Adelita

Kaikki välikausi- ja talvivaatteista!

913 posts in this topic

^tuossa haalarissa näytti lukevan materiaalina softshell, eli ei taida olla perinteistä haalarimatskua vaan sitä vaahtomuovimaista märkäpukukangasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Name It-puku on tosiaan sellainen pehmeä (no softshell, nimikin jo sanoo) materiaali. Mä ostin sellaisen myös Ompulle lähinnä kesän (mahdollisille) kylmille päiville. Musta se oli ihanan tuntuinen. :lipsrsealed: Ja kivan näköinen. Meidän puvussa on violettien vetoketjujen sijaan turkoosit. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen haaveillut pojalle kevääksi Molon vk-pukua. Toppapuvuista on ollut paljon puhetta, mutta entäs vk-puvut, onko kokemuksia? Ja se perinteinen kokoasia mietityttää. Tarkoitus on siis hankkia puku nyt 2-vuotiaalle pojalle, tämä hetken mitat noin 13 kg/92 cm. Vartaloltaan pitkäjalkainen, hoikka. Olisiko parempia hankkia jo koko 104 (joka menisi vielä syksyllä) vai onko se liian iso näin keväällä? Saako Molon haalareissa vyötäröä kiristettyä? Sillä saisi hieman pelatua koon kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen käsitys, että Molo ei ole tehnyt aikaisemmin vk-haalareita. Talvihaalarit oli ainakin kapeahkoja ja vähän niukempaa mitoitusta kuin Reimat ja Ticketit. Onko Molon vk-pukuja jo myynnissä jossain? Kävin kysymässä Punavuoren Peikosta, mutta siellä ei ollut niitä vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen käsitys, että Molo ei ole tehnyt aikaisemmin vk-haalareita. Talvihaalarit oli ainakin kapeahkoja ja vähän niukempaa mitoitusta kuin Reimat ja Ticketit. Onko Molon vk-pukuja jo myynnissä jossain? Kävin kysymässä Punavuoren Peikosta, mutta siellä ei ollut niitä vielä.

 

Niin, en tajunnutkaan tuota. Ekaa kertaahan nämä vk-mallit tulevatkin myyntiin. Netissä on ennakkotilauksena mahdollista varata ainakin yhdestä nettikaupasta, kuvia ei vielä ole missään nähtävissä. Kankaat ovat kuitenkin samat kuin talvihaalareissa, Rainbow ja Harmaa. Pukuja pitäisi tulla Suomeen tässä kuun alussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen katsellut pojalle Ticket to Heavenin välikausihaalaria, mutta en millään nyt raaskiks ostaa uutena (talvihaalriin meni jo ihan tarpeeksi rahaa kun uutena ostin niin tässä voi säästää). Minkä verran maksaisitte viime syksyn T2H -haalarista joka myyjän mukaan on erittäin hyväkuntoinen (käytetty yhdellä lapsella, yhden syksyn)? Katselin että uutena noi haalarit on jotain 110€, mutta mikä olisi yläraja käytetylle, hyväkuntoiselle puvulle? Mulla on kiikarissa yksi puku joka on aivan ihanan näkönen, mutta hinta vähän mietityttää...

 

Ja vielä semmoinen kysymys että mitä eroa on T2H Amino ja Uffo -haalareilla?

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä maksaisin kunnosta ja kuosin miellyttävyydestä riippuen 40-70% alkuperäisestä hinnasta. Kannattaa nimittäin huomioida myös se, että Ticketillä (erityisesti erikoisemmilla kuoseilla) on huuto.netissä aivan älyttömän hyvä jälleenmyyntiarvo. Ajatellen, että maksat haalarista esim. 60e ja myyt sen oman käytön jälkeen hieman huonompikuntoisena eteenpäin 40 eurolla, niin varsinaisen haalarin hinnaksi jää lopulta vain 20e. Nimim. kokemusta on :girl_wink:

 

