Adelita

Kaikki välikausi- ja talvivaatteista!

913 posts in this topic

Kun en tiennyt, että missä ketjussa olisi ollut järkevintä kysyä näistä haalariasioista, niin pistinpä pystyyn tämän uuden ketjun.

 

Täällä voi kysyä ihan mitä tahansa välikausi- ja toppahaalareihin (ja toki takki+housut-yhdistelmiinkin) sekä käsineisiin ja myssyihin yms. liittyvää ja jakaa omia kokemuksiaan ja tietämystään. :girl_smile:

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloitankin itse kysymällä, että onko kokemuksia Jonathan Cordura -talvihaalarista? Sen vedenpitävyys on "vain" 5000 mm, joten riittääkö haalari pitämään lapsen kuivana loskaisessa ja märässä talvisäässä? Kertokaa toki kokemuksia muistakin haalarimerkeistä, joissa tuo vedenpitävyys on samaa luokkaa.

 

Haluaisin myös kuulla kokemuksia Legotec-haalarista. Onko miten vedenpitävä ja onko reilua kokoa, kuten esim. em. Jonathan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua taas kiinnostaa, että milloin olette siirtyneet kokohaalarista housut+takki-yhdistelmään? Meillä on vielä ensi talveksi (poika silloin 3 v.) hankittuna haalari, mutta mietin olisiko sen jälkeen housut ja takki kivempi vaihtoehto. Vai pitäisikö pysytellä haalarissa, onko se lapsen helpompi itse pukea? Jotenkin vaan haalari alkaa tuntua vähän vauvamaiselta pikkupojalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Heh, mulla oli haalari vielä kolmannella luokallakin :grin: Meillä ainakin lapsen on helpompi pukea haalari. Kokemusta siis molemmista. Tarhatädit joutuu auttamaan housujen kanssa muuten. Vetskarin oppi tosin pistämään itse kiinni jo reilu puol vuotta sitten. Muoks. takissa siis. Haalarin vetskarihan nyt on helppo, kun ei tartte laittaa osia mihinkään kiinni :D

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kohta 4-vuotiaille pojille on varattu ensi talveksi haalarit ja luulenpa että näin tulee olemaan siihen asti kun päiväkodissa ovat, hommataan kouluun sitten kaksiosaiset talvivaatteet.

Olen kokenut, että juuri talvivaatteissa haalari on kätevämpi ja lapsen itsensä kannalta helpompi valinta, ei löydy sitten lunta kainaloista tai kalsareista girl_wink.gif . Yleensä meillä on ollut lisäksi vielä takki + housut- yhdistelmä, mutta ne ei ole käytössä päiväkodissa tai pihaleikeissä vaan vähän niinkun edustusvaatteina.

 

 

Tällä hetkellä meillä välikausivaatteena on myös haalarit, mutta tämä olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta, koska taas välikausiasussa kaksiosainen on mun mielestä todella paljon monikäyttöisempi, kun voi säiden mukaan yhdistellä eri ylä- ja alaosia. Nytkin meidän piti haalareiden rinnalle hommata takit ja housut, mutta ne ei sitten ole ihan yhtä laadukkaat ja kosteuden pitävät kuin nuo haalarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin 3-vuotias puetaan vielä haalariin ensi talvena ja varmaan sitä seuraavanakin.. Mulla on kyllä käytettynä ostettuja takki+housuyhdistelmiä, mutta housuissa ei ole henkseleitä joten aika vähälle käytölle varmaan jää..

