Adelita

Kaikki välikausi- ja talvivaatteista!

913 posts in this topic

^Kokemusta ei ole, mutta ei mun mielestä välttämättä automaattisesti ole mitenkään huono, hyvinkin voisi olla ihan ok :)

 

Kestääkö Molon toppahaalarit oikeasti muhkeina ja lämpiminä myös yhden kauden ahkeran käytön jälkeen? Kovasti kiinnostaisi kokeilla neidille Molon Polarista ja olen huutiksesta niitä katsellut kun ei oikein mieli eikä budjetti anna periksi pitkälti toista sataa haalaristakaan maksaa. Nuo näyttävät huutiksessa menevän keskimäärin ehkä 80 euron hintaan, kannattaako noin paljoa yhdellä lapsella olleesta puvusta maksaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tähti Jonathanin vauvamallinen haalari jo tyhmä 2,5v:lle? Koko menisi kyllä, olisi vaan mun mielestä kivempi kuosi puvussa kun isompien.

 

Makuasia. :) Meillä on lapset käyttäneet isompien lasten malleja heti, kun mahdollista eli n. 1.5 vuoden iästä lähtien. Istuvat paremmin päälle vyötärökuminauhan ansiosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kokemusta ei ole, mutta ei mun mielestä välttämättä automaattisesti ole mitenkään huono, hyvinkin voisi olla ihan ok :)

 

Kestääkö Molon toppahaalarit oikeasti muhkeina ja lämpiminä myös yhden kauden ahkeran käytön jälkeen? Kovasti kiinnostaisi kokeilla neidille Molon Polarista ja olen huutiksesta niitä katsellut kun ei oikein mieli eikä budjetti anna periksi pitkälti toista sataa haalaristakaan maksaa. Nuo näyttävät huutiksessa menevän keskimäärin ehkä 80 euron hintaan, kannattaako noin paljoa yhdellä lapsella olleesta puvusta maksaa?

 

Viime talvena oli ainakin niin paljon lunta, ettei meidän Molon haalariin tullut juuri jälkiä. Heijastimessa oli ehkä vähän nirhaumaa, mutta tosi vähän kuitenkin. Kaksi kertaa pesin haalarin koneessa, joten siitä ne varmaan tulivat. Lumettomana talvena voi asfaltti tai tarhan hiekkapiha tehdä toki pahempia jälkiä. Esim. samalla pojalla reimatec vk-haalarissa on polvissa reijät (toki saatiin reimalta paikkausmateriaalia, eli sen kanssa menisi toiselle, mutta tietty ei ole kovin kaunis).

 

Mutta ainahan se riippuu yksilöstä, koska koskaanhan ei voi tietää, miten sitä on oikeasti esim. pesty. Itse ostin kyllä pojalle ihan uuden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku kaipailee tietoa Jonathanin talvivaatteiden koista, niin omille lapsilleni ostin 104-senttiset vaatteet molemmille. Tyttö on vähän reilu 100 cm pitkä ja Jonathanin 110-senttiset vaatteet oli isoja. Poika ei ole vielä 100 cm, mutta on vantterampi eikä 104 näyttänyt liian isolta. Jonathanin vaatteissa on siis jonkun verran kasvunvaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa olin tulossa kirjoittamaan Molon talvihaalarista kuin sorellina. Meidänkään Molossa ei ole viime talven jäljiltä oikeastaan mitään käytönjälkiä, vaikka haalari oli ihan jokapäiväisessä käytössä. Jos haalarilla olisi vaikkapa laskettu paljon jäistä tai soraista peppumäkeä, olisi kunto varmasti ihan toinen. Myös pesukerrat vaikuttavat paljon lämpöisyyteen ja muhkeuteen, meidän haalari on pesty vain kerran (keväällä haalarikauden loputtua). Molon haalarithan tosin eivät ainakaan mun mielestä ole uutenakaan kovin muhkeita, vaan enemmänkin ohuen ja notkean oloisia.

 

 

Mun mielestä esim. tuosta meidän haalarista 80€ olisi vielä ihan kohtuuhinta, koska käytönjälkeä ei ole. Voisin itsekin ostaa hyväkuntoisen käytetyn siihen hintaan, enempää en kyllä käytetystä maksaisi. Ongelma vaan on tosiaan se, että esim. Huutiksesta ostaessa ei aina ole mahdollista tarkastaa kuntoa etukäteen.

 

Pitääkin verrata viime talvista haalaria nyt uutena ostettuun, tuntuuko käytön jälki esim. siinä muhkeudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, jatkan tyhmien kyselyä!

