Adelita

Kaikki välikausi- ja talvivaatteista!

913 posts in this topic

Onko kellään kokemuksia tästä haalarista

 

KAW_422659_F_1.jpg

 

 

 

KappAhlin haalari siis, pitäis olla vedenpitävää, tuulenpitävää ja hengittävää materiaalia. "Koko vaatteen vesitiiviys on varmistettu käsittelemällä materiaalin pinta vettä hylkiväksi ja teippaamalla kaikki saumat."

Vedenpitävä? Vettä hylkivä? Ootteko käytössä huomanneet mitään eroa näiden kahden ominaisuuden välillä, oikeesti? Minusta nuo kuitenki tarkoittaa eri asioita. rolleyes.gif

Mulla on pää niin sekasin kaikkien eri haalarien välillä.. huoh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talvihaalaria yksivuotiaalle hommailen. Meillä on ollut kaksi Reiman vk-haalaria, baby-mallisia molemmat, ja niissä on ongelmana lyhyeksi käyvät lahkeet ja ylipitkät hihat. Onko Reiman ei-baby-malliset haalarit kapeampia ja lahkeiltaan pidempiä tms? Osaisitteko vinkata muita merkkejä, joissa mitoitus voisi passata paremmin, eli yläosasta hieman kapeampia ja pidemmät lahkeet, poitsu on pitkä ja hoikahko. Ei jaksaisi sovittaa joka ikistä markkinoilta löytyvää mallia girl_impossible.gif lähinnä kiinnostaa vedenpitävät haalarit teipatuilla saumoilla. Tyyppi tuskin kävelee kunnolla tulevana talvena varsinkaan ulkokamoissa, joten melkoinen osa ajasta vietetään pyllyllään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Lennen vk-haalareista mihinkään?

Kyse tästä puvusta, löysin sitä puoleen hintaan, meinasin tilata tytöille samanlaiset kevääksi ja ensi syksyksi.

 

c_22.jpg_b4_0.jpg

 

Tuotetiedot:

veden- ja tuulenpitävää Active kangasta.

Vesipilari 5000mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kokemusta vaan Lennen välikausiasuista (takki-housut- yhdistelmä) ja olin kyllä ihan tyytyväinen, sekä kankaiden kestävyyteen, että vedenpitävyyteen.

Meillä pojilla asut oli vielä erilaisia, olisko ollut niin, että toisella oli ihan normi ja toisella sitten tuo active... tai jotain, ja molemmat siis toimi ainakin meidän tarpeisiin hyvin. En nyt kuralätäkköön olisi uimaan laittanut, mutta hyvin kesti normirymyämiset.

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis jos toinen istuu hetken siellä vesilätäkössä ja toinen hyppii sinne niin kestänee grin.gif

 

Eiköhän girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talvihaalaria yksivuotiaalle hommailen. Meillä on ollut kaksi Reiman vk-haalaria, baby-mallisia molemmat, ja niissä on ongelmana lyhyeksi käyvät lahkeet ja ylipitkät hihat. Onko Reiman ei-baby-malliset haalarit kapeampia ja lahkeiltaan pidempiä tms? Osaisitteko vinkata muita merkkejä, joissa mitoitus voisi passata paremmin, eli yläosasta hieman kapeampia ja pidemmät lahkeet, poitsu on pitkä ja hoikahko. Ei jaksaisi sovittaa joka ikistä markkinoilta löytyvää mallia girl_impossible.gif lähinnä kiinnostaa vedenpitävät haalarit teipatuilla saumoilla. Tyyppi tuskin kävelee kunnolla tulevana talvena varsinkaan ulkokamoissa, joten melkoinen osa ajasta vietetään pyllyllään...

 

Noilla spekseilla suosittelen Polarn o Pyretin haalareita. Meilläkin nuo Reiman Babyt oli jaloista tosi lyhyita ja hihat pitkiä. POPin haalareihin olen ollut kaikenkaikkiaan todella tyytyväinen. Ticketit muuten hyvin, mutta liian leveitä hoikille pojille. Popin haalareissa on vyötäröllä kiristys myös babymalleissa ja ne ovat kapeampia jo ilman kiristystäkin. Kestävät erinomaisesti vettä ja kulutusta. Meillä on nyt yksi haalari tulossa jo kolmatta talvea käyttöön ja on vieläkin kuin uusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaas mitä eri nettikauppoja on, joista saa ostettua esim. Reimatec- tai Legotec-talvihaalareita? Keltaisen ketun löysin jo itse, mutta onko muita? :mellow:

 

OzBabyn nettikaupasta taitaa saada molempia merkkejä.