 

Minkälaisia hanskoja olette tarhamuksuille ostaneet? Jos ulkona kuitenkin ollaan säällä kuin säällä niin mulla loppu keinot näppien pitämiseksi lämpimänä varsinkin jos talvi on samanlainen kuin viime vuonna.. Tai siis kyllähän ne lämpimänä saa pidetyä, mutta tumpusta tulee niin paksu ettei sillä voi tarttua mihinkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytetty lassien hanskoja. Nyt viime talvena oli suprafill päällysellä, joka osoittautui tosi hyväksi. Oikea talvi kun alkoi pikkusen myöhään ja nuohan ei päästä vettä läpi, vaikka mikä ois. Saman sarjan haalari on myös kuulunut vakivarusteeseen jo muutaman vuoden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suprafill on se kumiversio, eikö? Meillä semmoset hanskat ei toimi ollenkaan, poikien kädet on niissä aina ihan hiestä märät, eikä ne kuivu seuraavaan ulkoiluun ellei niitä käännä nurinpäin ja sitä ei päiväkodissa koskaan älytty tehdä girl_sigh.gif . Muuten ollaan kyllä Lassien hanskoja käytetty ja ihan tyytyväisiä oltu, tosin viime talvena nyt oli niiden pakkasten takia hankala ylipäätään löytää tarpeeksi lämpöisiä hanskoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin myös kuulla kokemuksia Legotec-haalarista. Onko miten vedenpitävä ja onko reilua kokoa, kuten esim. em. Jonathan?

 

Tytöllä oli viime talvena käytössä Lego-haalari, ja muistaakseni siinä oli suunnilleen samat vedenpitävyysarvot kuin esim. Reimatecissä ja vastaavissa. Kokokin oli vastaava Reiman malleihin, eli reilu, mutta haalari oli malliltaan kuitenkin hieman kapeampi joten sopi meidän hoikalle tytölle hyvin. Jonathaniin en osaa verrata, kun ei ole siitä kokemusta. Muoks. piti vielä vastata kysymykseen, eli piti mun mielestä hyvin vettä, kangas kyllä kastui, mutta ei koskaan läpi asti. :girl_smile:

 

Itse kaipailisinkin kokemuksia Jonathanin toppahaalareista. Hintansa puolesta ainakin sopisivat meille. :girl_wink:

Edited by Mrs. H

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Yhdellä kaverillani oli viime talvena, tai siis hänen lapsellaan. Kyseessä oli Tähti Jonathan, eli piti olla laadukas.

Haalariin tuli nopeasti reikää, ei siis mitään repeämiä vaan kaksi reikää sääriluun kohdalla. Siitä sitten meni lumet sisään ja suli jalkoihin. Itse en tuon kokemuksen perusteella ostaisi. Aiomme ostaa Ticketin haalarit tänäkin vuonna molemmille tytöille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ohhoh! :o Olen itse pitänyt Jonathania ihan laadukkaana merkkinä. Muksuilla on tällä hetkellä Tähti Jonathan -välikausihaalarit ja ainakin ne tuntuvat kestävän melkoista kulutusta. Ajattelin kokeilla samaisen merkin ja mallin talviversiota tulevana talvena. Ehkä haalari kannattaisi sitten hankkia käytettynä, niin ei mene rahat hukkaan, jos laatu osoittautuukin huonoksi.

 

Ja kiitos Mrs. H vastauksesta! Taidankin tutustua tarkemmin myös noihin Legon haalareihin. :)

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistähän löytyisi malliltaan kapea fleeceasu, mielellään housut+takki -yhdistelmä? Tulisi väliasuksi vuorittoman välikausipuvun ja kurapuvun alle viileämmillä säillä. Viime vuonna ollut Reiman fleecehaalari oli meidän hoikkikselle turhan leveä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisinko apua talvihaalari-asiassa? Meillä on kaapissa Ticketin snow baggie koossa 80 (tilava sillä vanhaa mallia). Poika on nyt syyskuussa vuoden ja pituutta tällä hetkellä noin 75cm, painoa 9000g. Aikas siro poika siis. Kokeilin ja mittailin tuota pukua ja etenkin haara-niska mitta on iso! Siis lahkeet ja hihat menisivät varmasti ihan kivasti mutta tuo vartalokohta kyllä uppoaa tuonne syvyyksiin. Onko haalari malliltaa meille huono vai pitäisikö kokeilla kokoa 74. POika siis lienee lyhytselkäinen ja pitkäraajainen.. Pohdin myös Molo kidsiä ja POlarn o pyretä vaihtoehtoina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ticetin puvut ovat tosi isoja, ja tuo SnowBaggie on vielä todella leveä. Mä ostin tuon alennusmyynneistä (koko 80) pihapuvuksi tytölle joka on nyt 1v7kk ja se on vieläkin tosi reilu, vastaa ainakin kokoa 86.

