Adelita

Kaikki välikausi- ja talvivaatteista!

913 posts in this topic

Teidän kannustamana tilasin nyt Molon haalarin kokoa 92 lilana, toivottavasti on hyvä :)

Haalari itsessään oli ihan hyvä, mutta kun pesin sen nyt, siitäpä olikin jo vetoketju rikki!!! Päällä se oli vain kolmisen kuukautta ja silloinkaan ei päivittäin ja pesukoneessa kävi kerran ennen kesäpesua eli kyllä harmitti ostaa noin kallis haalari ja nyt sitten pitäisi vielä korjauttaakin se. En edes muista mistä webbikaupasta sen tilasin, etten voi edes pistää palautetta (sähköpostitkin olin jo poistanut).

Edited by teaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin kertomaan, että 87 cm tytölle (tuohon pituusmittaan on tainnut tulla pari cm muuten lisää viime mittauksesta) POP:in 98 cm välikausihaalari on juuri sopiva, kun alla on villapuku ja vyötärö on kiristetty sopivaksi. Olen tyytyväinen, että jätin 92 cm hyllyyn.

 

Mielenkiintoista tämä kokoasia, sillä meidän n. 84 cm pojalle Po.Pin 86 cm välikausihaalari on sopiva ja 92 cm oli ihan liian iso...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 92cm pitkällä pojalla on POPin välikausihaalari koossa 98 ja se on tosi reilu. Ja kuitenkin viimevuotinen 92 on ihan liian nafti. Kummalliset koot tai sitten ne vaihtelevat. Tuo 98 mahtuu loistavasti myös 100cm isoveljelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haalari itsessään oli ihan hyvä, mutta kun pesin sen nyt, siitäpä olikin jo vetoketju rikki!!! Päällä se oli vain kolmisen kuukautta ja silloinkaan ei päivittäin ja pesukoneessa kävi kerran ennen kesäpesua eli kyllä harmitti ostaa noin kallis haalari ja nyt sitten pitäisi vielä korjauttaakin se. En edes muista mistä webbikaupasta sen tilasin, etten voi edes pistää palautetta (sähköpostitkin olin jo poistanut).

 

 

No laita valmistajalle suoraan viestiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä löysin verkkopankista onneksi suorituksen tiedot ja otin yhteyttä myyjään. He pistävät valmistajalle kyselyä. Kuulemma vetoketjuja on vaikea ellei mahdotonkin vaihtaa erikseen. No mulle kelpais uusi haalarikin, kunhan asia vain korvattaisiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemusta näistä Minymon välikausivaatteista:

 

m_4-57.pngm_4-60.png

 

 

-Millainen vuori?

-Onko kestävät?

-Onko luonnossa yhte leveän/väljän kokoiset kuin kuvissa näyttävät?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Quicksilverin lasten talvivaatteista?

 

Ostin huimalla alennuksella pojalle Quicksilverin talvihaalarin, kun kuosi miellytti silmää (samoin aleprosentti :girl_crazy:). Puku on nyt kotiutunut ja vaikuttaa hyvältä ainakin vedenpitävyyden suhteen, mutta onkohan lämmin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tällä hetkellä enää missään halvalla toppahaalareita? Viime vuoden malleja siis..? Mua niin harmittaa, kun ostin tytölle Reimatecin 86cm haalarin puoleen hintaan joulun jälkeisistä alennusmyynneistä. Se oli 86cm ja tyttöhän hukkuu siihen nyt, joten myytiin se... Haluaisin yhtä hienon ja hyvän, mutta harmittaa kun luultavammin nyt joutuu sitten täyden hinnan pulittaa.. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinjoo, ja jos tyttö oli 1v-neuvolassa 72,5cm (ensi kuussa on taas neuvola joten sitten pääsen päivittelemään tilannetta, mutta nyt menee vielä kaikki 74cm vaatteetkin eli ei voi paljoa 75cm pitempi olla) niin menisköhän ens talven esim. Reimatecin 74cm haalari? Ettei 80cm oo sitten myöskin ihan liian iso, kun ovat kuitenkin reilua kokoa...

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisaalta jos otat vyötärömallisen, niin sitähän saa säädettyä sopivammaksi. Lahkeiden ja hihojen pituus ei niin paljon haittaa (mun mielestä), kun kengät ja hanskat pitää kuitenkin lahkeiden ja hihojen suut kohdallaan. 80-senttinen menisi sitten ainakin varmasti koko talven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä minä 80-senttisen ottaisin sinuna... Meidän tyttö oli syyskuussa 77 cm ja Reimatec kokoa 80 oli sopiva koko talven. Tosin kyllä sillä 74-kokoisellakin ihan hyvät mahdollisuudet olisi riittää, varmaan se yli 80-senttiseksi käy kuitenkin. Meidän tyttö kasvoi melkein 10 cm talven aikana, että sikäli ajattelen, että ehkä isompi olisi parempi... Mutta ehkä teidän tyttö on hitaampi kasvamaan, kun ainakin toistaiseksi on pienempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan se 80cm toki varmempi. Tyttö on vaan aina kasvanut tosi maltillisesti, mutta toisaalta se epäilyttääkin ettei sitten ota yhtäkkiä huimaa kasvupyrähdystä. girl_sigh.gif Ja nuo elokuun mitatkin nyt sitten tulee kertomaan paljon, sitä ennen tuskin oon muutenkaan mitään ostamassa. Ja pitää sitten ottaa vaan tyttö kaupoille mukaan, kun haalarin osto tulee ajankohtaiseksi. girl_smile.gif

