jet

Mistä löytäisin...?

545 posts in this topic

Heippu,

 

olen vihdoinkin päättänyt hankkia Manduca-kantorepun. Mutta väri natur on loppu joka paikasta ja seuraava toimitus on heinä-elokuun vaihteessa. Tietääkö joku ihana ihminen missä tuota natur väriä vielä olisi varastossa?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ollut Stockalla nokkia. Valikoimassa kyllä on, mutta ei juuri nyt löytynyt yhtään. Pitää siis jatkaa etsimistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soitan kohta suoraan Aventin maahantuojalle ja kysyn mistä niitä saa :lol: Tai vähintään soitan ensin Tapiolan Stockmannille, ennen kuin lähden sieltä katsomaan.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä mahtaisin löytää kirkkaan punaisen hoitoalustan? Yhdestä nettiliikkeestä sain jo vinkkiä (color for kids) mutta en ehtinyt tilaamaan ja nyt näyttää olevan loppu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistä mahtaisin löytää kirkkaan punaisen hoitoalustan? Yhdestä nettiliikkeestä sain jo vinkkiä (color for kids) mutta en ehtinyt tilaamaan ja nyt näyttää olevan loppu.

 

Jos ei mistään valmiina löydä niin sittenhän voi aina ommella päällisen sopivanvärisestä kankaasta. Helppo heittää sitten pesuunkin. Ja jos ei omat taidot riitä tai omista ompelukonetta niin varmaan jollain tutulla on. Jossain olen nähnyt kuvia päällisistä, joita ihmiset on ommelleet johonkin Ikean hoitoalustaan. Siis tällaiseen:

28545_PE110954_S3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos vinkistä hmmm, tuolla tavalla saisi tosiaan juuri sen värisen kun haluaa. Pistetään mietintään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Me ostettiin hoitopöydälle Etolasta sopivan kokoinen pala n. 1½cm paksua vaahtomuovia, johon mun äiti ompeli päällisen, ikäänkuin tyynyliinan mun valkkaamasta kankaasta. Saa tarvittaessa vaihdettua ja pestyä, mutta pidetään siinä kyllä aina muovifroteeta päällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
En kysele sinänsä mitään hoitotarviketta, mutta.

 

Mistäköhän löytäisin sellaisen kattoon laitettavan valkoisen linnun, jonka alapuolella on naru ja siitä vetäen lintu ikäänkuin lentää? Tämän jutun materiaali on puu. Ymmärsiköhän kukaan, en löydä kuvaa tähän hätään.

 

Minä ainakin olen muutama vuosi sitten tehnyt sellaisen itse, eikä ollut edes vaikea. Tulisi varmasti itse tehden paljon halvemmaksi kuin ostettuna, varsinkin jos omistaa/ joku tuttu omistaa kuviosahan jolla ne osat saa sahattua vanerista. Balsasta tehden saisi varmaan leikattua ihan askartelu/mattoveitselläkin. Ja siitä saa sitten ihan sen näköisen kuin haluaa. Voin ottaa kuvan siitä lokista jonka tein, jos vaan löydän sen jostakin. Samalla voin piirtää siihen kaavat jos joku sellaiset tahtoo saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jukeboksi Mulla on sellanen lokki kaapissa. En oo ihan varma että haluun luopua siitä, mutta ainakin voin kattoo kuka sen on valmistanu, ku siinä on tarra kyljessä...

 

Mutta mistä mä löytäisin -80 luvun puolvälin ->90-luvun alun Brion kuomurattaat käyttökunnossa? Toiveena ois joku kiva väri ja kromattu runko. :rolleyes: Eli ootko itse tai onko tuttavapiirissä 18-23-vuotiaita, jotka ois ollu pieniä tuolloin? Kun mä vähän luulen, että niitä kyllä ois varaston perukoilla, mutta ne jotka sillon oli vanhempia ei ehkä oo niitä kovimpia nettikauppiaita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnostan vanhoja yhdistelmävaunuja ja tarttis löytää niihin valkoiset valjaat että ei pääse vauva nousemaan kun kasvaa. Onko tietoa mistä löytyis vaunuihin kiinnitettävät valkoiset valjaat - myydäänkö niitä ihan erikseen. Ja jos on kokemusta, miten/mihin ne niissä vaunuissa kiinnitetään?

 

Kiitti!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missäs myytäisiin edullisimmillaan muovitettua froteeta, josta tehdä pissalakanoita? Ikean moiset on ihan surkeita matskultaan ja tuolla äitiyspakkauksen yhdellä kappaleella ei pitkälle pötki. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on tuo yksi riittänyt ihan hyvin. Itse asiassa ei ole aikoihin ollut enää käytössä. Pitää miettiä, että mahdetaanko tarvita sitä vielä, josko siitä voisin luopua. Mahdollinen kakkonen kun ÄP:n mukana kuitenkin uuden saa. No ehkä kuivana opettelemisvaiheessa saattaa vielä tarvita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ cittarista löytyy. isohkon palan hinta oli joku reilu 10 euroa. mutta se on siis iso palanen josta saa 2 tai 3 suojaa leikattua.