 

Välikausipuvun ostin jo viime keväänä reilun vuoden ikäiselle tytölle kaksiosaisena, ja minusta se toimi hyvin. Onhan haalari helpompi pukea päälle, mutta välillä oli tilanteita, että tarvitsi vain takkia.

Edited by Elsa001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisinko apua talvihaalari-asiassa? Meillä on kaapissa Ticketin snow baggie koossa 80 (tilava sillä vanhaa mallia). Poika on nyt syyskuussa vuoden ja pituutta tällä hetkellä noin 75cm, painoa 9000g. Aikas siro poika siis. Kokeilin ja mittailin tuota pukua ja etenkin haara-niska mitta on iso! Siis lahkeet ja hihat menisivät varmasti ihan kivasti mutta tuo vartalokohta kyllä uppoaa tuonne syvyyksiin. Onko haalari malliltaa meille huono vai pitäisikö kokeilla kokoa 74. POika siis lienee lyhytselkäinen ja pitkäraajainen.. Pohdin myös Molo kidsiä ja POlarn o pyretä vaihtoehtoina..

 

Ticketiltä kannattaa tosiaan kokeilla pienempää kokoa, mutta jos poika on lyhytselkäinen, niin kokeilkaa ihmeessä Po.P:n haalareita. Niissä on mielestäni pidemmät lahkeet ja pienempi haara-niskamitta kuin Ticketin baggie-malleissa (ja Reimateceissa). Ne saa lisäksi kiristettyä vyötäröltä, jolloin ne eivät roiku niin ikävästi päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä puolestani kaipaan mielipiteitä Cupcaken haalareista. Laitoin nettikaupasta tilaukseen kokoa 98 talvihaalari ( se hopeanvärinen) kun mittatietojen mukaan ( haara-lahje yms) vaikutti hyvältä meidän hoikalle tytölle, joka tosin on vasta 88-senttinen...( käyttää 92 vaatteita pääasiassa). Jostain luin myös että olisivat normikokoja pienempiä nuo Cuppikset. Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaas mitä eri nettikauppoja on, joista saa ostettua esim. Reimatec- tai Legotec-talvihaalareita? Keltaisen ketun löysin jo itse, mutta onko muita? :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä puolestani kaipaan mielipiteitä Cupcaken haalareista. Laitoin nettikaupasta tilaukseen kokoa 98 talvihaalari ( se hopeanvärinen) kun mittatietojen mukaan ( haara-lahje yms) vaikutti hyvältä meidän hoikalle tytölle, joka tosin on vasta 88-senttinen...( käyttää 92 vaatteita pääasiassa). Jostain luin myös että olisivat normikokoja pienempiä nuo Cuppikset. Kokemuksia?

 

Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta ostin meidän pojalle 92 cm Cupcaken tähtihaalarin, vaikka jäppis on vasta noin 78 cm pitkä (kohta 1 v) ja käyttää pääasiassa kokoa 80 (tai 86 joistain). Vähän tuo haalari on vielä reilu, mutta 86 cm haalari (jota myös sovitettiin) olisi ollut nyt juuri sopiva ja jäänyt varmaan jo pieneksi ennen kunnon pakkasia, joten siksi kävin vaihtamassa sen tuohon suurempaan. Eli siis ainakin oman ostokokemuksen perusteella sanoisin, että aika pieniä ovat. Ai niin, vertasin tuota haalaria myös meidän 80 cm Reimatec vk-haalariin ja ei niissä ole paljon koossa eroa. Cupcakessa ehkä hieman pidemmän lahkeet.

