Lötköpossu

Kuinka pian menkat alkoivat synnytyksen jälkeen?


445 posts in this topic

Mulla alkoivat vähän päälle 3 kk synnytyksestä ja täysimetän. En tiedä, kuinka paljon asiaan vaikutti se, että vauva ei enää herää öisin tai sitten herää vasta varhain aamulla syömään. Saattaa tietysti olla ihan sattumaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoivat tytön ollessa muutaman päivän vajaa 1-vuotias. Alkoivat, kun oli jonkun aikaa ollut enää vain aamu- ja iltaimetystä eli päiväimetyksen poistuminen tarvittiin kierron käynnistymiseen. Olen tyytyväinen, että sai olla niin kauan ilman menkkoja. Ei ollut ikävä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni 3-4 kk jälkeen. Olin tästä tosi yllättynyt, koska imetin tyttöä todella ahkerasti ja täysimetyksellä, ja olin ajatellut, että kuukautiset pysyvät kyllä pois tuolla imetystahdilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen synntyksen jälkeen melkein päivälleen vuosi. Nyt Pojan syntymän jälkeen eivät ole vielä(kään) alkaneet. Toisaalta en kaipaa olleenkaan, mutta vähän kyllä ihmetyttää, kun aikalailla samaa tahtia olen vähentänyt imetystäkin, Esikoista imetin vielä enemmän, kun menkat alkoivat. Onkohan osaa ja arpaa cerazetteillä, joita olen syönyt nyt jälkitarkastuksesta lähtien ja Esikoisen jälkeen en syönyt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoivat päivänä, jona tyttö täytti 7 kk. Imetys väheni puolen vuoden paikkeilla aamuun ja iltaan, mikä siis ilmeisesti käynnisti kierron. Täytyy sanoa, että vaikka en itse vuotoja kyllä kaivannut, niin oli kivaa saada menkat takaisin. Tuntui, että kroppa ja mieli alkoivat kaiken rajun hormonimylleryksen jälkeen vihdoin normalisoitua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta alkoi päivälleen 3kk synnytyksestä.

Kakkosesta muistaakseni aika puolittui ja nyt kolmosesta alkoi vasta 6kk synnytyksestä.

Tällä kolmosella tosin on ollut tihein imetysväli vaikkaikn kaikki ovat lisänä saaneet korviketta.

 

Mä olisin voinut olla vielä toisen 1v3kk putkeen ilman menkkoja :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, äänestyksessä on vissiin jotain häikkää, koska en näe vaihtoehtoja (ei toimi chromella, eikä explorelilla)  :girl_to_take_umbrage2:

 

Menkat alkoivat esikoisen ollessa 9kk + 2vk. En ollut varsinaisesti kaipaillut, mutta onhan se ihan hyvä että alkoivat jos joskus meinaa sitä toista lasta alkaa yrittämään...

Edited by Sannibal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molempien kohdalla,täysimetyksestä huolimatta (esikoisen imetys kyllä loppui pian sen jälkee kun ei enää suostunut syömään kuin pullosta) menkat on alkaneet 6 vk synnytyksestä. Oisin kyllä toivoneet että menkat ois pysynyt vähän pidempään poissa.  :girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 vkoa + 1 pvä. En imetä.

Näin 2 pvän perusteella tuntuu että ovat kivuliaammat kuin ennen raskautta, toivottavasti on vain jokin ekan kierron erikoisuus. Olen tyytyväinen että alkoivat pian niin pääsi aloittamaan pillerit.

 

Äänestys ei jostain syystä toimi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloinkun lopetin imetyksen eli 6kk synnytyksestä, paitsi 3kk synnytyksestä tuli päivän verran iputtelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 vkoa + 1 pvä. En imetä.

 

 

Täällä aika sama, 6 viikkoa + 4 päivää, enkä myöskään imetä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista imetin 1,5 viikkoa, ja kuopusta 1,5 kk, ja kummastakin alkoi täsmälleen kolmen kuukauden päästä lopettamisesta menkat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tais mennä reilu puoli vuotta, täysimetin reilut 4 kk ja senkin jälkeen tiuhaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysimetin 6 kk ja siitä huolimatta ekat menkat alkoi päivälleen 1 kk synnytyksen jälkeen. Ja seuraavat alkoi taas siitä tasan kuukauden päästä, eli säännöllisinä heti alusta alkaen :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

1v 2kk synnytyksen jälkeen. Täysimetin tiheästi ekat 6kk, sen jälkeen 4-6 kertaa päivässä kunnes lapsi täytti 1v 1kk. Yöimetyksen lopetin kun lapsi oli 11.5kk vanha.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

itselläni alkoi 4 kk synnytyksestä, vaikka täysimetin vielä lasta ja kierto oli heti säännöllinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä alkoi menkat neidin ollessa 6vko 2pv. Mentiin osittaisella imetyksellä 3vko ja sen jälkeen korvikkeella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista siinä vaiheessa, kun yövierotus tehtiin. Esikoinen oli vähän yli vuoden ennen, kuin todettiin miehen kanssa, että ei se ruoja nuku, ellei laiteta lappua luukulle. Tulin heti ensimmäisestä kierrosta (ts. ennen ensimmäisiä kuukautisia) raskaaksi, ja pikkusisko yövierotettiin kymmenen kuukauden iässä. Siitä tasan kuukauden kuluttua körötteli täti pihaan punaisessa ferrarissaan ja otti korkojen kanssa omansa: edellisistä kuukautisista oli siinä vaiheessa 3,5 vuotta. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysimetyksestä huolimatta ensimmäiset menkat tulivat tasan 28 pvä esikoisen syntymän jälkeen. Olisivat todelakin saaneet pysyä poissa pidempään. Positiivisena puolena tosin pidin sitä, että jälkitarkastuksessa sain jo kierukan. Paljoa ei siitä vehkeestä ollut kuitenkaan hyötyä, koska plussasin pikkuveljestä ensimmäisen ipanan ollessa 5 kk.  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

6vko 3pv. Lopetin täysimettämisen kun tytöllä 5vko ikää.

Edited by Phlox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now