 

Se vaan mietityttää, kun tuo 86cm Reimatec meni mun 2-vuotiaalle pikkusiskolle, joka oli toukokuussa 86cm pitkä. Haalari oli vielä reilu sillekkin. Että tuonhan perusteella meidänkin tytölle pitäisi 74cm mennä. Mutta riskillä äiti toki tuon multa ostikin lähinnä mua vaivaamasta. :D Ja eipä tuotakaan auta pähkäillä vaan katsoa sitten lähempänä, että miltä näyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reimatecin haalarit (samoin kuin Ticketinkin) on kyllä tosi reiluja. Esim. koko 74 sopii varmaan vielä 80-senttisellekin. Täältä voi muuten vilkaista kasvukäyriä. Kasvupyrähdyksiä toki tulee, ettei varmaan kannata luottaa siihen, että lapsi kasvaa koko ajan samalla käyrällä. Meidän neiti on kasvanut koko ajan pienen ja keskikokoisen lapsen puolivälissä, joten tuon käyrän mukaan on ollut helppo ennakoida tulevan kauden vaatehankintoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos linkistä! Meilläkin lähimmäs tuota pientä lasta kyllä tyttö menee... Vaikka ei nyt tietenkään silti voi sokeasti noihin luottaa, että tuon verran aina kasvaisi. :)

Pitää katsoa 1v5kk mitat tosiaan sitten ensi kuussa ja niiden perusteella vähän miettiä. Kun toisaalta mäkin olisin tosiaan sitä mieltä, että Reimatecinkin 74cm varmasti menisi koko talven. Mutta pitää nyt vielä katsoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti käytti koko viime talven Reiman 68cm talvihaalaria, meni vielä toukokuun alussa lapin reissullakin, kun käytti kumminkin talvisaappaita ja rukkasia,niin ei haitannut vaikka lahkeet ei ihan nilkkoihin asti riittäneetkään. Ihan hyvin meni siihen asti. Tyttö oli 1v neuvolassa maaliskuun alussa 78cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, minusta tuntuu, että näistä voi päätellä, että 74 ja 80 käy molemmat. 74 on hyvä jos ei tykkää, että haalari on reilu, 80 on hyvä, jos ei tykkää stressata siitä, riittääkö koko talven. girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojallamme oli viime talven 80-senttinen Reimatec, jota hän käytti 76 - 82-senttisenä. Haalari alkoi selvästi jäädä kevättä kohden lyhyeksi hihoista ja lahkeista, mutta silloin vaihdettiinkin sitten 86-senttisiin välikausivaatteisiin, jotka toivottavasti sopivat vielä syksyllä. Riippuu siis hyvin pitkälti myös lapsen vartalon suhteista (pitkä selkä vai pitkät raajat jne.), miten pitkään jokin koko menee. Ja vaikka nuo Reiman talvihaalarit vaikuttavat todella reiluilta, ei lapsi niihin sitten kuitenkaan välttämättä huku, sillä pitäähän niille välivaatekerroksillekin olla haalarissa tilaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli viime talvena 80 senttinen reimatec. Se kävi pieneksi, kun poika oli n. 81-83cm. Poika oli 10kk neuvolassa 79 ja silloin sopi, 1v neuvolassa oli 83 ja silloin oli jo uusi käytössä. Vaihdoin suurempaan haalasiin, kun en halunnut, että haalari kiristää tai estää liikkumisen, kun esim. selkä käy lyhyeksi. Loppukevääksi otin käyttöön 92cm haalarin, jonka olin ajatellut tulevalle talvelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos noista haalarivastauksista! Me katsotaan tosiaan tarkemmin vasta joskus syksymmällä asiaa, kun on uudet mitat ja kaikki. :)

 

Näkeekö jostain jo Reimatecin 2011-2012 talvihaalareita? Kiinnostais jo nähdä millaisia täksi talveksi on tulossa. girl_sigh.gif Ja koskas ne tuleekaan sitten kauppoihin?

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näkeekö jostain jo Reimatecin 2011-2012 talvihaalareita? Kiinnostais jo nähdä millaisia täksi talveksi on tulossa. girl_sigh.gif Ja koskas ne tuleekaan sitten kauppoihin?

 

Minityylin sivuilla oli muutama malli esittelyssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin pohdiskelen talvihaalareita. Viime talvena meillä oli tytöllä Reima tecin 86-senttinen puku, meni koko talven hyvin.

Nyt olen miettinyt Molo Kidsin haalaria, niiltä on tulossa ihana violetti puku. Lähinnä mietin puvun leveyttä ja säätömahdollisuuksia, tyttö kun on tosi hoikka enkä halua että puku roikkuu päällä. Tossa Reimankin haalarissa kiristin ne vyötärönsäätönauhat niin kireälle kuin pystyin.

Jonkunlainen kuminauha noissa Moloissa näkyy olevan selkäpuolella, mutta voiko vyötärönleveyttä säätää ollenkaan? Entä Ticketin puvuissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ainakaan meidän Ticketin Baby baggie-haalareissa ollut vyötäröllä mitään säätöä. En kuitenkaan kaivannut sellaista.

 

Meillä oli pojalla viime talvena Ticketin 86cm puku koko talven, on tosi reilua mitoitusta. Ensi talveksi olisi 92cm puku jo varattuna, pitäisi testailla onko sopiva mutta luulisin että mahtuu hyvin vaikka poika on jo jotain 100cm pitkä.

 

Neitille on hommattuna Cupcaken 86cm puku ja varalla on pojan vanha Ticket 80cm.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now