Uffo ja Aminosuit eroavat mun mielestä eniten malliltaan. Uffo on myös sellaista karheampaa kangasta, ei liukaspintaista. Kestävää joka tapauksessa ja yllättävän helppo puhdistaa. Uffo on mun mielestä taaperolle (vauvanpyöreälle) erittäin hyvän mallinen. Meillä on ollut viime syksystä asti käytössä Uffo vk-haalari ja olen ollut tosi tyytyväinen! Ehdottomasti kestävämpää matskua kuin esim. Plain Rain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ok, kiitos kommentista P.L.!! No tuo kuosi nimenomaan miellyttäisi ja mietin just sitä että haluanko maksaa jo pelkästään siitä... Koko on 92cm, mutta T2H on kuulemma melko reilua kokoa joten se menis vielä helposti ensi syksynäkin ja sitten myöhemmin vielä tälle kuopukselle joka asustaa vielä masussa. Eli käyttöä sillä varmaan tulisi olemaan - en sitten tiedä missä kunnossa se on kahden lapsen jälkeen, varsinkin jos käytetty sekä syksyllä että keväällä. Mutta ehkä siitä muutaman pennosen sitten vielä saisi. Ei viitsisi ostaa mitään kovassa käytössä olluttakaan jos sitten joutuu ostamaan kakkoselle taas uudestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka lapsi käyttää kurahousuja ja kumisaappaita, hän istuu usein maassa jalat sivulla, polvet eteenpäin, jolloin vettä menee saappaaseen sisään. Minäpä ostin hänelle tällaiset; minikokoa olevat kalastushousut! Jenkeistä saa, maksaa n 70€. Vedenkestävää neopreeniä. Fiksut eikö vain? :)

 

http://www.thekidsfishingshop.com/

 

20110203_2219_16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö Lassien tämän kevään välikausihaalareissa ole enää sellaista mallia, missä koko haalarin alaosa olisi kurahousukangasta? Sellaisia olen nähnyt vielä viime syksynä myytävän, mutta nyt ei Lassien nettisivuilla ollut sellaista haalaria laisinkaan?

 

Onko olemassa joku toinen merkki, jolla olisi tällainen välikausihaalari, jonka kanssa ei tarvitsisi pukea erikseen kurahousuja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiksu: Ticketillä on syksyisin myynnissä rubber rain w. fleece - sekä haalarina että 2-osaisena :) On siis samanlaista materiaalia kuin Lassien Suprafill-puvun alaosa.

 

Ja Ticketin Uffo ja Amino eroavat miun mielestä vain siinä, että Amino on ns. vauvamalli kahdella vetoketjulla, Uffo puolestaan yhdellä vetoketjulla. Ainakin meijän Amino on tismalleen samanlaista materiaalia kuin Uffot, kun niitä kaupassa hypistelin. Ja hinnoista sen verran, että uutena Ticketin vk-haalarit maksavat tänä vuonna n. 100e, mutta viime vuonna n. 90e. Itse en maksaisi käytetystä kuin max. 50% uuden hinnasta (eli vanhemmista malleista 45e tai alle). Mutta oon yleensä bongannut meijän vaatteet alesta, joten ei ole tarvinut uudesta täyttä hintaa maksaa. Itse en edes ymmärrä, miten kukaan maksaa Huutiksessa käytetyistä lähes saman verran kuin uusista..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missä vaiheessa te vaihdatte toppahaalarista välikausihaalariin? Onko jotais asterajaa? Aamulla saattaa olla pakkasella ja iltapäivällä jos aurinkopaistaa plussan puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ehkä enemmän lumitilanteen mukaan vaihtanut, eli toppahaalari lumelle. Vk-haalari ja alla jotain paksumpaa vastaa kuitenkin suunnilleen samaa kuin toppahaalari suht ohuiden sisävaatteiden päällä. Toisaalta, keväällä tuppaa yleensä tuo toppahaalari olemaan sen verran pinkeä, että senkin takia jo pitäisi vaihtaa.

 

Joo, ei siis ole mitenkään yksiselitteistä :lol: Lumessa on ehkä lämpimämpää leikkiä toppahaalarissa. Paitsi jos hihat ovat niin lyhyet, että käsivarret ovat paljaana koko ajan :rolleyes: (Pitäisi kai äkkiä hommata se vk-haalari...)

 

Kyselin aiemmin Cordurasta ja olenkin nyt päätymässä siihen, että muunlaisia haalareita tai housuja ei hommata. Mutta mitenkäs vaikkapa Ticket, onko heillä vastaavaa materiaalia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Minymo:n välikausiasuista? Esim verrattuna reimateciin?

Meillä oli nyt talvikaudella eka minymon haalari, ja olin siihen tosi tyytyväinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen vaihteeksi tekemässä asioista ihan liian vaikeita :lol: Mutta kertokaapa nyt kumminkin, jos tiedätte, minkä vk-haalarin ostan Enskalle. Toppahaalari on Travalle Remu koossa 110, mutta tässä on hihat jo ihan liian lyhyet. Selän pituus riittää juuri, lahkeet ovat oikein hyvän mittaiset. Jos otan Remun tai SuperRemun koossa 116, niin se ei syksyllä enää mahdu, mutta epäilen että 122 on nyt turhan suuri ja hihat eivät siinä juuri sen pitemmät kuitenkaan ole.