 

Meille kotiutui viikonloppuna Minymon talvihaalari. Pitäisi olla yhtä hyvää laatua ja samanlaista materiaalia kuin Ticketin haalarit, hinta vaan oli huomattavasti alhaisempi. Ei tuota kyllä pelkästään hinnan vuoksi ostettu vaan haalarin ulkonäkö ja väri oli päällimmäinen syy. Kellään kokemusta kyseisen merkin ulkovaatteista? Toinen vaihtoehto olisi ollut Pop:in haalari, sillä niiden vk-haalariin olen ollut tosi tyytyväinen, mutta niitä en ehtinyt käydä edes katsastamassa, kun tuo jo löytyi.

 

Haalari ostettiin siis 4 v. esikoiselle. Mustakin haalari on helpompi lapsen itse pukea, mutta kyllä meiltä löytyy myös takki ja housut yhdistelmä, niitä sitten vähän vaihdellaan mielialojen mukaan :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla hehkuttamaan Ticketiä ja Jonathania! Meidän 1-v. leikki tänään hiekkalaatikolla isossa vesilammikossa. Vaatetuksena oli Ticketin Plain rain ja Jonathanin tähti-vk-hanskat. Ei tajuttu laittaa kumisaappaitakaan, vaan ihan lyhyehkövartiset kengät. Käytännössä jäbä ajoittain istui siellä lammikossa ja lotrasi n. puoli tuntia kädet melkein koko ajan vedessä. Vaatteet olivat ihan märät ja kuraiset ulkopuolelta. Olin ihan varma, että poika on läpikotaisin märkä kun päästään kotiin. Mutta poika oli ihan kuiva! Lahkeensuut olivat falskanneet sen verran, että sukat olivat vähän märät. Uskomatonta miten hyvin nuo toimivat! Tuo Plain rain siis todellakin korvaa kuravaatteet girl_dance.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö ulkoilee nyt syksyllä Ticketin haalarissa, joka ostettiin jo keväällä. Reiman mini tec rukkaset kestää hyvin näillä keleillä kosteuden ja pienen vesilätäkössä huljuttelunkin. Koko on haalarissa 80cm ja tytöllä vaatteet on muuten 86cm ja muutama 92 löytyy myös jo. Talveksi ostin Po.p:n haalarin ja se on kokoa 92cm. Tuo Ticketin puku menee aivan varmasti vielä ens keväänäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OzBabyn nettikaupasta taitaa saada molempia merkkejä.

 

Meille kotiutui viikonloppuna Minymon talvihaalari. Pitäisi olla yhtä hyvää laatua ja samanlaista materiaalia kuin Ticketin haalarit, hinta vaan oli huomattavasti alhaisempi. Ei tuota kyllä pelkästään hinnan vuoksi ostettu vaan haalarin ulkonäkö ja väri oli päällimmäinen syy. Kellään kokemusta kyseisen merkin ulkovaatteista? Toinen vaihtoehto olisi ollut Pop:in haalari, sillä niiden vk-haalariin olen ollut tosi tyytyväinen, mutta niitä en ehtinyt käydä edes katsastamassa, kun tuo jo löytyi.

 

Haalari ostettiin siis 4 v. esikoiselle. Mustakin haalari on helpompi lapsen itse pukea, mutta kyllä meiltä löytyy myös takki ja housut yhdistelmä, niitä sitten vähän vaihdellaan mielialojen mukaan :girl_smile:

 

Meilläkin on harkinnassa tuo Minymon haalari talveksi. Osaatko / osaako joku sanoa, onko Minymolla millainen mitoitus? Meillä neiti on hoikka 2vee2kk, 93 cm ja mietin 92 ja 98 cm:n välillä. Ticketin 92 cm välikausitakki + housut -yhdistelmä on edelleen tosi reilu, joten siihen verrattuna olen ehkä päätymässä 92 cm:iin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Citronella! Samaan päädyin sitten itsekin ja tosiaan ehtiihän tässä vielä hyvällä tuurilla pari senttiä tulla pituuttakin ennen pakkasia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adelita, meillä oli kuopuksella viime talvena Legotecin haalari ja oli aivan loistava. Mitoitus oli "mallia hoikka" ja mitään jälkiä ei kovasta käytöstä huolimatta jäänyt. Ehdottomasti yksi mun suosikeista!

 

Meillä on nyt 4veellä ollut Jonathanin tähti vk-puku. On toiminut kuten reimatec ja ticket, eikä kulumaakaan ole vielä näkyvissa edes polvissa. - ja kulutus on päiväkodin soralla ollut kovaa. Tähän asti oon ollut tyytyväinen ja kuriksiakaan en ole kertaakaan vetänyt puvun päälle. Kakkospukuna on T2H plainrain fleecellä ja muuten hyvä puku, mutta siitä fleecestä en tykkää.