 

nimim. samaa hankkimassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eurokankaasta oon ostanut muovitettua froteeta, on tosin paksumpaa kuin äitiyspakkauksen frotee (samanlaista kuin äityspakkuksen frotee en oo löytänyt). Maksoi muistaakseni n .6-7 euroa/metri. En nyt kyllä satavarmasti muista tuota hintaa. Kangas taisi olla 1,5 metriä leveää joten ostamastani metrin palasta sain useamman alustan vaipanvaihtoon ja vauvan sänkyyn (meillä oli froteepala lakanan alla joten ei tarvinnut yltää patjan alle). Froteeta oli valkoista, luonnonvalkoista ja vaaleankeltaista. Muitakin värejä taisi saada. Froteeta oli kahta laatua toisen sai pestä 40 asteessa ja toisen 60. Itse ostin tuota 60 pestävää, jotta menee lakanapyykin seassa ja kestää toistuvat pesut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eurokankaasta oon ostanut muovitettua froteeta, on tosin paksumpaa kuin äitiyspakkauksen frotee (samanlaista kuin äityspakkuksen frotee en oo löytänyt). Maksoi muistaakseni n .6-7 euroa/metri. En nyt kyllä satavarmasti muista tuota hintaa. Kangas taisi olla 1,5 metriä leveää joten ostamastani metrin palasta sain useamman alustan vaipanvaihtoon ja vauvan sänkyyn (meillä oli froteepala lakanan alla joten ei tarvinnut yltää patjan alle). Froteeta oli valkoista, luonnonvalkoista ja vaaleankeltaista. Muitakin värejä taisi saada. Froteeta oli kahta laatua toisen sai pestä 40 asteessa ja toisen 60. Itse ostin tuota 60 pestävää, jotta menee lakanapyykin seassa ja kestää toistuvat pesut.

 

Just tätä mä oon vailla! Töissä meillä on käytössä, mutta työkaverit ei muistanut mistä on hankittu, ne kun on ollut talossa iät ja ajat ja hyvin kestävät pesua kovassakin lämpötilassa! Eurokankaaseen mulla oli muutenkin asiaa, kiitos tästä vinkistä! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereella saa myös sieltä Sokkarin takaa vaahtomuovikaupasta, Hallituskadulla. (Mistä saa myös pinniksen patjoja)

Ostin ite jonkun rullan lopun tosi halvalla, kun siitä sai kuitenkin leveyssuunnassa leikattua monta alustaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjaita rattaisiin saa ihan marketeista, ainakin mustia ja tummansinisiä. Sieltä lastentarvikeosastoilta, ainakin Emma-merkkisiä. Valkoisia en kyllä ole erikseen myytävänä nähnyt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löytäisin.... brion pupu -vaunulelun? Tai siis tietääkö kukaan onko kyseessä miten vanha/harvinainen tuote että kannattaako edes etsiä? Näin junassa eräissä vaunuissa sellaisen ja tuli pakko-saada olo. Vaunulelu muistuttaa hyvin pitkälti tätä Tolobabyn lelua, mutta on kirkkaamman värinen ja brion valmistama.

 

Tolobaby_Lahjasetti.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löydän vaunuihin huomiovärisen sadesuojan, jossa saisi olla reilusti myös heijastinnauhaa? Sadesuojaominaisuuskaan ei ole pääasia, vaan pitäisi löytää sellainen huomioliivi vaunuille - olisko oikea nimitys vaunuheijastin...

 

 

Clas Ohlsonilla on tälläinen puolikas versio. Ilmeisesti heillekin on tulossa tuon tilalle uusi tuote, mutta netissä ei ole siitä kuvaa ja kuvastossa vaunuheijastin on kuvattu edestä, eikä näy peittääkö se kopan kokonaisuudessaan.

 

Ilmeisesti Prisman valikoimaan tän tyyppinen kuuluu myös, mutta valitettavasti meidän Prismassa ei näitä ollut.

 

Nettikaupatkin käy hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vastaan sulla tänne myös jos/kun poistavat sen topicin tuolta yleiseltä puolelta.. :)

 

Meillä on Brion kirkkaan keltainen (sellainen suojaliivinkeltainen) sadesuoja vaunuihin. Olen vähän huono itse käyttämään heijastimia ja tuo suoja kyllä näkyy kauas! Muutama autoilijakin on tullut kehumaan että todella hyvä. Omani ostin Stockmannilta n. 15,00 eurolla, varmasti myydään muuallakin!

 

Muoks, piti vielä sanoa että meillä on teutonian vaunut eli tuo Brion suoja on ns. yleismalli.

Edited by Little Elf

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on myös tuollainen Brion neonkeltainen sadesuoja. Meillä on Oran vaunut ja niissä tuo suoja tuli mukana.

Edited by Haavis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vielä tätäkin kautta! Meille tulee myös Teutoniat, joten hyvä tietää että tuo suoja sopii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now