä muuten maistuu aika hyvin se Osmosal, jos tuntuu, ettei ruoka enää mene alas, kannattaa kokeilla.

 

Mä muuten catap muistan, miten ihan kaupassakäyntikin noiden mini-ihmisten kanssa oli stressaavaa siitä syystä, että pelkäsi, että ne herää ja sitten on pitkä matka vielä käveltävänä kotiin. Vaikka edelleenkin se on niin, että jollei kauppalistaa ole tehtynä, ei kaupasta tartu mukaan yhtään mitään järkevää... :girl_haha:

 

Me käytiin tänään mun äidin luona, ihana ilma oli! Ja päästiin pitkästä aikaa saunaankin. Lapset istuivat vadeissa ja lotrasivat vedellä ihan innoissaan. Ja tytön sai huudon kanssa raahata pois. Pitäis laittaa tuo meidän pihasauna kuntoon, olis aivan ihana varsinkin kesällä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin vetää pitkästä aikaa ruksin seinään, lapset nukkuivat viime yönä 8h putkeen heräämättä! :girl_dance: Kuuden aikoihin tulivat sitten kainaloon ja torkuttiin vielä pari tuntia kaikki. Ihanaa! Itsellä virkeä olo pitkästä aikaa. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^voi kun ihanaa!!! Antaa toivoa meillekin tuo teidän hyvin mennyt yö!! Mikään ei ole niin ihanaa, kuin hyvin nukutut yöunet :girl_in_love: Lisää näitä teille!

 

Meillä toinen poika edelleen mahataudissa. Oksentelee vähän ja on aivan vesiripulilla. Toisella pojalla onneksi alkaa jo helpottamaan! :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan jo oltu ensimmäisessä nuhassa joka iski jo alle kaksikuisena :( Nyt on onneksi se ohitse ja ollaan vältetty vierailuja ja vierailijoita kuin ruttoa :P No melkein ainakin. En itse ole koskaan mennyt vauvaperheeseen kylään flunssassa, en tajua miksi jotkut ihmiset eivät osaa ajatella kuinka paljon lisähommaa lasten sairastumisesta tulee äidille. Yöunet muutenkin vähissä... Olen ehkä vähän pakkomielteinen näiden kulkutautien kanssa :P

 

Kävin eilen parin tunnin kestävässä hemmottelu-kasvohoidossa ja teki kyllä terää! En ole koko raskauden aikana hoitanut itseäni saatika nyt kun vauvat ovat syntyneet :P Sitähän näyttää ihan eri ihmiseltä kun iho on hoidettu ja puhdistettu, kulmat nätisti nypitty ja värjätty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaampa taas tätäkin ketjua :girl_wink:

 

Meillä tällä hetkellä eletään aika mielenkiintoista aikaa. Pojille tulee hampaita kuin sieniä sateella. Sen takia kiukutellaan jatkuvasti. Syömiset on huonossa mallissa ja nukkumisetkin niin ja näin. Toinen poika on taas antibioottikuurilla korvansa takia. En kyllä usko, että vaivaan auttaa antibiootit, kun ei tähänkään asti ole auttaneet. Me mennään korvalääkärille heti, kun antibiootit lakkaa vaikuttamasta. Nyt pojalle nousi kuumekin, vaikka lääkitys päällä. Johtuu varmaan hampaista... Olen yrittänyt katsoa poikien suuhun ja etsiä hampaanalkuja, mutta se on tosi vaikeeta, kun heti tulee hirvee huuto :girl_to_take_umbrage2:

 

Molemmat pojat ovat nyt oppineet nousemaan tukea vasten seisomaan. Toinen poika osaa jo seistä hyvin ja pitää tuesta kiinni. Hän osaa jo laskeutuakin joten kuten, ilman että koko ajan pää kolisee lattiaan. Toinen poika ei ole vielä tajunnut, että tuesta on pidettävä kiinni ja siksi kaatuilee vähän väliä :girl_haha:

 

Päiväunien kanssa on ihan hirvee ongelma, kun pojat ei suostu sängyissään nukkuun kuin minuutilleen tasan 30min. He heräävät ihan hirveeseen huutoon ja haluaisivat selvästi nukkua pidempään, mutta eivät silti nukahda uudelleen. Olen kokeillut nukuttaa poikia päiväunille eri huoneissakin, mutta silti sama 30min ongelma jatkuu. Tosi rasittavaa, kun ei ole hetkeäkään lepoaikaa itsellä, eikä kerkiä tekeen mitään hyödyllistä poikien uniaikana. Sit pojat ovat herättyään tosi väsyneitä ja kiukuttelevat, kunnes suostuvat menemään seuraaville unille. Pihalla liikkuvissa vaunuissa pojat nukkuun 1,5h samoin liikkuvassa autossa. Mut kun ei millään kiinnostais lähtee kahta kertaa kävelylle tai ajeleen ympyrää autolla. Pakko siis tyytyä 30min sänky-uniin ja yksiin vaunulenkkiuniin :girl_mad:

 

Tässähän sitä taas olikin. Kertokaapa muutkin tämänhetkisistä tunnelmista :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0