 

Kuopuksella on ollut T2H:n plain rain ilman fleeceä, loistava puku. Nyt Reimatecin kaksiosainen puku sekä haalari syksyksi. Tyytyväinen oon, vaikka reima ihan silmää miellytäkään :girl_sigh:

 

Mua kiinnostaisi kanssa tuo minymo, pitääkö veden ulkopuolella? Mulla on sellainen mielikuva, että niissä ei olisi niin korkeat vesipilarit kuin esim Ticketillä ja Reimatecillä...? Mä kun kärsin kuris-kammosta :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta ColorKids-merkin ulkovaatteista? Ainakin Halonen myy tätä merkkiä ja ihastuin talvihaalariin, mutta en tiedä uskallanko ostaa. Hinta oli hyvin kohtuullinen esim. Reimateciin verrattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Color Kidsin välikausitakit. Tykkään. Ja hinta oli 39,95e takilla ja 24,95e housuilla. Itse tosin ostin alesta 20e hintaa jäi takille, ja 10e housuille. Ei yhtään paha, eikä harmita jos menee yhden kauden jälkeen hajalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totesin tänään, että ainakaan reimatecin kanssa ei kurahousuja tarvita. Tyttö istui vesilätäkössä vesileikkejä leikkien eikä haalari päästänyt vettä läpi. :girl_dance: Kaipa se on ihan yleisesti tiedettyä, mutta pitipähän testata käytännössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi Molon talvihaalarin ja Ticketin Othellon mitoitus esim 98cm puvussa, tai vastaavuus esim Minymoon, Reimaan tai Lassieen?

 

Ensi talvelle meillä on Äijälle Minymon ja Lassien talvihaalarit ja vauvalle käytettynä (3e :girl_crazy: ) ostettu Legon haalari + esikoisen jäminä äippäpakkauksen haalari ja joku Remun toppis. Noita mistä kyselin mietin seuraavalle talvelle kaapista löytyvän Minymon 98cm:n kaveriksi. Minymon koosta voin sen verran kommentoida, että poika käyttää nyt Remun ja Lassien koon 92cm vk-haalaria (aika passelin kokoisia) ja sovitin Minymon 92cm -haalaria, ja se oli aika reilu vielä, riittänee koko ensi talvelle. Poika oli 2v1kk -ikäisenä 87cm pitkä, eli aika pieni ikäisekseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ticketit ovat reiluja. Siis ei tarvi ottaa kasvunvaraa. Meillä käytetään kokoja 92 ja 104/110. Ticketin haalareista menee 86 (silti reilu) ja 98, koska 104 on liian reilu. Noitahan pienennettiin noita kokoja, mutta vertasin kolme vuotta vanhaa 92 koon haalaria tämän vuoden 98. Ja tämän vuoden 98, oli aika paljon isompi kuin tuo vanha 92-jonka koko vastaa ainakin kokoa 98.

Tänä vuonna meille taitaa tulla Molo kidsin haalarit pinkkinä, tämän vuoden väreissä ei ollut ticketillä kivoja muuta kuin violetti, joka 4-vuotiaalle kelpais. Nyt vaan meinaa niitä kokoja jo olla aika vähän, ehkä joudun tekemään talvivaatetilauksen tänä vuonna naapurimaahan.

Reiman haalarit on kans reiluja, mutta ei niin reiluja kun Ticketit. Kasvunvaraa ei kuitenkaan tarvi ottaa. Meillä siis isommalla tytöllä käytössä koon 104 välikausitakki, ja on kyllä tosi reilu. Koko 98 menis kyllä helposti, mutta kun takki saatiin, ni en tietenkään voinut kokoon vaikuttaa. Tyttö on siis pituudeltaan 100,5cm.

Minymon ulkovaatteista en tiedä, mutta sisävaatteet on reiluja. Riippuu tietenkin raajojen pituudesta, mutta meillä pienemmällä käytössä vielä 86 senttisiä vaatteita, muuten käyttää pääasiassa kokoa 92. Ovat ehkä samaa kokoluokkaa kun H&M:n perusvaatteet, jotka ovat kans reiluja.

Nyt tais tulla liikaa sekavaa tekstiä, mutta olis vielä yks kysymys. Onko kellään kokemuksia noista Molo Kidsin kypärämallisista lakeista? Onko hankalia, kun niissä tulee se remmi leuan alle? Ja onko tuo mitoitus miten tiukkaa? Kiitos jo etukäteen vastauksista!=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tarkoitatko sitä toppalakkia? Meillä on sellainen talvea odottamassa, ja se on mun mielestä aika niukkaa mitoitusta. 1-2v on juuri sopiva pienehköpäiselle 1,5v:lle. Käyttökokemusta ei siis vielä ole mutta mun mielestä vaikuttaa tosi hyvälle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sattuukohan kukaan tietämään, ovatko Sokoksen 3+1-päivillä (kuvaston s. 35) myynnissä olevat Reiman haalarit ns. tavallisia toppahaalareita vai tec-mallia? Tuosta kuvasta kun ei saa tiirattua logoa. Jotenkin olisi vaikea kuvitella, että tec-haalarin saisi melkein 100 euron alennuksella, vaikka kyse olisikin edelliskauden mallista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Yleensä aina nuo ovat olleet tavallisia Reimoja, ja logon pituus näyttäisi ihan tavallisen Reiman logolta ilman teciä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now