 

Ostin Jonathanin haalarin tytölle talveksi, kokoa 68 eli se "vauvahaalari". Onkohan se mitenkään kosteussuojattu? Enhän minä pikkuruisen vastasyntyneen äiti ( :grin: ) älynnyt että kyllä se on jo niin iso että talven aikana alkaa lumessa möyriä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostit varmaan City Jonathanin haalarin koska tähti Jonathanissa koot alkaa 74cm? City Jonathan on ainoastaan vettä hylkivä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se puku varmaan riittää, jos on vettä hylkivä, ei noin pieni vielä niin kauaa voi lumessa ryömiä, tai ei ainakaan meillä olisi voinut, koska sitten olisi mennyt sitä luntakin kilokaupalla mahaan :grin: ja kylmäkin tulee, kun ei varmastikaan vielä niin paljon pääse liikkumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisin Molon Pyxiksestä kinnostunut, mutta en ole ihan varma onko tuo tarpeeksi lämmin jos ja kun kunnon pakkaset iskee.. Onko kellään kokemuksia/mielipiteitä? girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei vielä kokemusta, mutta tilasin sen vauvalle. Musta on kätevämpää lisätä villahaalari alle kovilla pakkasilla kuin että olisi kuuma haalari, jota ei sitten voi leudommalla säällä ( -10 c lämpimämpi) käyttää. Meillä oli keskimmäisellä ticketin baby baggie, joka jäi tosi vähälle käytölle kuumuutensa vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta taas on kätevämpää, että on niin lämmin haalari, että pakkasen puolella pärjää vielä ilman villahaalariakin, että voi sitten kovilla pakkasilla lisätä sen villahaalarin girl_wink.gif Verrattuna siihen, että villahaalarin tarvitsee jo pikkupakkasilla, ja sitten kovilla pakkasilla ei voi enää käyttää ollenkaan. Lämmin haalari tietty edellyttää sitten lisäksi vk-haalarin tai ohuen toppahaalarin plussakeleille.

 

En taida osata päättää, mikä haalari hankitaan tänä vuonna girl_sigh.gif Tosin meidän 80 cm Baby Baggie mahtuu vielä, joten en tiedä pitäisikö vain katsella kauanko se mahtuu, ja ostaa vasta sitten uusi kun tuo käy pieneksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuolla Pyxiksellä pitäisi "perus"pakkasilla pärjätä ilman villahaalariakin, kyllä se ihan kunnon toppahaalari on. Mutta tietysti on paljon lapsesta kiinni, joku palelee herkemmin kuin toinen. Ja alle vuoden ikäinen ehkä liikkuu ulkoillessa vähemmän kuin touhuava taapero, jolloin lämpimämpi haalari voi olla tarpeen. Meillä Molon alle laitettiin villahaalari viime talvena, kun pakkasta oli suunnilleen yli -15°, mutta meidän lapsi ei ole kovinkaan vilukissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta taas on kätevämpää, että on niin lämmin haalari, että pakkasen puolella pärjää vielä ilman villahaalariakin, että voi sitten kovilla pakkasilla lisätä sen villahaalarin girl_wink.gif Verrattuna siihen, että villahaalarin tarvitsee jo pikkupakkasilla, ja sitten kovilla pakkasilla ei voi enää käyttää ollenkaan. Lämmin haalari tietty edellyttää sitten lisäksi vk-haalarin tai ohuen toppahaalarin plussakeleille.

 

 

Siis tottakai pienellä pakkasella pitää pärjätä pelkällä toppahaalarilla ja siis jos on kylmempää kuin -10c niin sitten villahaalaria alle. Mutta esim. tuo Ticket oli selainen, että sen pystyi laittamaan pojalle vasta kun oli oikeasti tosi kylmä (siis pakkasta yli -10C) tai muuten hikoili. oli siis pakko olla toinenkin toppahaalari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kyllä Ticketin Baby Baggie käytössä jo nollasta alkaen, mutta ehkä meidän lapsi oli sitten sen verran pienempi, ettei saanut niin vauhdikkaasti siinä leikittyä, että olisi hiki tullut... Vertasin vaan meidän Reimateciin, jonka kanssa tarvittiin villahaalari jo heti pakkasen puolella. (Ja minä olen aina ajatellut, ettei meidän tytölle tule helpostikaan kylmä, mutta ei se mikään superlämpöinenkään taida kuitenkaan olla...)

 

Jännä pointti kyllä, että jos nyt isompana tuleekin kuuma samoissa varusteissa... Taidan tosiaan hankkia kaksi toppahaalaria täksikin talveksi (paitsi jos ne edelliset mahtuu vielä, niin täytyy harkita).

Share this post


Link to post
Share on other sites

minkälaisia lassiet on kooltaan ja laadultaan? esim. talvipuku?

 

Meillä on ollut paljon Lassien pukuja, ovat hinta-laatusuhteeltaan olleet hyviä. Ainoa mihin olen ollut tyytymätön, niin viime talven g-tech-puku, jonka piti olla kestävämpi, karheutui polvista tosi pian ja toinen polvi meni melkein puhki asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista Molo Pyxiksen suhteen, mä oon kyllä kovasti sen puoleen kallistumassa girl_crazy.gif Ja meidän tyttö on kyllä "kuuma-Kalle", joten eiköhän yhdestä Suomen talvesta sen villahaalarilisän kanssa selvitä. Eikä se olisi katastrofi joutua ostamaan vielä toinenkin haalari jossain vaiheessa grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chimelli, meillä oli Ticket käytössä vajaa 2-vuotiaalla eli paljon liikkuvalla. Siitä varmaan johtuu ero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on reimatecin haalari, mutta mietin harkitsen josko ostaisin jonkun edullisen, mutta lämpimän haalarin kovia pakkasia varten, kun ei nuo reimatecit mun kokemuksen mukaan hirmu lämpimiä ole. Ei tarttis sitten ihan aina sitä villahaalaria ehkä pukea päälle..