 

Sovittaa tietysti voisi, mutta oikeasti, 3-vuotiaan kanssa kiertämässä kaikki vaatekaupat? :rolleyes: Ja mielellään en ostaisi 2-osaista pukua, jos haalarinkin voisi löytää. (Käydään kai kuitenkin vilkaisemassa nuo Remut vielä.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitääkö Villervallan välikausitakki yhtään vettä? Esikoinen haluaisi tuollaisen takin, mutta esittelyssä lukee, että takki on vettähylkivä. Mikähän koko olisi paras 100cm hoikalle pojalle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En pukisi Villervallan takkia sadepäivänä päälle. Menee varmaan jonkin aikaa tihkusateessa, mutta materiaali ei vaikuta siltä, että pitäisi kovin hyvin vettä. Malli on mielestäni suhteellisen kapea ja pitkä, jää varmaan ensin pieneksi hihoista. Niissä on piilossa resorit, joten voit varmaan ottaa vähän lapsen pituutta suuremman koon. Meidän 85-senttiselle tytölle 92 oli aika reilu, mutta menee kuitenkin jo keväällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaahas, nyt on sitten testattu Molon Polaris -toppahaalarin vedenpitävyys oikein kunnolla. Vesilätäkössä uimisen ja kieriskelyn jälkeen muuten kuiva lapsi, mutta vetoketjun kohdalta oli falskannut. Huomenna siis kurahousut päälle.

 

Lennen topparukkaset ja Kuomat pitivät kädet ja jalat kuivina ja lämpiminä.

 

Ainiin, olihan mulla kysymyskin.

Onko kukaan käyttänyt Ticketin Rubber rainin housuja talvihaalarin päällä kurahousuina? Toimiiko yhdistelmä hyvin? Kun kaikki kurahousut on niin leveitä, että niistä kyllä hulahtaa vesi sisään, kun lapsi kieriskelee maassa.

Edited by Kaakaopapu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en tiedä, onko Mololla muitakin kuin yksi talvihaalari, mutta meidän haalarissa on pysynyt vetskarinkin kohdalta lapsi kuivana.

 

Yllättynyt olin, että myös Kuomat olivat pitäneet jalat kuivana, vaikka lapsi oli lätäkössä tarhassa tosiaan asunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kuomat kyllä saattavat pari kertaa pitää vettä, mutta menevät vesikeleillä myös samantien pilalle. Kastuttuaan eivät enää ole lämpimät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ai? Mä en kyllä huomannut niissä minkäänlaista muutosta, ulkopuolelta katsottuna ainakaan. No, eipä niitä enää kauheasti tarvi, ostin jo pojalle vuorelliset saappaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Kuomat on olleet ennen meidän poikaa jo kahdella lapsella, ja ovat siis todennäköisesti päässeet jossain vaiheessa kastumaankin (varma en tietenkään voi olla, ihan siistinnäköiset nuo ainakin vielä ovat). Kovimmillakin pakkasilla pysyivät lapsen jalat niissä silti lämpiminä.

 

Olisi kiva kuulla muiden vaukkareiden suosikkeja tämän kevään vk-vaatemallistoista! Muhun kun ei oikein mikään ole iskenyt, tosi tylsiä värejä ja kuoseja pojille tarjolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuomista vielä... Muistelisin, että niissä on ihan pesulappukin, että ne saisi 30 asteessa pestä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenko ihan väärässä, jos kuvittelen että Lassie-haalarissa jossa lahkeessa lukee Supratech ja vuorin lapussa Gtech, pitäisi olla "näkyvä" pu-kerros sisäpuolella? Näpräsin sellaisia kirpparilla ja muuten näytti olevan ihan suht ok kunnossa, mutta päällikankaiden sisäpuoli ei tuntunut liukkaalta (kun siis ottaa näppiinsä kaksinkerroin pelkkää sitä kuorikangasta ja liu'uttelee) ja kun reikävuorin läpi kurkistelin, niin ei näkynyt mitään erityistä muovikerrostakaan. Saumat oli kyllä teipattu. Yleensähän noissa kalvopuvuissa, käytetyissäkin, selvästi tuntee sen muovituksen.

 

Jos se olisi vielä vedenpitävä niin voisin ostaa poiskin, mutta jos ei ole niin hinta on turhan kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now