 

Muakin kiinnostaisi käyttökokemukset Cupcaken haalareista!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paketti kotiutui ja omien mittauksien perusteella Lennen 92 koko, joka mahtui snadisti reiluna tytöllemme kevättalvesta, olisi juurikin sama kuin tää cupparin 98. Meidän "Kuningatar Ei" ei suostunut nimittäin vielä testaamaan pukua...Eli ilmeisesti kaikki hyvin =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoplaa.fi myy kans Reimaa! Itse olisin kans kiinnostunut tuosta cupcaken mitoituksesta. Kannattaako siis ottaa numeron isompi koko? Molon haalareista löysin hyvät mitat. Ne olivat kans reilua kokoa, mutta ei niin reilua kuin Ticket. Kaksplussassa oli haalaritesteistä ja sen mukaan Cupcake ja Molo olivat molemmat hyviä ja kovaa kulutusta kestäviä. Tuosta Ticketin baggiesta muuten, että sitä ei enää valmisteta. Siis sitä mallia missä on irrotettava vuori...siksi meillä vaihtuu merkki. Tänä vuonna kun ei ollut sitä "pinkkiä" väriä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äsken Prismassa katselin haalareita. Remu 79,90 euroa ja Ciraf 34,90 euroa. Ciraf vettä hylkivä, Remu vedenpitävä. Toisaalta, jos on ihan tositosi märkä loskasää niin haalarin päälle voisi kiskaista kurikset. Ne ostin just ihan uudet ja varmasti mahtuvat haalarinkin päälle. Mitä muita niin paljon parempia ominaisuuksia kalliimmassa haalarissa on?? Cirafin kuosit oli mun mielestä jopa kivemmat kuin Remussa.

 

Lassien haalari (ei se "kuminen") meillä on ollut useampana talvena ja se on kyllä ollut erittäin hyvä. Nyt vaan näin mammalomalaisena pitää vähän miettiä tuota budjettipuolta. Toisaalta, tää voi olla väärä paikka säästämiseen. Hilluuhan typy siinä haalarissa joka ikinen päivä ja jopa useamman kerran päivässä.

 

Mutta toisaalta pitää ostaa myös uudet kengät, hattu ja rukkasia. Ja haluan myös ostaa tytölle erillisen toppatakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jos Cirafin kuosit miellyttää enemmän ja kuriksetkin on käyttövalmiina loskapäiviä varten, niin ostapa pois vaan! :girl_smile: Lähinnä noissa "kalliimmissa" haalareissa on ideana juuri se, ettei kuriksia loskaisina talvipäivinä erikseen tarvita, vaan haalari menee semmoisenaan ja pitää muksun kuivana.

 

Omille taaperoilleni hankin Legotec-haalarit talveksi. Pojan haalari on parin vuoden takaista mallistoa ja tytön haalari viime talvelta. Molemmat erittäin hyväkuntoisia, söpönnäköisiä ja -värisiä sekä muutenkin muhkeita ja laadukkaan oloisia. Haalarien koko 98 on reiluhko, mutta menee ainakin kevättalveen asti, eikä ole sitten viimeisinä viikkoina "just eikä melkein"-kokoinen, kuten viime talven haalarit... Nyt vaan talvea odottelemaan! :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon menny ihan sekasin jo mikä puku ois paras meillä :girl_haha:

 

Haalari kyllä ehdottomasti kun tuo on tollanen möyrijä ja riehuja, perjaatteessa olis kiva jos ei ois kuravaatteita haalarin päällä (muistan ite ne lapsuudesta ja niiden kanssa oli hankalampaa kulkea kun ilman niitä), mutta toisaalta niinkuin jukeboksi kirjoitti, pitää hommaa hanskat, pipo, kengät ja noitakin melkein pitäs olla ainakin pipon ja hanskojen kohalta kahdet eli ei mitään halpaa hommaa :girl_sigh:

 

Huutiksesta oon koittanut katsoa mutta jos löytyy oikeaa kokoa niin puku on aivan karsea taikka joku toinenkin tahtoo sen kuumeisesti taikka sitten sen hinta on käytetyksi haalariksi liian korkea mun maksettavaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now