Olisiko kellään hyvää vinkkiä oikein lämpimäksi toppahaalariksi? Ja siis kriteerit olisi: edullinen (eli ticketit ym. on pois laskuista) ja ei tartte olla vedenpitävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä mallin haalarit olisivat kapeita malliltaan? Meidän typy on nyt 1-vuotiaana hädin tuskin 70cm ja painoa alle 8kg ja nuo haalarit mitä mulla on, on kamalan isoja/leveitä. Meillä on Reiman talvihaalari kokoa 62 ja mahtuu pituudeltaan varmaan vielä alkutalven, mutta sekin on kamalan leveä (voi sitä kuitenkin käyttää).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molon ja PoPin haalarit on miun mielestä kapoisia, samoin Travallen.

Ainakin isompien mallit, babymalleista ei noilta merkeiltä ole kokemusta.

Edited by Kiekura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytön välikausipuku on Ticketin, emme miehen kanssa kuitenkaan ole siihen tyytyväisiä. Ostin puvun käytettynä, mutta luulisi sen silti toisen lapsen käytön kestävän.

 

No joka tapauksessa, mikähän merkki olisi hyvä?

Meillä on ennen tätä ollut lähinnä hiukan halvempia merkkejä Jonathania, Lenneä tms.

Värillä ja kuosilla ei sinänsä ole väliä, mutta puvussa ei saisi olla vielä vyötärökiristystä, koska neiti on hieman leveämpää sorttia. :girl_wink: Nup vanhat puvut joita siskon jäljiltä on, ovat liian kapeita.

 

Ehdotuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esitän täällä(kin) vähän tyhmiä kysymyksiä. Olen aika pihalla vielä näistä ulkovaateasioista.

 

Meillä on talveksi olemassa käytettynä saatu Tutan haalari.

 

Aika lailla tämmönen taitaa olla, ei ihan samannäkönen, mut veikkaisin, että saman tyyppiset ominaisuudet. On tuommoista "pehmeää" kangasta. Tuommoinen ei taida olla mitenkään veden-/lumenkestävä? Voiko tuolla yhtään pyöriä lumihangessa? Tyttö täyttää vasta tammikuussa vuoden, tietoa ei tietenkään ole mitä tykkää lumihangessa konttailusta/kävelystä, mutta nyt jo ollaan paljon aikaa hiekkalaatikolla vietetty ja haluaisin voida ulkoilla paljon talvellakin. Muutenkin kuin tyttö aina vaunuissa.

 

Mitä te tekisitte? Hankkisitteko toisen haalarin? Vai pärjääkö tuolla? Kovin paljoa rahaa en halua haalariin kuitenkaan pistää, mutta en myöskään viettää talvea neljän seinän sisällä vaateongelmien vuoksi. Onko jollain kokemusta tuollaisesta haalarista?

 

 

Lisäksi meillä on Lassien haalari, jossa lukee Splashproof. On Lassien sivujen mukaan ilmeisesti tuo Suprafill, josta löysin jonkun verran mielipiteitä täältä foorumilta. Onko noita Suprafillejä sekä talvi- että välikausimalleina? Musta tuntuu, että täällä kaikki puhuu noista talvivaatteina, mutta meidän se on kuulemma (mä en ikinä erota vaatteesta onko se talveen vai syksyyn tarkoitettu... :girl_to_take_umbrage2: ) välikausihaalari. Onkohan tuo semmoinen haalari, jolla pärjää kevään kelissä kuin kelissä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä ainakin hankkisin uuden haalarin. Tulee aika pitkä talvi kun ei pääse kunnolla ulkoilemaan. Ymmärrän ettet halua pistää hirveää summaa rahaa haalariin, jonka käyttöikä on aika lyhyt. Mutta kannattaa muistaa kuitenkin, että laadukkaammat haalarit saa myytyä yleensä tosi hyvään hintaan huuto.netissä tai muualla sitten aikanaan poiskin. Kivempi sitten ulkoilla kun on lapsella kunnon vedenpitävät ja kuitenkin hengittävät vaatteet päällä. :)

 

Oma kysymys olisi, että mistä ihmeestä löytää kivoja asusteita talveksi? Olen nyt kolunnut vaikka kuinka monta kauppaa, enkä löydä pojalle mistään lakkia tai hanskoja. Haluaisin jotain värikästä, mielellään turkoosia tumman haalarin kaveriksi.

Edited by Girouette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now